kissan valjaat

tipunen

minkälaiset valjaat ovat kissalle parhaat? ns. "kahdeksikko" vai se perinteinen malli? sellaiset ettei kisu varmasti pääse irti vaikka esim. säikähtäisi pihalla jotain...

5

617

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valjaat

itse ostin katille valjaat, joissa kaulan ympärille tulee remmi, samoin vyötärön(tai siis etujalkojen taakse) ja sitten mämä remmit yhdistyvät vielä selässä ja rintapuolella pienillä remmeillä....tajusikohan tuosta selityksestä nyt mitään...ovat kuitenkin hyvät kun kissa ei pysty pujahtamaan pois, kuten siinä kahdeksikko mallissa, jossa siis remmit yhdistyvät vain niskapuolella

• aloittaja

nämä valjaat mitkä kuvailit kuulostavat näiltä perinteisiltä, joten taidanpa käydä ostamassa sellaiset :)

• myös

näiden kannalla!

• Kissan emäntä

Tuollaiset kuvailemasi kaltaiset valjaat olen kisulle laittanut. Täytyy säätää riittävän kireälle, koska jos jää vähänkin liian väljäksi niin kissa riisuu valjaat pois. Itse ensin opetin kissaa valjaisiin sisällä ja ensin ne olivat liian väljät. Toki täytyy myös tarkkaan kokeilla etteivät mene liian kireälle.

• sellaisia kissan turvavöiksi tarkoitettuja valjaita ulkoiluunkin. Ne on leveämmät kuin monet muut "tavalliset" nylon/teryleeni-valjaat ja rinnan alta kulkeva remmi on vielä pehmustettu.

Ne ovat malliltaan vähän X:n muotoiset, valjaiden kaulaosa ja vyötäröosa on ommeltu tiukasti keskeltä selästä yhteen, eli ne ovat ristikkäin. Siinä on myös tukeva iso metallilenkki. Sitten kaulaosasta menee vielä rinnan alle tuo mainitsemani pehmustettu remmi. Valjaissa on tosi tukevat pikalukot, ja ne saa säädettyä pienemmälle kuin monet muut aikuisen kissan valjaat. Meidän pikku-karkulainen ei ole näistä valjaista onnistunut livahtamaan kuin kerran kun valjaat oli ensi kertaa päällä ja liian löysällä.

Yksi hyvä puoli on vielä se, että valjaiden mukana tuli säädettävä "hihna", jonka saa suoraan turvavyön rasiaan napsautettua kiinni. Eli siihenhän ne valjaat on tarkoitettukin, turvallisesti matkustamiseen.
      Ainakin näin kesäkuumalla on paljon mukavampi antaa kissojen olla ilmastoidussa autossa penkillä eikä työntää niitä kuljetuskoriin jossa ilma kiertää huomattavasti huonommin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe