Kopio Taistelevat metsot

Mummon aarre????

Tietääkö kukaan nimeä E.S (luultavasti Elsa Stenwall)? Maalannut kopion taulusta Taistelevat Metsot joskus kauan sitten....... ehkä 1930-40 luvulla????? Onko kopioilla yleensä mitään arvoa??

9

4651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dooris

      Kopiota ei saisi koskaan signeerata, siinä rikkoo tekijänoikeuslakia. Eli uskoisin työsi olevan arvoton, paitsi jos tekijä on kuuluisa ja hänen signeerauksellaan olisi jokin arvo. Kaikki "tosi taiteilijat" tietävät kuitenkin olla signeeraamatta kopiota. Harjoituksen vuoksi niitä usein tehdään ja sillä tavalla tutustutaan tekijän tekniikkaan.

    • olisi...

      Signeerata kopiot (taakse) tyyliin
      "Taistelevat metsot" cop. MattiMeikäläinen
      Arvoa ei työllä ole, kehykset tietenkin saattaa olla arvokkaat.

    • asiaan

      Tämä on todella laadukkaan näköinen öljyvärityö.
      Mummo saanut joskus arvion että on arvokas.
      Nyt kuitenkin näiden arvioiden puolesta kuulostaa
      aika pahalta.
      No nämä kehykset muuten saattavat nostaa arvoa,
      joten säästetään työ jälkipolville.

      • Tietäjä 1

        Kopioilla ei ole yleensä paljoa arvoa. Taistelevia metsoja on maalattu tuhansia, ellei jopa kymmeniä tuhansia. Valitettavasti ihmisillä on käsitys, että mitä tunnetumman taiteilijan kopio on, sitä arvokkaampi se on. Näinhän ei tietenkään ole. Jos teoksen on kopioinut joku tunnettu tekijä, se tietenkin on vähän arvokkaampi.
        Näin joskun myynnissä kuuluisan ulkolaisen maalarin kopion, jonka oli maalannut Ferdninand von Wright nuorena. Maalaus oli murto-asan siitä hinnasta, mitä Wrightin normaali työ olisi maksanut.


    • Variksen taidetta

      Tietääkö kukaan taulusta Onni Variksen tekemiä jäljennös "Taistelevat Metsot"
      Tai joitakin muita hänen maalaamia ?

      • kari sunikka

        itsellä löytyy seinältä tuon Onni Variksen tekemä Taistelevat Metsot vuodelta 3.1.49


    • mitä-potaskaa

      Ei kopion signeeraamisessa ole mitään väärää kunhan se on tekijän nimmari.

    • SolmuParta

      Olen Nähnyt HYVÄn Kopion [Ei MikäTahansaTuherrus KoKo Lähellä Alkuperäistä eli ISOTAULU] ko TAULUsta, Erän AntiikkiLiikkeen Seinällä,, , Siinä Oli Signeerauksenkohdalla: Leima "Kopio" Tehnyt Taiteilija (Nimi Nimi) Vuosiluku 1900 , Kysyin Varovasti Taulun Hintaa,, Vastaus Kuului: että Se On Menossa Arvioitettavaksi, Mutta Tulee Olemaan Useamman Tuhatta. , eli HYVÄ Kopio On Arvossaan,,

    • leonardPiipinääs

      entä jos väärintää eikä kerro kenellekkään, mutta myy hintavasti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe