ponnistus päänsärky

Ninnilii

onko kellään tietoa et mistähän voisi olla kyse? Minulla on ilmennyt nyt muutaman viikon ajan ns.ponnistus päänsärkyä, joka liittyy fyysiseen rasitukseen? särky tuntuu koko päässä ja niin kovana kuin pää räjähtäisi ja menee sitten levolla jonkin ajan päästä ohitse...muita oireita ei ole...auttakaa!!!

31

31003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli yksi monista

      oireista ms-taudissa.

    • oletkohan tarkastanut

      verenpainetta lähiaikoina, itse kyllä menisin tuollaisen vaivan takia lääkäriin.

      • Ninnilii

        kiitti tidosta...täytyypä rientää verenpaine mittaukseen...ja ehkä lääkäriin


    • cecelia

      hui, en halua pelotella, mutta ponnistuspäänsärky liittyy jollain lailla aivokasvaimeen.

      mutta voi johtua yhtä hyvin lihaksista.

      käyhän lääkärissä kysymyssä niin saat lisätietoa.

      • lisää....

        Älähän nyt pelottele aivokasvaimella, toki sekin on mahdollista. Ponnistuspäänsärkykohtaus voi tulla esim. orgasmin yhteydessä (orgasmipäänsärky). Minä itse olen sen kokenut eräitä kertoja, jo vuosien ajan (eikai kasvain vuosia muhi?) ja mieskin on kokenut samanlaisen päänsärkykohtauksen. Se on kamala kipu ja yleensä menee muutamassa minuutissa ohi. Vaiva voi liittyä niskalihaksiinkin tai migreeniin.


    • -Mimo-

      Nuoret bodausta harrastavat urheilijat potevat sitä nostellessaan puntteja ja havaitsevat tällöin, että kova punnerrus aiheuttaa räjähtävän säryn. Särky tuntuu usein takaraivolla ja keskeyttää urheilusuorituksen. Kipu on kovaa ja hetkellistä sellaisellakin nuorella urheilialla, joka ei yleensä pode päänsärkyä.

      Ponnistuspäänsärkyä esiintyy myös yhdynnässä orgasmin aikana. Nämäkin ovat yleensä nuoria miehiä, mutta sitä on myös naisilla ja he saavat samanlaisen, erittäin kovan päänsäryn. Yleensä kipu on niin kovaa, että se keskeyttää seksuaaliset toiminnot. Makuuhuoneesta on saatettu lähteä jopa ambulanssilla päivystykseen tämän takia. Ilmiö ei ole edes kovin harvinainen, ja siinä epäillään aivoverenvuotoa. Tämä on kuitenkin hyvälaatuinen sairaus, ja useimmiten tämä särkylaatu loppuu, kun parisuhteelle karttuu ikää, partnerit tasaantuvat ja innostus laantuu. Sairaus paranee itsekseen.

      PONNISTUSPÄÄNSÄRYLLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ AIVOKASVAIMEN KANSSA :>

      Lääkäri voi määrätä vaivaan särkylääkkeitä, jotka joko auttavat tai sitten eivät, mutta ne eivät yleisestikään tee vatsalle kovin hyvää. Paras neuvo olisi, että pidä yläkroppa mahdollisimman rentona, niin ponnistuspäänsärky pysyy poissa. Myös hieronta auttaa. Itse poden samaista vaivaa, koska käyn kuntosalilla ja käytän isoja painoja. Tietyissä liikkeissä/laitteissa iski aiemmin sanoin kuvaamaton vihlova kipu vasemmalle puolelle ohimoon. Kun opettelin pitämään yläkropan rentona kivutkin katosivat. Minun tapauksessa särkylääkkeistä ei ainakaan ole apua.

    • särky

      Mullakin on tämmöistä päänsärkyä. Tulee mm. jos otan kovan spurtin juostessa ja silloin alkaa tajuton särky, menee ohi muutamassa minuutissa. Samaoin käy ennen orgasmia. Särky tulee myös lievänä jos esim. kävelen vähän nopeammin pitkän aikaa. Erittäin ärsyttävä vaiva!

      Minulle on sanottu että kyseessä voi olla myös aivojen hapen puute? Istun aika paljon ainakin töiden puolesta koneella joka päivä eikä ole tullu kauheasti venyteltyä hartioita, voiko johtua siitä ?

      • särky

        kauan teillä on kestäny että menee ohi ? Mulla on nyt ollut kohta viikon.


      • tt15r
        särky kirjoitti:

        kauan teillä on kestäny että menee ohi ? Mulla on nyt ollut kohta viikon.

        HEI

        Olen 19 vuotias miehen alku ja sain reilu viikko sitten yhdynnän aikana todella kipeän jyskyttävän päänsäryn joka meni ohitte muutamissa minuuteissa. Aluksi aatelin että se olisi ohi menevää mutta joka kerta se uusiutui yhdynnän aikana ja vain paheni ja päänsärky jäi ns. pysyvästi päälle, eli öisin ja päivisin.

        Burana ei auttanut, panacoidi pikkasen lievensi tilannetta, mutta silti ärsyttävä hake ja vihloava kipu päässä. Kävin viikon aikana 4 eri lääkärillä ja kaikki antoi vaan nappeja ja lisää lepoa paitsi sitten viimeisin joka passitti suoraan neurologin päivystykseen.

        Siellä sitten otettiin magneetti,-ja varjoaine kuvat ja kaikki veri kokeet, mutta mitään ei löytynyt. Neurologi antoi sitten diagnoosin ponnistuspäänsärky, eli hänen mukaan se on ns. sairaus jota jotkut vaan sairastaa. Mut on se kumma kun yhtäikkiä vaann tuli kipu, kun en ikinä ole mitään migreenia tai sellaisia sairastellu.

        Sitten yksi osa syy voi olla roccacutan kuuri, mikä minulla on ollut jo puolisen vuotta, kun siellä harvinaisissa sivuoireissa on pää paineen nouseminen ja sitä seuraava pään särky. Lopetan heti kuurin ja katson tilannetta miten käy.

        TÄytyy vaan syyä lisää nappeja. Ei oo helppoa :D

        Toivottavasti joku pysy kärryilla... :)


      • jv
        tt15r kirjoitti:

        HEI

        Olen 19 vuotias miehen alku ja sain reilu viikko sitten yhdynnän aikana todella kipeän jyskyttävän päänsäryn joka meni ohitte muutamissa minuuteissa. Aluksi aatelin että se olisi ohi menevää mutta joka kerta se uusiutui yhdynnän aikana ja vain paheni ja päänsärky jäi ns. pysyvästi päälle, eli öisin ja päivisin.

        Burana ei auttanut, panacoidi pikkasen lievensi tilannetta, mutta silti ärsyttävä hake ja vihloava kipu päässä. Kävin viikon aikana 4 eri lääkärillä ja kaikki antoi vaan nappeja ja lisää lepoa paitsi sitten viimeisin joka passitti suoraan neurologin päivystykseen.

        Siellä sitten otettiin magneetti,-ja varjoaine kuvat ja kaikki veri kokeet, mutta mitään ei löytynyt. Neurologi antoi sitten diagnoosin ponnistuspäänsärky, eli hänen mukaan se on ns. sairaus jota jotkut vaan sairastaa. Mut on se kumma kun yhtäikkiä vaann tuli kipu, kun en ikinä ole mitään migreenia tai sellaisia sairastellu.

        Sitten yksi osa syy voi olla roccacutan kuuri, mikä minulla on ollut jo puolisen vuotta, kun siellä harvinaisissa sivuoireissa on pää paineen nouseminen ja sitä seuraava pään särky. Lopetan heti kuurin ja katson tilannetta miten käy.

        TÄytyy vaan syyä lisää nappeja. Ei oo helppoa :D

        Toivottavasti joku pysy kärryilla... :)

        Olen kärsinyt ponnistuspäänsärystä 17-lähtien. mulla vaiva on lähinnä liittynyt isompien lihasten treenaamiseen tai treeniasennot jossa pää alhaalla. Kokeilin eräs päivä tehostaa treeniä kofeiinilla, otin 200mg (vastaa kahta isoa kuppia kahvia) tunti ennen treeniä... ja kuinkas ollakaan, ei mitään päänsärkyä koko treenin aikana! Olen pystynyt kofeiinin avulla treenaan myös jalat kovaa. Kofeiini laajentaa suonia päässä ja paine pään verisuonissa ei siten pääse aiheuttamaan päänsärkyä.


      • jantteri -96
        tt15r kirjoitti:

        HEI

        Olen 19 vuotias miehen alku ja sain reilu viikko sitten yhdynnän aikana todella kipeän jyskyttävän päänsäryn joka meni ohitte muutamissa minuuteissa. Aluksi aatelin että se olisi ohi menevää mutta joka kerta se uusiutui yhdynnän aikana ja vain paheni ja päänsärky jäi ns. pysyvästi päälle, eli öisin ja päivisin.

        Burana ei auttanut, panacoidi pikkasen lievensi tilannetta, mutta silti ärsyttävä hake ja vihloava kipu päässä. Kävin viikon aikana 4 eri lääkärillä ja kaikki antoi vaan nappeja ja lisää lepoa paitsi sitten viimeisin joka passitti suoraan neurologin päivystykseen.

        Siellä sitten otettiin magneetti,-ja varjoaine kuvat ja kaikki veri kokeet, mutta mitään ei löytynyt. Neurologi antoi sitten diagnoosin ponnistuspäänsärky, eli hänen mukaan se on ns. sairaus jota jotkut vaan sairastaa. Mut on se kumma kun yhtäikkiä vaann tuli kipu, kun en ikinä ole mitään migreenia tai sellaisia sairastellu.

        Sitten yksi osa syy voi olla roccacutan kuuri, mikä minulla on ollut jo puolisen vuotta, kun siellä harvinaisissa sivuoireissa on pää paineen nouseminen ja sitä seuraava pään särky. Lopetan heti kuurin ja katson tilannetta miten käy.

        TÄytyy vaan syyä lisää nappeja. Ei oo helppoa :D

        Toivottavasti joku pysy kärryilla... :)

        mulla ihan sama juttu mut oon viikko sitte kaatunu skeitillä ja löin pääni ! siitä lähtien yhdynnän ja muun fyysisen suorituksen aikana on ruennut koskemaan päähän ... ekan kerran soitin ambulanssin kotiin koska kipu oli lähes sietämätön mut en oo vielä uskaltanu mennä lääkäriin - jantteri 96


    • ehty54uy4jw4

      itellä tätäkin havaittu treenin yhteydessä, viimeksi vuosi sitten ja nyt taas alkoi, ongelman ydin on aika selvästi niskan/hartian lihaksissa, sen siitä saa kun sammuu viikonloppuna ja joutuu nukkumaan paljaassa maassa pää vinossa :D mutta hyväksi keinoksi olen havainnut että venyttelee ja hieroo niskaa/hartiaa ja ice power myös reenien jälkeen, poistaa jumitusta - kyseessähän on nykypäivän yleinen vaiva, itsekin teen työkseni toimisto hommia niin istuminen ei tee hyvää - pitää ottaa reenit kevyemmin ja ladata ice poweria naamaan ja lopettaa runkkaaminen hetkeksi niin eiköhän se siitä :D

      • hömhömhö

        Juuri tuli ensimmäisstä kertaa, olin "vatkaamassa". Inha tunne. Mutta eikais lääkäriin tartte painella?


    • kkk

      Minulla tulee myös tämä kyseinen oire melko usein urheilusuorituksen jälkeen, takaraivossa tuntuu ensin pientä tykytystä ja sen jälkeen alkaa särkemään. En tiedä mistä on kyse, voi olla että johtuu jumittuneista hartioista tai niskoista?

    • tuntematon potilas

      Minulla todettiin Chiari ja syringomyelia, sekä arachnoideakysta. Tuon chiarin oirekuvaan kuuluu ponnistuspäänsärky, mahdollista myös yhdynnän aikana. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärillä. Aivokasvainta tuo oire ei mielestäni ole, koska siinä päänsärky alkaa mielestäni pikkuhiljaa pahentuen.

    • särkyäpäässä235

      Nyt on parin viikon ajan itselläni ollut samanlaista särkyä. Alkoi ihan yhtäkkiä.. Punttisalilla nostaessa isoja painoja, niin takaraivossa vasemmalla alkaa kuin salamana ensimmäisen toiston jälkeen todella kova särky. Pidemmän matkan juostessa alkaa käydä myös, mutta ei niin kovana kuin salitreenissä. Seksin aikaan ilmeni myös pientä särkyä. Särkylääkkeistä ei ole ollut mitään apua. Hartiat tahi niska eivät tunnu olevan mitenkään erityisen jumissa. Minulla on myös lihasrelaksantteja, mutta ei niistäkään ole ollut mitään hyötyä.

      Motivaatio liikkumiseen katoaa ihan kokonaan, kun mikään ei oikein auta.

    • huokaise syvään

      Minulla on ponnistuspäänsärkyä ollut viimeiset 6 vuotta (ainakin). Pää on kuvattu ja syyksi katsottiin niska-hartiaseudun ongelmat. Säännöllisellä fysioterapialla ja 2xvko kuntosalilla särky pysyy melkein poissa.

      Ei aina kannata ajatella sitä pahinta. Kun ihan kaikki oireethan voivat kieliä jostain vakavasta. Mahakipu voi olla syöpää tai lihasten kramppailu voi tarkoittaa MS tai ALS tautia. Yleensä oireet ovat stressin, väärän ruokavalion tai lihasten kireystilan aiheuttamia.

    • veikko18

      hei.minullakin on ollut kovaa kipua takaraivossa joka siirtyy otsan seudulle ja aina tulee orgasmin tai liikunnan yhteydessä,en ole vielä lääkärissä käynyt mutta käyn jos oireet jatkuu.yleensä menee ohi lääkkeillä mutta joskus vain nukkuminen vie kivun pois.osaisiko joku sanoa mistä voisi olla kysymys?

      • mullakin tuo

        Onko kukaan saanut lääkitystä ko. vaivaan?


    • pelottaa1

      Kommentoikaapa vielä tätä vaivaa ja erityisesti sitä onko siihen mistään saatavissa apua?

    • bbb

      nosto

    • harrisonford1

      Miranaxia antoi lääkäri. Vähän on vittumainen vaiva kun masturboidessa rupee jyskyttää niin että melkeen polvilleen menee. Muuten on alkanu rauhottuun kun ei ole kiihottuneessa tilassa. Työpäivätkin sujuu hyvin. Onko muilla vastaavia vaivoja? mulla tää alko puolitoista viikkoa sitten ja esiintyy edelleen. Ens viikolla suoraan neurologille jos ei muu auta. Neuvoja??

    • Anonyymi

      Samoja hommia. Punttisalilla tuli jalkoja raskaammilla painoilla reenatessa aika kova kipu takaraivoon, joka kuitenkin meni nopeasti ohi. Seuraavalla punttikerralla kipu tuli takaisin, mutta vaan pahempana ja pitempi kestoisena. Nyt viimeksi perus punnerruksia tehdessä iski niin kova kipu, että ei auttanut muutaku käpertyä sikiöasentoon tuskailemaan. Kova kipu kesti kymmenisen minuuttia, mutta päätä kivisti vielä seuraavat puoli tuntia. Kieltämättä kuumottaa, että vieläkö sitä huomena herätään

    • Anonyymi

      Vanha viestiketju mutta eipä löydy aiheesta oikein paljon kokemusperäistä tietoa.

      Itsellä tuossa huhtikuun alkuviikolla ikäänkuin napsahti ohimolla fyysisen pinnistyksen aikana jokin(?), joka aiheutti suoraan 3 päiväksi pääkivun ohimon seudulle oikealle puolelle. Siitä hieman laannuttuaan kipuilua on ollut tähän päivään asti, ja kipu laukeaa uudestaan aina fyysisen ponnistuksen yhteydessä. Usein kipu alkaa uudestaan samaisen ohimon kohdalta ja leviää paineentunteeksi koko päähän.
      Päässä on hirmuinen paineentunne aika ajoin ja pahimmillaan huimauskin liittyy oirekirjoon mukaan. Ero "entiseen" elämään on huikea, en miltei koskaan ole kärsinyt aiemmin pääkivuista. En käytä minkäänlaisia lääkkeitä jne.
      Lääkärissä olen käynyt kaksi kertaa, mitään diagnoosia tai lääkitystä ole saanut, myöskään mitään tutkimuksia ei ole tehty. Epäilen että ikäni vuoksi minua ei oteta tosissaan eikä osata ajatella että nuorikin ihminen voi sairastua vakavasti. Tuntuu kuin minua pidettäisiin luulosairaana kun olen yrittänyt vakuuttaa että oireet ovat todellisia ja jatkuvia.
      Mitä tämä voisi olla? Ja tärkeintä, pääseekö tästä eroon? Ter. Mies 30V.

      • Anonyymi

        Moikka! Olen 25 vuotias nainen ja mulla myös tämä samainen ongelma. Orgasmin tullessa pääni ikään kuin räjähtää sisältä päin ja tuntuu ettei auta muu kuin painaa molemmilla käsillä päätä "kasaan " niin lujaa kuin lähtee. Kävin akuutissa tästä syystä ja mut laitettiin migreeni tiputukseen. Menin kotiin, kokeilin lääkehöyryissä masturboida kokeillakseni lähtikö lääkkeellä, no ei vittu lähtenyt. Kipu ja "paineen" tunne ei lähde muulla kuin nukkumalla. Ihan järkyttävä vaiva ja tuntui lääkärissä kun valehtelisin ja hakisin vain saikkua. On jo avuton olo kun tätä on nyt kestänyt jo 1,5 viikkoa.


    • Anonyymi

      Mulla ollut kanssa nyt noin 3 viikkoa tätä vaivaa. Liikuntaa harrastaessa ja masturboidessa vasemman puoleista ohimoa ja otsaa, välillä myös silmän alueella jyskyttää tosi pahasti. Tuntuu, että kipu lähtee niskasta. Ei auta vaikka yrittää itse hieroa niskaa ja pään aluetta. Kipu tuntuu yleensä koko päivä fyysisen ponnistuksen jälkeen. Olen 36-vuotias nainen. Kaipa tässä on pakko mennä lääkäriin. Toivottavasti tämä ei liity mihinkään alkavaan veritulppaan.

    • Anonyymi

      Ilkeä vaiva tämä ponnistuspäänsärky. Mulla se on tullut ekoja kertoja reilu kymmenen vuotta sitten raskaissa perusliikkeissä kuten kyykky tai maastaveto ja etenkin, jos pinnistelen pitkää sarjaa niissä. Ja sehän siinä on iso riesa, että sen jälkeen voi varautua pariksi viikoksi hyvinkin, että se toistuu heti, kun sykkeet nousevat.

      Nyt tuli äsken jalkaprässissä pitkässä sarjassa tosi pitkästä aikaa, varmaan eka kerta 10 vuoteen, taas päänjyskytyskohtaus. Täytyy siis vähän keventää hetkeksi treeniä, että se ehtii rauhoittumaan.

      Eli itsellä se ei ainakaan ole mitään sen vakavamman oloista, kuin ihan vaan kovasta fyysisestä ponnistuksesta ajoittain seuraava vaiva.

      Mulla se lähtee niskasta ja menee tykytyksenä koko pään läpi otsaan asti, jossa se sitten lopulta tykyttää kaikkein ilkeimmin. Joskus silloin nuorempana kun se iski, niin melkein tipahti lattialle voihkimaan kesken sarjan, kun oli se niin kova kipu.

      Tsemppiä kaikille ponnistelijoille! 💪😄

    • Anonyymi

      Minulla aina vessassa huimaa jos joutuu ponnistamaan..Myös tuollainen napsahdus tuntui kuin tuossa ylempänä selostettiin, pinnistäessä ikään kuin napsahti oikeassa ohimossa. Lievää pääkipuilua ollut mutta olen huomannut että nykyisin kaikenlainen ponnistus tekee paineentunnetta päähän

    • Anonyymi

      Itselläni oli 2 vuotta 2017-2019 säännöllisesti joko liikunnan yhteydessä tai tasan 2 vuorokauden päästä salilla käymisestä aina herätessä järkyttävä Hedari. Alkoi ekan kerran keväällä 2017 ja olin 27v, kun olin salilla ja piti lähteä kesken pois ja himassa vaan sikiö asennossa lattialla. Lopulta hedareita alkoi tulla muuten vaan. Magneettikuvaukset kanssa eikä mitään löytöä. Lopulta syksyllä 2019 yli viikko putkeen heräsin joka aamu ja luulin aina että henki lähtee kun niin kovat pääkivut. Lopulta itselläni paljastu verikokeissa kilpirauhasen liikatoiminta ja söin useamman kuukauden lääkkeitä jotka vei pääkivut mennessään ja kilpparin arvot palasi normaaliksi. Tosin kilppari lääkitys toi itselleni helvetilliset oireet, jotain nivelturvotusta se oli kun en pystynyt yhdessä kohtaa enää liikuttamaan jalkojani huutamatta kun lääkeannos oli tarpeeksi iso. Ei muutakin soitto lääkärille että Nyt muuten vähennetään annostusta. Nyt jouluaatto 2023 ja samanlaiset hedarit palasi. Tuli salilla tänään ja uudestaan myöhemmin himassa. Voi johtua stressistä tai ientulehduksesta jotka jostain syystä itsellä tulehtuu todella helposti ja tarvitsee pitää erittäin hyvää huolta suun hygieniasta. Mutta ehkä todennäköisesti tämä johtuu nyt verenkiertoa lisäävästä valmisteesta jota tilasin Amerikasta jota käytän yhdessä testosteronia lisäävän valmisteen kanssa koska testosteroni tasoni olivat puoli vuotta sitten alle alarajan. Molemmat mainitsemani valmisteet ovat luontaistuotteita ja käytän niitä tehostaakseni treenaamista ja yleistä hyvinvointia, koska olen kärsinyt valtavasta väsymyksestä . Mutta joo, täytyy nyt itsekin miettiä josko sitä lääkäriin tai jotain, lol. Hyvää Joulua!

    • Anonyymi

      Piti lisätä tohon äsken lähettämääni viestiin että mun oli tarkoitus aloittaa eilen 2 kertaa viikossa saliohjelma, koska en oo koskaan saanut toivottuja tuloksia sillä että treenaa 4-6 kertaa viikossa kun on lähtövalmiiksi jo hankalampi yhteensovittaa muun elämän kanssa. 2 kertaa viikossa kun keskittyy avain liikkeisiin ja pyrkii joka viikko lisään painoa niin riittää kyllä treeniksi. MUTTA, tänään oli hyvä fiilis eilisestä treenistä ja päätin mennä heti uudestaan vaikka oli tarkoitus pitää 3 tai 4 päivää lepoa ja sitten vasta vetää taas täysiä. No, ei ihme että pää rupesi jyskyttämään kun ei ole itselläni malttia pitää taukoa saati levätä. Aina vaan tekee mieli mennä pää kolmantena jalkana asiassa kuin asiassa. No, mutta, nyt siis siihen 2 kertaa viikossa salia rytmiin. Olkoon tämä päivä opetus XD Hyvää Uutta Vuotta 2024!

    • Anonyymi

      Kannattaa olla myös hyvin tietoinen päivän ravintoarvo saanneista ja tuleeko syötyä tietämättä ylettömiä määriä sokeria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe