Rytmihäiriö!!!

Nimetön22

Mikä ihme mahtaa olla kun nykyään kun ottaa alkoholia niin alkaa heti rytmihäiriö joka kestaa useita tunteja ellei vuorokausia! varsinkin kalja on sellanen, että sen jälkeen tulee helposti! Kannattaako olla huolissaan? ainkin tuo rytmihäiriö on hieman kiusallinen (johtuu ehkä siitä että pelkään sitä). Kertokaa jos tiedätte ongelman please!

15

35896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukkka

Mitäpä luulet, onko tuo haitallista? Luultavasti tiedät itsekin vastauksen, mutta viinan himo ei anna periksi lopettaa kaljan kittausta saati sitten mennä sairaalaan, johon voisi jopa joutua jäämään pariksi kolmeksi päiväksi, jolloin juomareissut jäisi tekemättä.

Kyllä, pitkäkestoinen rytmihäiriö on vaarallinen riippumatta sen tyypistä. Eteisvärinä tai -lepatus vuorokausia kestäessään on hyvin kiusallinen ja altistaa aivohalvaukselle (siis sille, että esimerkiksi koko toinen puoli kehoa menee käyttökyvyttömäksi, toinen käsi ei toimi, näkö häviää tau henki menee). Jopa puolet alvohalvauspotilaista ei enää kuntoudu käveleviksi tai kuolee. Toiselle puolelle käy paremmin ja jotkut saattavat palautua kuukausien päästä täysin ennalleen.

Krapulaan liittyvät rytmihäiriöt voivat olla myös varmasti tappavampaa sorttia ja tällöin niillä on taipumus muuttua kammiovärinäksi. Se on siitä onnellinen tila, että sitä tuskin ehtii edes tajuta. Taju lähtee ennen kuin ehtii kissaa sanoa ja sitten pääseenkin tutustumaan patologin tutkimuspöytään.

Eräät rytmihäiriölääkkeet auttaisivat kyllä asiaan ja kaljaakin voisi ottaa taas kohtuullisia määriä (max 4-6 pulloa per päivä). Totuus on kuitenkin se, että rytmihäiriöherkässä sydämessä krapulaan liittyy aina äkkikuolemariski olipa lääkitys tai ei. Oikeasti paras ratkaisu on absolutismi.

Jos sekavaa rytmiä tulee noin herkästi, niin se on oma valinta, että onko kalja tärkeämpi kuin elämän jatko. Monille tämä valinta on vaikea ja kääntyy kaljoittelun puolelle. Tätä kutsutaan alkoholismiksi, vaikka ko. henkilö harvoin myöntääkään mitään ongelmaa olevan.

• joku lääkäri

nii että ootko? mulle kyllä oikeat lääkärit on sanonu että rytmihäiriöt ei ole vaarallisia ja kohtuu alkoholin otto on sallittua..itse kärsin rytmihäiriöiistä yhdessä mieheni kanssa ja eipä vielä olla kummatkaan sairaalan pöydälle jouduttu vaikka alkoholia on nautittu joskus enemmän joskus vähemmän.

• Nimetön22

Ymmärrän kyllä jos rytmihäiriö tulee krapulasta, mutta jos ottaa yhden tai 2 olutta ja sen jälkeen tulee moisia ongelmia... vielä 2 päivänkin jälkeen? Niin ei ole ihan normaalia

• Minja
        Nimetön22 kirjoitti:

Ymmärrän kyllä jos rytmihäiriö tulee krapulasta, mutta jos ottaa yhden tai 2 olutta ja sen jälkeen tulee moisia ongelmia... vielä 2 päivänkin jälkeen? Niin ei ole ihan normaalia

Mä en voi käyttää ollenkaan alkoholia, koska sydän reagoi jo pieniin määriin. Kun mulla alkoi sydänoireet, alkoholi oli ensimmäinen minkä käytön lopetin kokonaan. En todellakaan ollut mikään suurkuluttaja ja ikääkin vasta 24, mutta ei tarvinnut kahdesti miettiä, että kikkailenko viinan kanssa ja kärsin vai minimoin kaikki mahdolliset oireiden laukaisijat pois.

• Jukka
        joku lääkäri kirjoitti:

nii että ootko? mulle kyllä oikeat lääkärit on sanonu että rytmihäiriöt ei ole vaarallisia ja kohtuu alkoholin otto on sallittua..itse kärsin rytmihäiriöiistä yhdessä mieheni kanssa ja eipä vielä olla kummatkaan sairaalan pöydälle jouduttu vaikka alkoholia on nautittu joskus enemmän joskus vähemmän.

Voisi tehdä ihan hyvää lukea tämä:

http://www.alko.fi/www/wwwDocuments.nsf/FI/D92FDF3C75E95BD8C2256D4F0032338B/$File/Alkoholin_vaikutukset_elimistoon_ja_terveyteen.pdf

Lainaus osiosta Alkoholi, sydän ja verenkierto:

"Alkoholin runsas käyttö voi aiheuttaa häiriöitä
        sydämen rytmiin usealla eri mekanismilla.

Ensinnäkin ärsykkeen johtuminen
        sydänlihaksessa häiriintyy. Toiseksi pitkäaikainen alkoholinkäyttö johtaa tiettyjen
        elektrolyyttien puutteeseen ja autonomisen
        (tahdosta riippumattoman) sympaattisen
        hermoston toiminnan kiihtymiseen. Kaikki
        nämä tekijät altistavat sydämen rytmihäiriöille.

Tavallisimmin kyse on hyvänlaatuisista
        kammiolisälyönneistä tai eteisvärinästä,
        jotka eivät ole henkeä uhkaavia, mutta saattavat
        vaatia hoitoa. Myös henkeä uhkaavaa
        kammiosyntyistä tiheälyöntisyyttä on
        kuvattu. Myös täysin terve henkilö voi saada
        satunnaisen runsaan kertajuomisen jälkeen
        rytmihäiriön."

Eli en kyllä väittänytkään, että kaikki alkoholia käyttävät kuolevat siihen paikkaan tai että rytmihäiriö tappaisi varmasti. Erityisesti krapula kuitenkin lisää äkkikuolemariskiä ja ennen kaikkea riskiä vammautua vakavasti. Eteisperäiset rytmihäiriöt kun lisäävät aivohalvausriskiä melkoisesti.

Mutta kukin tekee tavallaan ja uskoo, mihin haluaa.

• nimetön22
        Jukka kirjoitti:

Voisi tehdä ihan hyvää lukea tämä:

http://www.alko.fi/www/wwwDocuments.nsf/FI/D92FDF3C75E95BD8C2256D4F0032338B/$File/Alkoholin_vaikutukset_elimistoon_ja_terveyteen.pdf

Lainaus osiosta Alkoholi, sydän ja verenkierto:

"Alkoholin runsas käyttö voi aiheuttaa häiriöitä
        sydämen rytmiin usealla eri mekanismilla.

Ensinnäkin ärsykkeen johtuminen
        sydänlihaksessa häiriintyy. Toiseksi pitkäaikainen alkoholinkäyttö johtaa tiettyjen
        elektrolyyttien puutteeseen ja autonomisen
        (tahdosta riippumattoman) sympaattisen
        hermoston toiminnan kiihtymiseen. Kaikki
        nämä tekijät altistavat sydämen rytmihäiriöille.

Tavallisimmin kyse on hyvänlaatuisista
        kammiolisälyönneistä tai eteisvärinästä,
        jotka eivät ole henkeä uhkaavia, mutta saattavat
        vaatia hoitoa. Myös henkeä uhkaavaa
        kammiosyntyistä tiheälyöntisyyttä on
        kuvattu. Myös täysin terve henkilö voi saada
        satunnaisen runsaan kertajuomisen jälkeen
        rytmihäiriön."

Eli en kyllä väittänytkään, että kaikki alkoholia käyttävät kuolevat siihen paikkaan tai että rytmihäiriö tappaisi varmasti. Erityisesti krapula kuitenkin lisää äkkikuolemariskiä ja ennen kaikkea riskiä vammautua vakavasti. Eteisperäiset rytmihäiriöt kun lisäävät aivohalvausriskiä melkoisesti.

Mutta kukin tekee tavallaan ja uskoo, mihin haluaa.

Kiitti paljon linkistä!

• m55
        Nimetön22 kirjoitti:

Rytmihäitiöitä varsinkin öisin, parikymmentä vuotta sairastaneena, avun antoi ryyppy alkoholia. Viime talvella todetun ohituksen tukkeutumisen jälkeen, alkoholihoito ei onnistu. Olo on kamala, sydänperäinen. Sairaskertomukseen kirjoitettu mahdollisesta kilmeristä? Miten saisi nukuttua?

• Ajatuksia vain

Suoraan sitten leimaat ihmisen alkoholistiksi, tietämättä asiasta mitään tarkempaa.
        Olet sinä vain hieno ihminen kun on varaa suoraan tuomita ;)

En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä, enkä sitä mikä tuollaisten tarkoitus tässä maailmassa on...
        Aiheuttaa pahaa mieltä toisille?

Taidat itse olla absolutisti, kun noin saarnaat.
        Vai miksi ihmeessä ei ihminen saisi joskus juoda kaljaa tai vaikka jopa kahta?

• tuolta

Katsokaapas rytmihäriöistä www.sydän.fi (tai Explorerilla www.xn--sydn-noa.fi)

• Lukisin sinuna
    • Nuori flikka

Itselleni on todettu rytmihäiriöt. Olen reilu pari kymppinen neiti ja tuli tuossa viime pe otettua muutama olunen. No nyt sitten pe yöstä asti on ollut rytmihäiriötä joka on nyt kestänyt 4:ttä päivää. Kävin lääkärissä ja sanoi että nämä rytmihäiriöt eivät ole vaarallisia mutta kannattaa kuitenkin käydä tutkituttamassa. itse sain lääkityksen joka helpottaa oloa. viikon päästä uusinta kontrolliin jos rytmihäiriöt eivät ole helpottaneet. sydän filmi otettiin ja se on hyvä ottaa sellaisella ajalla että niitä häiriöitä on niin lääkäri voi auttaa siinä. itselläni rytmihäiriöt näkyivät selvästi. Nyt otan lääkettä aina tarpeen tullen ja helpottaa oloa. yö vaan on pahin kun herään siihen että rinnassa pamahtelee ja jopa kädellä kokeilemalla tuntee kuinka tulee kolmoislyöntejä ja tupla lyöntejä. pelottaahan se. täytyy vaan ottaa heti yhteyttä lääkäriin jos häiriöt alkavat kestään pitkään eli eivät mene hetkessä ohi.. tässä vähän tietoa omasta kokemuksesta. toivottavasti auttoi!

• jahman

Sen mukaan juotko joka päivä vai vain muutaman päivän viikossa, niin käytä vrk : magnesiumsitraattijauhe 500-1000mg, b-vitamiini complex (esim Beko) 1-2 kpl, C-vit 3x250mg, 100-200mcg, e-vitam 100-200mg, aminohappo arginiinia ja paljon juodessa kaliumia 500-1500mg.
      Nuo nyt ainakin. Hyvä ottaa useammissa annoksissa päivän aikana. Ja lisäksi vettä 2-3 litraa/vrk.

• jahman

Jahas, jäikin pois tuosta 100-200 mcg:n edestä D3 - vitamiini/homoni. Jos et paljon paina, niin 100-150mcg riittänee.

• Sitäsaamitätilaat

Siispä,juo ihmeessä aloittaj ja muut alkoholista pitävät,niinkauankuin haluttaa.Jos se aiheuttaa rytmihäiriöitä ym, on itsellä valinnanvapaus mitä haluaa ,humala vai terveysongelmia,,tai sit molempia.Onnea vaan !

• PysykäämmeErossaViinasta

Tuohan on selvä merkki siitä, että viina on myrkky, mikä on epäterveellistä ihmiselle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2625
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2229
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2171
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1894
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1783
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe