Emättimessä kyhmy

Tyttö16.v

Olisikohan minulla ollut jo alle 13-vuotiaana sellainen kyhmy emättimessä. Nyt olen epäillyt, että se olisi syöpä, mutta tälläisiä syöpiä kai tulee vain vanhoille naisille, ei 16-vuotiaille. Jotenkin tuntuu kuin se olisi levinnyt, koska siinä kyhmyn lähellä oleva alue on kovempaa kuin muualla. Ja nyt siellä on kai enemmän sitä "kovempaa aluetta". Mikä se voisi olla? Joskus minusta tuntuu, että se kyhmy vaikeuttaa tietyissä asennoissa istumista, mutta en ole varma. En halua mennä minnekään gynekologille.

Onko teillä mitään käsitystä mikä tuollainen voisi olla 16-vuotiaalla? Olen kuullut, että muillakaan ei ole emätin ihan "kyhmytön", mutta kyllä minusta tuntuu, että tämä on joku "ei tavallinen" kyhmy. Se vaikuttaa niin isoltakin. Jos teillä on yhtään käsitystä mikä tämä voisi olla niin kertoisitte :)

15

16216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö16.v

      Olen epäillyt sitä syöväksi jo ehkä pari vuotta sen takia, että minulla on ehkä vähän alle sentin kokoinen luomi häpykarvoituksessa. Ja tuo kyhmy sijaitsee minulla siinä häpykarvoituksen puoleisessa seinässä. Sehän saattaa olla tuolla virtsaputkessakin?

      • Tyttö16.v

        Se voisi varmaan olla joku kysta? Se täytyisi kai leikata, kun se ei ole hävinnyt näiden vuosien aikana? Milloin siitä voi kehittyä kasvain?

        Tai en ole varma oliko tuo juttu noin, mutta netissä taisi lukea, että kystasta voi kehittyä kasvain tai jotain tälläistä. Niin jos kystasta voi kehittyä kasvain, niin voiko se kasvain kehittyä jo näin nuorena vai vasta vanhempana?


    • gynekologille...

      tai pyydä äitiäsi varaamaan omalle gynekologilleen sinulle aika.

      Tuskin syöpää. Tuon alueen syövät eivät ole
      kovin yleisiä lapsilla/nuorilla.

      Kuulostaa ihan normaalilta rakenteelta, näin maallikon korvaan.
      Mutta olisi varmaan hyvä käydä zekkauttamassa,
      niin pääset pelostasi :-)


      Mukavaa kesäpäivää :-)

    • farkku

      mutta käy ihmeessä gynekologilla mielenrauhan saamiseksi.
      Emättimen etuseinässä (vatsanpuoleisessa), suuaukon lähettyvillä lienee kaikilla kovahko kyhmy tunnusteltaessa, ja se on häpyluuta. Jos taas tarkoitat syvemmällä emättimessä olevaa kohoumaa, se lienee kohdunkaulan napukka.

      katso esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolielin

      • Tyttö16.v

        Voihan se ehkä olla se kohdunkaulun napukka, kai. Siis tämä kyhmy ei ole siinä suuaukon luona vaan semmoisen matkan päässä, että siihen ylettyy juuri ja juuri koskemaan sormella. Ja sen läheinen kohta on siis muita kohtia kovempaa. Voiko tuo siis tosiaan olla kohdunkaulan napukka? Mikä se edes on?

        Toivottavasti se tosiaan on joku normaali kohta siellä. Jotenkin se vaan tuntuu siltä, kun se ei kuuluisi sinne.


      • varmaankin
        Tyttö16.v kirjoitti:

        Voihan se ehkä olla se kohdunkaulun napukka, kai. Siis tämä kyhmy ei ole siinä suuaukon luona vaan semmoisen matkan päässä, että siihen ylettyy juuri ja juuri koskemaan sormella. Ja sen läheinen kohta on siis muita kohtia kovempaa. Voiko tuo siis tosiaan olla kohdunkaulan napukka? Mikä se edes on?

        Toivottavasti se tosiaan on joku normaali kohta siellä. Jotenkin se vaan tuntuu siltä, kun se ei kuuluisi sinne.

        Se on aivan varmasti kohdunkaulan napukka minkä siellä tunnet. Luulin itsekin just sun ikäsenä että mulla on joku kasvain tai jotain sellasta emättimessäni. Mutta se kohdunkaulan napukka on tosiaan sellainen kova ja pyöreän tuntuinen siellä emättimen perällä..
        Tietysti jos kauheasti vaivaa niin kannattaa käydä gynellä, mutta luulen kyllä että ei huolta.


      • Tyttö16.v

        niin, että voisiko joku kertoa miltä tuo kohdunkaulan napukka tuntuu jos sitä koskettaa? Onko se minkämuotoinen ja miten lähellä sitä suuaukkoa?

        Itselläni se on sellainen pyöreä ja sen päällä on joku pienempi pyöreä nappula. Tai siltä se tuntuu. Ja eihän se ole niinkuin ihan pyöreä. Vaan sellainen hieman epämuotoinen pyöreä.


    • hurjana

      Luokkakaveri kuoli 15vuotiaana kohtusyöpään,
      oli neitsyt jnee..

      Ei katso ikää kun syöpä tai vastaava iskee, käy lekurilla!

      • Tyttö16.v

        kaverisi sai tietää syövästään?


    • kyhmyistä

      Elikkä emätin ei ole aina välttämättä tasainen, vaan siellä saattaa olla niin sanottuja kyhmyjä!
      patteja esimerkiksi on bartholin rauhaset jotka turpoo,kun kiihottuu , että oletko varma että et sekota sellaseen rauhaseen...:)Kun itseään tutkii niin voi kiihottua.

      Kohdunnapukka se voi olla myös.

      Mutta rakas ystävä, älä käytä elämääsi turhaan miettimiseen, koska jos siellä olisi jotain ongelmaa niin olisit varmaan kipeä, sinulla olisi valkovuoto runsaasti joka tuoksuisi pahalle, sinulla olisi verenvuotoa alapäässä...


      Eli elä nuoruutesi innolla, niitä vaihdevuosia odotellessa kun aina tulee ongelmia;)

      • Tyttö16.v

        Minulla on kyllä valkovuotoa koko ajan. Ja se kai haiseekin pahalle. Mutta toisaalta se kuulemma saattaa johtua siitä, että käytän pikkuhousunsuojia liikaa. Olen yrittänyt vähentää niiden käyttöä. Ja se taitaa helpottaa.

        Mutta voisiko tuo nyt merkitä sitä sairautta? Jotenkin tuntuu, että se kyhmy on liian iso sinne "kuuluvaksi".


      • aika sentään
        Tyttö16.v kirjoitti:

        Minulla on kyllä valkovuotoa koko ajan. Ja se kai haiseekin pahalle. Mutta toisaalta se kuulemma saattaa johtua siitä, että käytän pikkuhousunsuojia liikaa. Olen yrittänyt vähentää niiden käyttöä. Ja se taitaa helpottaa.

        Mutta voisiko tuo nyt merkitä sitä sairautta? Jotenkin tuntuu, että se kyhmy on liian iso sinne "kuuluvaksi".

        Kyllä se napukka minkä sormiin tunnet on kohdunkaulan napukka (kohdunkaulansuu) Siinä ei hirveästi omasta mielestäni tuntoa ole sitä painellessa, mutta tuntuu kyllä kovalta, siinä keskemmällä on suuaukko josta kuukautisveri poistuu ja jota pitkin myös miehen siittiöt sitten kulkevat kohtuun, mutta silti jos oikein huolestuttaa käyppä näyttämässä sitä pattia gynelle.


      • Tyttö16.v
        aika sentään kirjoitti:

        Kyllä se napukka minkä sormiin tunnet on kohdunkaulan napukka (kohdunkaulansuu) Siinä ei hirveästi omasta mielestäni tuntoa ole sitä painellessa, mutta tuntuu kyllä kovalta, siinä keskemmällä on suuaukko josta kuukautisveri poistuu ja jota pitkin myös miehen siittiöt sitten kulkevat kohtuun, mutta silti jos oikein huolestuttaa käyppä näyttämässä sitä pattia gynelle.

        Seksi ei ole vielä minulle ajankohtaista, mutta olen ruvennut ajattelemaan, että jos joskus harrastan seksiä ja se toinen osapuoli huomaa sen vaikkapa sormettaessa niin eikö miehet ihmettelisi mikä se on?

        Ja onko tuo kohdunkaulan napukka siis ihan siinä kohdunkaulansuulla?


      • huolehdi
        Tyttö16.v kirjoitti:

        Seksi ei ole vielä minulle ajankohtaista, mutta olen ruvennut ajattelemaan, että jos joskus harrastan seksiä ja se toinen osapuoli huomaa sen vaikkapa sormettaessa niin eikö miehet ihmettelisi mikä se on?

        Ja onko tuo kohdunkaulan napukka siis ihan siinä kohdunkaulansuulla?

        Kyllä ne miehet sen tietää että se sinne kuuluukin jos ovat jo kokemusta saaneet.. Eipä ole omalle kohdalleni ainakaan koskaan sattunut että mies olisi alkanut kommentoimaan. Kohdunkaulan napukka on siinä kohdunkaulan suulla. Siitä otetaan esim. papa näyte. Ja se tosiaan saattaa tuntua huomattavan isolta, mutta usko pois se on ihan normaalia.


      • Tyttö16.v
        huolehdi kirjoitti:

        Kyllä ne miehet sen tietää että se sinne kuuluukin jos ovat jo kokemusta saaneet.. Eipä ole omalle kohdalleni ainakaan koskaan sattunut että mies olisi alkanut kommentoimaan. Kohdunkaulan napukka on siinä kohdunkaulan suulla. Siitä otetaan esim. papa näyte. Ja se tosiaan saattaa tuntua huomattavan isolta, mutta usko pois se on ihan normaalia.

        Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää kesän jatkoa! :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe