Kun kerran ammattikorkeakoulujen haut ovat kaksi kertaa vuodessa, onko mahdollista ilmoittautua poissaolevaksi puoleksi vuodeksi, ja aloittaa tämän jälkeen opinnot ihan alusta alkaen.
Eli, jos pääsen nyt syksyllä sisään, voinko ilmoittautua kevääseen asti poissaolevaksi ja aloittaa muiden tuolloin keväällä aloittavien kanssa ihan alkutekijöistä. Vai menenkö oman porukkani mukaan ja missaan täten osan kursseista jotka joudun suorittamaan myöhemmin.
Kyse olisi nyt Leppävaaran Laureasta, mikäli tässä asiassa nyt sattuu olemaan eri käytäntö eri kouluilla.
Kiitoksia asiasta mahdollisesti tarkemmin tietäville!
Poissaolevaksi ilmoittautuminen
8
906
Vastaukset
- ..AMK:ssa..
Mun käsittäkseni AMK:ssa ei pysty olemaan poissaolevana vain puolta vuotta, vaan poissaolo merkinnät on aina lukuvuodeksi kerrallaan.. Mutta sinuna soittaisin kouluun tai hakutoimistoon ja kysyisin sieltä, niin saat varmasti oikean vastauksen..:)
- poierTu
Ainakin Oulussa voit ilmoittautua läsnä- tai poissaolevaksi yhdeksi lukukaudeksi. Kerran vuodessa ilmoitetaan, ollaanko seuraavalla syys- ja kevätlukukaudella läsnä.
Jos lykkäät opintojasi yhden lukukauden, aloitat tietysti opinnot niiden uusien keväällä tulleiden mukana. Oulussa ei aloitusta ole enää kuin kerran vuodessa.- lisätietoja kaipaava
mikäli olen ilmoittanut alkuvuodesta olevani poissaolevana tämän lukukauden(kurssi alkoi alkuvuonna), pitääkö minun ilmoittautua ensilukukaudeksi mitään vai menenkö vain kouluun sen alkamispäivänä. Siis pitääkö vielä tehdä jotain ilmottautumisia.
- ...
lisätietoja kaipaava kirjoitti:
mikäli olen ilmoittanut alkuvuodesta olevani poissaolevana tämän lukukauden(kurssi alkoi alkuvuonna), pitääkö minun ilmoittautua ensilukukaudeksi mitään vai menenkö vain kouluun sen alkamispäivänä. Siis pitääkö vielä tehdä jotain ilmottautumisia.
AMK:hon täytyy joka lukukausi ilmoittaa onko läsnä- vai poissaoleva.. Eli mielestäni välivuodenkin jälkeen pitää taas ilmoittautua..
- poierTu
lisätietoja kaipaava kirjoitti:
Mutta kannattaa kuitenkin kilauttaa amk:n opintotoimistoon ja varmistaa sieltä, miten sinun tulee toimia.
- tästä
poierTu kirjoitti:
Mutta kannattaa kuitenkin kilauttaa amk:n opintotoimistoon ja varmistaa sieltä, miten sinun tulee toimia.
Nähtävästi sieltä tulee uudet paperit syksyllä koskien uudelleen ilmoittautumista, koska siellä ovat kyllä tietoisia, että aloitan opiskelut ensi keväällä.
- trade
Riippuu siitä, että alkaako koulutuslinja myös tammikuussa. Itse pystyin olemaan puoli vuotta poissa.
- wing
itse ainakin aikoinaan pääsin hakemaani kouluun syksyllä, ja opiskelu olisi alkanut siis tammikuussa, mutta ilmoittauduin poissaolevaksi puoleksi vuodeksi ja aloitin vasta seuraavana syksynä. ja siis aloitin ihan uuden opiskelijaryhmän kanssa, ei laitettu tammikuussa alottaneiden sekaan :)
eiköhän tällainen käytäntö ole ihan joka amk:ssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803