Millanen on tupakkayskä? Minulla on yskä ollut nyt jonkun aikaa limaa kiertyy kurkkuun yms.Ei kai vain ole noita oireita kyseisessä yskässä? Olen polttannut jtn kuukauden vasta.
Millanen on tupakkayskä?
54
42481
Vastaukset
- tietoa.
Sinulla on kaikki kunnossa. Liman kertyminen kurkkuun on täysin normaalia. Samoin se, että tervaista limaa täytyy nieleskellä hieman pitempään.
Tupakkayskä alkanee vuoden tai kahden sisällä. Huomaat, että sinun pitää rykiä ja kakistella muutaman minuutin välein. Toisaalta äänesikin madaltuu, joten yskiminen on entistä vakuuttavamman kuuloista.
Mutta ei tätä kannata pelätä. Sama tilanne on kaikilla tupakoitsijoilla. Sauhuttelu on niin mukavaa, että ei haittaa, vaikka välillä pitäisikin yskiä.
Jos kuitenkin olet kiinnostunut terveydestäsi, käy vaikka juoksemassa Cooperin testi nyt, kun olet vielä terve. Tee testi uudelleen poltettuasi muutaman vuoden - yllätyt!- R.T
"Mutta ei tätä kannata pelätä. Sama tilanne on kaikilla tupakoitsijoilla."
-kas kun täällä hieman jo pidempään tupakoineella ei yskää ole.Yleistys on hieno juttu,näyttää viisaammalta.Mutta valitettavasti se on täyttä paskaa se siihen sisältyvä tieto.
"Jos kuitenkin olet kiinnostunut terveydestäsi, käy vaikka juoksemassa Cooperin testi nyt, kun olet vielä terve. Tee testi uudelleen poltettuasi muutaman vuoden - yllätyt!"
-Minä ainakin yllätyin.Cooper tuli juostua viimeksi viime vuosituhannella.Toki olin jo ennen sitä Cooperia polttanut aikoja,mutta nyt lähi aikoina piruuttani koitin cooperia,kun ei ole tullut sen suunnitellummin kuntoilua aikoihin.3000 metriä yllätti.Ottaen huomioon,että säännöllistä lenkeeilyä ennen tätä cooperia oin tullut koittaneeksi 1,5-2 vuotta sitten. - juttuja
R.T kirjoitti:
"Mutta ei tätä kannata pelätä. Sama tilanne on kaikilla tupakoitsijoilla."
-kas kun täällä hieman jo pidempään tupakoineella ei yskää ole.Yleistys on hieno juttu,näyttää viisaammalta.Mutta valitettavasti se on täyttä paskaa se siihen sisältyvä tieto.
"Jos kuitenkin olet kiinnostunut terveydestäsi, käy vaikka juoksemassa Cooperin testi nyt, kun olet vielä terve. Tee testi uudelleen poltettuasi muutaman vuoden - yllätyt!"
-Minä ainakin yllätyin.Cooper tuli juostua viimeksi viime vuosituhannella.Toki olin jo ennen sitä Cooperia polttanut aikoja,mutta nyt lähi aikoina piruuttani koitin cooperia,kun ei ole tullut sen suunnitellummin kuntoilua aikoihin.3000 metriä yllätti.Ottaen huomioon,että säännöllistä lenkeeilyä ennen tätä cooperia oin tullut koittaneeksi 1,5-2 vuotta sitten.R.T. on hieno provoilija. Melkein voisi luulla että on oikeasti asioista sitä mieltä kuin kirjoittaa. Kannattaisi kokeilla kirjoittaa jotain ihan oikeitakin satuja (lue: tosielämän kertomuksia), niistä voisi saada jopa rahaakin.
Hyvistä huuhaankirjoittajista on pula. - R.T
juttuja kirjoitti:
R.T. on hieno provoilija. Melkein voisi luulla että on oikeasti asioista sitä mieltä kuin kirjoittaa. Kannattaisi kokeilla kirjoittaa jotain ihan oikeitakin satuja (lue: tosielämän kertomuksia), niistä voisi saada jopa rahaakin.
Hyvistä huuhaankirjoittajista on pula.Ei ole provoilusta kyse.Tuo "provo-jokerin" käyttö on aidan matalimmasta kohdasta menoa.
Olen kyllä ihan sitä mieltä mitä kirjoitan.Ei ole tällaisilla asioilla syytä provoilla.
Olen kyllä kirjoittanut "huuhaatakin" ja yleensä pieniä kirjallisia juttuja.Mutta en ansiotyöksi asti. - LJJ93
Rehellisesti sanottuna kannattaa yskiä vaan se mikä on pakko, sillä ''ylimääräiset'' yskähykset aiheuttaa liman kertymisen nenän ja nielun väliin mikä on vähän sama asia kuin flunssassa kertyisi limaa eli erittäin ikävä reaktio. Tarkoitan, että liika yskiminen voi poistaa enemmän limaa, mutta enemmän sitä jää myös kurkkuun kiinni silloin.
- Armiro
Minä kävin juoksemassa sen Coopperin tässä jokin aika, olen yli viiskymppinen tupakoiva ukko, tulos oli 2370m, ei niin sangen kehno, ainakin näin sanoivat.
- Ppöölikkä
Armiro kirjoitti:
Minä kävin juoksemassa sen Coopperin tässä jokin aika, olen yli viiskymppinen tupakoiva ukko, tulos oli 2370m, ei niin sangen kehno, ainakin näin sanoivat.
tuota ei kyllä usko eukkoskaan :D
- vanha haahka
Ppöölikkä kirjoitti:
Kyllähän vaan kipitti tuon tuloksen! Olin itse paikalla kun ukko pisti monoa toisen eteen! Meinasihan se hyytyä so siinä 1200m paikkeilla, mutta kun huusin että nyt PRKL! Ukko juokset tai et saa lettua viikkoon ja vieläku omin jaloin pääset prkles!! huusin kurrkku suorana ja niin vaa ukko kipitti 2370m... Kylläse kaikkensa tekee tälläsen vanhan haahkan eteen.
- rökna
Ppöölikkä kirjoitti:
sanoppa muuta
- kysyvälle vastaus
Siitä se lähtee, kunnon tupakkayskä nimittäin. Limaa tulee kun keuhkojen putsausmekanismi lähtee toimimaan. Ei siinä muuten mitään mutta jos putsattavaa riittää, riittää ja riittää ( poltat vaan, aina vaan... ), keuhkot ovat turhan kovilla eivätkä vahingoittumatta siitä selviäkään. Älä tuijota pelkkää tervan kertymistä, kyllä se röökaaminen aiheuttaa kiusaa keuhkoputkillekin ja ennemmin tai myöhemmin huomannet että aikasmoinen kiusa onkin.
Aika aikaisessa vaiheessa alkaa jo tupakkayskä nousemaan esiin, olet ehkä sitä sorttia joka sairastuu helpommin tupakkatauteihin, vakaviinkin sellaisiin. Tai sitten olet vaan harjoitellut hyvin ahkerasti...- kertokaa..
Kertokaa viellä millä se lähtee pois jos minulla on tupakkayskä..Niin ettei tarvitsisi lopettaa tupakointia..Olen 16v ja on lupa polttaa.Olin juuri kipeenä..Epäilivät angiinaa kurkussa,ja sehän sillä olikin.Kävin antibiootti kuurin läpi,mutta se ehkä katkesi kun join alkoholia.Ja sain uusia tauteja nenä vuotaa ja tämä yskä on ollut kauan.Voiko olla mahdollista,että tässä on kyse nyt vain tavallisesta yskästä? Olen ottannut yskänlääkettä yskä on vähentynyt huomattavasti,mutta limaa tulee kurkkuun ja sen takia on pakko yskiä,myös kutinan..Kiitos vastaajille!!
- kysyvälle vastaus
kertokaa.. kirjoitti:
Kertokaa viellä millä se lähtee pois jos minulla on tupakkayskä..Niin ettei tarvitsisi lopettaa tupakointia..Olen 16v ja on lupa polttaa.Olin juuri kipeenä..Epäilivät angiinaa kurkussa,ja sehän sillä olikin.Kävin antibiootti kuurin läpi,mutta se ehkä katkesi kun join alkoholia.Ja sain uusia tauteja nenä vuotaa ja tämä yskä on ollut kauan.Voiko olla mahdollista,että tässä on kyse nyt vain tavallisesta yskästä? Olen ottannut yskänlääkettä yskä on vähentynyt huomattavasti,mutta limaa tulee kurkkuun ja sen takia on pakko yskiä,myös kutinan..Kiitos vastaajille!!
Ei kannata toivoa liikoja, nimittäin että tupakkayskä katoaisi tupakanpolttoa lopettamatta. Tupakkayskä nimenomaan aiheutuu tupakanpoltosta kuten nimikin kertoo. Toki välillä on parempia jaksoja mutta sitä harvinaisemmiksi ( ja lyhyemmiksi ) käyvät mitä kauemmin polttaa. Aina voi yrittää kikkailla polttamalla kevyempää ja mukamas vähemmän mutta yleensä se ei toimi.
Tietenkin tupakanpolttoa voi jatkaa tupakkayskästä huolimattakin. Yskä luuultavasti pahenee vuosien saatossa, mutta hitaasti, onpahan aikaa sopeutua. Toki tupakkayskästäkin lopulta eroon pääsee, vieläpä tupakanpolttoa lopettamatta, nimittäin silloin kun päälle sovitellaan puupalttoota.
Tietenkin jos pääasia olisi tupakkayskän parantaminen keinoja kaihtamatta, se luultavasti onnistuisi hienosti ( nopeastikin ) jos vain et enää kajoaisi röökiin. Et ole kuitenkaan vielä polttanut hirveän kauan. - R.T
kysyvälle vastaus kirjoitti:
Ei kannata toivoa liikoja, nimittäin että tupakkayskä katoaisi tupakanpolttoa lopettamatta. Tupakkayskä nimenomaan aiheutuu tupakanpoltosta kuten nimikin kertoo. Toki välillä on parempia jaksoja mutta sitä harvinaisemmiksi ( ja lyhyemmiksi ) käyvät mitä kauemmin polttaa. Aina voi yrittää kikkailla polttamalla kevyempää ja mukamas vähemmän mutta yleensä se ei toimi.
Tietenkin tupakanpolttoa voi jatkaa tupakkayskästä huolimattakin. Yskä luuultavasti pahenee vuosien saatossa, mutta hitaasti, onpahan aikaa sopeutua. Toki tupakkayskästäkin lopulta eroon pääsee, vieläpä tupakanpolttoa lopettamatta, nimittäin silloin kun päälle sovitellaan puupalttoota.
Tietenkin jos pääasia olisi tupakkayskän parantaminen keinoja kaihtamatta, se luultavasti onnistuisi hienosti ( nopeastikin ) jos vain et enää kajoaisi röökiin. Et ole kuitenkaan vielä polttanut hirveän kauan.Hieman kliseinen on tämä käsitys "tupakkayskä".
Ei ole omalle kohdalle ilmestynyt hieman pidemmän savuttelun jälkeenkään.Ja lähipiirissä on yli 40 vuotta polttaneitakin joilla ei yskää ole tullut havaittua. - selität?
R.T kirjoitti:
Hieman kliseinen on tämä käsitys "tupakkayskä".
Ei ole omalle kohdalle ilmestynyt hieman pidemmän savuttelun jälkeenkään.Ja lähipiirissä on yli 40 vuotta polttaneitakin joilla ei yskää ole tullut havaittua.Voisiko olla niin, että kuulut juuri siihen pikkuryhmään, joilla tupakkayskää ei ole? Ketjun aloittaja tuntuu olevan aika hidasälyinen ja erittäin vaikutusaltis 16-vuotias, joka tarttuu vaikka siihen yhteen sadasta esimerkistä, jolla tupakkayskää ei ole. Hän siis kärsii jo asiasta, joten voisit pitää mielipiteesi poikkeuksellisesti piilossa - hyötyä niistä ei ole.
Vai oletko mahdollisesti niitä heikkoluonteisia röökimiehiä, joilta lopettaminen ei millään onnistu ja joiden kunnia-asiana on saada mahdollisimman moni muu samaan ansaan? - jepulis
selität? kirjoitti:
Voisiko olla niin, että kuulut juuri siihen pikkuryhmään, joilla tupakkayskää ei ole? Ketjun aloittaja tuntuu olevan aika hidasälyinen ja erittäin vaikutusaltis 16-vuotias, joka tarttuu vaikka siihen yhteen sadasta esimerkistä, jolla tupakkayskää ei ole. Hän siis kärsii jo asiasta, joten voisit pitää mielipiteesi poikkeuksellisesti piilossa - hyötyä niistä ei ole.
Vai oletko mahdollisesti niitä heikkoluonteisia röökimiehiä, joilta lopettaminen ei millään onnistu ja joiden kunnia-asiana on saada mahdollisimman moni muu samaan ansaan?"Voisiko olla niin, että kuulut juuri siihen pikkuryhmään, joilla tupakkayskää ei ole?"
Vaikka tupakointi on erittäin epäterveellistä ja todella addiktoivaa niin eipä mennä tässäkään yli. Ei tupakointi kuitenkaan mikään kuolemantuomio ole.
Kuitenkin kansasta joku 30% tupakoi niin eipä meitä kuole kuitenkaan kuin kärpäsiä. n. 1 promille tupakoivista kuolee tupakointiin tai siitä aiheutiviin tauteihin vuosittain. Että eipä se loppujen lopuksi kovin iso ero ole normaaliväestön kuolinsyihin. Enemmänkin siihen vaikuttaa elämäntavat yleisesti.
Ei sillä että tämä on mikään pro-tupakki puhe, vaan että realiteetit tässäkin asiassa on tärkeitä. Muuten valistukselta menee pohja. - Markus
selität? kirjoitti:
Voisiko olla niin, että kuulut juuri siihen pikkuryhmään, joilla tupakkayskää ei ole? Ketjun aloittaja tuntuu olevan aika hidasälyinen ja erittäin vaikutusaltis 16-vuotias, joka tarttuu vaikka siihen yhteen sadasta esimerkistä, jolla tupakkayskää ei ole. Hän siis kärsii jo asiasta, joten voisit pitää mielipiteesi poikkeuksellisesti piilossa - hyötyä niistä ei ole.
Vai oletko mahdollisesti niitä heikkoluonteisia röökimiehiä, joilta lopettaminen ei millään onnistu ja joiden kunnia-asiana on saada mahdollisimman moni muu samaan ansaan?"Krooniseen keuhkoputkentulehdukseen eli bronkiittiin sairastuu joka toinen säännöllinen tupakoitsija. Mitättömältä tuntuva aamuyskä ja lisääntyneet hengitystieinfektiot voivat olla ensimmäisiä merkkejä keuhkoputkentulehduksesta. Tupakkayskää hoidetaan usein flunssana tai infektiona."
Että siinä sinulle pikkuryhmä:)
Ja milläköhän perusteella pidät ketjun aloittanutta hidasälyisenä ja vaikutusalttiina?
Eikä kukaan sanonut että mielipiteistä pitäisi jotain hyötyä olla. Tiätkö kato ELÄMÄ ON!;) - perusteella?
Markus kirjoitti:
"Krooniseen keuhkoputkentulehdukseen eli bronkiittiin sairastuu joka toinen säännöllinen tupakoitsija. Mitättömältä tuntuva aamuyskä ja lisääntyneet hengitystieinfektiot voivat olla ensimmäisiä merkkejä keuhkoputkentulehduksesta. Tupakkayskää hoidetaan usein flunssana tai infektiona."
Että siinä sinulle pikkuryhmä:)
Ja milläköhän perusteella pidät ketjun aloittanutta hidasälyisenä ja vaikutusalttiina?
Eikä kukaan sanonut että mielipiteistä pitäisi jotain hyötyä olla. Tiätkö kato ELÄMÄ ON!;)Lue hänen 9.6. kirjoittamansa selvennys tilanteestaan. Aika ressukka. Suorastaan tyhmä. Ja kyselyjensä perusteella myös vaikutusaltis.
Tollommankin sivustakatsojan pitäisi älytä olla kehumatta omaa yskättömyyttään ja vähättelemättä lapsiraukan oireita. Kässääksä?
Ja se "pikkuryhmä" muuten oli sarkasmia. - Markus
perusteella? kirjoitti:
Lue hänen 9.6. kirjoittamansa selvennys tilanteestaan. Aika ressukka. Suorastaan tyhmä. Ja kyselyjensä perusteella myös vaikutusaltis.
Tollommankin sivustakatsojan pitäisi älytä olla kehumatta omaa yskättömyyttään ja vähättelemättä lapsiraukan oireita. Kässääksä?
Ja se "pikkuryhmä" muuten oli sarkasmia.Jepulista.. Saatatpa vaikka olla oikeassa:)
- R.T
selität? kirjoitti:
Vai oletko mahdollisesti niitä heikkoluonteisia röökimiehiä, joilta lopettaminen ei millään onnistu ja joiden kunnia-asiana on saada mahdollisimman moni muu samaan ansaan?" Voisiko olla niin, että kuulut juuri siihen pikkuryhmään, joilla tupakkayskää ei ole?"
-tuskin.Omaan lähipiiriin olisi siinä tapauksessa tippunut poikkeuksellisen,itse asiasssa mahdottoman paljon kyseisen pikkuryhmän edustajia.
"Ketjun aloittaja tuntuu olevan aika hidasälyinen ja erittäin vaikutusaltis 16-vuotias, joka tarttuu vaikka siihen yhteen sadasta esimerkistä, jolla tupakkayskää ei ole. "
-sissus että sää olet toiseen ihmiseen alentuvasti asennoituva.Oliko aloittaja mielestäsi niin tyhmä,että hänelle ei voi kertoa kaikkia tosiasioita elämästä.Ikäänkuin "parempi valehdella noin tyhmälle".Pitkin hampain vielä hyväksyn sen,että pikkulapsia kielletään menemästä laiturin syvään päähän ja valehdellaan vesihiisistä,joka tulee nappaamaan jo menee laiturin syvään päähän.Mutta ei tuon jutun jatkamaninen enää ole oikeutettua rikosoikeudellisen vastuun kannon rajaiän jo ylittäneen ihmisen kohdalla.
"Vai oletko mahdollisesti niitä heikkoluonteisia röökimiehiä, joilta lopettaminen ei millään onnistu ja joiden kunnia-asiana on saada mahdollisimman moni muu samaan ansaan?"
-Minun mielestäni on heikkoluonteista lopettaa joku,josta pitää,sen takia,että ympäristön arvot sitä odottavat.
Tuo käsitys heikkkoluonteisuudesta on vain propagandaa.Vain tyhmä lopettaa toiminnan josta pitää,ja vastaavasti tyhmä jatkaa toimintaa josta ei pidä.
Ei vapaan tahdon vastaista riippuvuutta ole olemassakaan,ainakaan siinä määrin,että ihminen pitemmän päälle jatkaisi toimintaa,josta ei millään tasolla pidä.
Taitaa tuo heikkoluonteisuus viitata juuri näihin ihmisiin,jotka kiehuvat omien halujensa ja ympäristön arvojen ristipaineessa.Ei kukaan oikeasti jatkuvasti vedä ainetta,josta EI YHTÄÄN PIDÄ.Siihen käsitykseen vain ollaan tultu siitä syystä,että tupakasta 'ei saa' puhua nykyään positiiviseen sävyyn.
- olemassa...
tupakkayskää, se on oire. kts keuhkoahtauma.
- ei ole
Olen polttanut 48 v.eikä mitään yskää ole ollut.Kyllä kai yskään on muitakin syitä kun tupakka.
- tupakkayskä?
Mulla on ollut yskää tässä pari viikkoa. Olen kokeillut yskänlääkkeitä ja käytän kahta vielä alusta asti, ei paljoa apua... Joudun yskimään ainakin joka viides minuutti.. Olen polttanut n.2-3 kuukautta, voiko tämä olla tupakkayskää, ja jos on, onko jollain neuvoja miten päästä siitä irti? (muitakin kuin polton lopettaminen, kiitos)
- nimetttööönnnnnnn
jos lopettaa tupakan polton niin kuinka nopeasti yskiminen loppuu?? :) tietääkö kukaan??
- Moo
nimetttööönnnnnnn kirjoitti:
jos lopettaa tupakan polton niin kuinka nopeasti yskiminen loppuu?? :) tietääkö kukaan??
Itse olen polttanut noin 5v ja yskiminen on jatkuvaa ja kestänyt noin viikon.Yöllä unen kiinni saamisesta on tullut erittäin vaikeaa yskimisen takia joka tuntuu vain pahentuvan makuuasennossa.Parina ekana päivänä yskiminen loppui kun kävi vetämässä tupakan ennen nukkumista mutta nyt se lakkaa vain hetkeksi..Vats te ropleem?
- toivottavasti apua
nimetttööönnnnnnn kirjoitti:
No siis älkää ny suuttuko etten osaa selittää..
tupakka yskähän tulee siitä, kun keuhkoihin kertyy sitä sontaa..
jakun kurkussa on näitä hienoja karvoja jotka "nostelevat" sontaa pois pikkuhiljaa, ne vetäytyy pois tupakoidessa, jolloin saa ite nähdä suuremman työn saadakseen sonnat pois..
ja ne karvathan kasvaa takasin pikkuhiljaa jos lopettaa sen tupakoinnin.. - Röking
toivottavasti apua kirjoitti:
No siis älkää ny suuttuko etten osaa selittää..
tupakka yskähän tulee siitä, kun keuhkoihin kertyy sitä sontaa..
jakun kurkussa on näitä hienoja karvoja jotka "nostelevat" sontaa pois pikkuhiljaa, ne vetäytyy pois tupakoidessa, jolloin saa ite nähdä suuremman työn saadakseen sonnat pois..
ja ne karvathan kasvaa takasin pikkuhiljaa jos lopettaa sen tupakoinnin..Tosiaan, miettikää. Joissain köyhissä maissa kuolee satoja, jopa tuhansia ihmisiä nälkään. Kun meillä suomessa on ruokaa yllin kyllin vaikka muille jakaa.
Niin tuo tupakka ei tosiaan ole "kuoleman tuomio".
Riski keuhkosyöpään on suuri, sitä en kiellä, mutta tosiaan, ne ketkä sen ovat saaneet eivät ole polttaneet kuukausia, vuosia, vaan kymmeniä vuosia. Toki poikkeuksia on.
Ja keskutelun aloittajalle, minulla itsellä oli kuukauden tupakoinnin jälkeen yskää.
Luulin tupakka yskäksi, kunnes yskän lisäksi alkoi kurkkua koskemaan.
Seuraavana päivänä oli kovassa flunssassa ja ääni puolittain pois.
- joijlkä
kuinka kauan pitää polttaa että voi tulla tupakkayskä? riittääkö 5kertaa jos ei ees polta koko röökiä joka kerta? ollu jo 2 viikkoo yskää ja limaa kurkussa.
- ljjljkkljkljlkj
Lol, joku pentu joka pitää tupakkayskää ja polttamista kovana
- 232323232323
Tupakkayskä on vittumainen, siksi poltankin vain satunnaisesti röökin tai pari. Satunnaispoltteluun siirryttyäni tupakista saa paljon enemmän tyydytystä, kuin siitä että kiskoo joka päivä askin huulet lommolla.
- tupakkan polttaja
tupakkayskä on ihana! se rentouttaa kehoa!
- Tä
Ei tupakkia niin ei tartte yskiä:(
- asdfaghxkf
itellä oli astma viel vuos sitte ja polttanu ny vähäse reilun vuoden ja ei oo astmaa enää!
''Tupakkayskä on vittumainen, siksi poltankin vain satunnaisesti röökin tai pari. Satunnaispoltteluun siirryttyäni tupakista saa paljon enemmän tyydytystä, kuin siitä että kiskoo joka päivä askin huulet lommolla.'' Se on posket lommolla :) - köhköhköhköhköhköhkö
Minun mielestä tupakkayska on kliseinen urbaanilegenda!
Olen polttanut n.10v ja tunnen monia ketkä ovat polttaneet 10v tai kauemmin, mutta en tiedä yhtään sellaista henkilöä jolla olisi "tupakkayskä", tosin ihan normaalia yskää on ollut jopa minullakin.
Jos joku tupakoiva ihminen yskäisee silloin tällöin - tuomitaan se heti tupakkayskäksi.
Jos joku tupakoimaton ihminen yskäisee silloin tällöin - se on vain normaalia yskää.- sndbfk
Tuleeko yhdestä l&m sinisestä siis 1 rööki niin jotain sairauksia yskää tai jotain muuta??
- ^ Voi...
^ Voi vittu mikä pelle... Luuleksä olevas kovaki ku sul on tupakkayskä?
- joojeejejejp
yhdestä se kaikki alkaa
- tupakka on perseestä
tupakka on parasta ja rööki
- ...
Varmaan hyvää joo,mut haisee kauheelta...sadametrinpäähän tupruttajasta.Ja polttamisen jälkeen vaatteet,hengitys yök,saatika jos joutuu olemaan lähellä polttajaa....ei kiva.Polttelevan työkaverin pinna lyhyt,kokoajan.Taukoja vaan kytistää,et pääsee polttamaan.Koko elämänsä pyörii tupakoinnin ympärillä,polttaa aina ennen ja jälkeen kaiken.Välissä kiukuttelee,kun ei viellä polttelemaan pääse....huh.
- tervakeuhko
Yskit tupakanjätteitä keuhkoista ulos.. jo askin polttamisella saat tervaa yms jätteitä litrakaupalla keuhkoihin, joita sittem yskit kun meinaat tukehtua
- Tupakka on nannaa
Sen kuin vedätte paskaa nuoresta pitäen ja hankitte itsellenne keuhkoahtaumataudin nelikymppisenä - suurin osa sen tupakoivista saa :D Teil tulee olee niin hauskaa! Mut unohdin, eihän teitä kiinnosta niin kaukainen tulevaisuus :p
- hei
Valkosipulikynsi auttaa .Pilkot pieneen osaan illalla ja nielet veden kanssa
- sipuliko auttaa
ei kai se oo vaarallista kun hengittää savua kodissaan, joka tulee naapurista, kun ihan mukava naapuri on ja on kaikkien kanssa kaveri, vaikka yskittäähän se savu, mut kun se on sallittu niin saahan sitä poltella...
- Potilassss
Todennäköisesti ei mutta mahdollisuus on. Tupakkayskähän on oikeastaan keuhkoahtaumataudin ensioire. Eli periaatteessa tämä niin kutsuttu tupakkayskä voi alkaa vaikkei polttaisikaan, jos vain keuhkoahtaumatauti on puhjennut.
- köh
En minä ainakaan haluisi tuommoista 60 v. Vähän väliä sanoo että Köh.
- yrjol
kurkkuun kehittyy limaa, erikoisesti enemmän poltettaessa eri savukelaatuja tai ja sätkätupakkaa. älä käytä yskänlääkkeitä. ne lisääät limaneritystä. lima ärsyttää ja erityisesti nukkumaan käydessä tekee mieli polttamaan. suosittelen parhaiten lääkkeeksi syömällä kuivakorppuja. karkearakenteisina ne raapivat liman ruokatorveen. yskänlääkkeet vain liuottavat..
- reherh
Jo on palturia... Olen polttanut 10-vuotta ja ei minulla vieläkään mitään tupakka yskää ole. Limaa ei kerry, ja yskääkin löytyy kun flunssa iskee.
Mutta paha tapani on aina räkiä pitkin tien poskia samalla kun polttelen.
Voisiko olla syy, ettei limaa kerry kurkkuun? En vaan pysty nielemään sylkeä kun olen polttanut. - Pesari
Tupakkayskä, mikä se on? Lopetin röökin n 1v sitten n 10vuoden poltelun jälkeen.
Minä en yskinyt yhtään sen enempää, kuin tupakoimattomat ihmiset. Lisäksi tunnen monia ketkä ovat polttaneet 10- 30vuotta, eivätkä hekään yski tavallista enempää.
Röökiä syytetään aina, kun jotain terveydellisiä ongelmia ilmenee. Käytpä sitten terveyskeskuksessa valittamassa ripulista tai kipeytyneestä varpaasta, niin syy löytyy aina tupakasta ja/tai ylipainosta (jos sitä vähänkään löytyy). "Laihduta ja lopeta röökaaminen, niin kyllä se siitä, jos ei se auta, niin ota buranaa."
En väitä, että tupakka olisi mitenkään terveellistä ja ettei tupakkayskää olisi olemassakaan, mutta saattaahan ne vaivat johtua joskus jostain muustakin.- Joni lampinen
No ei sitä tupakkaa tarvii aina niin puolustella mut siis juu ite oon 14,5 ja polttanu vuoden ja parin kuukauden polttamisen jälkee tuli "tupakkayskä" mutta ku aloin polttamaan vihreetä ja napsuröökejä niin loppui yskä ! Kannattaa kokeilla
- Jarruraita
Itte polttanu 30vuotta ja ainaki 20vuotta ollu yskäputkee mut spaddu o parasta :)
- Mahtavaalojaalisuutta
Onko mitään parempaa ku tupakka😊 Elämä pyörii sen ympärillä ja aina jos jotain terveydellisiä ongelmia ilmenee niin ei se ainakaan tupakoinnista johdu. Ja jos johtuukin, niin on se sen arvosta. Tykkään huuattaa tupakoitsijoita. Ne suuttuu niin helposti jos niiden parasta ystävää syytetään jostain. Siis maksettua parasta ystävää (suomennos vajokeille: tupakoitsijan paras ystävä=tupakka). Ja kaikilla on se Eino setä joka poltti kolme askia päivään ja eli 100v ja kuoli saappaat jalassa ja tupakki suussa. Mutta ottakaa huomioon että enemmän on niitä jotka kuolee keuhkoahtaumatautiin tms, joka on tullut tupakin poltosta. En jaksa valistaa terveydestä mutta kukaan täysijärkinen (edes tupakoitsija) ei väitä että tupakka ei olisi epäterveellistä. Jos väittää, suosittelen pikaista käynnin varausta psykiatrin puheille. Tupakoitsija ei kykene yleensä myöntämään tupakasta aiheutuvia haittoja ennen ku se servataan huolella. Sen jälkeen tämä sama toukka vasta vetäisee sen viimeisen kortin. "No mutta on se sen arvosta!" Ja saattaapa vielä luulla kuulostavansa vakuuttavalta ja uhota puolustusrefleksinä: " minä poltan hauttaa asti!" Mielestäni tämä on vähintäänkin koomista. Saa aina hyvälle tuulelle, kun huomaa kuinka pelleksi ihminen voi vetäytyä parhaimmillaan. En ole uskaltanut katkaista vielä kenenkään tupakkia, koska se on kusipäistä. Olisi hauska kokeilla kuitenkin, kuinka agressiiviseksi ihminen voi heittäytyä kun häneltä viedään muutama sentti.😂 Olen kiitollinen että ihmiset polttavat tupakkaa. Kyllähän kunnon tupakoitsijat tuovat tahattomasti valtavan määrän komediaa meidän kaikkien elämään.👌🏾
- Infoo88888888888888888
Tupakkayskä ihan korrektina lääketieteellisenä terminä ilmenee vasta sitten, kun lopettaa pitkäaikaisen tupakoinnin tai ei ole polttanut säännöllistä röökimäärää (eli se on yksi vieroitusoireista).
Tupakointi itsessään aiheuttaa yskimistä täysin riippumatta siitä, kuinka kauan on polttanut oli se sitten passiivista polttamista tai ihan kunnon röökaamista. - Sube
Eikös se kuulu asiaan, että röökin sytyttämisen jälkeen kakaistaan miehekkäästi, valutetaan irti lohjennut limppi siihen maahan varpaiden eteen. Vielä hienompaa on on limpata limppi "blits"-äänen saattelemana kauemmas.
- Anonyymi
Nivalan hammashoito Kallio liitää tupakoivia tyynyllä muiden sänkyyn jotka ei tupakoi.
Huutavat läpi huutoa ei - Anonyymi
Tupakka yskä.
Nivalan hammashoito Kallio liittää Kallion kautta tupakoivia tyynyn kautta ei tupakoivien sänkyyn, ja huutavat läpi huutoa ei saa tupakoida..hampaan poiston yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575469- 914281
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722540Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701065Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806- 28793
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779