omenat

ja muut hedelmät

Minusta on tullut raskausaikana hedelmien suurkuluttaja. Omenia menee useampi päivässä, samoin muitakin hedelmiä. Onkos kenelläkään toisella "hedelmähimoa"?

Alkoi vain mietityttämään, että kuinkahan paljon noissa ulkomaalaisissa hedelmissä on käsittelyaineita/torjunta-aineita, kun niitä tulee syötyä paljon.

9

2639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realniina

Eipä niissä taida enää sen jälkeen olla käsittely/torjunta-aineita juurikaan, kunhan vain kuorit ne ensiksi...siis omput.

• olla huolellinen...

pese omenat/appelsiinit/kovakuoriset hedelmät ensin
      tiskiaianeella ja harjalla kuumassa vedessä. Huuhdo hyvin ja kuivaa ennen kuorintaa:
      kaikki ylim. vahat yms. aineet lähtevät ainakin pois, eivätkä tartu
      käsiisi ja sitä kautta joudu suuhusi.

Mutta kyllä tuo kuorinta näin kesäaikaan riittää :-)

• Jihuuu

Mikä olisikaan parempaa naposteltavaa kuin kuoria ja paloitella muutama omena lautaselle ja siitä sitten rauhassa napsia ne. Eikä tule ähkykään, toisin kuin jostain rasvaisista herkuista, mutta täyttäviä kyllä ovat.

Mua lähinnä on epäilyttänyt omenat sen jälkeen, kun luin lehdestä että jotkut omenat ovat olleet varastoituna jopa VUODEN :O ennen kuin tulevat kaupan hyllylle. Siis jossain ihmekaasuissa jossain tiloissa. Että tosi tuoretuotteita juu.. En tiedä mitkä omenat siihen joukkoon kuuluvat, itse ostan yleensä niitä mitäs ne nyt ovatkaan, kiinasta peräisin.. taitavat olla kilohinnaltaankin kalleimmasta päästä, kun olen järkeillyt että ehkä ne halvimmat ovat niitä varastoituja. En tiedä, mutta ei tunnu kovin luonnolliselta syödä omenoita jotka ovat olleet vuoden säilöttynä..

• mutta

alkoi hymyilyttään toi sun pähkäily että halvat on vuoden varastoituja...

varastointihan se vasta kallista onkin ja kiinasta on pitkä matka =)

no, tää nyt oli vaan heitto. ei tosiaa millään pahalla mut naurattaa vaan miten me kaikki "isomasuset" ollaan ihan höpsöjä pähkäilijöitä =)))

• Jihuuu
        mutta kirjoitti:

alkoi hymyilyttään toi sun pähkäily että halvat on vuoden varastoituja...

varastointihan se vasta kallista onkin ja kiinasta on pitkä matka =)

no, tää nyt oli vaan heitto. ei tosiaa millään pahalla mut naurattaa vaan miten me kaikki "isomasuset" ollaan ihan höpsöjä pähkäilijöitä =)))

Tai sitten niitten tuoreitten omenien tuominen on kalliimpaa, jos ne pitää saada sieltä nopeasti tänne?? Heh, en oikeasti tiedä, mutta taidanpa seuraavalla kauppareissulla kysyä asiaa kaupasta :D

En muuten itse keksi, miksi ihmeessä omenoita täytyy pitää varastossa vuosi. Senkö takia, että niitä kasvaa vaan tiettyyn vuodenaikaan ja sitten niitä pitää olla koko ajan saatavilla toimitukseen? Hmm, sehän voisi olla loogista.. ja ehkä tosiaan ne kalliit omenat on niitä, joita ei ole niin hyvin saatavilla. Heh, en tiedä mutta pitääpä selvittää.

• yhe äiti 80

joo sama homma, rakastan omenoita, päärynöitä viinirypäleitä, tuoretta ananasta, hunajamelonia, kiwejä....himoitsen melkein kaikkia hedelmiä paitsi banaaneja koska tekee vaan mieli kaikkea raikasta. Mikä sen ihanampaa kun jääkaappikylmät hedelmät :-)
      Pitää vaan tosiaan kuoria ja esim viinirypäleet pestä tosi hyvin.

• Jadekettu

Mä olen aiemminkin syönyt kamalasti hedelmää ja salaattia. Nyt tuntuu, ettei kaapissa muuta olekaan. Töistä tänään pyöräiltyäni alkoi oikein tekemään mieli kylmää vesimelonia. Nam.
        Itselläni hedelmät ovat huoneenlämmössä, mutta ennen kuin haluan syödä omenan/appelsiinin tms. niin se menee kaappiin. Kylmänä maistuu paremmin.

Itse huuhdon hedelmät ihan samaan malliin kuin ennenkin, en ole ruvennut sen erikoisemmin hinkkaamaan niitä. Kuoret lähtee muista pois.

• Milli

Mulla tekee kanssa kovasti mieli eri hedelmiä mutta olen allerginen melkein kaikille enkä viitsi ottaa mitään riskiä =( Teidän muiden täytyy syödä niitä munkin puolesta =)

• miettiny

et onkohan mitään merkitystä sillä että kun odotin esikoista niin oli kauheet omenan himot ja tyttö syntyi ja nyt toista odottaessa tekee mieli kans hedelmiä ihan hirveesti, voisin elää niillä koko raskauden niin tuliskohan taas tyttö? :) vai onkos joillain poika tullu/tulossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe