Moottorivikoja

EX-Bemaristi

Tuttavani on töissä BMW merkkikorjaamolla ja kertoi että BMW etenkin e46 mallisarjassa on paljon moottorivikoja jo pienillä ajokilometreillä esim. valvetronic temppuilee - korjauskulut valtavat lähes 2000€. Tuttava on työskennellyt 20-vuotta eri merkkihuoltamoilla. (Audi-Honda-Mercedes-Toyota) eli otanta eri merkeistä todella suuri. Missään muussa kys. merkeistä ei näitä alle 100 tkm moottorivikoja ole läheskään niin paljon.
BMW:n miinuksena on myös se, ettei imago anna monessakaan viassa kuluttajalle tehdaskorvausta, tyyliin "ei meillä BMW:ssä ole mitään vstaavaa vikaa koskaan ollut"
Imagoa pitää suojella keinolla millä hyvänsä - saman näkee tälläkin palstalla osaa kirjoittajista.
Tosiasiassa kuitenkin ikävää on kesäpäivänä istua merkkihuoltamolla testerissä, kun olis muutakin tekemistä:(

61

13262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huohhh

      just

    • salasi

      mm. vakavat ripustusviat, jotka olisivat voineet johtaa kuolemantapauksiin. Vain median painostus sai BMW:n julkistamaan takaisinkutsukampanjan.

    • Pekka_

      Minunkin kummin kaiman pojan tyttöystävä oli kuullut että skodassa ei ratti pysy kiinni. Vakava vika, mitenhän tehdas tähän suhtautuu?

    • tuttava

      Tuttava sanoi sitä tuttava sanoi tätä... ainiin Esson baarissakin tuttavan tuttava sanoi, että tuttava sanoi tuttavalle sitä sun tätä...

      terveisin tuttava

    • tätä

      Joo meiänkin bemarista löytyy taas aamulla takatilasta sitä sun tätä.

    • bmw-asentaja

      Olen itse bemareita asennellut merkkikorjaamolla ja tilanne on aika lailla niin kuin keskustelunavaaja kertoo. Enemmän moottoripuolen vikoja olen nähnyt Alfoissa, mutta muuten nykyautoissa ei huoltoja kummempaa tehdä 200 tkm ennen. Sen jälkeen pelejä ei juuri merkkikorjaamolla näy, paitsi takseja. Bemareihin tehdään isompia remontteja enemmän kuin premiumluokan nykyautoon pitäisi. Kyse voi olla myös käyttäjien huolimattomuudesta ja ajotavasta. Toisaalta BMW on usein tuonut uutta tekniikkaa liiankin aikaisin markkinoille ja kompuroinut siinä.

      • Lemppa

        Onko asiat Bemarilla tosiaan näin? Itse olen aina "haaveillut", että jos joskus olis rahaa niin sitten kyllä sais Bemarin. Mutta jos tosiaan näin niin ajelaan sit vaan japseilla?


      • Alex

        Moi !

        Minulla on varmaan käynyt hirveä tuuri kun 20 vuoden ja viiden bmw:n kanssa ei ole ollut minkäänlaisia moottoriin liityviä ongelmia.

        Taitaa olla Esson baarin juttuja, luulen. Jos löytyy jotain tilastofaktaa asiasta niin saatan muuttaa milipidettäni, siihen asti luokittelen tuollaiset jutut mootoreiden kestämättömyydestä puhtaaksi kateudeksi.

        Siispä, faktaa peliin, please.

        --


      • Toitsu
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Minulla on varmaan käynyt hirveä tuuri kun 20 vuoden ja viiden bmw:n kanssa ei ole ollut minkäänlaisia moottoriin liityviä ongelmia.

        Taitaa olla Esson baarin juttuja, luulen. Jos löytyy jotain tilastofaktaa asiasta niin saatan muuttaa milipidettäni, siihen asti luokittelen tuollaiset jutut mootoreiden kestämättömyydestä puhtaaksi kateudeksi.

        Siispä, faktaa peliin, please.

        --

        Lahden motarilla vedettiin tänään 540 hinausauton lavalle. Viasta en tiedä, saattoihan tuo bensakin loppua...


      • Alex
        Toitsu kirjoitti:

        Lahden motarilla vedettiin tänään 540 hinausauton lavalle. Viasta en tiedä, saattoihan tuo bensakin loppua...

        Moi !

        Minäkin kuulin että Tampereen motarilla yhtä toyotaa kerran hinattiin,

        Saisko jotain tilastollista faktaa, yksittäistapauksia varmasti on. Joka merkillä.

        Pelkkää kateellisten provopellejen kirjoittleluahan tuollainen on. Hanki elämä (ja vaikkapa kunnon auto, vaikka Audi).

        --


    • päässä

      Tulevaisuudessa BMW:ltä voi tulla luotettavampia moottoreita mikäli yhteistyö Citroenin kanssa tuottaa hedelmää. Alkuun yhteistyössä kehitetty moottori tulee kai BMW Miniin. Jäädään odottelemaan mitä saksalaisranskalainen yhteistyö tuottaa...

      • Citroenisti

        Huoletonta kilometriä takana =)


    • Huonoja näyttävät olevan
      • varmaankaan

        ole kestotestejä joten voit pyyhkiä linkilläsi takapuolta. Eivät nuo valinnat kerro mitään moottorin kestävyydestä.


      • Alex
        varmaankaan kirjoitti:

        ole kestotestejä joten voit pyyhkiä linkilläsi takapuolta. Eivät nuo valinnat kerro mitään moottorin kestävyydestä.

        Moi !

        no niin, heitä nyt niitä tilastollisia kestotsetejä peliin tai panu kotterosi takapenkille häpeämään provoiluasi.

        --


      • sinä
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        no niin, heitä nyt niitä tilastollisia kestotsetejä peliin tai panu kotterosi takapenkille häpeämään provoiluasi.

        --

        alexis kyllä täällä on sullekin esitetty faktaa vaikka kuinka, kyse on vain siitä kun sinä ja muut himofanit ei voi myöntää tosiasioita kun siinä omakin status saa kovan kolauksen.


      • Alex
        sinä kirjoitti:

        alexis kyllä täällä on sullekin esitetty faktaa vaikka kuinka, kyse on vain siitä kun sinä ja muut himofanit ei voi myöntää tosiasioita kun siinä omakin status saa kovan kolauksen.

        Moi 1

        Minä en ole lukenut kuin huhupuheita.

        Faktaa peliin tai myönnä olevasi provopelle!

        --


      • nämä ole

      • kyllä
        nämä ole kirjoitti:

        uusia asioita nämä moottoriongelmat. On niitä esiintynyt ennenkin mm:

        http://members.roadfly.com/jason/m3engines.htm

        ja muita ongelmia:

        http://www.bmwproblems.com/

        http://www.bmwlemon.com/

        ...puhumattakaan imagon ylläpitämiseksi suoritettuja salailuja, joissa jotkut tekniset ratkaisut vaatisivat takaisinkutsun.

        juuri näin, on nämä bemaristit vaan jänskää sakkia, on pokkaa väittää vastaan vaikka mitä tois nenän eteen...mutta mutta, sehän ei ole uutta.


      • Alex
        nämä ole kirjoitti:

        uusia asioita nämä moottoriongelmat. On niitä esiintynyt ennenkin mm:

        http://members.roadfly.com/jason/m3engines.htm

        ja muita ongelmia:

        http://www.bmwproblems.com/

        http://www.bmwlemon.com/

        ...puhumattakaan imagon ylläpitämiseksi suoritettuja salailuja, joissa jotkut tekniset ratkaisut vaatisivat takaisinkutsun.

        Moi !

        Jos on myyty tuhansia autoja niin varmasti on viellisiakin.

        Enkös pyytänyt jotain tilastollisesti merkittävää ihan oikeaa tutkimusta.

        Edelleenkään et kykenen kuin provoilemaan.

        Minulla kun sattu olemaan ihan omakohtaista kokemusta viidestä bemusta liki kahdenkymmenen vuoden aikana. Ei tarvitse kuulopuheisiin luottaa.

        Provoile mitä provoile ja kiroile kinneriä jolla joudutliikkumaan ;-)

        --


      • peemeris
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Jos on myyty tuhansia autoja niin varmasti on viellisiakin.

        Enkös pyytänyt jotain tilastollisesti merkittävää ihan oikeaa tutkimusta.

        Edelleenkään et kykenen kuin provoilemaan.

        Minulla kun sattu olemaan ihan omakohtaista kokemusta viidestä bemusta liki kahdenkymmenen vuoden aikana. Ei tarvitse kuulopuheisiin luottaa.

        Provoile mitä provoile ja kiroile kinneriä jolla joudutliikkumaan ;-)

        --

        ...seesees! Vaikka kuinka fanaatikko onkin, niin ei auta. Vikaa löytyy ja kallista on korjailla...mutta lepilepi! Onhan niitä vikoja muissakin autoissa, toisissa enemmän,toisissa vähemmän..


      • Alex
        peemeris kirjoitti:

        ...seesees! Vaikka kuinka fanaatikko onkin, niin ei auta. Vikaa löytyy ja kallista on korjailla...mutta lepilepi! Onhan niitä vikoja muissakin autoissa, toisissa enemmän,toisissa vähemmän..

        Moi !

        Eikös se finninaama ymmärrä selvää suomea?

        Jokaisessa merkissä löytyy vikoja, Fiatista Rolssiin.

        Näytä joku tilasto jonka mukaan BMW:n moottoreissa olisi jotenkin poikkeavasti vikoja.

        Köyhälle kaikki on kallista, valitan.

        --


    • valvetr. ajaja

      Jos tuo pitäisi paikkansa, meinaatko että siitä ei olisi mitään juttua netissä, monet olisivat maksaneet se pari tonnia tuosta vaan ajamisen ilosta?

      Näitä on myyty niin paljon (esim. 2003 Saksan toiseksi myydyin automalli ja euroopan myydyin "premium" useampana vuotena) että jos edes prosentissa olisi vikaa, niin googlella löytyisi varmasti tietoa asiasta, kokeilin ja mitään ei löytynyt, joten täyttä bullshittiä puhut.

      t. 2003 valvetronic, 40tkm ja ei ainuttakaan vikaa, ei edes polttimoiden vaihtoa.

      (tämä bmw-palsta näyttää olevan yksi aktiivisimmista, kuitenkin bmw-autoilijoita on aika pieni prosentti autokannasta, joten paskanpuhujia riittää.)

      • ett'

        bemarifanit alkaa netissä huutelemaan ongelmistaan siinähän se onkin kun bemaristit ei voi myöntää mitään kun ottais niin kipeää otsaluuhun. Valvetronic on muutenkin niin typerän monimutkanen järjestelmä etten kyllä ihmettele vaikka siinä ongelmia onkin, sitäpaitsi siinähän on kaasuläppä varmistuksena että sitten kun ongelmia tulee niin pystyy kumminkin nilkuttamaan vielä korjaamolle. Kuskit vaan ei sitä välttämättä edes huomaa vaikka vikavalo palaiskin kun mittaristo hehkuu yleensä muutenkin kuin joulukuusi. Ja kuule 40 tkm on todella vähän, sitten kun alkaa olemaan lähellä 100 tkm niin bmw on tullut tiensä päähän. Ja noihinkin kilometreihin mahtuu yhtä sun toista korjattavaa mm. termostaatti, koiranluut, kansiremontti, valvetronics, ilmastointi...jos sitä on, käynnistysongelmat, iskarit, sähköongelmat...anturit...kaikenmaailman päivitykset, ja jos talvella ajetaan niin öljyt pihalle...luonnollisesti myös vaihdelaatikosta jne jne...varsinainen via dolorosa=tuskien tie.


      • koko kirjoitus
        ett' kirjoitti:

        bemarifanit alkaa netissä huutelemaan ongelmistaan siinähän se onkin kun bemaristit ei voi myöntää mitään kun ottais niin kipeää otsaluuhun. Valvetronic on muutenkin niin typerän monimutkanen järjestelmä etten kyllä ihmettele vaikka siinä ongelmia onkin, sitäpaitsi siinähän on kaasuläppä varmistuksena että sitten kun ongelmia tulee niin pystyy kumminkin nilkuttamaan vielä korjaamolle. Kuskit vaan ei sitä välttämättä edes huomaa vaikka vikavalo palaiskin kun mittaristo hehkuu yleensä muutenkin kuin joulukuusi. Ja kuule 40 tkm on todella vähän, sitten kun alkaa olemaan lähellä 100 tkm niin bmw on tullut tiensä päähän. Ja noihinkin kilometreihin mahtuu yhtä sun toista korjattavaa mm. termostaatti, koiranluut, kansiremontti, valvetronics, ilmastointi...jos sitä on, käynnistysongelmat, iskarit, sähköongelmat...anturit...kaikenmaailman päivitykset, ja jos talvella ajetaan niin öljyt pihalle...luonnollisesti myös vaihdelaatikosta jne jne...varsinainen via dolorosa=tuskien tie.

        kuudes bemari menossa taloudessa, nyt 530iA ja E46 316ti compact. Ei mitään vikaa kummassakaan. Eikä ole ollut yhdessäkään aikaisemmassakaan. Kateellisten kirjoittelua tämäkin provoilu taas. BMW on paitsi loistava ajettava, myös paras merkki moottoreita verrattaessa.


      • mitään
        koko kirjoitus kirjoitti:

        kuudes bemari menossa taloudessa, nyt 530iA ja E46 316ti compact. Ei mitään vikaa kummassakaan. Eikä ole ollut yhdessäkään aikaisemmassakaan. Kateellisten kirjoittelua tämäkin provoilu taas. BMW on paitsi loistava ajettava, myös paras merkki moottoreita verrattaessa.

        vikaa bua ha ha haa, kyllä se on koeajoilla huomattu että bmw ei ole missään parempi kuin muut, ennemmin huonompi, tätä tukee myös muut viralliset testit. Ja mitä tulee moottoreihin niin valtaosa bmw moottoripalkinnoista on tullut m3 ja m5 moottoreilla, siis semmoisessa luokassa millä ei ole mitään merkitystä tavalliselle kuluttajalle ja semmoisessa luokassa missä ei ole kilpailua kun japanilaiset määräykset estävät voittaja moottorin rakentamisen, muutenhan japanilaiset rakentaisivat lonkalta huomattavasti paremmat moottorit. Ja vielä kun otetaan puntariin moottorin luotettavuus ja\tai koko auton luotettavuus niin japanilainen laatu suorastaan kaataa vaa´an japanilaisten hyväksi.


      • listasta
        ett' kirjoitti:

        bemarifanit alkaa netissä huutelemaan ongelmistaan siinähän se onkin kun bemaristit ei voi myöntää mitään kun ottais niin kipeää otsaluuhun. Valvetronic on muutenkin niin typerän monimutkanen järjestelmä etten kyllä ihmettele vaikka siinä ongelmia onkin, sitäpaitsi siinähän on kaasuläppä varmistuksena että sitten kun ongelmia tulee niin pystyy kumminkin nilkuttamaan vielä korjaamolle. Kuskit vaan ei sitä välttämättä edes huomaa vaikka vikavalo palaiskin kun mittaristo hehkuu yleensä muutenkin kuin joulukuusi. Ja kuule 40 tkm on todella vähän, sitten kun alkaa olemaan lähellä 100 tkm niin bmw on tullut tiensä päähän. Ja noihinkin kilometreihin mahtuu yhtä sun toista korjattavaa mm. termostaatti, koiranluut, kansiremontti, valvetronics, ilmastointi...jos sitä on, käynnistysongelmat, iskarit, sähköongelmat...anturit...kaikenmaailman päivitykset, ja jos talvella ajetaan niin öljyt pihalle...luonnollisesti myös vaihdelaatikosta jne jne...varsinainen via dolorosa=tuskien tie.

        tukivarret. Tiedä sitten miten itse kuskit ajelevat autoilla kun joutuvat noita tukivarsia uusaamaan niin paljon. Voi olla että polettavat tuota bemaria aika paljon.


      • auto
        mitään kirjoitti:

        vikaa bua ha ha haa, kyllä se on koeajoilla huomattu että bmw ei ole missään parempi kuin muut, ennemmin huonompi, tätä tukee myös muut viralliset testit. Ja mitä tulee moottoreihin niin valtaosa bmw moottoripalkinnoista on tullut m3 ja m5 moottoreilla, siis semmoisessa luokassa millä ei ole mitään merkitystä tavalliselle kuluttajalle ja semmoisessa luokassa missä ei ole kilpailua kun japanilaiset määräykset estävät voittaja moottorin rakentamisen, muutenhan japanilaiset rakentaisivat lonkalta huomattavasti paremmat moottorit. Ja vielä kun otetaan puntariin moottorin luotettavuus ja\tai koko auton luotettavuus niin japanilainen laatu suorastaan kaataa vaa´an japanilaisten hyväksi.

        ei ole missään suhteessa edes vertailukelpoinen BMW:n kanssa. Osoittaa suurta tietämättömyyttä edes ottaa esille japanilaiset autot BMW:n yhteydessä. Oikeasti vain MB ja Audi voivat tulla kyseeseen vaihtoehtona BMW:lle.


      • kun-
        auto kirjoitti:

        ei ole missään suhteessa edes vertailukelpoinen BMW:n kanssa. Osoittaa suurta tietämättömyyttä edes ottaa esille japanilaiset autot BMW:n yhteydessä. Oikeasti vain MB ja Audi voivat tulla kyseeseen vaihtoehtona BMW:lle.

        japanilaiset autot on huomattavasti parempia kuin bmw tai audi, mersu pääsee tuosta joukosta lähimmäs japanilaisia ja on muutenkin ominaisuuksissaan ehdottomasti paras saksalainen auto.


      • kallis bmw
        ett' kirjoitti:

        bemarifanit alkaa netissä huutelemaan ongelmistaan siinähän se onkin kun bemaristit ei voi myöntää mitään kun ottais niin kipeää otsaluuhun. Valvetronic on muutenkin niin typerän monimutkanen järjestelmä etten kyllä ihmettele vaikka siinä ongelmia onkin, sitäpaitsi siinähän on kaasuläppä varmistuksena että sitten kun ongelmia tulee niin pystyy kumminkin nilkuttamaan vielä korjaamolle. Kuskit vaan ei sitä välttämättä edes huomaa vaikka vikavalo palaiskin kun mittaristo hehkuu yleensä muutenkin kuin joulukuusi. Ja kuule 40 tkm on todella vähän, sitten kun alkaa olemaan lähellä 100 tkm niin bmw on tullut tiensä päähän. Ja noihinkin kilometreihin mahtuu yhtä sun toista korjattavaa mm. termostaatti, koiranluut, kansiremontti, valvetronics, ilmastointi...jos sitä on, käynnistysongelmat, iskarit, sähköongelmat...anturit...kaikenmaailman päivitykset, ja jos talvella ajetaan niin öljyt pihalle...luonnollisesti myös vaihdelaatikosta jne jne...varsinainen via dolorosa=tuskien tie.

        e46 2001 hajosi valvetronic 56 tkm ajettuna lasku 1500€, josta tehdas maksoi puolet helvetillisen valituskierteen jälkeen. Silti kohtuuton remppa noin vähän ajettuun muka "laatu" autoon.


      • kateellista
        kun- kirjoitti:

        japanilaiset autot on huomattavasti parempia kuin bmw tai audi, mersu pääsee tuosta joukosta lähimmäs japanilaisia ja on muutenkin ominaisuuksissaan ehdottomasti paras saksalainen auto.

        surkimusta - BMW on arvostetuin automerkki sarjatuotantoautoista puhuttaessa. Ja tällä hetkellä myös paras. Mersu on tosin jo alkanut parantaa laatuaan ja nousee varmasti takaisin rinnalle, ellei ohikin. Japanilaiset kulkimet ovat Suomessa suosittuja, mutta se ei todellakaan tee niistä vertailukelpoisia BMW:n tai muiden premium -merkkien kanssa.


      • ja älyttömän
        kateellista kirjoitti:

        surkimusta - BMW on arvostetuin automerkki sarjatuotantoautoista puhuttaessa. Ja tällä hetkellä myös paras. Mersu on tosin jo alkanut parantaa laatuaan ja nousee varmasti takaisin rinnalle, ellei ohikin. Japanilaiset kulkimet ovat Suomessa suosittuja, mutta se ei todellakaan tee niistä vertailukelpoisia BMW:n tai muiden premium -merkkien kanssa.

        ylihintainen. Ei muuten tekisi niin paljon voittoa. Ihmetyttää kyllä, kuinka bemarin ostaja väkisin ostaa muovisen bemarin, kun japseillakin on tarjota laadukkaampia autoja. Mutta pakko, ku se on peemari!


      • arvostaa ajamisen
        ja älyttömän kirjoitti:

        ylihintainen. Ei muuten tekisi niin paljon voittoa. Ihmetyttää kyllä, kuinka bemarin ostaja väkisin ostaa muovisen bemarin, kun japseillakin on tarjota laadukkaampia autoja. Mutta pakko, ku se on peemari!

        iloa ja loistavasti toimivaa teknologiaa. Ei BMW syyttä ole merkkien merkki neljättä vuotta peräkkäin. Japanilaiset eivät tarjoa esimerkiksi seuraavaa yhdistelmää, jota arvostan suuresti autossani: suora kuutoskone, aktiiviohjaus, dynaaminen kallistuksenvakausjärjestelmä, takaveto, automaattinen vyöhykeilmastointi, DSC ajovakaudenhallintajärjestelmä, jarrujärjestelmä, joka kuivaa jarrut automaattisesti sateella ja poistaa loppunyökkäyksen jarrutettaessa pysähdykseen asti jne. Japanilaiset autot on suuniteltu ja valmistettu massoille, BMW:t autoilun hienouksia arvostaville maksukykyisille asiakkaille.


      • ja älyttömän kirjoitti:

        ylihintainen. Ei muuten tekisi niin paljon voittoa. Ihmetyttää kyllä, kuinka bemarin ostaja väkisin ostaa muovisen bemarin, kun japseillakin on tarjota laadukkaampia autoja. Mutta pakko, ku se on peemari!

        "Mutta pakko, ku se on peemari!" Miten tälläiseen haluttavuuteen voidaan päästä, jos kaikki kilpailijat ovat niin paljon parempia ja laadukkaampia? Miksi se auto on niin kovin haluttava, vaikka kaikki tietävät sen surkeuden? Tätä asiaa jaksan ihmetellä.


        -Masa-


      • liikenteessä
        listasta kirjoitti:

        tukivarret. Tiedä sitten miten itse kuskit ajelevat autoilla kun joutuvat noita tukivarsia uusaamaan niin paljon. Voi olla että polettavat tuota bemaria aika paljon.

        näkee usein semmoisia virityksiä että oksat pois. Laitetaan alle aivan liian isot vanteet ja madalletaan niin paljon että joutuu melkein työntämään auton korokkeista yli ja sitten istutaan s-marketin pihalla illat ja keskustellaan solariumista, sitten mennään anttilan pihalle ja käännetään ratti ääriasentoon ja eikun kaasua. Tähän kun lisätään huono laatu niin peli on selvä...500 euroa kiitos.


      • tiedän
        E39Touring kirjoitti:

        "Mutta pakko, ku se on peemari!" Miten tälläiseen haluttavuuteen voidaan päästä, jos kaikki kilpailijat ovat niin paljon parempia ja laadukkaampia? Miksi se auto on niin kovin haluttava, vaikka kaikki tietävät sen surkeuden? Tätä asiaa jaksan ihmetellä.


        -Masa-

        tuosta haluttavuudesta, se on haluttu vain bemaristien ja tietämättömien keskuudessa. Kun tulee uusi malli niin kaikki fanit ryntää uusimaan kalustoaan ennen kuin vanha laukeaa. bmw:tä myydään mielikuvalla joka perustuu kovaan hintaan ja juuri ihmisten tietämättömyyteen. Eräs saksalainen herra aikoinaan sanoi että mitä isompi vale sitä herkemmin ihmiset sen uskovat. Kun tämmöinen tietämätön sitten hehkuttaa aluksi naapureille ja työkavereille ja ostaa itsensä kipeäksi niin pakkohan sitä on puolustaa vaikka auto seisookin vähän väliä korjaamolla, tämä on sitä imagon suojelua ja omakunnia kysymys. Esimerkiksi bmw:en arvonalennus on paljon suurempi kuin muiden merkkien, tästäkin on ollut täällä esimerkkejä ja tämäkin kertoo siitä kuplasta jonka bmw on luonut. Esim. Mersun loistavaan jälleenmyyntiarvoon ei ole bmw:llä koskaan ollut mitään jakoa ja monet muut merkit säilyttävät paremmin arvonsa.


      • Masa E39Touring
        tiedän kirjoitti:

        tuosta haluttavuudesta, se on haluttu vain bemaristien ja tietämättömien keskuudessa. Kun tulee uusi malli niin kaikki fanit ryntää uusimaan kalustoaan ennen kuin vanha laukeaa. bmw:tä myydään mielikuvalla joka perustuu kovaan hintaan ja juuri ihmisten tietämättömyyteen. Eräs saksalainen herra aikoinaan sanoi että mitä isompi vale sitä herkemmin ihmiset sen uskovat. Kun tämmöinen tietämätön sitten hehkuttaa aluksi naapureille ja työkavereille ja ostaa itsensä kipeäksi niin pakkohan sitä on puolustaa vaikka auto seisookin vähän väliä korjaamolla, tämä on sitä imagon suojelua ja omakunnia kysymys. Esimerkiksi bmw:en arvonalennus on paljon suurempi kuin muiden merkkien, tästäkin on ollut täällä esimerkkejä ja tämäkin kertoo siitä kuplasta jonka bmw on luonut. Esim. Mersun loistavaan jälleenmyyntiarvoon ei ole bmw:llä koskaan ollut mitään jakoa ja monet muut merkit säilyttävät paremmin arvonsa.

        En jaksa edes kirjautua vastatakseni tähän omalla nimimerkilläni. "Haluttu vain bemaristien ja tietämättömien keskuudessa." Joko tietämättömiä on aivan helkkarin paljon, tai sitten bemaristit joutuvat ostamaan pari uutta kerralla, koska sen verran komeaa luettavaa tuo bemun myynninkasvu maailmanlaajuisesti on.

        Jälleen vetoat erääseen saksalaiseen herraan, huvittavaa.

        Kyllä, minunkin autoni on seisonut pajalla muutaman kerran normaalihuoltojen lisäksi. Kyllä, voin rehellisesti tunnustaa, että niissä on ollut muutamia ärsyttäviäkin pikkuvikoja. Mutta kyllä, silti se on mielestäni paras auto tavallisten sarjatuotantoautojen joukossa. Mikään mua merkki ei ainakaan tähän asti ole tarjonnut samaa ajamisen ja omistamisen iloa.

        Ehkä olen sitten aivopesty tai jotain vastaavaa, tämä on kuitenkin rehellinen mielipiteeni, eikä siihen ole paljoa Tojo-Teroilla sanottavaa.

        -Masa alias E39Touring-


      • Huoh.
        Masa E39Touring kirjoitti:

        En jaksa edes kirjautua vastatakseni tähän omalla nimimerkilläni. "Haluttu vain bemaristien ja tietämättömien keskuudessa." Joko tietämättömiä on aivan helkkarin paljon, tai sitten bemaristit joutuvat ostamaan pari uutta kerralla, koska sen verran komeaa luettavaa tuo bemun myynninkasvu maailmanlaajuisesti on.

        Jälleen vetoat erääseen saksalaiseen herraan, huvittavaa.

        Kyllä, minunkin autoni on seisonut pajalla muutaman kerran normaalihuoltojen lisäksi. Kyllä, voin rehellisesti tunnustaa, että niissä on ollut muutamia ärsyttäviäkin pikkuvikoja. Mutta kyllä, silti se on mielestäni paras auto tavallisten sarjatuotantoautojen joukossa. Mikään mua merkki ei ainakaan tähän asti ole tarjonnut samaa ajamisen ja omistamisen iloa.

        Ehkä olen sitten aivopesty tai jotain vastaavaa, tämä on kuitenkin rehellinen mielipiteeni, eikä siihen ole paljoa Tojo-Teroilla sanottavaa.

        -Masa alias E39Touring-

        ""tarjonnut samaa ajamisen ja omistamisen iloa.
        ""

        nyt ihan konkreettisesti mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Viljelet(te) samaa lausetta, mitä juuri nuo mainosmiehet viljelevät BMW:n mainoksissa. Jotenkin huvittavaa.


      • Huoh. kirjoitti:

        ""tarjonnut samaa ajamisen ja omistamisen iloa.
        ""

        nyt ihan konkreettisesti mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Viljelet(te) samaa lausetta, mitä juuri nuo mainosmiehet viljelevät BMW:n mainoksissa. Jotenkin huvittavaa.

        Se tarkoittaa lyhyesti sanottuna juuri sitä, että joka kertaa autoon istuessa ja sillä ajaessa tulee hyvälle tuulelle ja sillä on aivan oikeasti mukava taittaa matkaa. Tunnetta on aika vaikea näillä Runebergin lahjoilla pukea sanoiksi.

        En tiedä sitten sinun suhtautumista autoihin, mutta ainakin meikäläinen, 40-50tkm vuodessa tätä nykyä ajavana, tarvitsee auton, jolla on ilo siirtyä paikasta toiseen.

        Ja mitä tulee omistamisen iloon, niin kerrottakoon vaikka edellisten seikkojen lisäksi, että on tämäkin mukavaa, kun "joutuu" kaiken maailman taunoille vääntämään rautalangasta, miksi ajaa minkäkin merkkisellä autolla. Mistähän tämäkin ilmiö johtuu.

        Pyydän anteeksi, että olen todella tyytyväinen autooni, ja näin ollen häiritsen sinun elämääsi.


      • yleensäkin tätä
        liikenteessä kirjoitti:

        näkee usein semmoisia virityksiä että oksat pois. Laitetaan alle aivan liian isot vanteet ja madalletaan niin paljon että joutuu melkein työntämään auton korokkeista yli ja sitten istutaan s-marketin pihalla illat ja keskustellaan solariumista, sitten mennään anttilan pihalle ja käännetään ratti ääriasentoon ja eikun kaasua. Tähän kun lisätään huono laatu niin peli on selvä...500 euroa kiitos.

        isot vanteet ja mielettömät matalaprofiilirenkaat -villitystä. Eivät nuo ole enää kovin hyvän näköisiä kun näyttää, että auto kulkee vankkurin rattailla, siis melkein pelkillä vanteilla. Sotii minun esteettistä silmääni vastaan. Ja toiseksi ajo-ominaisuudet, tuollaisilla renkailla ja vanteillahan ne pilataan. Ajatellaan nyt esim. bemaria jossa pitäisi olla hyvät ajo-ominaisuudet ja sitten niihin lyödään tuollaiset nakit alle??? Renkaat ottavat kiinni lokasuojiin ja kovemmissa töyssyissä jousitus pohjaa... ei sitten mitään järkeä. Mutta joku (viisas?) mies sanoi ennenmuinoin, että "tyyli ennenkaikkea".


      • kirjoittelet
        yleensäkin tätä kirjoitti:

        isot vanteet ja mielettömät matalaprofiilirenkaat -villitystä. Eivät nuo ole enää kovin hyvän näköisiä kun näyttää, että auto kulkee vankkurin rattailla, siis melkein pelkillä vanteilla. Sotii minun esteettistä silmääni vastaan. Ja toiseksi ajo-ominaisuudet, tuollaisilla renkailla ja vanteillahan ne pilataan. Ajatellaan nyt esim. bemaria jossa pitäisi olla hyvät ajo-ominaisuudet ja sitten niihin lyödään tuollaiset nakit alle??? Renkaat ottavat kiinni lokasuojiin ja kovemmissa töyssyissä jousitus pohjaa... ei sitten mitään järkeä. Mutta joku (viisas?) mies sanoi ennenmuinoin, että "tyyli ennenkaikkea".

        Ketä sinä huijaat?Sama kirjoitustyylisi paljastaa,että olet sama tyyppi kuin topicin aloittaja.Ylipitkät lauseet,heität ihmeellisiä sulkumerkkejä ja heittomerkkejä perussanojen väliin.


      • asiaaö-ä
        E39Touring kirjoitti:

        Se tarkoittaa lyhyesti sanottuna juuri sitä, että joka kertaa autoon istuessa ja sillä ajaessa tulee hyvälle tuulelle ja sillä on aivan oikeasti mukava taittaa matkaa. Tunnetta on aika vaikea näillä Runebergin lahjoilla pukea sanoiksi.

        En tiedä sitten sinun suhtautumista autoihin, mutta ainakin meikäläinen, 40-50tkm vuodessa tätä nykyä ajavana, tarvitsee auton, jolla on ilo siirtyä paikasta toiseen.

        Ja mitä tulee omistamisen iloon, niin kerrottakoon vaikka edellisten seikkojen lisäksi, että on tämäkin mukavaa, kun "joutuu" kaiken maailman taunoille vääntämään rautalangasta, miksi ajaa minkäkin merkkisellä autolla. Mistähän tämäkin ilmiö johtuu.

        Pyydän anteeksi, että olen todella tyytyväinen autooni, ja näin ollen häiritsen sinun elämääsi.

        Juuri näin.Kaikkien matsdojen ja tojotien jälkeen siirryin itsekin e39:n muutama vuosi sitten ja vannon,että nyt löytyi oikea merkki.


      • bmw-asentaja
        yleensäkin tätä kirjoitti:

        isot vanteet ja mielettömät matalaprofiilirenkaat -villitystä. Eivät nuo ole enää kovin hyvän näköisiä kun näyttää, että auto kulkee vankkurin rattailla, siis melkein pelkillä vanteilla. Sotii minun esteettistä silmääni vastaan. Ja toiseksi ajo-ominaisuudet, tuollaisilla renkailla ja vanteillahan ne pilataan. Ajatellaan nyt esim. bemaria jossa pitäisi olla hyvät ajo-ominaisuudet ja sitten niihin lyödään tuollaiset nakit alle??? Renkaat ottavat kiinni lokasuojiin ja kovemmissa töyssyissä jousitus pohjaa... ei sitten mitään järkeä. Mutta joku (viisas?) mies sanoi ennenmuinoin, että "tyyli ennenkaikkea".

        Joo, rengasvalinnat on mielenkiintoisia. Mä olen veivanut vanteille noita 35 ja 40 -sarjalaisia bemareihin. Ikäviä laittaa vanteelle, koska niissä ei ole ilmatilaa juuri yhtään. Kilparenkaita. Joittenkin isäntien kanssa jutellut asista ja kysynyt, että miksi haluavat noin matalat renkaat. Vastaus, yllätys. yllätys, on ollut että "ne on niin makeen näköset". Säälittävää.


      • E39Sedan
        E39Touring kirjoitti:

        Se tarkoittaa lyhyesti sanottuna juuri sitä, että joka kertaa autoon istuessa ja sillä ajaessa tulee hyvälle tuulelle ja sillä on aivan oikeasti mukava taittaa matkaa. Tunnetta on aika vaikea näillä Runebergin lahjoilla pukea sanoiksi.

        En tiedä sitten sinun suhtautumista autoihin, mutta ainakin meikäläinen, 40-50tkm vuodessa tätä nykyä ajavana, tarvitsee auton, jolla on ilo siirtyä paikasta toiseen.

        Ja mitä tulee omistamisen iloon, niin kerrottakoon vaikka edellisten seikkojen lisäksi, että on tämäkin mukavaa, kun "joutuu" kaiken maailman taunoille vääntämään rautalangasta, miksi ajaa minkäkin merkkisellä autolla. Mistähän tämäkin ilmiö johtuu.

        Pyydän anteeksi, että olen todella tyytyväinen autooni, ja näin ollen häiritsen sinun elämääsi.

        Kyllä täytyy sanoa että ihan meinaa tippa tulla silmään kun lukee ''E39Touring'':n mainioita kirjoitusta. Veikkaisin, että lähes kaikki Bemaristit voivat yhtyä noihin sanoihin. Hienoa!

        On totta, että ajamisen iloa tai riemua on vaikea selittää Toyotan tai Nissanin kuljettajalle koska he eivät sellaista käsitettä edes tiedä. Ehkä heille tuottaa suunnatonta mielihyvää kun minun uudehko BMW seisoo päivän korjaamolla pikkuvian takia - se heille suotakoon, sillä kateellisuudessa eläminen on pirun vaikeaa.


      • Mauno
        E39Sedan kirjoitti:

        Kyllä täytyy sanoa että ihan meinaa tippa tulla silmään kun lukee ''E39Touring'':n mainioita kirjoitusta. Veikkaisin, että lähes kaikki Bemaristit voivat yhtyä noihin sanoihin. Hienoa!

        On totta, että ajamisen iloa tai riemua on vaikea selittää Toyotan tai Nissanin kuljettajalle koska he eivät sellaista käsitettä edes tiedä. Ehkä heille tuottaa suunnatonta mielihyvää kun minun uudehko BMW seisoo päivän korjaamolla pikkuvian takia - se heille suotakoon, sillä kateellisuudessa eläminen on pirun vaikeaa.

        En ihmettele yhtään bemarin vikaisuutta, kun katsoo muiden merkkien foorumeita. Tälläkin hetkellä BMW keskustelussa ihmetellään ihmevikoja, joita muissa merkeissä on harvakseltaan.
        Näin on ollut jo pitkään keskusteluja seuranneena.
        Tällä palstalla hyökätään heti kimppuun fanaattisten bemarifanien toimesta, jos valittaa bemarissaan olevaa ongelmaa/vikaa.
        Itse kuulun siihen kuluttajakuntaan, jonka 30000 € pirssin pitää kulkea suht.koht ongelmitta 100000km.
        BMW ei tähä vaan pysty luotettavuudeltaan. PISTE


      • arvio
        E39Sedan kirjoitti:

        Kyllä täytyy sanoa että ihan meinaa tippa tulla silmään kun lukee ''E39Touring'':n mainioita kirjoitusta. Veikkaisin, että lähes kaikki Bemaristit voivat yhtyä noihin sanoihin. Hienoa!

        On totta, että ajamisen iloa tai riemua on vaikea selittää Toyotan tai Nissanin kuljettajalle koska he eivät sellaista käsitettä edes tiedä. Ehkä heille tuottaa suunnatonta mielihyvää kun minun uudehko BMW seisoo päivän korjaamolla pikkuvian takia - se heille suotakoon, sillä kateellisuudessa eläminen on pirun vaikeaa.

        Ajaminen maalatun viivan päällekin vaati vastaohjauksen. Siinä sitä ajamiseniloa sitten riittääkin ilman taukoja. Omalla autollani ajan suoraan ohjaamatta ja käännän rattia vain kurvissa. Ihmiset arvostavat erilaisia asioita.


      • arvio kirjoitti:

        Ajaminen maalatun viivan päällekin vaati vastaohjauksen. Siinä sitä ajamiseniloa sitten riittääkin ilman taukoja. Omalla autollani ajan suoraan ohjaamatta ja käännän rattia vain kurvissa. Ihmiset arvostavat erilaisia asioita.

        Ja minä kun luulin, että evoluutio olisi jo karsinut nämä tyypit, jotka tekevät johtopäätöksensä pelkästään toisten sanomisten/kirjottamisien mukaan. Olin ilmeisesti väärässä. Itselleni on aivan sama, vaikka BMW olisi viimeinen jokaisessa testissä, mihin osallistuu. OMAT kokemukset, oli kyseessä sitten auto tai puutarhasakset, ratkaisevat.

        Asioista yhtään perillä oleva henkilö osaisi poimia mm. kirjainyhdistelmän RF suurimmaksi syylliseksi ilmiöön, josta mm. TM niin voimakkaasti kirjoittaa. Hassu juttu sinänsä, että E60 voitti jonkun testin TM:ssä... Vielä hassumpaa mielestäni on se, että tuolla isossa maailmassa sekä E60 että E90 myyvät kuin häkä, ilmeisesti ihmiset sitten pitävät vaeltelevista autoista.


    • taas asialla

      Jaahas,bmw:n provopelle taas asialla.Koettaisit nyt edes tosissaan vääntää kunnon provotarinaa eikä tuollaista läpinäkyvää settiä.Ei muuta kuin ajamisen iloa sinullekkin :)
      Kiinnostaisi itseäkin nämä ns. Valvetronic ongelmat.En kuullut vielä yhtään.

    • ,,,

      Mielenkiintoisen keskustelun aloitit.

      Itsekin olen törmännyt näihin juttuihin. Tuttavalla oli samanlainen E46 BMW kuin itselläni. Parisen vuotta vanhempi, mutta saman verran ajettu. Hänelle tuli 50 tuhannen kilometrin kohdalla moottoriin joku pienehkö vika ja automekaanikon peloittelemana tämä naisautoilija vaihtoi autonsa Audi A4:seen.

      Nyt muutamaa kuukautta myöhemmin kyseinen Audin omistaja haikailee vanhan bemarinsa perään. Audi ei sitten enää tunnukaan oikein miltään bemarin jälkeen, vaikka laadukas pitäisi ollakin.

      Internet on mukava paikka pelotella autoilijoita eri merkkien "vika-alttiudella". Voi mollata muita kuinka paljon tahansa ilman mitään vastuuta.

      Oma tyttäreni pääsi hyödyntämään tätä asiaa tänä keväänä. Hän muutti vuodeksi USA:n. Hänen aikomuksenaan oli tuoda muuttoautona ensin käytetty BMW X5 (budjetti oli noin 20-25t €).

      Selailimme molemmat netistä sopivia yksilöitä, mutta nopeasti huomasimme, että Mersun ML -mallit olivat yli kolmanneksen halvempia kuin vastaavat bemarit. Syyksi paljastui Mersujen internetissä saama huono maine.

      Autoissa oli ilmeisesti ollut runsaasti takuun piikkiin menneitä pikkuvikoja. Asiaa oltiin paisuteltu netissä niin paljon, etteivät käytetyt ML Mersut kelvanneet enää kenellekään. Tyttäreni osti vuoden 2001 mallisen ML 55 AMG:n 18t eurolla. Hän on ajanut sillä noin 5000 kilometriä ilman ainuttakaan vikaa. Halvimmat X5:t maksavat Jenkeissä noin 5t enemmän ja vastaava (4.8) maksaa halvimmillaan yli 10t euroa enemmän. Vaikea uskoa, että sen AMG Mersun korjaamiseen uppoaa nin paljon enemmän kuin vastaavan käytetyn bemarin, että BMW olisi ollut tässä tilanteessa järkevämpi kauppa. Varsinkin kun ne Mersun pikkuviat on todennäköisesti korjattu moneen kertaan takuun piikkiin. Mersuissahan on Jenkeissä viiden vuoden takuu ilman kilometrirajaa, sisältäen kaikki määräaikaishuollot.

      Eli tarinan opetus. Ostakaaa se auto, josta itse pidätte, tai se, jonka koette itselle järkevämmäksi. Te sitä autoanne ajatte, ei naapurin Pera.

      Ja muistakaa, että kaikki se mitä netissä, tai Essolla sanotaan on liioittelua. Siitä voi myös hyötyä. Kuten joku jo tässä kirjoitusketjussa totesi: riitävän suuri valhe muuttu kansan suussa totuudeksi, kuten ML Mersujen tai E46 bemarien oletetut viat. Itse ostin kaksi ja puoli vuotta sitten oman Bemarini uutena. Todella moni työkaveri varoitti sortumasta Bemariin, koska niisä on niin paljon vikoja. Edes polttimoa en ole vielä joutunut vaihtaamaan.

      Ehdottomasti paras auto, jonka olen koskaan omistanut. Joskus aiemmin omistamani edellisen korimallin C-sarjan mersu oli myös laadukas, mutta ei niin hyvä ajaa.

      Ja se ajamisen ilo. Joku ihmetteli mistä se bemarisssa syntyy. Itselläni se syntyy ohjaustuntumasta. Takavetoinen auto ei vetele koskaan kiihdyksissä, se ei puske mutkissa eikä talvella lumessa. Ajettaessa on aina se tunne, että itse ohjaa autoa eikä kukaan muu. Jopa talven liukkailla se tuntuu hienosti toimivan luistonrajottimen ansiosta turvallisemmalta kuin etuvetoiset. Toivottavasti en enää koskaan joudu tyytymään etuvetoiseen.

      Ainoa huono puoli autossa on imago. Onneksi maanitellä kaahaavat työsuhde-Audit ja -Volvot parantavat tätäkin ongelmaa päivittäin.

      • fdfsfsfd

        Kertonee paljon egostasi... Sinun juttujasi ei voi ottaa vakavasti.


      • ,,,
        fdfsfsfd kirjoitti:

        Kertonee paljon egostasi... Sinun juttujasi ei voi ottaa vakavasti.

        No itse asiassa ei se "Bemari-Kari" kaahari-imago nyt niin hirveästi egoani pienennä eikä suurenna. Egoni kokoon vaikuttavat enemman muut seikat kuin autoni.

        Mutta vakavasti puhuen, Kuka meistä voi hyvällä omallatunnolla väittää ostavansa tehokkaan, hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton, jos ei aja edes joskus vähän lujempaa.

        Juppiaikaan autoetu laskettiin moottorin koon mukaan ja Bemareissa oli veroluokkiensa tehokkaimmat moottorit. Ja tehokkaalla autolla ajetaan muita tehokkaammin. Siitä siis osittain Bemarikuskien huono maine.

        Tänä päivänä Audi ja Volvo ovat ns. laatumerkeistä ne, joihin saa samalla vapaan autoedun arvolla tehokkaimmat myllyt. Joten nyt se "huonosti käyttäytyvien miesten" maine alkaa levitä myös muihin merkkeihin.

        En erityisemmin halua loukata ainuttakaan BMW, Audi, Volvo tai työsuhde-autoilijaa. Olen vain sitä mieltä, että nopeammilla autoilla ajetaan keskimäärin nopeammin kun hitailla autoilla. Niillä on helpompi ja hauskempi ajaa.


      • jtghjkyukfyku
        ,,, kirjoitti:

        No itse asiassa ei se "Bemari-Kari" kaahari-imago nyt niin hirveästi egoani pienennä eikä suurenna. Egoni kokoon vaikuttavat enemman muut seikat kuin autoni.

        Mutta vakavasti puhuen, Kuka meistä voi hyvällä omallatunnolla väittää ostavansa tehokkaan, hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton, jos ei aja edes joskus vähän lujempaa.

        Juppiaikaan autoetu laskettiin moottorin koon mukaan ja Bemareissa oli veroluokkiensa tehokkaimmat moottorit. Ja tehokkaalla autolla ajetaan muita tehokkaammin. Siitä siis osittain Bemarikuskien huono maine.

        Tänä päivänä Audi ja Volvo ovat ns. laatumerkeistä ne, joihin saa samalla vapaan autoedun arvolla tehokkaimmat myllyt. Joten nyt se "huonosti käyttäytyvien miesten" maine alkaa levitä myös muihin merkkeihin.

        En erityisemmin halua loukata ainuttakaan BMW, Audi, Volvo tai työsuhde-autoilijaa. Olen vain sitä mieltä, että nopeammilla autoilla ajetaan keskimäärin nopeammin kun hitailla autoilla. Niillä on helpompi ja hauskempi ajaa.

        Niin mutta mitäs se poliisi siihen sanoo.


      • ,,,
        jtghjkyukfyku kirjoitti:

        Niin mutta mitäs se poliisi siihen sanoo.

        Poliisi sanoi 560 euroa, kiitos.

        Edellisestä olikin jo kulunut 8 vuotta. Joten kyllä tässä yritetään käyttäytyä.


    • Honda

      Jepulis! Bemari on kiva ajaa, mutta vikoja riitti ainakin minun mallissani 316i 02. Ilmamäärämittari vaihtoon 70000 kohdalla. Testerissä yritettiin paikantaa moottorin vikavalon palamista aikajoin, muttei mitään löytynyt.
      Oireita esiintyi enimmäkseen talvella käynnistyksen jälkeen. Auto kävi ennen lämpeämistä niiku kolmella. Kesällä pelasi suhtkoht. ok. Pelästyin tästä sen verran, että vaihdoin auton pois. Mikä lie ollut vikana valon vilkuttelussa, tiedä häntä.

    • tonnia...

      ...on mielestäsi valtava. Niin kannattaaa valita jonkun muun merkkinen auto noin muutenkin. Persaukisen kitinää sanoisin. Imagon suojelu on paskapuhetta. Takuu toimii huomattavasti paremmin kuin jollain Toyotalla tai Volkkarilla mistä on omakohtaisia kokemuksia. Etenkin Toyotan pitkästä takuusta ei periaatteessa ole paskankaan hyötyä sillä vastuusta luikerrellaan jatkuvasti. Eihän sitäkään tietysti tarvitse sulattaa. Toisaalta jos alle 100 tkm ajetussa autossa tulee suuri moottorivika eikä takuut ole voimassa niin onhan tässä maassa kuluttajansuoja joten en oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana.

      Miksi istut merkkihuollossa testerissä? Sijaisauto alle ja matka jatkuu.

      • treter

        Laatumerkin imagoa on yritetty ylläpitää kyseenalaisin kepulikonstein, jopa salailemalla isoja, turvallisuuteen vaikuttavia vikoja, jotka vaatisivat julkisen takaisinkutsukampanjan. Esimerkkinä AutoBild kertoo BMW 3-sarjan (E46 joulukuu 1997-helmikuu 2000) takapyörien ripustuksen pettämisestä, jonka korjauskehotus tuli julkisuuteen ja ajajien tietoon vasta median painostuksesta.


    • anti-tojo

      Mulla on e 46 2,0l valvetronic vuosimallia 2002 auto on ihan paska rahaa menee aivan perkeleesti! Vakuutukset täytyy maksaa vuosittain, samoin ajoneuvovero joten kallista on! Olen ajanut nyt 202000 kilometriä, ja olen joutunut ostamaan ja vaihdattamaan 8 kpl tulppia, noin 32 litraa moottoriöljyä, ilmansuodattimia on mennyt 3kpl ja raitisilmasuodattimia 4kpl Vittu mikä paska! Lisäksi auto on kuluttanut 8 kpl kesärenkaita ja 8 kpl talvirenkaita voi vitun vittu! Kyllä tässä on jo omakotitalon kokoinen kyrpä otsassa! Bensaakin on kulunut jo yli 13000 litraa!
      Niin ja siihen paskaan täytyi vaihtaa koiran luut kun mittarissa oli vaivaiset 160 000 km! Kyllä Bemari on ihan paska! Kannattaa ajaa ennemmin vaikka trabantilla!

    • Anonyymi

      Vieläköhän noi vuoden 2006 puolustelijat puolustelee BMW:n paskamoottoreita. Muutamia N46 ja N43 korjannut itselle käyttöön, kun myyvät näitä nyt liki ilmaiseksi konevikaisina pois.

      • Anonyymi

        Mikä niissä hajoaa?


    • Anonyymi

      mitä ne sellaiset etuvetoisen kiihdytysvetelyt ovat.....ei ainoassakaan etuvetoisessa ole ollut moisia ittellä.
      Nyt no E60 520i ..ihan luotettava peli. Kunhan ei tee siitä kivipyöräistä kärryä matalan profiilin renkailla ja madallusjousilla.

    • Anonyymi

      No onhan niissä,Esim Vanos menee usein jo alta parinsadan tuhannen. Toisaalta auto tuntuu joka solultaan laadukkaalta. Mulla ei ole kuin F45 (225 xe) ja hyvä se on, tosi jämkkä. En ole ikinä, milloinkaan ollut saksalaisautojen fanittaja tai MW-ihminen, mutta halpa ja hvin pidetty.. Teidän että rempat on kalliita mutta eipä niitä tässä ensimmäisen sadan tuhannen kohdalla ole tullut, ja kori ja alusta ovat myös ruosteettomia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe