Viperin hinta

Sport Car Centerissä?

Huvittaa tämä Autokeskuksen hinnoittelupolitiikka uusissa Chrysler/Dodge merkkisissä autoissa verrattuna Sport Car Centeriin.

Kun 300C Hemin saa lähes 30000€ halvemmalla SCC:ltä niin mikä (oikea)hinta heillä olisi Viperille? Postissa tulleen Autokeskuksen esitteen kannessa komeilee Dodge Viper 177000€ hinnalla. Uskon, että hinnassa on ainakin 35000€ Autokeskuksen ilmaa.

Kuriositeettina Corvette Z06 hinnoitellaan Metroautossa hintaan 125000€. Autojen listahinnat rapakon takana ovat Viper 86000$ ja Corvette Z06 66000$... Voi sinua paskakeskus.

11

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman sekaisin

      Cadillac Viper?

      • keskustella

        yleisesti Amerikkalaisten autojen hinnoittelusta maassamme. Corvette on GM yhtymän tuote kuten Cadillac. Tehty samalle alustalle kuin Caddy XLR.

        Chevy puolelle on turha tämän hintaisista vehkeistä aloittaa keskustelua. Cadillacin omistajilta voi jotain viisaampaa (kuin sinun kommettisi) irrota.


      • mutta samapa tuo
        keskustella kirjoitti:

        yleisesti Amerikkalaisten autojen hinnoittelusta maassamme. Corvette on GM yhtymän tuote kuten Cadillac. Tehty samalle alustalle kuin Caddy XLR.

        Chevy puolelle on turha tämän hintaisista vehkeistä aloittaa keskustelua. Cadillacin omistajilta voi jotain viisaampaa (kuin sinun kommettisi) irrota.

        Näille omalaatuisille kulkimille on aivan omakin palstansa jos ei merkkikohtainen tunnu sopivalta.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=571&subcat=58

        Muutenkin ihme itkemistä hinnoisttelusta. Jos joku pyytää ja toinen maksaa niin kumpi siinä nyt oikeasti on tyhmempi. Erityisesti kun nykyisin Neuvosto-Suomessa onnistuu noiden autojen uittaminen maahan muitakin kuin virallisia reittejä.


      • sama juttu...
        keskustella kirjoitti:

        yleisesti Amerikkalaisten autojen hinnoittelusta maassamme. Corvette on GM yhtymän tuote kuten Cadillac. Tehty samalle alustalle kuin Caddy XLR.

        Chevy puolelle on turha tämän hintaisista vehkeistä aloittaa keskustelua. Cadillacin omistajilta voi jotain viisaampaa (kuin sinun kommettisi) irrota.

        Olipa kyseessä sitten amerikkalainen tai minkä-tahansa-maalainen auto, niin SF kyllä hintavertailussa aina pärjää. Eikö saksalaisten autojen hinnoittelu Suomessa sinua haittaa ollenkaan?


      • jutustellaan
        mutta samapa tuo kirjoitti:

        Näille omalaatuisille kulkimille on aivan omakin palstansa jos ei merkkikohtainen tunnu sopivalta.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=571&subcat=58

        Muutenkin ihme itkemistä hinnoisttelusta. Jos joku pyytää ja toinen maksaa niin kumpi siinä nyt oikeasti on tyhmempi. Erityisesti kun nykyisin Neuvosto-Suomessa onnistuu noiden autojen uittaminen maahan muitakin kuin virallisia reittejä.

        lähinnä museovehkeistä. Sinun ei tarvitse osallistua keskusteluun jos mielestäsi hintavimman jenkkimerkin omistajilta ei mielipiteitä saa kysyä.

        Onko täällä näin kireät säännöt - hah!


      • kurssiin
        sama juttu... kirjoitti:

        Olipa kyseessä sitten amerikkalainen tai minkä-tahansa-maalainen auto, niin SF kyllä hintavertailussa aina pärjää. Eikö saksalaisten autojen hinnoittelu Suomessa sinua haittaa ollenkaan?

        nähden amerikkalaisten hinnat on aivan persiillään. Sakujen hinnat ovat edes jotenkin linjassa, kiitos Euron.

        Esimerkkiauton (JOKA ei ollut Cadillac) hinta 86000$ (listahinta jenkeissä, tehdas voi myydä suomeen jopa halvemmalla) = 69000€ verot n 28000€ (max 40% verot) = pyöreesti 100000€

        Mistä loput 77000€ muodostuu? Vaikka keksintöön tulisi SF lisänä veroja 69000€ = 100% niin sittenkin 39000€ menee jonkun hanuriin. Helvetin räikeä esimerkki.


      • matematiikkaa
        kurssiin kirjoitti:

        nähden amerikkalaisten hinnat on aivan persiillään. Sakujen hinnat ovat edes jotenkin linjassa, kiitos Euron.

        Esimerkkiauton (JOKA ei ollut Cadillac) hinta 86000$ (listahinta jenkeissä, tehdas voi myydä suomeen jopa halvemmalla) = 69000€ verot n 28000€ (max 40% verot) = pyöreesti 100000€

        Mistä loput 77000€ muodostuu? Vaikka keksintöön tulisi SF lisänä veroja 69000€ = 100% niin sittenkin 39000€ menee jonkun hanuriin. Helvetin räikeä esimerkki.

        Tottahan se on, että nykyisellä dollarin hinnalla pitäisi amerikkalaisia tuotteita saada täällä paljonkin halvemmalla... mutta kun ei saa. Itse pitää hakea, jos haluaa hyötyä kurssista.

        Mutta ajatellaanpa vaikka BMW:n hintoja. 525 maksaa Saksassa vajaa 40000 euroa ja sama auto Amerikassa 38000 dollaria = 29900 euroa. Ja Suomessa samasta autosta maksetaan n. 58000 euroa. Silti lähes 30000 euroa eli tuplat enemmän kuin Amerikassa. Ja jos otetaan vertailuun kalliimpi Bemari, niin hintaeroa voi hyvinkin olla tuo 100000 euroa.

        Niin, ja miksiköhän se Bemarikin siellä Ameriikassa on halvempi kuin valmistusmaassaan Euroopassa???


      • eräs matkaaja
        matematiikkaa kirjoitti:

        Tottahan se on, että nykyisellä dollarin hinnalla pitäisi amerikkalaisia tuotteita saada täällä paljonkin halvemmalla... mutta kun ei saa. Itse pitää hakea, jos haluaa hyötyä kurssista.

        Mutta ajatellaanpa vaikka BMW:n hintoja. 525 maksaa Saksassa vajaa 40000 euroa ja sama auto Amerikassa 38000 dollaria = 29900 euroa. Ja Suomessa samasta autosta maksetaan n. 58000 euroa. Silti lähes 30000 euroa eli tuplat enemmän kuin Amerikassa. Ja jos otetaan vertailuun kalliimpi Bemari, niin hintaeroa voi hyvinkin olla tuo 100000 euroa.

        Niin, ja miksiköhän se Bemarikin siellä Ameriikassa on halvempi kuin valmistusmaassaan Euroopassa???

        Autojen maahantuojat tekevät kaupat kiinteään dollarikurssiin useaksi vuodeksi. Joten kurssiheilahtelut ei ihan heti näy. Euro oli aika pitkään reilusti alle dollarin, joten se voi olla vieläkin kurssina.


      • haluaa
        matematiikkaa kirjoitti:

        Tottahan se on, että nykyisellä dollarin hinnalla pitäisi amerikkalaisia tuotteita saada täällä paljonkin halvemmalla... mutta kun ei saa. Itse pitää hakea, jos haluaa hyötyä kurssista.

        Mutta ajatellaanpa vaikka BMW:n hintoja. 525 maksaa Saksassa vajaa 40000 euroa ja sama auto Amerikassa 38000 dollaria = 29900 euroa. Ja Suomessa samasta autosta maksetaan n. 58000 euroa. Silti lähes 30000 euroa eli tuplat enemmän kuin Amerikassa. Ja jos otetaan vertailuun kalliimpi Bemari, niin hintaeroa voi hyvinkin olla tuo 100000 euroa.

        Niin, ja miksiköhän se Bemarikin siellä Ameriikassa on halvempi kuin valmistusmaassaan Euroopassa???

        saada 525 malleja enemmän kaupaksi - siksi polkuhinnat? Käsittääkseni 525 on aika "Bangladesh -malli" jenkeissä ja 530 ja 550 mallit ovat ne eniten myydyt. Ovatko niiden hinnat sitten lähempänä Saksan hintoja.

        Jos tuo BMW 525 otetaan samanlaiseksi esimerkiksi kuin Viper jonka hinta on n 2.56 kertainen alkuperämaan listahintaan, tulisi bemarin hinnaksi Suomessa n 102000€. Kyllä tuo 58000€ on mielestäni aika linjassa. ; )


      • matikkaa
        haluaa kirjoitti:

        saada 525 malleja enemmän kaupaksi - siksi polkuhinnat? Käsittääkseni 525 on aika "Bangladesh -malli" jenkeissä ja 530 ja 550 mallit ovat ne eniten myydyt. Ovatko niiden hinnat sitten lähempänä Saksan hintoja.

        Jos tuo BMW 525 otetaan samanlaiseksi esimerkiksi kuin Viper jonka hinta on n 2.56 kertainen alkuperämaan listahintaan, tulisi bemarin hinnaksi Suomessa n 102000€. Kyllä tuo 58000€ on mielestäni aika linjassa. ; )

        Tottahan Ameriikassa kilpailu on kovaa. Siellä eurooppalaisenkin autonvalmistajan on tingittävä ruhtinaallisista katteistaan pystyäkseen myymään tuotteitaan.
        Tsekkasin tuon BMW bangladesh-mallin lisäksi vielä 550IA:n hinnat. Saksalainen maksaa siitä n. 62000 euroa, amerikkalainen 53000 taalaa = vajaa 42000 euroa, ja suomalainen 96000 euroa.
        Amerikan hinnan ja suomi-hinnan kerroin siis 2,3. Aletaan siis päästä jo lähelle Viperin kerrointa :) Hävytöntä siis molemmissa tapauksissa. grrrrrrrrrrrrr!


    • tapaStikos

      ei sulla kuitenkaan oo varaa mihinkään autoon!

      eikä noita jenkkiautoja kukaan osta eurooppalaisilla hinnoilla täälläpäin.
      ei niistä kannata maksaa täkäläisiä hintoja.
      menevät kaupaksi vain yksinkertaisille jenkeille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe