Minulla on pieni ongelma, nimittäin luoksetuleminen. Pentu tulee tässä kuussa viiden kuukauden vanhaksi ja luoksetuleminen ei tunnu menevän sen kaaliin tai pikemminkin se ei halua ottaa käskyä kuuleviin korviinsa. Pihalla kun se on narussa ja pyytää "tänne" pentu tulee ja kun ollaan metässä irti niin tulee. Ainut ongelma on se että penikka ei taho pysyä pihalla ja lähtee aina mummolaan. Välissä menee autotie ja pentu toikkaroi usein keskellä tietä, eikä tule käskystä pihalle päin vastoin kun kuulee että käsken takaisin "tänne" vauhtivaan lisääntyy. Mummolassani on pennun emä ja toinen suomenajokoira ja siellähän pentu sitten vehtaa niiden luona. Mikä neuvoksi. Hirvittää ajatus jospa pennusta tulee niin itsepäinen että ei isona anna edes metästä kiinni, aika ikävää mennä kokeisiin koiran kanssa joka ei anna kiinni. Toivoisin vinkkejä pulmaani. Mietin myös tuota kontaktin luomista, sekin on usein kadoksissa. Olen ajatellut että menen ensi syksynä pentutoko kurssille. Toivoisin neuvoja ja mielipiteitä! Kiitos jo etukäteen.
ongelmia
5
543
Vastaukset
- naymi
no ei suomenajokoiraa kannata pitää pihalla vapaana, koska ne lähtee omille teilleen löytäessään kiinnostavan hajun. vaikka osaiski luoksetulo käskyn. kannattaa ottaa yhteyttä suomenajokoira järjestöön, tilata pentukirja tai käydä netissä suomenajokoirajärjestöjen sivuilla. sieltä saa paljon hyödyllistä tietoa, ja sielä on siitä koulutuksestakin paljon mielenkiintoista asiaa ^^ meilläki on suomenajokoira, täyttää kesällä kolme vuotta. pentuna sitä pysty pitään vapaana pihalla, ja jossai mis ei oo niin paljoo liikennettä, ku se tuli luokse kutsusta. mutta enää se ei toimi :o
- naymi
paitsi mettällä jotenki tottelee ^^
- heikku
jos pentusi on ajokoira niin ne ovat luonnostaan sellaisia että ne tulee kyllä hihnassa luokse jos käskee, mutta vapaana niiden on "pakko" karata ja mennä menojaan.. mulla on sekarotuinen koira jossa on ajokoiraa eikä se tule luokse vaikka kuinka kutsuu :)
- nimetön67
Kannattaa hankkia kunnon pilli ja opettaa siihen. Itse aloitin "pillittämisen" heti kun pentumme tuli kotiin. On nyt 14 viikkoa vanha ja hyvin tulee pillin äänen kuultuaan, herkku heti suuhun kun juoksee luoksesi. Vanhempi koira on opetettu samalla tavalla, metsässä ei mitään ongelmia luoksetulon kanssa.
Niin pilli on ainut varma keino.
Koira kuulee jos huudat sitä että olet hermostunut ,olet kuitenkin jos koira ei tottele.
Pilli ei paljasta tunteitasi.
Makupaloja mukaan ja kärsivällisyyttä repullinen.
Toistoja paljon.
Päästä irti monta kertaa kytkemisen jälkeen älä heti lähde pois kivasta metsästä kun saat koiran kiinni.
Näytä että luoksesi on tosi kiva tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133718Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272990Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2742775Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51925- 2221459
- 751261
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1611078Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21047Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31994Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95951