Emättimessä kyhmy

Tyttö16.v

Olisikohan minulla ollut jo alle 13-vuotiaana sellainen kyhmy emättimessä. Nyt olen epäillyt, että se olisi syöpä, mutta tälläisiä syöpiä kai tulee vain vanhoille naisille, ei 16-vuotiaille. Jotenkin tuntuu kuin se olisi levinnyt, koska siinä kyhmyn lähellä oleva alue on kovempaa kuin muualla. Ja nyt siellä on kai enemmän sitä "kovempaa aluetta". Mikä se voisi olla? Joskus minusta tuntuu, että se kyhmy vaikeuttaa tietyissä asennoissa istumista, mutta en ole varma. En halua mennä minnekään gynekologille.

Onko teillä mitään käsitystä mikä tuollainen voisi olla 16-vuotiaalla? Olen kuullut, että muillakaan ei ole emätin ihan "kyhmytön", mutta kyllä minusta tuntuu, että tämä on joku "ei tavallinen" kyhmy. Se vaikuttaa niin isoltakin. Jos teillä on yhtään käsitystä mikä tämä voisi olla niin kertoisitte :)

15

16033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö16.v

Olen epäillyt sitä syöväksi jo ehkä pari vuotta sen takia, että minulla on ehkä vähän alle sentin kokoinen luomi häpykarvoituksessa. Ja tuo kyhmy sijaitsee minulla siinä häpykarvoituksen puoleisessa seinässä. Sehän saattaa olla tuolla virtsaputkessakin?

• Tyttö16.v

Se voisi varmaan olla joku kysta? Se täytyisi kai leikata, kun se ei ole hävinnyt näiden vuosien aikana? Milloin siitä voi kehittyä kasvain?

Tai en ole varma oliko tuo juttu noin, mutta netissä taisi lukea, että kystasta voi kehittyä kasvain tai jotain tälläistä. Niin jos kystasta voi kehittyä kasvain, niin voiko se kasvain kehittyä jo näin nuorena vai vasta vanhempana?

• gynekologille...

tai pyydä äitiäsi varaamaan omalle gynekologilleen sinulle aika.

Tuskin syöpää. Tuon alueen syövät eivät ole
      kovin yleisiä lapsilla/nuorilla.

Kuulostaa ihan normaalilta rakenteelta, näin maallikon korvaan.
      Mutta olisi varmaan hyvä käydä zekkauttamassa,
      niin pääset pelostasi :-)

Mukavaa kesäpäivää :-)

• farkku

mutta käy ihmeessä gynekologilla mielenrauhan saamiseksi.
      Emättimen etuseinässä (vatsanpuoleisessa), suuaukon lähettyvillä lienee kaikilla kovahko kyhmy tunnusteltaessa, ja se on häpyluuta. Jos taas tarkoitat syvemmällä emättimessä olevaa kohoumaa, se lienee kohdunkaulan napukka.

katso esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sukupuolielin

• Tyttö16.v

Voihan se ehkä olla se kohdunkaulun napukka, kai. Siis tämä kyhmy ei ole siinä suuaukon luona vaan semmoisen matkan päässä, että siihen ylettyy juuri ja juuri koskemaan sormella. Ja sen läheinen kohta on siis muita kohtia kovempaa. Voiko tuo siis tosiaan olla kohdunkaulan napukka? Mikä se edes on?

Toivottavasti se tosiaan on joku normaali kohta siellä. Jotenkin se vaan tuntuu siltä, kun se ei kuuluisi sinne.

• varmaankin
        Tyttö16.v kirjoitti:

Voihan se ehkä olla se kohdunkaulun napukka, kai. Siis tämä kyhmy ei ole siinä suuaukon luona vaan semmoisen matkan päässä, että siihen ylettyy juuri ja juuri koskemaan sormella. Ja sen läheinen kohta on siis muita kohtia kovempaa. Voiko tuo siis tosiaan olla kohdunkaulan napukka? Mikä se edes on?

Toivottavasti se tosiaan on joku normaali kohta siellä. Jotenkin se vaan tuntuu siltä, kun se ei kuuluisi sinne.

Se on aivan varmasti kohdunkaulan napukka minkä siellä tunnet. Luulin itsekin just sun ikäsenä että mulla on joku kasvain tai jotain sellasta emättimessäni. Mutta se kohdunkaulan napukka on tosiaan sellainen kova ja pyöreän tuntuinen siellä emättimen perällä..
        Tietysti jos kauheasti vaivaa niin kannattaa käydä gynellä, mutta luulen kyllä että ei huolta.

• Tyttö16.v

niin, että voisiko joku kertoa miltä tuo kohdunkaulan napukka tuntuu jos sitä koskettaa? Onko se minkämuotoinen ja miten lähellä sitä suuaukkoa?

Itselläni se on sellainen pyöreä ja sen päällä on joku pienempi pyöreä nappula. Tai siltä se tuntuu. Ja eihän se ole niinkuin ihan pyöreä. Vaan sellainen hieman epämuotoinen pyöreä.

• hurjana

Luokkakaveri kuoli 15vuotiaana kohtusyöpään,
      oli neitsyt jnee..

Ei katso ikää kun syöpä tai vastaava iskee, käy lekurilla!

• Tyttö16.v

kaverisi sai tietää syövästään?

• kyhmyistä

Elikkä emätin ei ole aina välttämättä tasainen, vaan siellä saattaa olla niin sanottuja kyhmyjä!
      patteja esimerkiksi on bartholin rauhaset jotka turpoo,kun kiihottuu , että oletko varma että et sekota sellaseen rauhaseen...:)Kun itseään tutkii niin voi kiihottua.

Kohdunnapukka se voi olla myös.

Mutta rakas ystävä, älä käytä elämääsi turhaan miettimiseen, koska jos siellä olisi jotain ongelmaa niin olisit varmaan kipeä, sinulla olisi valkovuoto runsaasti joka tuoksuisi pahalle, sinulla olisi verenvuotoa alapäässä...

Eli elä nuoruutesi innolla, niitä vaihdevuosia odotellessa kun aina tulee ongelmia;)

• Tyttö16.v

Minulla on kyllä valkovuotoa koko ajan. Ja se kai haiseekin pahalle. Mutta toisaalta se kuulemma saattaa johtua siitä, että käytän pikkuhousunsuojia liikaa. Olen yrittänyt vähentää niiden käyttöä. Ja se taitaa helpottaa.

Mutta voisiko tuo nyt merkitä sitä sairautta? Jotenkin tuntuu, että se kyhmy on liian iso sinne "kuuluvaksi".

• aika sentään
        Tyttö16.v kirjoitti:

Minulla on kyllä valkovuotoa koko ajan. Ja se kai haiseekin pahalle. Mutta toisaalta se kuulemma saattaa johtua siitä, että käytän pikkuhousunsuojia liikaa. Olen yrittänyt vähentää niiden käyttöä. Ja se taitaa helpottaa.

Mutta voisiko tuo nyt merkitä sitä sairautta? Jotenkin tuntuu, että se kyhmy on liian iso sinne "kuuluvaksi".

Kyllä se napukka minkä sormiin tunnet on kohdunkaulan napukka (kohdunkaulansuu) Siinä ei hirveästi omasta mielestäni tuntoa ole sitä painellessa, mutta tuntuu kyllä kovalta, siinä keskemmällä on suuaukko josta kuukautisveri poistuu ja jota pitkin myös miehen siittiöt sitten kulkevat kohtuun, mutta silti jos oikein huolestuttaa käyppä näyttämässä sitä pattia gynelle.

• Tyttö16.v
        aika sentään kirjoitti:

Kyllä se napukka minkä sormiin tunnet on kohdunkaulan napukka (kohdunkaulansuu) Siinä ei hirveästi omasta mielestäni tuntoa ole sitä painellessa, mutta tuntuu kyllä kovalta, siinä keskemmällä on suuaukko josta kuukautisveri poistuu ja jota pitkin myös miehen siittiöt sitten kulkevat kohtuun, mutta silti jos oikein huolestuttaa käyppä näyttämässä sitä pattia gynelle.

Seksi ei ole vielä minulle ajankohtaista, mutta olen ruvennut ajattelemaan, että jos joskus harrastan seksiä ja se toinen osapuoli huomaa sen vaikkapa sormettaessa niin eikö miehet ihmettelisi mikä se on?

Ja onko tuo kohdunkaulan napukka siis ihan siinä kohdunkaulansuulla?

• huolehdi
        Tyttö16.v kirjoitti:

Seksi ei ole vielä minulle ajankohtaista, mutta olen ruvennut ajattelemaan, että jos joskus harrastan seksiä ja se toinen osapuoli huomaa sen vaikkapa sormettaessa niin eikö miehet ihmettelisi mikä se on?

Ja onko tuo kohdunkaulan napukka siis ihan siinä kohdunkaulansuulla?

Kyllä ne miehet sen tietää että se sinne kuuluukin jos ovat jo kokemusta saaneet.. Eipä ole omalle kohdalleni ainakaan koskaan sattunut että mies olisi alkanut kommentoimaan. Kohdunkaulan napukka on siinä kohdunkaulan suulla. Siitä otetaan esim. papa näyte. Ja se tosiaan saattaa tuntua huomattavan isolta, mutta usko pois se on ihan normaalia.

• Tyttö16.v
        huolehdi kirjoitti:

Kyllä ne miehet sen tietää että se sinne kuuluukin jos ovat jo kokemusta saaneet.. Eipä ole omalle kohdalleni ainakaan koskaan sattunut että mies olisi alkanut kommentoimaan. Kohdunkaulan napukka on siinä kohdunkaulan suulla. Siitä otetaan esim. papa näyte. Ja se tosiaan saattaa tuntua huomattavan isolta, mutta usko pois se on ihan normaalia.

Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää kesän jatkoa! :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      5355
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      155
      1264
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      21
      917
    Aihe