Koneenvaihtu Kuala Lumpurissa.

Jännittää kamalasti!

En ole koskaan eläissäni ollut noin kaukana ja nyt olen menossa vielä kauemmas. Minun näet pitäisi selvitä koneen vaihdosta KL:n lentoasemalla. Kielitaitona on kyllä sujuva englanti ja sillä uskon selviäväni, mutta kun kyse on kahdesta reittilennosta niin mitenköhän ne vaihdot tuolla käytännössä menee? Onko lentokenttä kuinka suuri ja löytyykö sieltä selkeät opasteet jotta lähtöporteille löytää? Jännittää aika hirveesti vaikka koneen vaihtoaikaa pitäisi olla 5 tuntia. Jos joku viitteis vastata näihin mun tyhmiin kysymyksiin niin jännitys voisi vähän helpottaa. Kiitos!

11

2233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin, mutta...

      Minkä lentoyhtiöiden lennot ja minne? On helpompi antaa vinkkejä silloin. Jos kyse on ulkomaa-ulkomaa vaihdosta, niin todennäköisesti vaihto onnistuu vain menemällä lähtöportille, jos matkatavarat on selvietty suoraan määränpäähän ja sinulla on jatkolennolle jo koneeseen nousukortti. Jos näin ei ole, niin silloin pistäydyt transit check-in-tiskillä ja esität liput, passin ja matkatavaraluitin ja sitten vain odottelet jatkolentoasi.

      Katso Kuala Lumpurin kansainvälisen lentokentän nettisivut, nyt en muista nettisivujen osoitetta ulkoa, mutta hakukoneella löytyy helposti.

      • Jännittää kamalasti!

        Saavun Amsterdamista KL:n kentälle KLM:n koneella ja sieltä pitäisi vaihtaa Malesian air:n koneeseen ja määränpäänä Auckland. Uskoisin, että laukut saisi chekattua jo Amsterdamissa mutta sitten aloin epäillä että kun jatkolento on toisella yhtiöllä, että käyköhän se sittenkään? Lento on kyllä ostettu KLM.ltä eli sen puoleen kaiken luulisi olevan Ok...ota ja tiedä...
        Tuntuu, että olisi aikka erikoista jos pitäisi ensin noutaa laukut kentällä, raahata ne tullin yms. läpi, chekata kaikki uudelleen ja vasta sitten mennä lähtöportille. Ei kai se nyt noin voi toimia. Vai voiko?


      • suoraan määränpäähän
        Jännittää kamalasti! kirjoitti:

        Saavun Amsterdamista KL:n kentälle KLM:n koneella ja sieltä pitäisi vaihtaa Malesian air:n koneeseen ja määränpäänä Auckland. Uskoisin, että laukut saisi chekattua jo Amsterdamissa mutta sitten aloin epäillä että kun jatkolento on toisella yhtiöllä, että käyköhän se sittenkään? Lento on kyllä ostettu KLM.ltä eli sen puoleen kaiken luulisi olevan Ok...ota ja tiedä...
        Tuntuu, että olisi aikka erikoista jos pitäisi ensin noutaa laukut kentällä, raahata ne tullin yms. läpi, chekata kaikki uudelleen ja vasta sitten mennä lähtöportille. Ei kai se nyt noin voi toimia. Vai voiko?

        Saat selvitettyä matkatavarasi suoraan Helsingistä Aucklandiin. KLM ja MH tekevät yhteistyötä keskenään ja saanet jatkolentosi bordarit jo Helsingissä.

        Kuala Lumpurin kenttä ei nyt ole kuitenkaan mikään ihan mahdottoman iso. Mannertenväliset lennot lähtevät samasta terminaalista, joten et joudu sitäkään vaihtamaan. Kaiken kaikkiaan vaivaton kenttä.

        Näet siis laukkusi seuraavan kerran Aucklandissa, jos siis tulevat perille. Jos sinulla olisi enemmän aikaa lentojen välillä, niin olisit voinut pistäytyä Kuala Lumpurissa.

        Ihan hyvin Malesiassa puhutaan englantia, johtuu varsin läheisistä siteistä Iso-Britaniaan.


      • Nimetön

        Hei! Onko kellään kokemusta terminaalin vaihdosta KL:ssa? Saavumme Malaysia Airlinesin lennolla Amsterdamista ja meillä on jatkolento Air Asialla, joka lähtee LCCT-terminaalista (20 km päässä kansainvälisestä terminaalista). Millaiset maahantulomuodollisuudet KL:n lentokentällä on odotettavissa, ja riittääkö 3 h vaihtoaika?

        Saimme halvat lennot Air Asian kautta. Tällä lentoyhtiöllä matkatavaroiden paino on rajoitettu 15 kg:aan. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että kuinka herkästi&paljon he veloittavat ylipainosta?


      • pallo
        Nimetön kirjoitti:

        Hei! Onko kellään kokemusta terminaalin vaihdosta KL:ssa? Saavumme Malaysia Airlinesin lennolla Amsterdamista ja meillä on jatkolento Air Asialla, joka lähtee LCCT-terminaalista (20 km päässä kansainvälisestä terminaalista). Millaiset maahantulomuodollisuudet KL:n lentokentällä on odotettavissa, ja riittääkö 3 h vaihtoaika?

        Saimme halvat lennot Air Asian kautta. Tällä lentoyhtiöllä matkatavaroiden paino on rajoitettu 15 kg:aan. Onko kenelläkään kokemusta siitä, että kuinka herkästi&paljon he veloittavat ylipainosta?

        joudutte tsekkauttamaan matkatavaranne uudestaan lcc-terminaalissa, koska halpalentofirmoilla ei ole keskinäistä yhteistyösopimusta klia-terminaalissa operoivien lentoyhtiöiden kanssa. terminaalien välillä on maksullinen linja-auto yhteys. normaalit maahantulomudollisuudet. kyllä 3 tunnin vaihtoaika on riittävä. ylipainon veloittamisesta en tiedä, mutta muuten ihan ok halpisyhtiö.


    • worries...

      Pari kertaa olen vaihtanut konetta KL:n kentällä. Eipä siinä mitään ihmeellistä, samanlaisia ne kaikki kentät ovat ympäri maailman. Viisi tuntiakin on niin runsaasti aikaa että ei ainakaan stressata tarvi ettei koneeseen ehtisi. Opasteita löytyy ja kenttähenkilökuntaa jos on tarvetta. Kyllä maailman kentillä tyhmemmätkin ihmiset löytää tiensä kuin sinä eli ei huolta :) Tuskin muuta tarvitsee kuitenkaan tehdä kuin mennä seuraavalle gate:lle mikä näkyy monitoreissa kuten Helsingissäkin.

      • Jännittää kamalasti!

        Kiitos rohkaisusta. Suurin kenttä jolla olen tähän mennessä ollut on Kastrup Köpiksessä ja onhan sekin jo aika iso. Jotenkin vain sain KL:n nettisivuilta sen käsityksen, että tuo KL:n kenttä on VALTAVA ja yhtä sokkeloinen kuin mitä tarinat mm. Heatrowin kentästä kertovat.

        Onko muuten kenttähenkilökunnan englanninkielitaito kuinka hyvissä kantimissa? Joskus muinoin olen keskustellut aasialaisten kanssa englanniksi ja olen pannut merkille heidän varsin omintakeisen aksentin jota varsinkin minun on aina ollut kovin vaikea ymmärtää. Väärinkäsityksiä syntyi helposti juuri samantapaisten sanojen kanssa.


      • Kkk

        Ihan yleisesti koneenvaihdosta selviää ihan normaalilla järjellä. Tsekkaa saapuessa mistä seuraava lento lähtee ja raahautuu portille. Veikkaan, että jos ja kun lento on ajoissa sinulle tulee vielä tylsä odottelu kentällä :D


      • oltsa
        Kkk kirjoitti:

        Ihan yleisesti koneenvaihdosta selviää ihan normaalilla järjellä. Tsekkaa saapuessa mistä seuraava lento lähtee ja raahautuu portille. Veikkaan, että jos ja kun lento on ajoissa sinulle tulee vielä tylsä odottelu kentällä :D

        KLIA kenttänä on aika suuri. Euroopasta tulevat koneet saapuvat ns. satelliittirakennukseen, jossa on myymälät, kahvilat, lounget, tupakointitila jne. Australiaan ja Indonesiaan lennot lähtevät toisesta terminaalista (yleensä), jonne mennään luotijunalla, kesto noin 3 minuuttia ja juna kulkee noin 3 minuutin välein. Tässä toisessa terminaalissa ei ole kuin yksi kahvila, eli ei kauppoja eikä tupakointitilaa. Ainoastaan pitkät käytävät, joilla noin 20 metrin välein vessoja =).

        Kuala Lumpurin kentällä suosittelen ottamaan loungepaikan, vuosi sitten vuorokauden loungepassi maksoi noin 15 euroa. Loungessa saa syödä, juoda, käydä suihkussa, käyttää nettiä, istuskella hierovissa tuoleissa jne. Kun kentällä käy ainoastaan kahvilla ja ottaa suolaisen leivän, hinta on jo yli 10 euroa, eli säästöä kertyy. Suosittelen!

        Jos taas tupakoit, tupakat kannattaa ostaa kentältä, Marlboro-kartonki on noin 7 euroa.

        Opasteet kentällä on paremmat kuin loistavat. Pärjäät varmasti. Hyvää matkaa!


    • toinen matkaaja...

      Entä jos vaihdan kuala lumpurissa malesian sisäiselle lennolle, riittääkö 1,5 tuntia? Siirtyykö matkatavarat automaattisesti jatkolennolle, vai pitääkö ne hakea ja viedä itse esim. tullin läpi.

      Lennot on HEL-STO (finnair), STO-KL (malesian air), KL-Langkawi (malesian air)?

      Kiitokset vastauksista!

      • malesian matkaaja

        Kyllä matkatavarat tulee perille saakka ilmat et niitä täytyy roikottaa tullin läpi mut boardincardit täytyy hakea malaysianairlinesin tiskiltä koska finnairin lähtöselvitys ei pysty jakamaa malaysianairlinesin paikkoja. Koneen vaihdossa KL:ssä ei mene kuin n.30min. Tuollasesta linkistä löytyy aikaselvät ohjeet koneen vaihdosta kuola lumpurissa: http://www.klia.com.my/index.php?ch=62&pg=134&ac=2633


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe