Rotille allergiaa?

ratpac

Hei, osaako sanoa voiko rotille olla allergiaa? on ollut viimepäivinä erilaisia hengenahdistuksia sekä pientä ihottumaa selän puolelta, nämä oireet ovat ilmeentyneet siitä lähtien kun sain lemmikkirotan..

6

605

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niillekin voi

olla allerginen!

• farkku

ja itse asiassa jyrsijöiden virtsa on todella paha allergeenina -se sisältää runsaasti proteiineja, joille tulee helposti allergiseksi.
        Itse en ole koskaan ollut millekään allerginen, ennenkuin aloin työskennellä jyrsijöiden parissa. Muutamassa kuukaudessa tulin niin pahasti allergiseksi, että ilman hyvää hengityssuojainta ja allergialääkkeitä en pärjää. Saan paukamia iholle pelkästä hännän kosketuksesta :(

• ratpac

kauanko teillä sitten kesti noi allergian oireilut silloin kun ette syöneet lääkkeitä?

• secco

No totta kai ne kestää niin kauan kun rotta on samassa huushollissa. Ja vielä pahenee ellei rotat muuta muille maille.

Allergia ei ole mikään väliaikainen juttu yleensä, sillä on taipumus seurata mukana koko loppuiän. Ja ellei allergeenista (siis rotasta) hankkiuduta eroon, oireet voivat pahentua esim. astmaksi tai märkiväksi ihotulehdukseksi asti.

• ajan tyttären

ystävättären marsu hoidossa. En minä ollut ilman lääkitystä ja silti löysin itseni Meikun päivystyksestä kun astmakohtaus ei lauennut.

Et nyt oikein taida ymmärtää, että et voi pitää rottaa lemmikkinä, olet selvästi allerginen ainakin sille, mille muulle sitten lienet myöskin.
        Hengenahdistuksesi tilanteessa viitaa astmaan, ja tuskin haluat saada itsellesi elinikäistä, joskus aika rajoittavaakin sairautta, astmaa ainoastaan ja sen vuoksi että haluat pitää lemmikkiä, ethän??

Astmani on välillä remissiossa, mutta välillä olen todella huonossa kunnossa.

Ja tiedän, marsun hoitoon otto oli aivan järjetön asia, marsu oli aivan muissa tiloissa kuin minä mutta niin vain kävi kuin kävi.

Ilman lääkkeitä? Jaa, en olisi edes uskaltanut kokeilla.
        Luovuta rotta jonnekin eläinrakkaaseen kotiin, terveytesi on kuitenkin numero ykkönen, eikö niin?!

• ratpac

kävin tänään sitten lääkärillä mut hän ei tehnyt mitään allergiatestejä kun sanoi että ne on usein aika epäluotettavia, antoi vaan lääkkeksi gardex ja käski kokeilla viikon verran tuota ja sillä saisi tietää onko sitä allergiaa vai ei. Onko kenelläkään kokemusta tuosta lääkkeestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      81
      1233
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      824
    3. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      72
      719
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      240
      717
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      591
    6. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      575
    7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      77
      560
    8. 37
      512
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      24
      505
    10. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      26
      482
    Aihe