Kuinka pitkiä ovat muslimien rukoustauot suomalaisilla työpaikoilla ja montako niitä sattuu työaikana?
Kuinka ehdoton on annettu kellonaika, voiko rukoushetkeä siirtää eteen tai taaksepäin?
Lähteekö muslimi kesken kokouksen tai asiakaspalvelutapahtuman rukoilemaan?
Voiko bussikuski rukoilla ajaessaan?
Millaisia ongelmia rukoustauot aiheuttavat työyhteisössä?
Rukoilu
4
2150
Vastaukset
- maryam...84
hei...rukous ei kesta kauan jokune 5 minuuttia jos edes sen verran.ja jos tekee normaalia tyopaivaa paivas aikaan siis niin osuu eniten 2 mutta varmasiti yksi.rukous aika on annettu mutta jotkut rukoukset ovat auki jonkun aikaa esim auringon lasku rukous voidaan rukoilla auringon laskuun asti.itse kun kavin koulua niin osu yksi rukous koulupaivana ja rukoilin sen tauolla.epailen etta joku lahtee kesken kokousta tai tarkeeta hetkea paitsi jos siina on joku mahdollisuus kahvi tai tupakka tauko.voi rukoilla ajaessa mutta epailen etta he eivat tee niin vaan odottavat taukoaan.rukous tauot ei pitaisi aiheuttaa minkanlaisia ongelmia paitsi jos tyona anataja ja ymparisto ovat rasistisia mika ero on jos kay hiljaa johonkin sivu huoneeseen rukoilemassa tai ulkona tupakalla ja tulee haisevana takaisin ja rukous ei varmaan edes kesta niin kauan kun tupakka tauot ja niilla ihmiset kay useammin...ainakaan kukaan ei edes huomannu etta rukoilin koulussa.tama ei ole ongelma jos ei siita halu teha ongelmaa :)
- tzinni
Minulla menee vain n.30min rukoiluun päivässä.Työnjohdon kanssa onneksi päästiin sopuun tästä(luottamusmies auto)tietysti siihen käytettävä aika on myös nopeudesta/yksilöstä kiinni!
- umpitortunvääntäjä
Ei se auta kun kokeilla ja ottaa kellokortit takaisin ja vahti ovelle että saadan rukousajat, tupakkitauot ja vessakäynnit mitoitettua.
Paljonko TA-jasi häviää kohta ottaa sun tilöipussistasi sen pois.Ei se kuitenkaan sitä kaikilta veloita joten mustasukkaisuus pois ja edistäkää kaverin suolentoimintaa ettei tule kaverin työmäärä omille niskoille edes "vahingossakaan".
Myesliä pöytään!Kyllä näin on!Ja lähtee!!! - kuulkaas
kansalaiset että turha sitä on kysellä vedenpitävän vastauksen ("johon itsekin olette tyytyväisiä ja uskottekin sen")saatte kun otatte ja kokeilette itse!
Voi sitä armon päivää kun se sitten valkenee pitkän aherruksen jälkeen pikku aivosoluille.
Ymmärrettävääkin on että ei se ole ongelma muille kuin suvaitsemattomille ja muslimille itselleen pitääkö ajoistaan kiinni ja kuinka asian järjestää.
Voihan se vaikka korvata "poissaolonsa" ja vuoroja on monia ja rukousaikataulut vaihtelevat vuodenajanmukaan niinku auringon nousu ja lasku ym. tiätsä?
Muslimi voi katsoa minne menee töihin ja kuinka työaikansa järjestää.Suvaitsemattomassa työpaikassa ei ole pakko olla ja työnantaja valitkoon sitten ei-muslimin jos häiritsee työntekoa harva taitaa EA lääkäri tai muu olla joka ei voi jättää hommiaan kesken ja kai se Allah armahtaa jos rukous myöhästy kun ihmishengen pelasti ennen sitä..siis tuo muslimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381840
- 50828
- 70796
- 108750
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35661Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15589Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144495- 59492