Kopio Taistelevat metsot

Mummon aarre????

Tietääkö kukaan nimeä E.S (luultavasti Elsa Stenwall)? Maalannut kopion taulusta Taistelevat Metsot joskus kauan sitten....... ehkä 1930-40 luvulla????? Onko kopioilla yleensä mitään arvoa??

9

5355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dooris

      Kopiota ei saisi koskaan signeerata, siinä rikkoo tekijänoikeuslakia. Eli uskoisin työsi olevan arvoton, paitsi jos tekijä on kuuluisa ja hänen signeerauksellaan olisi jokin arvo. Kaikki "tosi taiteilijat" tietävät kuitenkin olla signeeraamatta kopiota. Harjoituksen vuoksi niitä usein tehdään ja sillä tavalla tutustutaan tekijän tekniikkaan.

    • olisi...

      Signeerata kopiot (taakse) tyyliin
      "Taistelevat metsot" cop. MattiMeikäläinen
      Arvoa ei työllä ole, kehykset tietenkin saattaa olla arvokkaat.

    • asiaan

      Tämä on todella laadukkaan näköinen öljyvärityö.
      Mummo saanut joskus arvion että on arvokas.
      Nyt kuitenkin näiden arvioiden puolesta kuulostaa
      aika pahalta.
      No nämä kehykset muuten saattavat nostaa arvoa,
      joten säästetään työ jälkipolville.

      • Tietäjä 1

        Kopioilla ei ole yleensä paljoa arvoa. Taistelevia metsoja on maalattu tuhansia, ellei jopa kymmeniä tuhansia. Valitettavasti ihmisillä on käsitys, että mitä tunnetumman taiteilijan kopio on, sitä arvokkaampi se on. Näinhän ei tietenkään ole. Jos teoksen on kopioinut joku tunnettu tekijä, se tietenkin on vähän arvokkaampi.
        Näin joskun myynnissä kuuluisan ulkolaisen maalarin kopion, jonka oli maalannut Ferdninand von Wright nuorena. Maalaus oli murto-asan siitä hinnasta, mitä Wrightin normaali työ olisi maksanut.


    • Variksen taidetta

      Tietääkö kukaan taulusta Onni Variksen tekemiä jäljennös "Taistelevat Metsot"
      Tai joitakin muita hänen maalaamia ?

      • kari sunikka

        itsellä löytyy seinältä tuon Onni Variksen tekemä Taistelevat Metsot vuodelta 3.1.49


    • mitä-potaskaa

      Ei kopion signeeraamisessa ole mitään väärää kunhan se on tekijän nimmari.

    • SolmuParta

      Olen Nähnyt HYVÄn Kopion [Ei MikäTahansaTuherrus KoKo Lähellä Alkuperäistä eli ISOTAULU] ko TAULUsta, Erän AntiikkiLiikkeen Seinällä,, , Siinä Oli Signeerauksenkohdalla: Leima "Kopio" Tehnyt Taiteilija (Nimi Nimi) Vuosiluku 1900 , Kysyin Varovasti Taulun Hintaa,, Vastaus Kuului: että Se On Menossa Arvioitettavaksi, Mutta Tulee Olemaan Useamman Tuhatta. , eli HYVÄ Kopio On Arvossaan,,

    • leonardPiipinääs

      entä jos väärintää eikä kerro kenellekkään, mutta myy hintavasti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe