Tietääkö kukaan nimeä E.S (luultavasti Elsa Stenwall)? Maalannut kopion taulusta Taistelevat Metsot joskus kauan sitten....... ehkä 1930-40 luvulla????? Onko kopioilla yleensä mitään arvoa??
Kopio Taistelevat metsot
9
5355
Vastaukset
- dooris
Kopiota ei saisi koskaan signeerata, siinä rikkoo tekijänoikeuslakia. Eli uskoisin työsi olevan arvoton, paitsi jos tekijä on kuuluisa ja hänen signeerauksellaan olisi jokin arvo. Kaikki "tosi taiteilijat" tietävät kuitenkin olla signeeraamatta kopiota. Harjoituksen vuoksi niitä usein tehdään ja sillä tavalla tutustutaan tekijän tekniikkaan.
- olisi...
Signeerata kopiot (taakse) tyyliin
"Taistelevat metsot" cop. MattiMeikäläinen
Arvoa ei työllä ole, kehykset tietenkin saattaa olla arvokkaat. - asiaan
Tämä on todella laadukkaan näköinen öljyvärityö.
Mummo saanut joskus arvion että on arvokas.
Nyt kuitenkin näiden arvioiden puolesta kuulostaa
aika pahalta.
No nämä kehykset muuten saattavat nostaa arvoa,
joten säästetään työ jälkipolville.- Tietäjä 1
Kopioilla ei ole yleensä paljoa arvoa. Taistelevia metsoja on maalattu tuhansia, ellei jopa kymmeniä tuhansia. Valitettavasti ihmisillä on käsitys, että mitä tunnetumman taiteilijan kopio on, sitä arvokkaampi se on. Näinhän ei tietenkään ole. Jos teoksen on kopioinut joku tunnettu tekijä, se tietenkin on vähän arvokkaampi.
Näin joskun myynnissä kuuluisan ulkolaisen maalarin kopion, jonka oli maalannut Ferdninand von Wright nuorena. Maalaus oli murto-asan siitä hinnasta, mitä Wrightin normaali työ olisi maksanut.
- Variksen taidetta
Tietääkö kukaan taulusta Onni Variksen tekemiä jäljennös "Taistelevat Metsot"
Tai joitakin muita hänen maalaamia ?- kari sunikka
itsellä löytyy seinältä tuon Onni Variksen tekemä Taistelevat Metsot vuodelta 3.1.49
- mitä-potaskaa
Ei kopion signeeraamisessa ole mitään väärää kunhan se on tekijän nimmari.
- SolmuParta
Olen Nähnyt HYVÄn Kopion [Ei MikäTahansaTuherrus KoKo Lähellä Alkuperäistä eli ISOTAULU] ko TAULUsta, Erän AntiikkiLiikkeen Seinällä,, , Siinä Oli Signeerauksenkohdalla: Leima "Kopio" Tehnyt Taiteilija (Nimi Nimi) Vuosiluku 1900 , Kysyin Varovasti Taulun Hintaa,, Vastaus Kuului: että Se On Menossa Arvioitettavaksi, Mutta Tulee Olemaan Useamman Tuhatta. , eli HYVÄ Kopio On Arvossaan,,
- leonardPiipinääs
entä jos väärintää eikä kerro kenellekkään, mutta myy hintavasti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514