Niin meillä on 4 vuotias atooppikko täällä.
Ja haluaisinkin nyt tiedustella muilta ovatko muut saaneet apua ns.luontaisvalmisteista.
Oli ne nyt sitten vaikka jotain frantsilan rasvoja tai am naturalproductsin luontaisalvoja tai maitohappobakteereja tai vaikka turve kylpyjä.
Meillä kokeiltiin taannoin tässä kehäkukkavoidetta ja se selkeästi toimi.Nyt kuitenkin näyttää olevan voiteen tai hoitomuodon vaihdon aika sillä iho taas oireilee.
Huomasin että netissä myydään oliko se nyt kilon pöteissä tuollaista hoitoturvetta jota nyt sitten kylpyyn laitetaan tai sitten ihoon ja kukapa lapsi nyt ei tykkäisi vaikka ammeessa sellaisella leikkiä.
Mutta onko siitä apua?
En innostu noista apteekin tököteistä joten mitä löytyisi luontoäidin kaapista?
Kokemuksia kellään?
lapsen atooppinen ihottuma
15
1352
Vastaukset
- väiti
liemijauheita kaikenlaisia,anna vettä paljon, ja luota vaan niihin apteekin tökötteihin,osta vaan perussalvoja kilon pötiköissä, vaihtele niitä. Levitä kostealle iholle.
Mutta tärkein oli tuo liemijauhejuttu, samoin vältä muitakin lisäaineita ja valmisruokia. Vähentää kutinaa! Auttaa,usko vaan...- aloittaja
me ollaan sellainen hippi perhe joka suunnilleen kasvattaa itse rehunsa ja meillä menee varmaan yksi liemikuutio paketti vuodessa ja sekin menee mun kasviskeittoihin.Lapseni ei munuaisvian takia muutenkaan saa mitään liemikuutioita mussutella ja muutenkin sellainen aivoja turruttava lisäaine shitti on meillä aika pannassa.
Olen kyllä netistä saanut artikkelin luettavakseni jossa oli juuri noista munuaissairauksista ja atooppisesta ihottumasta ja siitä että ne jotenkin kulkevat käsikädessä.
Liekö sitten siitä sinnikäs koska likan munuaisvika on krooninen eikä tod näk parane koskaan.
Tilasin nyt kuitenkin hoitoturvetta jolla monia vaivoja on saatu paremmaksi ja varsinkin iho-ongelmat on saatu aisoihin.
Noh jos jollain on vielä vinkkejä niin otamme ilolla vastaan.
Joku tehoaa jollakin ja joku ei mutta niistä ei tiedä ellei kukaan niitä tänne kirjoita.
Taistellaan yhdessä atopiaa vastaan=) - v.äiti
aloittaja kirjoitti:
me ollaan sellainen hippi perhe joka suunnilleen kasvattaa itse rehunsa ja meillä menee varmaan yksi liemikuutio paketti vuodessa ja sekin menee mun kasviskeittoihin.Lapseni ei munuaisvian takia muutenkaan saa mitään liemikuutioita mussutella ja muutenkin sellainen aivoja turruttava lisäaine shitti on meillä aika pannassa.
Olen kyllä netistä saanut artikkelin luettavakseni jossa oli juuri noista munuaissairauksista ja atooppisesta ihottumasta ja siitä että ne jotenkin kulkevat käsikädessä.
Liekö sitten siitä sinnikäs koska likan munuaisvika on krooninen eikä tod näk parane koskaan.
Tilasin nyt kuitenkin hoitoturvetta jolla monia vaivoja on saatu paremmaksi ja varsinkin iho-ongelmat on saatu aisoihin.
Joku tehoaa jollakin ja joku ei mutta niistä ei tiedä ellei kukaan niitä tänne kirjoita.
Taistellaan yhdessä atopiaa vastaan=)luultavasti joo,mulla ainakin kutinat väheni,kun jätin eläinprotskuja vähemmälle ja lisäsin heinäosastoa ja papuja ym. Lapsi kutisee vähän,kun ei suostu niin paljoa heiniä popsimaan.
Vehnäjauhohommatkin yritän kiertää kaukaa..
(mulla oli raskausaikaan proteiiniureaa ja siksikin välttelen liikaa protskua..)
Auringonvalo on välillä tosi paha,ihan hillitön skraapsskraaps,sitäkin vältän. - aloittaja
v.äiti kirjoitti:
luultavasti joo,mulla ainakin kutinat väheni,kun jätin eläinprotskuja vähemmälle ja lisäsin heinäosastoa ja papuja ym. Lapsi kutisee vähän,kun ei suostu niin paljoa heiniä popsimaan.
Vehnäjauhohommatkin yritän kiertää kaukaa..
(mulla oli raskausaikaan proteiiniureaa ja siksikin välttelen liikaa protskua..)
Auringonvalo on välillä tosi paha,ihan hillitön skraapsskraaps,sitäkin vältän.no toi auringon aiheuttama raaps raaps on ihan aurinko allergiaa ja sitä meidän likalla ei ole ,tosin mulla kyllä on.
Ja meidän likka syö vähän proteiinia jopa huolestuttavan vähän jos multa kysytään.Ja vehnäjauhotkin ovat minimissään.
Itse en usko että kyseessä olisi mikään ruoka-aine vaan se johtuu siinä munuaissauraudesta. - sisältävät kaikki
aloittaja kirjoitti:
Taistellaan yhdessä atopiaa vastaan=)jäteöljyä (paraffin) ja se tuhoaa ihokerrosta ja tekee riippuvaiseksi lopunikäisestä rasvauksesta.
toisilla tehoaa toisilla ei
- v.äiti
ite olisin kokeillut vaikka kamelin sontaa jos joku olisi sitä suositellut! Aina jonkun vinkki tehoaa johonkin, toiseen taas ei.
Tietenkin se on yksilöllistä,mitä siinä viisastelet!
Että joskus sieppaa nää palstat....! v.äiti kirjoitti:
ite olisin kokeillut vaikka kamelin sontaa jos joku olisi sitä suositellut! Aina jonkun vinkki tehoaa johonkin, toiseen taas ei.
Että joskus sieppaa nää palstat....!" ite olisin kokeillut vaikka kamelin sontaa jos joku olisi sitä suositellut! Aina jonkun vinkki tehoaa johonkin, toiseen taas ei.
Että joskus sieppaa nää palstat....!"
No anteeksi kauheasti kun kerroin totuuden...kokeilemalla löytää parhaimman tuotteen..
- atoopikko
Minulla on äidiltä periytynyt, erittäin paha atooppinen ihottuma. Lapsena se oli jotain hirveää, joka yö raavin itseni verille. Sillon minulla auttoi se, että äiti syötti minulle hivenaineita, kun luonnollisesti ruuasta saadut hivenaineet ei imeytyneet kehoon, pakko oli ottaa ne pillereistä. Enhän tietenkään itse sitä tajunnut, äiti kun murskasi lääkkeet aina aamupuuroon... Siinä se pikku hiljaa rauhoittu, ja meni siihen pisteeseen, että ihottumaa tuli vain talvisin kämmenselkiin, kuten aikuisatoopikoilla yleensä. Murrosiässä sen pitäisi mennä niin, tai hävitä kokonaan. Äidillä hävisi kokonaan. Nyt se on kuitenkin tullut takaisin, alkoi kainaloista allergisena reaktiona hielle, dödölle ja hankaukselle, levisi kaulaan, jalkoihin, käsiin, vatsaan, kasvoihin.. Selkä selvisi ilman ihottumaa, mutta se olikin ainut paikka. Kävin lääkärillä pari kertaa, sain väärät lääkkeet (nokkosihottumaa, silsasienitulehdusta, pyh...) kun näiden lääkkeiden takia ihottuma lähti leviämään räjähdysmäisesti, suoraan ihotautilääkärille, joka määräsi keskivahvaa steroidi-rasvaa, nimeltään Apolar. Sillä se sitten lähti... Mutta tuli taas takaisin.. Taitaa olla ikuinen, kiusallinen vaiva. Mutta tuo rasva auttaa kyllä, se lähtee vetäytymään pois jos vain jaksaa rasvailla.
Atoopikko on yleensä allerginen omalle iholleen ja hielleen. Sen takia atoopikot usein raapivat itseään esim. saunassa hikoillessaan. Ja tämä on faktatieto.:)
Pienenä minua käytettiin ihottuman takia Helsingin yliopistollisessa sairaalassakin, tutkimuksissa. (Asutaan siis pohjois-Karjalassa...) Verikokeita, lääkkeitä.. Koskaan ei varsinaista syytä sille löytynyt, minkä takia ihottuma oli minulla tavallista pahempi, vaikeampi. Maitoihottumaksi se taidettiin silloin nimetä.. Ei siinä muuta, mutta se rajoittaa elämää jonkin verran. Ei voi käyttää tietystä materiaalista tehtyjä vaatteita (villa on pahin!), esim. sitrushedelmien mehu ja lihan nesteet kirveltävät.
Mitään luontaistuotteita ei ole koskaan siihen käytetty, sen enempää, ne kun ei minun kohdalla tepsineet, vaikka äitini kannattaa luontaistuotteita henkeen ja vereen.Olen itse 20-vuotias atoopikko ja ihottuma ei ole kadonnut mihinkään!Toki ihottumalla voi olla kausia,että se "katoaa" vähäksi aikaa mutta se tulee takaisin halusi tai ei!Tämän niin montakertaa kokeneena...
- vinkki:)
Leena kirjoitti:
Olen itse 20-vuotias atoopikko ja ihottuma ei ole kadonnut mihinkään!Toki ihottumalla voi olla kausia,että se "katoaa" vähäksi aikaa mutta se tulee takaisin halusi tai ei!Tämän niin montakertaa kokeneena...
- Atooppinen ihottuma: Pehmentää ja pienentää ihottuman aiheuttamaa suomuisuutta. Tasoittaa ihon väriä. Poistaa kutinan iholta nopeasti.
http://www.kotinet.com/katjan.perttula/turvehoidot.htm vinkki:) kirjoitti:
- Atooppinen ihottuma: Pehmentää ja pienentää ihottuman aiheuttamaa suomuisuutta. Tasoittaa ihon väriä. Poistaa kutinan iholta nopeasti.
http://www.kotinet.com/katjan.perttula/turvehoidot.htmsuoturve saunaa.Atopialiitto järjesti.Ihan mukava kokemus oli iholle...
- aloittaja
Leena kirjoitti:
suoturve saunaa.Atopialiitto järjesti.Ihan mukava kokemus oli iholle...
sillä tilasin sitä meille kotiin ja ajattelin laittaa siitä lapsem kylpyammeeseen sellaisen vellin ja siinä saa sitten meidän pikku atoopikko leikkiä mutaleikkiä ja iho hoituu siinä samalla.Tuskin siitä haittakaan on.
- suolakylpyjä
Multa on atopia hävinnyt kolmikymppisenä (no pysyy ainakin poissa jos jaksan vaan rasvailla aamusuihkun jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa), mutta pienenpänä oli tosi paha. Mulle oli apua suolakylvystä, eli kiehuvaan veteen jos sulattaa vähän suolaa ja lisää sen sitten kylpyveteen. Oikean suhteen löytää maistamalla, eli pitäisi maistua about merivedeltä, tai jos on tosi pahana, voi laittaa suolakääreen esim. taipeeseen (jonka pitäisi maistua about kyyneliltä) joku 10 min- 15 min. Päälle hyvä ohut rasvaus apteekin perusvoiteella (esim. essex hydrogeeli tai humektan).
Itse olen allerginen esim. hunajalle,nokkoselle, mintulle, porkkanalle ja vehnälle, joten luonnontuotteisiin en uskalla koskea, pahentavat vaan kutinaa kun ärsyttävät kehon puolustusmekanismeja. Ainoa sopiva luonnontuote on kaoliinisavi, jota voi käyttää naamiona (1-10min), jos iholle nousee sellaisia valkoisia finnintapaisia näppyjä, se kuivattaa niitä.Ja sit pestään huolellisesti kylmällä vedellä ja rasvataan.
Jos kesällä alkaa kutittamaan älyttömästi esim. nukkuessa, kymmenen minuutin kylmä suihku helpottaa. Antihistamiineja kannattaa myös kokeilla, ne vievät suuren osan kutituksesta pois, ja on helpompi olla kun iho ei kuumota koko ajan ja kun ei tule raavittua, pysyy ihokin paremmassa kunnossa. - kokeile
merivedessä uinti on hyväksi ja luonnosta carotenoid complex (lait googleen nimi)ovat saaneet apua astmaan,atooppiseen ihoon ,allergiaan ja agneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740