Hei, osaako sanoa voiko rotille olla allergiaa? on ollut viimepäivinä erilaisia hengenahdistuksia sekä pientä ihottumaa selän puolelta, nämä oireet ovat ilmeentyneet siitä lähtien kun sain lemmikkirotan..
Rotille allergiaa?
6
506
Vastaukset
- niillekin voi
olla allerginen!
- farkku
ja itse asiassa jyrsijöiden virtsa on todella paha allergeenina -se sisältää runsaasti proteiineja, joille tulee helposti allergiseksi.
Itse en ole koskaan ollut millekään allerginen, ennenkuin aloin työskennellä jyrsijöiden parissa. Muutamassa kuukaudessa tulin niin pahasti allergiseksi, että ilman hyvää hengityssuojainta ja allergialääkkeitä en pärjää. Saan paukamia iholle pelkästä hännän kosketuksesta :(
- ratpac
kauanko teillä sitten kesti noi allergian oireilut silloin kun ette syöneet lääkkeitä?
- secco
No totta kai ne kestää niin kauan kun rotta on samassa huushollissa. Ja vielä pahenee ellei rotat muuta muille maille.
Allergia ei ole mikään väliaikainen juttu yleensä, sillä on taipumus seurata mukana koko loppuiän. Ja ellei allergeenista (siis rotasta) hankkiuduta eroon, oireet voivat pahentua esim. astmaksi tai märkiväksi ihotulehdukseksi asti. - ajan tyttären
ystävättären marsu hoidossa. En minä ollut ilman lääkitystä ja silti löysin itseni Meikun päivystyksestä kun astmakohtaus ei lauennut.
Et nyt oikein taida ymmärtää, että et voi pitää rottaa lemmikkinä, olet selvästi allerginen ainakin sille, mille muulle sitten lienet myöskin.
Hengenahdistuksesi tilanteessa viitaa astmaan, ja tuskin haluat saada itsellesi elinikäistä, joskus aika rajoittavaakin sairautta, astmaa ainoastaan ja sen vuoksi että haluat pitää lemmikkiä, ethän??
Astmani on välillä remissiossa, mutta välillä olen todella huonossa kunnossa.
Ja tiedän, marsun hoitoon otto oli aivan järjetön asia, marsu oli aivan muissa tiloissa kuin minä mutta niin vain kävi kuin kävi.
Ilman lääkkeitä? Jaa, en olisi edes uskaltanut kokeilla.
Luovuta rotta jonnekin eläinrakkaaseen kotiin, terveytesi on kuitenkin numero ykkönen, eikö niin?!
- ratpac
kävin tänään sitten lääkärillä mut hän ei tehnyt mitään allergiatestejä kun sanoi että ne on usein aika epäluotettavia, antoi vaan lääkkeksi gardex ja käski kokeilla viikon verran tuota ja sillä saisi tietää onko sitä allergiaa vai ei. Onko kenelläkään kokemusta tuosta lääkkeestä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328517Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571153Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17796Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.34715Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637