Peugeot 407

ostoa harkitseva

Onko kenelläkään tietoa millainen on 407,onko vikoja erityisen paljon ja millanen ajossa?

23

5673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * * * *

Eipä ole ollut vikoja. Olen erittäin tyytyväinen autoon ja ainoa miinus tuleekin bensankulutuksesta.

Auto on erittäin mukava maantiellä ja kyllä sitä kaupungissakin pyörittelee vaikka se ei mitään näppärä kauppakassi olekaan.

• 407 SW

itselläni on 407 SW 1.8, jolla nyt ajettuna 4.500 km (maalis-kesäkuu) ja bensan keskikulutus ko. aikana 8,25 l/100km

mielestäni tarjoaa mukavan pehmeää kyytiä ja ajettavuutta verrattuna pariin aikaisempaan autooni (Nissan Primerat vm. -00 1.6 & -03 2.0)

talviauto-ominaisuudet yllättivät myös positiivisesti -että tässähän tarkenee ja ikkunatkin pysyvät sulina!

ja eikä pienimpänä ja vähäisempänä: upean ulkonäönkin saa kaupanpäälle... ;-)

SW:n panoraamakatto ihan mukava juttu, etenkin pienille takapenkkiläisille -voivat katsella sen läpi pilvenhattaroita yms. taivaalla leijailevaa "roinaa"

eihän 407 sw ole mikään tilaihmefarkku jos sellaista nyt ollaan hakemassa vaan pikemminkin "sporttinen ja tyylikäs kaupunkifarkku"

vikoja / takuuhuollatuksia ei ole tullut vielä vastaan!

• * * * *
        407 SW kirjoitti:

itselläni on 407 SW 1.8, jolla nyt ajettuna 4.500 km (maalis-kesäkuu) ja bensan keskikulutus ko. aikana 8,25 l/100km

mielestäni tarjoaa mukavan pehmeää kyytiä ja ajettavuutta verrattuna pariin aikaisempaan autooni (Nissan Primerat vm. -00 1.6 & -03 2.0)

talviauto-ominaisuudet yllättivät myös positiivisesti -että tässähän tarkenee ja ikkunatkin pysyvät sulina!

ja eikä pienimpänä ja vähäisempänä: upean ulkonäönkin saa kaupanpäälle... ;-)

SW:n panoraamakatto ihan mukava juttu, etenkin pienille takapenkkiläisille -voivat katsella sen läpi pilvenhattaroita yms. taivaalla leijailevaa "roinaa"

eihän 407 sw ole mikään tilaihmefarkku jos sellaista nyt ollaan hakemassa vaan pikemminkin "sporttinen ja tyylikäs kaupunkifarkku"

vikoja / takuuhuollatuksia ei ole tullut vielä vastaan!

10,4l/100km tuolta 5500km matkalta. Pääosin ajan lyhyttä matkaa kaupungissa. Ehkäpä tuo tasaantuu kun nyt kesällä maantieajoa tulee enemmän. Tosin oma autoni on 2,0l moottorilla ja automaattivaihteistolla mikä osaltaan lisää kulutusta.

Meidän perhe (minä kaksi lasta ja koira) mahdumme kyllä tuohon ihan mukavasti. Takapenkkiläisten jalkatilat eivät kyllä ole hääppöiset jos etumatkustajat ovat pitkiä.

• ostoa harkitseva

millanen malli sulla ja kone?viekö maantie ajossakin paljon bensaa?Eikö mitään vikoja ole vielä ilmennyt?

• * * * *
        ostoa harkitseva kirjoitti:

millanen malli sulla ja kone?viekö maantie ajossakin paljon bensaa?Eikö mitään vikoja ole vielä ilmennyt?

on 2,0 SW automaattilootalla. Katsoin kulutuksen yhdellä Keski-Suomen reissulla (500km) jossa osa moottoritietä (Hki-Lahti) ja loput 80-100km/h rajoituksella. Tällöin keskikulutus oli 9l/100km. Maahantuoja ilmoittaa maantiekulutukseksi 6,4 joka on turhan optimistinen lukema.

Ainoa viaksi luettava on ollut lisäjarruvalokotelon irtoaminen ja sitä seurannut takalasin vaihto takuun piikkiin.

• Töks
        * * * * kirjoitti:

on 2,0 SW automaattilootalla. Katsoin kulutuksen yhdellä Keski-Suomen reissulla (500km) jossa osa moottoritietä (Hki-Lahti) ja loput 80-100km/h rajoituksella. Tällöin keskikulutus oli 9l/100km. Maahantuoja ilmoittaa maantiekulutukseksi 6,4 joka on turhan optimistinen lukema.

Ainoa viaksi luettava on ollut lisäjarruvalokotelon irtoaminen ja sitä seurannut takalasin vaihto takuun piikkiin.

Jaaha, tyyppivika siis. Minullakin on kotelo osittain irti ja pitää melkomoista kolinaa. En ole vielä ehtinyt käydä huollossa näyttämässä, mutta pitääpä mennä,jos kerran ryhtyvät peräti lasin vaihtoon. Järjetöntä!

• * * * *
        * * * * kirjoitti:

10,4l/100km tuolta 5500km matkalta. Pääosin ajan lyhyttä matkaa kaupungissa. Ehkäpä tuo tasaantuu kun nyt kesällä maantieajoa tulee enemmän. Tosin oma autoni on 2,0l moottorilla ja automaattivaihteistolla mikä osaltaan lisää kulutusta.

Meidän perhe (minä kaksi lasta ja koira) mahdumme kyllä tuohon ihan mukavasti. Takapenkkiläisten jalkatilat eivät kyllä ole hääppöiset jos etumatkustajat ovat pitkiä.

10,2l per 100km, tarkistin aamulla:)

• * * * *
        Töks kirjoitti:

Jaaha, tyyppivika siis. Minullakin on kotelo osittain irti ja pitää melkomoista kolinaa. En ole vielä ehtinyt käydä huollossa näyttämässä, mutta pitääpä mennä,jos kerran ryhtyvät peräti lasin vaihtoon. Järjetöntä!

En tiedä miksi ryhtyvät niinkin järeään toimenpiteeseen kuin koko lasin vaihto. Tämän jälkeen kotelo on kyllä pysynyt paikallaan.

Minulla tuo tipahti itsestään irti päivän aikana. Aamulla se oli paikoillaan ja iltapäivällä olin peruuttamassa ruudusta kun huomasin taustapeilistä jotain ylimääräistä takana. Kotelo roikkui johtojen varassa irrallaan. Huoltoa sai odotella pari viikkoa joten suosittelen varaamaan suoraan ajan. Vaihtoivat kyllä lasin päivässä ja sain siksi aikaa esittelyauton käyttööni.

• Töks
        * * * * kirjoitti:

En tiedä miksi ryhtyvät niinkin järeään toimenpiteeseen kuin koko lasin vaihto. Tämän jälkeen kotelo on kyllä pysynyt paikallaan.

Minulla tuo tipahti itsestään irti päivän aikana. Aamulla se oli paikoillaan ja iltapäivällä olin peruuttamassa ruudusta kun huomasin taustapeilistä jotain ylimääräistä takana. Kotelo roikkui johtojen varassa irrallaan. Huoltoa sai odotella pari viikkoa joten suosittelen varaamaan suoraan ajan. Vaihtoivat kyllä lasin päivässä ja sain siksi aikaa esittelyauton käyttööni.

Totta puhut kuomaseni. Minullekin vaihdetaan koko lasi mokoman muovinkappaleen takia.

• kulutuksesta
        * * * * kirjoitti:

10,2l per 100km, tarkistin aamulla:)

Tosta kulutuksesta vielä...
        Mulla tämä auto on ollut 1,5 vuotta ja nämä
        98 000km olen ajellut. Välillä peräkärry perässä ja asuntovaunukin joskus mukana kulkee...

Mulla kulutus on kokolailla tarkkaan
        8,5- 9,3l/ 100 km tosin mittan kulutuksen aina kuukauden ajon jälkeen (4500- 6500km) välillä tulee aika heittoja kulutuksessa ajotavat, nopeudet, ja noi perässävedettävät vaikuttavat asiaan....

Auto on siis 407 sw 1,8 bensa.

• Töks

14000 ajettu ekaa pösöä. Ennakkokäsitys ranskalaisten jousituksesta oli, että olisi pehmeää menoa. Vaan on tosi pintakova. Aikaisemmat autot saksalaisia ja jousitus toimi paljon paremmin. Muuten hallintalaitteet, ilmastointi ja penkit mukavia, joten kyllä sillä matkaa tekee. Minusta auto on myös tyylikkään näköinen, vaikka siitä voi olla moni muu eri mieltäkin. Persoonallinen siis ainakin, varsinkin SW.

Tilat on onnettomat. Edessä vielä matkustaa, mutta takana on hyvät tilat lapsille, ei juuri aikuisille. Ihmettelen, että on hyväksytty taksiinkin, pygmien ajamana varmaan. Tavaratilan laajentaminen penkit kaatamalla ei niin vaan onnistukaan, kun etupenkit pitää silloin vetää niin eteen, että sitten ei ole oikein edessäkään tilaa. Mitoitus on 407:ssa mennyt pahemman kerran pieleen: pituutta on ylemmän keskiluokan autojen verran, mutta siitä suuri osa menee etuylitykseen. Keulan olisi voinut tehdä lyhyemmäksikin, jotta sisällekin olisi jäänyt tilaa.

• muualta

Ne kaipaamasi sisätilat löytyvät 307 Wagonista ja SW:stä ja selvästi pienemmällä rahallakin.

• * * * *
        muualta kirjoitti:

Ne kaipaamasi sisätilat löytyvät 307 Wagonista ja SW:stä ja selvästi pienemmällä rahallakin.

Kävin itse koeajamassa molemmat, sekä wagonin että SW:n mutta kun olin tottunut isomman auton tuntuun 406:n myötä pääsyin kuitenkin ostamaan 407:n.

Minusta kyllä hintaero ei ollut kovin suuri näillä kahdella. 407 varusteineen ja rengaspaketteineen tuli maksamaan karvan verran alle 40 000 ja 307 samoilla kilkkeillä ei olisi jäänyt montaa tonnia halvemmaksi.

• hintaeroa on
        * * * * kirjoitti:

Kävin itse koeajamassa molemmat, sekä wagonin että SW:n mutta kun olin tottunut isomman auton tuntuun 406:n myötä pääsyin kuitenkin ostamaan 407:n.

Minusta kyllä hintaero ei ollut kovin suuri näillä kahdella. 407 varusteineen ja rengaspaketteineen tuli maksamaan karvan verran alle 40 000 ja 307 samoilla kilkkeillä ei olisi jäänyt montaa tonnia halvemmaksi.

Lähtöhinnat:

307 Wagon XT 2.0 aut. ilmastoinnilla - 25 450 e
        307 SW 2.0 - 26 990 e
        407 SW 2.0 Confort - 32 700 e
        407 SW 2.0 Executive - 34 300 e

Hintaeroa näillä malleilla n. 7000 - 9000 e. Tuskinpa 307:aankaan tarvitsee niin paljoa lisävarusteita hankkia, että euromääräinen hintaeroa tästä pienenisi. Ja jos tavaratiloja oikeasti tarvitsee, niin vähemmällä rahalla saa kiistatta enemmän tilaa. 407 on mukavuudeltaan silti luokkaa ylempänä.

Jos verrataan 307: SW:n ja vanhan ison(?) 406:n mittoja, voidaan todeta, että 307 SW:n akseliväli on pidempi ja sisätilatkin ainakin edessä ovat käytännössä sentin-kahden tarkkuudella saman kokoiset. 307:ssa tosin istutaan ryhdikkäämmin ja tuulilasi on niin kaukana, että se jopa tuntuu suuremmalta. Pääntilaankin on taatusti 406:a enemmän.

Tavaratiloiltaan 406 GW sen sijaan on ylivoimainen varsinkin 407 SW:hen verrattuna, etenkin takapenkki kaadettuna, taitaa olla pisimpiä tiloja mitä farmareista löytyy.

• * * * *
        hintaeroa on kirjoitti:

Lähtöhinnat:

307 Wagon XT 2.0 aut. ilmastoinnilla - 25 450 e
        307 SW 2.0 - 26 990 e
        407 SW 2.0 Confort - 32 700 e
        407 SW 2.0 Executive - 34 300 e

Hintaeroa näillä malleilla n. 7000 - 9000 e. Tuskinpa 307:aankaan tarvitsee niin paljoa lisävarusteita hankkia, että euromääräinen hintaeroa tästä pienenisi. Ja jos tavaratiloja oikeasti tarvitsee, niin vähemmällä rahalla saa kiistatta enemmän tilaa. 407 on mukavuudeltaan silti luokkaa ylempänä.

Jos verrataan 307: SW:n ja vanhan ison(?) 406:n mittoja, voidaan todeta, että 307 SW:n akseliväli on pidempi ja sisätilatkin ainakin edessä ovat käytännössä sentin-kahden tarkkuudella saman kokoiset. 307:ssa tosin istutaan ryhdikkäämmin ja tuulilasi on niin kaukana, että se jopa tuntuu suuremmalta. Pääntilaankin on taatusti 406:a enemmän.

Tavaratiloiltaan 406 GW sen sijaan on ylivoimainen varsinkin 407 SW:hen verrattuna, etenkin takapenkki kaadettuna, taitaa olla pisimpiä tiloja mitä farmareista löytyy.

peruutustutka (ei liene vakiona?), tummennetut takalasit, talvirengaspaketti aluvantein, tavaratilan kaukalomatto, koiraverkko ja automaattivaihteisto sekä JBL:n kaiutinpaketti. Vakionopeudensäädin ja radion viiksiohjaus kuulunevat kalliimaan vakiovarusteisiin?

Mitähän viivan alle jää?

• vakiona 407:ssakaan
        * * * * kirjoitti:

peruutustutka (ei liene vakiona?), tummennetut takalasit, talvirengaspaketti aluvantein, tavaratilan kaukalomatto, koiraverkko ja automaattivaihteisto sekä JBL:n kaiutinpaketti. Vakionopeudensäädin ja radion viiksiohjaus kuulunevat kalliimaan vakiovarusteisiin?

Mitähän viivan alle jää?

Toki 307:n hinta nousee, mutta eipä tuo lista ole vakiona 407:ssakaan.

Peruutustutka:
        307: 540 e
        407: vakio mainitsemissani malleissa

Erikoistummennetut takasivulasit:
        307: 140 e, takalasi SW:ssä valmiiksi tummennettu
        407: ???

Kaukalomatto:
        Lisävaruste kummassakin

Koiraverkko:
        Lisävaruste kummassakin

Talvirenkaat
        Lisävaruste kummassakin

Automaattivaihteisto:
        307: 2450 e
        407: 2600 e

Vakionopeussäädin:
        307: 500 e
        407: vakio mainitsemissani malleissa

Radion viiksiohjaus:
        Vakio kummassakin

JBL
        307: ei saatavana
        407: 800 e

Suuremmat tavaratilat:
        307: vakio
        407: ei saatavana

Kun otat autoon tuon listasi mukaiset varusteet, kasvaa kummankin mallin hinta suunnilleen saman verran. Jos unohdat 407:sta JBL:n, pienenee hintaero n. tuhannella eurolla, mutta tilat ovat 407:ssa edelleen ihan yhtä pienet. Hintaeroa jää silti 6000-8000 euroa.

Ei siitä 307:sta saa vastaavilla varusteilla millään 407:n hintaista!

• vuoden ja

sinä aikana 20000km:ä. Vuosihuollossa käytetty, ei muuta tapahtumaa korjaamolla. Edellisellä 406:lla ajoin 165. ooo km:ä, ei siinäkään vikoja.Kaupunkiliikenteessä kuluttaa n. 7-8 l/100 km:ä.

• ostoa harkitseva

Kiitos vastaajille,eiköhän tosta osaa tehdä johtopäätöksiä!

• että mitäkö

vai kuljetettiinko sitä lavetilla?

Jos saat 407:n kulkemaan kaupunkiajossa seitsemällä litralla niin kannattaa ottaa maantieajossa bensatankin korkki irti että tankkiin tulviva bensa pääsee vuotamaan ulos eikä hajota paikkoja :)

• Markonen

Kuun lopussa tulee kaksi vuotta täyteen, kilometrejä 40 000. Keskikulutus koko aikana noin 10,5, siitä ei ihan tarkkoja dokumentteja ole, tietokoneen kakkoslokilla on taipumus "nollautua" jossain 4000 kilometrin kieppeillä.

Maantiellä 80-90 kmh kulkee 8,2-8,5, moottoritiellä 120kmk 9,3-9,6, kaupungissa 10,5-11,5. Eli keskikulutusta kannattaa miettiä omien tottumusten mukaan. Tehdas lupaa 90khm 6,8l/100km ja siihen pääsee vain 100 km:n alamäessa. En ole päässyt alle 7,4 lukemiin, vaikka olen nollannut tietokoneen lennosta ja ajanut tasaisella tasaista.

Varsinaisia vikoja ei ole ollut. Öljytikku ruostui!! kiinni noin 15000km kohdalla, se vaihdettiin muoviseen. Radio/tietokone sekoili kerran 10 minuuttia.

Takaisinkutsuja kaksi, ensimmäisessä vahvistettiin vetolenkkiä, muutettiin etuosan muovihelmaa, vaihdettiin lukkopultit ja joku neljäs pikkujuttu vielä. Toisessa tehtiin joku sähköviritys, vaimo käytti pajalla, en saanut tarkempia tietoja. (Muisti pätkii, kutsuja saattaa olla kolme, tarkistan, jos voin.)

Ehdottomasti nautinnollinen ajaa, olin jo päättänyt vaihtaa samanlaiseen, mutta kiireet ovat siirtäneet sen myöhemäksi.

Moitepuolelle jää heikohko alavääntö, joka taitaa olla sama kaikissa malleissa. Sporttia voi tietysti vähän käskeä, mutta vääntöön voisi suunnittelupöydällä kiinnittää huomiota.

Tiloja saa moittia ja kehua. Meillä autossa on useimmiten vain kuski, joskus kaksi, tilojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Takakonttiin muuten sopii 2 isoa matkalaukkua ja kaksi keskikokoa, samaa ei kannata yrittää 406:een. (Joo joo tiedän, että volvoihin mahtuu sisään vaikka traktori).

Ei 406:kaan huono auto ollut, mutta hyppäys seiskaan oli tosi iso. Suosittelen, mutta vain jos tavoitteet ja vaatimukset ovat samat kuin minulla.

• Muu11

Kilometrejä takana reilu 50 000 pikku dieselillä.
      Kulutus näyttää olevan sekalaisessa ajossa n. 5,7. Maantiellä yleensä ollu 5,3 alimmillaan 4,9.
      Viiksiä vaihettu useamminkin, varsinkin kun vilkku "ylipalauttaa". Kuulemma sama vika kaikissa Pösöissä. Ilmastointi todella huono, koko ajan saa olla säätämässä. Johtunee varmaan koska ei oo aurinkotunnistinta.

• Markonen

Viestistäsi muistui mieleen, mitä hapuilin omassani: vakionopeudensäätimen viiksi vaihdettiin noin kuukauden ajon jälkeen. Nyt se on toiminut moitteitta.

Aurinkotunnistimella varustettu ilmastointilaite on parempi, mutta joskus tehoa joutuu hakemaan manuaalisesti. 406:n jälkeen se vaati vähän totuttelua, siinä se oli vähän ylitehokaskin.

• tupakkalakko

1,5v oli 407 käytössä,riitti mulle. 21 kertaa korjaamolla, sähkövikoja alin omaan maahantuojan lähettämät kirjeet "laatupoikkeamasta" jolloin taas piti varata kokopäivä aika huollosta.Saattoi olla myös maanantaipäivän auto en tiedä. Ei toiminut minulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1351
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1158
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      874
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      722
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33