Malta on ollut pitkään käyttämättä ja nyt ajattelin ottaa sen käyttöön. Tietääkö joku onko maltassa jäähdytysveden tarkistuaukko. Siis tarkistussuihku. Omani ei ruiskuta mitään ja muistaakseni se ei kuumentunut kun viimeksi sen kanssa ajoin (ehkä 2 vuotta sitten). Äsken availin kaasarin ja tsekkasin, että kaikki on ok. Uutta bensaa tankkiin ja kolmannella käyntiin. Toimii siis. Käytin sitä niin, että alapää oli ämpärissä. Kun laitoin koneen maahan kallelleen ni kaasari vuotaa bensaa. Onko siihen apuja?? Mikä vuotaa ja miten korjataan? Kuulisin mielelläni muutenkin lisää huoltovinkkejä ja apuja ko. koneeseen. Niin... vesipumpun siipipyörän tsekkailin pari vuotta sitten kun sitä viimeksi käytin ja oli ok.
- Yamaha rulez
Yamaha malta
13
4597
Vastaukset
- omistanut
mutta Maltassa ei oikein voi olla merkkivesiaukkoa kun se on ympäripyöritettävä ja jossakin asennossa lorottaisi tarkistuvedet ruorimiehen housuille.
Kaasutinta ei pysty tiivistämään siten, että se sietäisi kallistusta vuotamatta. Ainoa konsti vuodon estämiseksi on sulkea bensahana hyvissä ajoin ja ajaa kaasutin tyhjäksi. Tosin siinä on heikkoutena, että viimeisten kierrosten voitelu on huonoa, mutta enpä tiedä onko siitä haittaa.- vesikierto_
Tuo kuulostaa loogiselta selitykseltä, että se ruiskisi päälle sitä vettä. Tsekkailin vanhoja topicceja ja moni on kysellyt maltasta samaa asiaa. Lueskelin juuri ohjekirjan läpi ja siinä ei mainita ko. tarkistusaukkoa. Ei sitä kaiketi sitten ole. Lauantaina menen vesille ja siellä se selviää sitten kuumeneeko kone.
- Ya-man
vesikierto_ kirjoitti:
Tuo kuulostaa loogiselta selitykseltä, että se ruiskisi päälle sitä vettä. Tsekkailin vanhoja topicceja ja moni on kysellyt maltasta samaa asiaa. Lueskelin juuri ohjekirjan läpi ja siinä ei mainita ko. tarkistusaukkoa. Ei sitä kaiketi sitten ole. Lauantaina menen vesille ja siellä se selviää sitten kuumeneeko kone.
Ei ole varsinaista juorureikää, vaan pieni määrä tulee ulos pakokaasujen mukana takana olevista "pakoputkista". Veneessä kun on kiinni, niin silloin sen kyllä näkee.
- japo
Ya-man kirjoitti:
Ei ole varsinaista juorureikää, vaan pieni määrä tulee ulos pakokaasujen mukana takana olevista "pakoputkista". Veneessä kun on kiinni, niin silloin sen kyllä näkee.
satun omistamaan maltan onhan sinä juoruvesireikä
sijaitsee koneen oikealla puolella ihan lohkon juuressa. ainoa vika joka joihinkin maltoihin tulee
on se että sylinterinputki lähtee kiertymään jolloin
voimat pikkuhiljaa hupenee.ja mun kone ei vuoda bensaa vaikka kuljetan sitä autossa kaadettuna - vesikierto
japo kirjoitti:
satun omistamaan maltan onhan sinä juoruvesireikä
sijaitsee koneen oikealla puolella ihan lohkon juuressa. ainoa vika joka joihinkin maltoihin tulee
on se että sylinterinputki lähtee kiertymään jolloin
voimat pikkuhiljaa hupenee.ja mun kone ei vuoda bensaa vaikka kuljetan sitä autossa kaadettunaMitä vuosimallia koneesi on? Omani on kaiketi 90-luvun alusta. Täytynee vielä etsiä sitä juorureikää.
Osaatko sanoa, mikä kaasarissa aiheuttaa sen vuodon kun koneen kippaa?
- Maltailia
Kyllä Maltasta tulee ihan oikea merkkivesi koneesta ulus.
- nyt oikein
että eteenpäin ajettaessa se tulee suoraan takaa alas läheltä rikiputkea
- Flames6
..3 hp Maltassa, vuosimalli jotain -92 tms vesi tulee samasta reiästä kuin osa pakokaasuista, vettä tulee tyhjäkäynnillä vähän mutta huomaa kyllä tuleeko vai ei. Reiät ovat vähän vesipinnan yläpuolella, 2 kpl.
- vesikierto.
Kertokaahan vielä mikä on kaasarin suuttimen tehdasasetus. Tarkistan senkin vielä tässä kun hommaan on ruvettu. Huomasin myös eilen kun purin kaasaria, että pohjakammion o-rengastyyppinen tiiviste oli ihan kivi kova, joten vuotoja voi tulla sieltäkin. Täytynee laittaa vaihtoon. Miten tarkistan fuskaako se uimuriventtiili eli se onko se mahdollisen tulvimisen syynä?
- Ykä
Jos panet koneen kyljeleen tai naamalleen niin kaasari vuotaa varmasti, koska kurkku tulee sivuttain tai alaspäin ja kohokammiossa olevaa bensaa pääsee pää- ja tyhjäkäyntisuuttimien kautta kurkuun. Toisekseen kohokammiossa on reikä jonnekkin päin, jotta ilma pääsee sieltä kaasarin täyttämisen yhteydessä, eli sieltä löytyy vähintään kolme väylää josta bensa pääsee sopivasti konetta käännellen ulos.
Jos bensahana on auki ja ilmaruuvi kiinni, on mahdollista, että tankkiin hyörystyvä bensa painaa menovettä tankista pumpun läpi niin paljon kuin sieltä on tullakseen.
Kohon toiminta on aika helppo koestaa kun kaasari on irti. Puhallat bensan sisäänmenoliittimestä. Kun koho on alhaalla, menee ilmaa helposti. Kun koho on ylhäällä ei mene. Eli kääntelet sitä kaasaria käsissä samalla puhaltaen. Huomaat kyllä, milloin koho työntää neulan kiinni, ilmaa ei mene. Jos koho ei liiku, jaksat kyllä puhltaa neulan oman painon verran vaikka se putoaakin reiän päälle. Kun kaasari on auki niin tarkasta sen kohon ja neulan kunto. Kohon asentaminen oikein on tehtävä huolella, sen akselin voi saada asennettua väärin. Mulla oli sellainen tehdasasennettuna, ja kone tulvi satunnaisesti, ennen kuin löysin vian..
Ykä - vesikierto
Ykä kirjoitti:
Jos panet koneen kyljeleen tai naamalleen niin kaasari vuotaa varmasti, koska kurkku tulee sivuttain tai alaspäin ja kohokammiossa olevaa bensaa pääsee pää- ja tyhjäkäyntisuuttimien kautta kurkuun. Toisekseen kohokammiossa on reikä jonnekkin päin, jotta ilma pääsee sieltä kaasarin täyttämisen yhteydessä, eli sieltä löytyy vähintään kolme väylää josta bensa pääsee sopivasti konetta käännellen ulos.
Jos bensahana on auki ja ilmaruuvi kiinni, on mahdollista, että tankkiin hyörystyvä bensa painaa menovettä tankista pumpun läpi niin paljon kuin sieltä on tullakseen.
Kohon toiminta on aika helppo koestaa kun kaasari on irti. Puhallat bensan sisäänmenoliittimestä. Kun koho on alhaalla, menee ilmaa helposti. Kun koho on ylhäällä ei mene. Eli kääntelet sitä kaasaria käsissä samalla puhaltaen. Huomaat kyllä, milloin koho työntää neulan kiinni, ilmaa ei mene. Jos koho ei liiku, jaksat kyllä puhltaa neulan oman painon verran vaikka se putoaakin reiän päälle. Kun kaasari on auki niin tarkasta sen kohon ja neulan kunto. Kohon asentaminen oikein on tehtävä huolella, sen akselin voi saada asennettua väärin. Mulla oli sellainen tehdasasennettuna, ja kone tulvi satunnaisesti, ennen kuin löysin vian..
YkäKiitos vinkeistä. Kävin juuri paikallisessa Yamaha-huollossa. Vesikierrosta sen verran, että juorureikää ei kuulemma ole. Kaasarin tulvimisen syynä on useimmiten kuulemma sen uimuriventtiilin likaisuus. Pitänee tsekata se jos tulvimista esiintyy. Sain ko. liikkeestä kaasarin räjäytyskuvan, josta saa hiuka selkoa rakenteesta.
- japo
vesikierto kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Kävin juuri paikallisessa Yamaha-huollossa. Vesikierrosta sen verran, että juorureikää ei kuulemma ole. Kaasarin tulvimisen syynä on useimmiten kuulemma sen uimuriventtiilin likaisuus. Pitänee tsekata se jos tulvimista esiintyy. Sain ko. liikkeestä kaasarin räjäytyskuvan, josta saa hiuka selkoa rakenteesta.
uskokaa tai älkää mutta mun koneessani on juoruvesireikä koneen oikeallapuolella se reikä on 3mm mittasin sen. oiskohan tää vesi juttu vuosimallista kiinni. mun kone on muistaakseni vm -97 ja ranskassa tehty. ja tänään verkolla käydessäni siitä tuli vettä ja on totta että koneen kääntäessäni ympäri se ruiskii veneeseen vettä
- vesikierto
Eilen tuli kokeiletua tuota Maltaa. Hyvin pelitti. Käynnistyy hyvin ja toimii koko kierrosalueella. Ainoa miinus oli se, että kun koneen nostaa yläasentoon tai edes puoli väliin ja laskee taas alas niin se ruikkaa bensaa. Ilmeisesti siitä mustasta ilmanottoaukosta. Eli siis kaasarista. En keksi syytä. Bensahanan laitoin kiinni ennen kippausta. Joku kaiketi vuotaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849