Toin Mondeo 2.0TDCI:n(vm.2004) Saksasta

Kannattavaa

Hommasin välitysfirman kautta seuraavanlaisen pelin:
Mondeo wagon 2.0TDCI (96kw/130hv,ajettu 45000tkm)
Manuaali, huoltokirja
Varustetaso vastaa Trend X:ää(erot GHIA-malliin ainoastaan sisustuksessa aluvanteissa)
mm.
- Autom. ilmastointi
- ESP luistonesto
- Pysäköintitutka
- 4x sähkölasit
- Automaattinen tasonsäätö
- alumiinivanteet
muut perusvarusteet
Polttoainekäyttöinen lämmitin tosin puuttuu, joten pitää ostaa Webasto(800€), ei Eberiä.

Hinta= 23400€
(Tuontikustannukset verot rekisteröinti)
Eli omasta mielestäni tuonti kannatti hyvinkin. Käytin auton 40000tkm huollossa, ei huomauttamista.
Muutamia hintaesimerkkejä Suomesta Autotalli.Com-sivulta.
(hinnoista toki/tod.näk saa hieman alennusta suoralla kaupalla):
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Trend Sportback
2004 39000tkm 26900€
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Trend Wagon
2004 75000tkm 27900€
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Ghia Wagon
2004 26000tkm 29900€
Ford Mondeo 2.0TDCi 130hv Ghia Sedan
2004 37000tkm 30900

19

2770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinkin

      Noilla vertailuarvoilla tuo kauppa vaikuttaa ihan hyvältä ratkaisulta. Saako tuon ikäisessä autossa varmistettua ajokilometrimäärä ohjainyksiköstä, vaiko vain normaalisti mittarilukemasta?

      Mitä pidät autosta moottorin puolesta? Tuo tehokkaampi 2.0 TDi lienee aikamoinen tehopakkaus ja vääntöakin riittänee?

      • niin kannatti?

        Tilastojen mukaan on harvoja autoja joita kannattaa tuoda ulkomailta. Näitä ovat mm. kalliit maasturit ja laatuautot. Mondeo ei kuulu kumpaankaan gategoriaan.


      • Euro
        niin kannatti? kirjoitti:

        Tilastojen mukaan on harvoja autoja joita kannattaa tuoda ulkomailta. Näitä ovat mm. kalliit maasturit ja laatuautot. Mondeo ei kuulu kumpaankaan gategoriaan.

        Mielestäni auton tuonti kannattaa, jos säästää puhdasta rahaa tuhansia euroja...kuulostaa ainakin fiksulta;)

        P.s Kategoria kirjoitetaan K-kirjaimella...


      • Kannattavaa

        Ainakin volvoissa pystyy tarkastamaan kilometrit auton sähköisistä järjestelmistä...En ole varma pystyykö Fordista tarkastamaan. Huoltokirjan, Ford-huollon, tutun autoalan ammattilaisen tarkastuksen/tietojen perusteella kilometrit pitävät VARMASTI paikkansa. Jos autolla olisi ajettu esim. 150tkm, niin se näkyisi aika monessa paikassa vaikka vaihtaisi osia.

        Ja turha luulla, että ainoastaan keski-Euroopassa ruuvataan autojen mittareita(kyllä pohjolan pojatkin osaa). Useimmilla vaan tuntuu olevan se luulo, että KAIKKI TUONTIAUTOT ON RUUVATTUJA, SUOMI-AUTOT EI.

        Mitä eroa on ulkomailta tuodulla autolla verrattuna ns. SUOMI-autoon??
        - autot ovat täysin samanlaisia, varusteissa voi olla eroja. Joten en näe mitään syytä miksi autoa ei kannattaisi tuoda ulkomailta, jos haluaa rahaa säästää(säästäminen ei tosin aina onnistu)

        Moottori on loistava. Riittää hyvin arkiajoon. Kulutus ollut n.5,6l(kaupunki 60%/maantie 40%)


      • säästää
        Euro kirjoitti:

        Mielestäni auton tuonti kannattaa, jos säästää puhdasta rahaa tuhansia euroja...kuulostaa ainakin fiksulta;)

        P.s Kategoria kirjoitetaan K-kirjaimella...

        Jos auton reaaliarvo on heikompi, joskus se pitää vaihtaakin!?


      • hyvinkin
        Kannattavaa kirjoitti:

        Ainakin volvoissa pystyy tarkastamaan kilometrit auton sähköisistä järjestelmistä...En ole varma pystyykö Fordista tarkastamaan. Huoltokirjan, Ford-huollon, tutun autoalan ammattilaisen tarkastuksen/tietojen perusteella kilometrit pitävät VARMASTI paikkansa. Jos autolla olisi ajettu esim. 150tkm, niin se näkyisi aika monessa paikassa vaikka vaihtaisi osia.

        Ja turha luulla, että ainoastaan keski-Euroopassa ruuvataan autojen mittareita(kyllä pohjolan pojatkin osaa). Useimmilla vaan tuntuu olevan se luulo, että KAIKKI TUONTIAUTOT ON RUUVATTUJA, SUOMI-AUTOT EI.

        Mitä eroa on ulkomailta tuodulla autolla verrattuna ns. SUOMI-autoon??
        - autot ovat täysin samanlaisia, varusteissa voi olla eroja. Joten en näe mitään syytä miksi autoa ei kannattaisi tuoda ulkomailta, jos haluaa rahaa säästää(säästäminen ei tosin aina onnistu)

        Moottori on loistava. Riittää hyvin arkiajoon. Kulutus ollut n.5,6l(kaupunki 60%/maantie 40%)

        Tosiasia on, että hyvin usein Saksalainen auto on ollut paremmissa olosuhteissa kuin vastaava suomalainen. Ilmasto ja tiestö ovat suotuisammat autoa kohtaan. Lisäksi ainakin osa saksalaisista pitää autonsa hyvässä kunnossa ja siistinä.

        Auton hankinnankin voi tehdä luotettavasta paikasta. Joko suoraa yksittäiseltä kuluttajalta tai asianmukaisesta liikkestä, josta parhaimmilan voi käydä huoltohistoriakin ilmi. Ei ole pakko mennä siirtolaisten ylläpitämään autobassaariin kaupoille. Luotettava välittäjäkin on hyvä vaihtoehto.

        Tosiasia on, että suomesta on aika vaikea löytää sopivaa käytettyä autoa oikeaan hintatasoon. Vähän ajettuja uudehkoja autoja on vähän myynnissä ja hintataso on usein ihan tolkuton.

        Myin reilu vuosi sitten käytettynä Saksasta tuodun auton, ajettuani sillä pari vuotta ja vajaat 100 tkm. Loistopeli kaikinpuolin ja meni kaupaksi kuin häkä. Minulle auton pito tuli tosi halvaksi -normaali huollot ja naftakulut. Arvonalennus oli kahdelle vuodelle tosi pieni ja seuraavakin käyttäjä on ollut autoonsa tosi tyytyväinen.


    • muuten ei

      Ei kannattanut mikäli suht. tuoreena sen vaihdat pois. Mikäli itse ajat loppuun niin kannatti.
      Vaihdossa saat säästön verran vähemmän, koska tuontiauto.

      • Vellu10

        Ja vielä niistä vertailuautojen hinnoista, ne ovat luultavasti liikkeessä olevia autoja joista saa suoralla kaupalla varmasti 2000e alennusta. Siitä webastosta kysymys, mistä saa siihen hintaa? Mä juuri kyselin niin maksaa asennettuna n.1200-1300e
        Oon kuullut hintoja joita liikkeet tarjoaa tuontiautoista vaihtokaupassa...ei käy kateeksi.


      • yksityiselle
        Vellu10 kirjoitti:

        Ja vielä niistä vertailuautojen hinnoista, ne ovat luultavasti liikkeessä olevia autoja joista saa suoralla kaupalla varmasti 2000e alennusta. Siitä webastosta kysymys, mistä saa siihen hintaa? Mä juuri kyselin niin maksaa asennettuna n.1200-1300e
        Oon kuullut hintoja joita liikkeet tarjoaa tuontiautoista vaihtokaupassa...ei käy kateeksi.

        Kukaanhan ei käske autoa liikkeeseen viemään..moni fiksu myy itse.


    • Sepi

      Kiinnostaa muuten vaan ...

      • ostin

        nyt saa uutena 28000 € hintaan alennuksilla vastaavan. Ei kannata ostaa pikkuisen ajettua enää.


    • tom3324

      mitä mieltä ootte kun olen ostamassa ford mondeo 2.0 diesel 2006vm farmari onko minka lainen auto, vikoja? hinta 5995 ajettu 277 000 km

      • Halvalla saat!!

        Ei o ainakaan pahan hintanen!
        Tuolla ajelet helposti vielä 100tkm, kun on ilmeisen pitkää matkaa ajeltu!
        Eipä tuon ikäsissä pahemmin vikoja ole..laakerien vaihto voi olla edessä, mutta ei ole kallis remontti.


      • En ostaisi

        Eiks se ole kalliinpuoleinen noilla kilometreillä, isot rempat häämöttää jo turhan lähellä.


    • tom3324

      ja se ford mondeo on saksasta tuotu tuontiauto ni saako siihe miten osia ja onko kalliita?

      • joka maassa omat? ;)

        Eikös siihen samat käy kun suomalaiseenkin?!?!??!? TÄH?


      • ,.,.
        joka maassa omat? ;) kirjoitti:

        Eikös siihen samat käy kun suomalaiseenkin?!?!??!? TÄH?

        No ihan normaalit osat käy ainakin mun tuonti-Mondeoon :) Suorastaan järjetön kysymys.


    • fooord

      mikähän meijän ford mondeo 2006vm on vika kun ajossa alkaa hehkutus valo palamaan ja alkaa nykimään ja tehot hävijää?

      • juna meni jo

        Merkkiliike ei ota vaihdossa tuontiautoja!
        Mitä järkee tuoda? nettiauto täynnä käytettyjä autoja! rahalla kuin ostaa
        hinta tippuu ja saat varmasti mittari remontoimattoman (jos suomi auto)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe