Alerblock?

Kestine

Kirjoittelin jo tuossa aiemmin, tämän kamalan heinänuhan takia, kun en antihistamiinia enää voi syödä, koska olen raskaana. Niin, kävin sitten apteekissa kyselemässä tuota Nasonezeä. Sitä ei ollut, mutta ostin kuulemma täysin vastaavan tuotteen nimeltään Alerblock. Jotain sellujauhoa siltäkin tulee kun truuttaa. No, ongelmaan: se ei tunnu auttavan sitten niin yhtään! Maksoikin melkein kaksi kymppiä. Onko teillä jollain kokemusta tästä "aineesta"? Olisko Nasoneze sittenkin parempaa? Että laitanko toiset kaksi kymppiä sitten siihen? Hitto, että ärsyttää tämä aivastelu ja nokan vuotaminen ja kutiaminen. Siitepölytilanne näyttää tänne Varsinais-Suomeen vähäistä heinän siitepölyn määrää. Olen sille siis TODELLA allerginen. Mitä se sitten onkaan kun sitä on ilmassa runsaasti...

6

2039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pen

sitä maitohappoliuosta josta täällä palstoilla on paljon puhuttu.

• Kestine

Mitä sellainen maitohappoliuos on? En ole kuullutkaan. Mistä sitä saa?

• pen
        Kestine kirjoitti:

Mitä sellainen maitohappoliuos on? En ole kuullutkaan. Mistä sitä saa?

aikaisempia juttuja täällä allergia palstalla niin kyllä löytyy.No se on sellasta että maitohappobagteerikapselista liuotetaan osa keitetyyn pieneen vesi määrään ja suihkutetaan pienellä suihkupullolla nenään tai sitten pipetillä.Näillä jollain palstalla on otsikko "kaikille nuhanenille" ja sitten "maitohappo-suihkuttelijat" Käy lukemassa!

• Kestine
        pen kirjoitti:

aikaisempia juttuja täällä allergia palstalla niin kyllä löytyy.No se on sellasta että maitohappobagteerikapselista liuotetaan osa keitetyyn pieneen vesi määrään ja suihkutetaan pienellä suihkupullolla nenään tai sitten pipetillä.Näillä jollain palstalla on otsikko "kaikille nuhanenille" ja sitten "maitohappo-suihkuttelijat" Käy lukemassa!

Kiitos. Käynpä lukaisemassa!

• lääkkeiden käytöstä lääkäri...

Itse en ole raskaana, mutta tulevaisuutta ajatellen tiedustelin allergologiltani, mitä lääkkeitä voi raskaana ollessa käyttää. Olen ERITTÄIN pahasti allerginen henälle ja koiralle, lisäksi sairastan astmaa. Heinä saa pahimmillaan nieluni turpoamaan lähes umpeen. Joudun kesän aikana käyttämään muutaman kortisonitablettikuurin oireisiini.

Lääkäri totesi, että sikiölle äidin vakavat allergiset reaktiot ovat suurempi riski, kuin itse lääkkeet. Kuulemma monet astmaatikot ja allergikot käyttävät kortisonitabletteja raskauden aikanakin. Antihistamiinissa pitää vain pitää huolta siitä, että aine on ollut pitkään käytössä ja sen vaikutukset tunnetaan. Esim. Zyrtec on kuulemma turvallinen. Uusia lääkkeitä tulee välttää.

Suosittelenkin, että menet allergioiden asiantuntijalle. Ainakin Helsingistä löytyy muutama pätevä ihotautilääkäri, joka on erikoistunut allergioihin (allergologi).
      Terveyskeskuslääkärit eivät varmastikaan tiedä tarpeeksi hyvin asioista, eivätkä myöskään neuvolalääkärit. Mielestäni sinun on aivan turha kärsiä.

Ja vielä lopuksi: älä mene omin päin kokeilemaan/jättämään pois lääkkeitä. Luota lääkäriin!

• Kestine

Juu, en enää kärsikään heinästä. Soitin teratologiseen tietopalveluun ja kyselin mitä lääkkeitä voin heinänuhaan käyttää ja kuulemma antihistamiini nimeltään setiritsiini on turvallinen ja sitä on nimenomaan Zyrtecissä. Toinen turvallinen antihistamiinilääke on Loratadin. Olen nyt tuota Loratadinia käyttänyt kaksi päivää ja ei ole tarvinnut heinästä enää kärsiä, ihanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      176
      7328
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      80
      3149
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2285
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1455
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      368
      1402
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1333
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1286
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1051
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1018
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1010
    Aihe