Tuomiovuorella

^^Hobitinkuvatus^

Joo no tää nyt voi olla aika tyhmä kysymys, mut... Kun Tuomiovuorella Frodo kaatuu siihen maahan eikä pysty jatkamaan kävelyä, niin Sam sanoo ettei pysty kantamaan Sormusta, mut pystyy kantamaan Frodoa, niin miksei se muka pysty kantamaan Sormusta?Niinku...Siel tornissa, mistä Sam tulee pelastamaan Frodon, niin se Sormushan on Samilla.Se oli kantanu sitä Lukitarin luolasta asti ja roikotti sit sitä kädessä.Miksei se voinu viedä sitä Sormusta vaikka ketjusta roikottaen Tuomiovuoreen ja tuhota sitä, kun Frodo ei siihen pystynyt/jaksanut?Okei..se oli Frodon homma, mut olis Sam voinu ees sen verran auttaa, et olis ottanu pois sen riipuksen Frodon kaulasta!

Ehkä oon väärä tyyppi kysymään, ku en oo lukenu ees kirjaa, nähny vaan leffat, mut silti se mua vaivaa...

Joku paremmin tietävä vois vähän valaista asiaa mullekkin tai sit vaan ottaa kantaa...:)

6

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Camelia Säkinheimo

      Jos Sam olisi ottanut Sormuksen Frodon kaulasta, hän olisi saanut kimppuunsa sekä Frodon että Klonkun. Sen verran Sormuksen pauloissa olivat nuo molemmat. Eikä Frodo olisi luovuttanut Sormusta vapaaehtoisesti Samillekaan.

      Vaikka tuskin Sam sitä niin ajatteli vaan niin, että se oli Frodon tehtäväksi annettu. Frodon kaulassa sormus oli erittäin painava ja teki etenemisen mahdottomaksi. Mutta Samille Frodo olikin taakkana höyhenenkevyt, koska Sormus ja pitkä matka olivat nielleet hänestä miltei kaiken voiman. Sormus ei painanut kuin sen Viejää. Joten kantamalla auttaminen oli hieno idea Samilta.

      En usko, että Samkaan olisi pystynyt tuhoamaan sormusta Tuomiovuoren sisuksissa. Tämä on kuitenkin kanonisointia vaativa kysymys.

      • Tohtori B.

        Kylläpä vain...
        Jos Sam olisi yrittänyt ottaa Frodolta Sormuksen kannettavakseen, olisi Frodo purrut häneltä kaulavaltimot auki, repinyt raajat irti ja syönyt pernan.


      • Camelia Säkinheimo
        Tohtori B. kirjoitti:

        Kylläpä vain...
        Jos Sam olisi yrittänyt ottaa Frodolta Sormuksen kannettavakseen, olisi Frodo purrut häneltä kaulavaltimot auki, repinyt raajat irti ja syönyt pernan.

        pähkinänkuoressa.


      • Samin ex ihailija
        Camelia Säkinheimo kirjoitti:

        pähkinänkuoressa.

        Itse olisin kyllä Samin asemessa törkännyt sen narkkarikaksikon sormuksineen sinne Tuomionvuoreen. Sen verran olivat kaikki ilkeitä Sam-parkaa kohtaan. Hän, Merri, Pippin ja Eowyn ovat tarinan todelliset sankarit. Ei kukaan hemmetin Frodoliina tai Aragorn(jonka hiuksista saisi puristettua litrakaupalla valaanrasvaa).


      • Narbeleth-
        Samin ex ihailija kirjoitti:

        Itse olisin kyllä Samin asemessa törkännyt sen narkkarikaksikon sormuksineen sinne Tuomionvuoreen. Sen verran olivat kaikki ilkeitä Sam-parkaa kohtaan. Hän, Merri, Pippin ja Eowyn ovat tarinan todelliset sankarit. Ei kukaan hemmetin Frodoliina tai Aragorn(jonka hiuksista saisi puristettua litrakaupalla valaanrasvaa).

        Joo. :D
        Alusta en ole kyllä samaa mieltä. Frodon käytös johtui sormuksesta. Vain. :)
        Aragorn taas. Jos ajattelet elokuvan hahmoa niin okei, se oli vähän valaanrasva tukka. vaikka Vig on sööt. :D
        Eowyn, siinä vasta sankari


    • ^^Hobitinkuvatus^

      Ok...no nyt ymmärrän...suunnilleen.Pelottaa vähän ajatella Frodoa semmoisena kuin Tohtori kuvas, mut ehkä Tri. B onkin tuijottanu vähän liikaa Shrekkiä:)

      Kiitos teille ihanille ihmisille!x)

      (Otsikosta huolimatta, en oo ruottalainen, vaikka tyhjänpäiväsiä jauhanki)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1868
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1749
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1562
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      168
      1131
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      860
    Aihe