Normaalia kulumaa?

vaiko..

Eli minulla on toyota supra 3.0 turbo automaatti

Uutena auton pitäisi kiihtyä 0-100km/t n. 6.3 sekunttia..

Itse olen nyt pariin kertaan mitannut, että kuinka nopeasti saan sen siihen sataseen, ja parhaimmillaan olen päässyt johonkin 8.3:een sekunttiin. Jää siis yli kaksi sekunttia valmistajan arvoista.

Autolla on ajettu 285 tkm, joten pohdin että onko tämä täysin normaalia kulumaa vai voisiko jostain mahdollisesti etsiä/löytää vikaa. Moottori tuntuu kuitenkin täysini toimivalta. Ei nyi, kuluta öljyä merkittävästi, käy kauniisti ja huoltoja on muutenkin tehty.

Siksi ihmettelenkin että minne se tehoa häviää kun autossa ei kertakaikkiaan tunnu minkäänlaista vikaa. Onko automaateilla tapana "laiskistua" iän, myötä, vaikka varsinaisesti vikaa ei olisikaan..

Täytyy jossain vaiheessa käyttää varmaan penkityksessä niin selviää ovatko moottorissa kaikki tehot tallella

7

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TDIturbo

      Heip!

      Manuaalilaatikolla kiihtyy 6,3s mutta automaatilla en usko kiihtyvän noin nopeasti.
      Onko siinä 3,4 vai 5 vaihdetta?

      285tkm on paljon ja jollei turboa ole vaihdettu niin en usko painetta kertyvän kovin hyvin.
      Ko. autossa tulee jo 100tkm mennessä paljon isoa remonttia, parhaassa tapauksessa turbo kestää noin 50tkm ilman huoltoa.

      • vaiko..

        Valmistaja lupaa samat arvot sekä manuaalille, että automaatille. Itsekin ihmettelen tätä suuresti. Aikoinaan näin vanhan tm:n välissä "toyota special cars" mainoslehtisen, jossa oli selitetty jotain supran elektronisesti ohjatusta vaihteistosta, ja kerrottu miten tämä on mahdollista..Mainoksen mukaan vaihteisto ei vaikuta suorituskykyyn tai kulutukseenkaan. Laatikko on nelipykäläinen

        En osaa sanoa, onko turbolle tehty mitään, mutta ainaki mittarin mukaan se ahtaa sen 0.4 minkä pitääkin. Aina välillä kun kiihdyttää tai painaa kaasua tietyllä tavalla, se tosin sihisee melko voimakkaasti. Selailin vanhoja saksalaisia huoltokuitteja ja sieltä löytyi vaikka mitä kannentiivisteestä yms, mutta turbosta ei kyllä löytynyt mitään, eli se saattaisi kaivata huoltoa..


    • #############

      Et maininnut autosi vuosimallia, mutta tuli mieleen 80/90-luvun taitteesta tapaus.
      Olin liikkeellä aivan vakiokuntoisella Chevrolet Chevellellä (350cid), kun liikennevaloihin tuli vierelle aivan uusi 3,0 turbo Supra.
      Kaveri rupesi kaasuttelemaan ja muutenkin elehti siten että halusi pientä kisaa.
      No, valo vaihtui vihreäksi ja tojotalla kumi vinkaisi, jolloin minäkin lähdin liikkeelle vähän rivakammin ja supra jäi toiseksi.
      Seuraavissa valoissa sama juttu, sillä erolla että lähdin "täysillä" ja tojota jäi vielä enemmän.
      Tojota kuski seurasi minua kunnes menin huoltikselle kahville ja tuli siellä kyselemään että mikä helvetin kone mulla on pellin alla, kun hänen uusi Supra ei sille pärjää. Kertoi silloin ton saman 6,3s/100km/h ajan.
      Olen aivan vakuuttunut siitä että Chevelleni ei sillä koneella mennyt alle 6s/100km/h.
      Elikä se tojota ei varmasti mene luvattuun aikaan, ja tota 8,3s aikaakin kovasti epäilen.

    • Voisiko olla

      Eikös tuossa ole sähköisesti ohjattu laatikko jossa on muistaakseni kolme asentoa. Sport-asennossa saattaisi kiihtyä paremmin, vaikka en uskokaan tuohon ilmoitettuun lukemaan.

    • arvot

      Ei noihin tehtaan arvoihin ole ikinä luottamista, myyntikikkoja ne on. Mieti sulla on koneessa 235hv ja auto painaa 1500kiloo kuskin kanssa. Se on mahdoton yhtälö kiihdyttää tommonen auto noin nopeesti tuohon aikaan. Jos sulla ois 300HV niin sitten tuo 66,6s vois onnistua. Sama homma bemari m5 e34 pitäs mennä 6,2s 0-100km/h mutta meni 6.8s ja siinä on 315hv. ja painaa 1800kg
      1550-1600kilonen auto meni manuaalilla ja 300hepalla 5,9s 0-100km/h
      sama auto kuin edellä meni 204hepalla 8,2s
      e30 325i bemari menee 175hv 8.2s 0-100km.
      E30 335i bemari 220hv Menee 0-100km/h 7,2s ja painaa 1300kg
      Nämä autot on testattu. Päättele siitä että subras on kunnossa

    • että ainakin 1,0-1.5 sekuntia voit lisätä tohon tehtaan lupaamaan se on pelkkää mainostusta. Loput 1.0-0.5 sekuntia tulee jo hieman väljästä koneesta (koska sille ei ilmeissti ole tehty täydellistä koneremppaa lähiaikoina) sekä kulahtaneista laakereista, vaihda ihan kaikki Öljyt (moottori, vaihteisto, ja peräöljyt) vaihda uudet tulpat, ja tulpanjohdot ni se saattaa HIEMAN piristää sitä, ja viedä muutaman sadasosan pois.

    • minä.

      epäilen että autosi"huonoon kiihtyvyteen"vaikutta noilla kilometreillä aika monta tekijää tässä muutamia seikkoja,automaattivaihteiston pakkojen kuluneisuus,moottorin/turbo luonnollinen laiskistuminen ja sitten viellä sellainen (vika)? mikä on ollut alusta lähtien toyotalta lähtien tuo auto automattina ei ole pystynyt alle 7.sekunin lukemiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe