Onko kellään tietoa mikä toukka voisi olla kyseessä. Pihalla on kaikissa kukkapenkeissä paksuja 4-5 cm pitkiä valkoisia toukkia joilla on musta/tumman ruskea pää. Kasvimaata kääntäessä niitä löytyi "laumoittain" ja olisi kiva tietää onko niistä haittaa mm. porkkanoille ja perunoille. Ja millä keinoin niistä pääsee eroon, muuten kuin tappamalla yksi kerrallaan..
Mikä toukka
2
652
Vastaukset
- *Nilla
juhannusturilas. Sen toukka on tuollainen, minkä kuvasit. Sen ruokaa on kasvien juuret ja joskus sen voi esiintyä jopa "tuholaisena". Tällä hetkellä ne lienevät jo kotelossa ja pariutumislentoon ne lähtevät parinkolmen viikon päästä.
Porkkanoita ja perunoita ne tuskin pilaavat, sillä munat kehittyvät toukiksi edelleen parinkolmen viikon päästä muninnasta. Pikkutoukat keskittyvät ohuisiin juuriin ja kun niistä olisi mukuloiden ja juurakoiden järsijöiksi, niin ne onkin jo nostettu ylös.
Turilaiden aiheuttamat vahingot keskittyvätkin enemmän puidenjuuriin ja koristekasvien juuriin.
Perunalla ja porkkanalla on paljon ikävämpiäkin tuholaisia. - Luontoharrastaja
Turilaan toukkia tuntuvat oleva, ehkä juhannusturilaan. Torjunnasta en tiedä, joskus ovat vaivana, sillä tosiaankin syövät juuria. Jos vai noukkii ne maan pinnalle, voivat linnut kyllä syödä suurimman osan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214