Miten usein pentukoira syötetään?

Apua-apua

Elikkäs mites usein pentukoira syötetään? Monen tunnin välein?

Mites te työssäkäyvät ihmiset olette hoitaneet pennun syötön ja lenkittämisen alussa jos olette esim. 8-16 töissä?

Kotia ei työ aikana voi lähteä kun on niin pitkä matka.. Eikä ole oikein ketään kuka päivällä pennun syöttäisikään. Doggisitteritkin on koulussa päivisin.

7

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennunparasta ajatteleva

      elikkäs 4 kertaahan pennut alkuun syötetään päivässä ja sitten 3-4 kk iästä 3 kertaa/pvä ja täytyyhän pentu hoitaa jos sellaisen ottaa, ei ole leikkikalu aikaa hälle täytyy olla,tai sitten on parempi ettet ota koko pentua kun kerran tiedät ettet voi hoitaa päivällä lainkaan, ulos täytyy opettaa yms. ota vaikka kesäloma tai virkavapaata jos on pakko pentu ottaa, eikä hoitajasta ole tietoakaan!

      • Katjakoo

        Ja höpö höpö sulle, parempi että pentu oppii heti että emäntä/isäntä käy töissä. Jos heti alkuun oppii että joku käy hoitamassa päivällä, eihän se opi enää olemaan yksin. Kuinkahan monella koiranomistajalla on koiraa varten oma hoitaja kun käyvät ansiotyössä? Itse olin kaksi viikkoa lomalla pennun tullessa meille, mutta sen jälkeen oli pärjättävä yksin ja ihan hyvin on mennyt, koirasta kasvanut varsin tasapainoinen yksilö.


    • Katjakoo

      Kun on pakko käydä töissäkin niin olen jättänyt pennulle ruokaa niin että riittää koko päiväksi. Aamupissitykset tehdään ja sitten heti ulos kun olen päässyt töistä. Levittelet vaan sanomalehtipaperia lattialle, niin pentu käy siihen pissille päivän mittaan.

      • aikoinaan

        juuri noin ja ainakin meillä homma toimi moitteettomasti!


    • Anne-Doggi

      Kannattaisi ihmeessä ottaa lomaa edes vähäksi aikaa.. Olisi parempi,että pennulle olisi aikaa enemmän, onhan sille aivan kaikki uutta ja ihmeellistä. Saisitte tutustua toisiinne, ja pennun elämän alkuun saattaminen uudessa kodissa on työlästä, mutta palkitsevaa.
      On liikaa vaadittu, että pieni pentu olisi yksin klo.8-16, kun omistajat ovat töissä!! Aivan liian pitkä aika pienelle pennulle!
      Olen itsekin työelämässä oleva, mutta kun viime kesänä otin dogginpennun, oli minulla myös kuukauden kesäloma. Ja se kannatti!

      • Pienoinen

        Itse syötän pennun 4 krt/päivässä n.4 tunnin välein ja pidän huolen että jos en itse pääse syöttämään töiltäni niin joku muu käy antamassa ruuan. Kyllä tosiaankin työpäivä on AIVAN LIIAN PITKÄ aika pienelle pennulle olla yksin!! Voihan sitä lomallakin opettaa pennulle sitä yksinoloa:käy kaupassa,postilaatikolla ym.ym. tekemässä ajallisesti eripituisia "lenkkejä" ja jätä pentu kotiin YKSIN. Pentu tottuu siihen että AINA tulet kuitenkin kotiin ja töihin palaaminen loman jälkeen on helpompaa!


      • sarie
        Pienoinen kirjoitti:

        Itse syötän pennun 4 krt/päivässä n.4 tunnin välein ja pidän huolen että jos en itse pääse syöttämään töiltäni niin joku muu käy antamassa ruuan. Kyllä tosiaankin työpäivä on AIVAN LIIAN PITKÄ aika pienelle pennulle olla yksin!! Voihan sitä lomallakin opettaa pennulle sitä yksinoloa:käy kaupassa,postilaatikolla ym.ym. tekemässä ajallisesti eripituisia "lenkkejä" ja jätä pentu kotiin YKSIN. Pentu tottuu siihen että AINA tulet kuitenkin kotiin ja töihin palaaminen loman jälkeen on helpompaa!

        Pennulle voi kehittyä helpostikin eroahdistus jos se ei tykkää olla yksin..yleensä pennut eivät pidä olostaan yksin.

        Olisiko ketään naapuria joka voisi olla hetken koirasi kanssa päiväaikaan? Siitä voisi maksaa hiukan aina..vaivanpalkkaa. ;)

        Olen samaa mieltä että ei pentua kannattaisi jättää pitkäksi aikaa yksin. Toivon että kaikki menee hyvin koirasi kanssa!

        Itsellänkin oli lomaa aikoinaan kun pennun otin. Kahdessa viikossa oppi sisäsiistiksi. Minulla on onnekseni ollut alusta saakka oma hoitaja koiralle joka on kyennyt ottamaan hänet hoitoon tarvittaessa.

        Mutta taitaa olla aika yleistä, että pentu jää nopeasti yksin..kaikilla ei vain ole mahdollisuutta saada hoitajaa. Toivon että sinä löydät sellaisen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe