Minulla on ollut alaselässä ja jaloissa jo useita kuukausia kausittain jonkinlaista ihottumaan. Ihottuma ei kutise, mutta se on selvästi ihosta koholla, punaista ja pyöreää. Olen käyttänyt ihottumaan kortisonivoiteita, jotka jonkin verran auttavat.
Koska ihottuma ei oikeastaan kutia ollenkaan, niin olen sen vain antanut olla.
Nyt huomasin, että ihan jo yhden-kahden siiderinkin jälkeen ihottuma ärsyyntyy.
Osaisko joku siis kertoa, että minkä niminen ihottuma ärsyyntyy alkoholista, on pyöreää ja punaista. Paranee siten, että ensin paranee keskusta (ruskistuu ja sitten valkoistuu) ja vasta sitten laidat.
Mikä ihottuma pahenee alkoholista?
8
9477
Vastaukset
- Maisa
Mun "tietojen" mukaan Psoriasis ärhäköityy alkoholista. Muistaakseni myös lanttiekseema eli nummulaarinen ekseema. Kuvailusi sopisi kyllä tuohon psoriin. Oletko lääkärissä käynyt? Varmaan kannattaisi, niin saat oikeat hoidot ja aineet käyttöösi. Saatat saada lähetteen valohoitoon, mikä toivottavasti auttaisi läikkien häviämisessä..
- marje
Leena kirjoitti:
voi pahentua alkoholista..
(sekä infektio- että läiskäekseemaan) sairastumisen riskiä lisää alkoholinkäyttö, kuivan ihon ja kuivan huoneilman ohella.
- on tuollaista
mutta yleensä se kutiaa hirmuisesti. Kokeile jotakin allergialääkettä esim. kestine, sitä saa apteekista ilman reseptiäkin. Auttaa siihen, jos kyse on nokkosihottumasta ja ei ole kovin pahana. Muuten käynti ihotautilääkärilla vois tuoda helpotusta asiaan. Niin juu ja alkoholi pahentaa tilannetta yleensä voimakkaasti.
minulekin ilmaantui siiderin juonnon jälkeen!käsissä kasvoissa häviääkö ne nopeasti pois?
- oma kokemus
Hei! Voin heti kertoa että olen niin allerginen kaikelle hedelmille ja muillekin ruokaaineille..en voi juoda siideriä lainkaan..omena,päärynä,...olut taas ei käy siinä on taas se mallas..olenkin ottanut votka/sprite..tulee sit vähän halvemmaks humalakin..esim.votka/tuoremehukaan ei käy..siinä tuoremehussa taas sitten appelsiini...
Näistä itselleni tuli milloin mihinkin ihottumaa..kunnes selvisi allergiani..
Hyvää Kesää!- jnvlsutl
Minkänäköstä ihottumaa? Itelläni on jalassa ollut pitkään ihottumaa(myös muualla mut ne lähtee aina jonkin ajan kuluttua pois),joka kutisee sillon tällön todella kovin,varsinkin kun juon siideriä. Ihottuma pistemäistä,ihan kun siihen joskus kertyis jotain nestettä alle,ja välillä taas ihan kuiva.
- Rollolainen
Minulla on kanssa ihottuma.joku nokkos-blaablaa.. en muista nimeä... syynä voisi olla allergia tai stressi.
aina kun niitä punaisia palloja huomaan niin syön näitä tabletteja
"prednisolon" (6 päivää ja joka päivä 5 kpl ) tai käytän sillain että vähennän pikkuhiljaa ( 4kpl, 3kpl, 2kpl, 2kpl, 1kpl, 1kpl, 1kpl ja lopuksi 4 puolikasta ) ja niitä pitäis syödä aamuisin kerran päivässä.
eli jos syöt 4kpl nii kaikki yhtäaika :P
tällä hetkellä minulla ei ole mitään ihottumaa..paitsi päätä välillä kutittaa :
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862