Taimi

Josefiina

miltä kuulostaa, tunnetko Taimi nimisiä ihmisiä, minkä ikäisiä?
Millaisia mielikuvia herättää?
Antaisitko tyttäresi nimeksi Taimi?

17

2402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pa92

      en tunne Taimi-nimisiä,mutta jostain kummasta syystä tulee mieleen eräs ihana poika jonka nimi on Tuomo... :D Kyllähän voisin Taimi nimen antaa tytölle.

    • .ilona.

      mielestäni todella kaunis nimi.en tunne ketään taimia.
      tulee mieleen vanha ihminen(mutta ei huono asia mielestäni).. toisaalta onhan tuo nimi ollut juuri suositumpi vuosisadan alussa,kuin nykyään. suomessa nimen on saanut n.14500 ihmistä(myös miehiä),joista n.350 on saanut sen 60-luvun jälkeen,eli aika katoava nimi.
      voisin hyvinkin antaa tyttärelleni nimeksi.

      • söpö

        Toi Taimi on jotenkin tosi söpö nimi,tulee joku kasvimaa mieleen... :)


    • spk

      Taimi Tellervo Koivisto niin ja oma mutsini. Aika yleinen vanhemmilla ihmisillä. Voisin antaakin.

      • se ollut...

        Terhi Tellervo Koivisto, vai onko nää kaks eri ihmistä, vai muistanko vaan väärin?:D


    • :::::::::::::::::::::::::::::

      Tiedän yhden Taimi-nimisen, aivan ihanan mummelin joka asui meidän naapurissa, kun olin lapsi:)

      • vanhan mummeli-ikäisen

        Taimin ja yhden n.30 v.ikäisen.

        En tykkää pätkän pätkää nimestä enkä antaisi lapselleni, sori.


    • miet ass

      Minusta Taimi on kaunis, suomalainen nimi. Tiedän kyllä parikin Taimia kotikyliltä, mutta nuori ei heistä ole kumpikaan. Nimi miellyttää ihan tavattomasti minua.

    • susu

      Taimi on mielestäni ihan nätti nimi, mutta käy mielestäni paremmin toiseksi nimeksi kuin ensimmäiseksi.

    • minä vaan

      Tunnen yhden Taimin (n.40-vuotias), joka jo muutamia vuosia sitten vaihtoi nimensä Taijaksi.

    • Auroora V

      Taimi oli tyttömme "työnimi" kun hän oli vielä ihmisen taimi vatsassani. Merkitykseltään kaunis nimi oli vakavasti harkinnassa tytön oikeaksi nimeksi, mutta lopulta päädyimme nimeen jossa näkyy hänen kaksikielisyytensä. Nimi oli siis lopulta liian suomenkielinen.

      Yhdellä tuttavan tuttavan lapsi on nimeltään Taimi, taitaa olla ala-asteikäinen nykyään.

      • maalaisäiti

        Iältään lähemmäs 70 v. Hän ei ole suosikkisukulaiseni, vaikka on oma kummini (ei olla läheisiä). Hieman pelottava ihminen, jolla on erikoinen kurluttava nauru.

        En antaisi lapselleni nimeksi. Varmaan ilman tätiänikin jättäisin antamatta.


    • Mm

      Mun nimi on Taimi :)

    • ohhoh...

      en laittas tosiaankaan. taimista tulee mieleen antti tuiskun biisi hyökyaalto "siitä taimesta kasvoi puuuuuuu

    • Taimin tyttö

      Oma äitini sekä mieheni äiti ovat Taimi-nimisiä, yli 70-vuotiaita molemmat. Taimi on kaunis nimi siinä missä muutkin vanhat, uudelleen muodissa olevat nimet. Taimi on varmaan harvinaisempi pikkulapsilla kuin esim. Hilma, Hilda, Lyydi tms.

    • oier

      Taimi ja sitten miespuolinen vastine lienee Oras

    • Anonyymi

      Ite oon nimeltäni Taimi ja no 2006 oon syntyny

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe