En ole asiaan perehtynyt, mutta voiko homesairauden takia saada tapaturmaeläkkeen?
Äkkiseltään kuullostaa, että tapaturma olisi äkillinen tapahtuma.
Jos on työkyvytön, eikä missään paikassa pysty tekemään työtä, joutuu käsittääkseni työkyvyttömyyseläkkeelle. Jos taas työkyvyttömyys on paikkasidonnainen eli pystyy toisessa paikassa tekemään työtä, ei minun käsittääkseni kyseessä ole työkyvyttömyys.
Toisaalta käsittääkseni jos uudella koulutuksella pystytään saamaan työkykyiseksi, pyritään uudelleenkouluttamaan.
Itse olen sairauden takia osatyökyvyttömyyseläkkeellä (parantumaton etenevä sairaus, ei homesairaus), joten eläkeasioihin olen joutunut jonkin verran perehtymään. Tapaturmaeläkkeestä en ole kuullut mitään aikaisemmin.
Kertoilkaapa ketkä asiasta tiedätte.
Tapaturmaeläke
12
2242
Vastaukset
- säde
kelalta, että pitäisi hakea tapaturmaeläkettä, kun kielsivät sairauspäivärahan maksun. Eipä mee kaaliin...
- nisuiisu
Työtapaturmat ja ammttitaudit korvataan työnantajan lakisääteisen tapturmavakuutuksen kautta. Työpaikastaan sairastuneille ei todellakaan kuulu maksaa Kelan sairauspäivärahaa.
Nyt on vaan valitettavasti maassamme syyllistytty vakavaan ihmisoikeusrikokseen, koska tästä valtion luomasta systeemistä ei makseta senttiäkään ilman kovaa tappelua, vaikka korvaus kuuluisi tulla helposti. Siihen ei tarvita kuin 10 % työkyvyttömyys ja SAMMANAIKAISESTI ansiotason lasku.
Tämä systeemi, josta ei korvauksia heru, luotiin STM:n edeltäjässä lääkintöhallituksessa. Siitä olivat tietysti myös päättämässä työmarkkinajätjestöt, etunenässä tietysti SAK ja työnantajajärjestöt. Sopivat perhana sellaisen systeemin, että kerätään yrittäjiltä (joita ei päästetty päättämään asiasta) rahat pois, eikä makseta loukkaantuneelle tai sairastuneele juuri mitään. Ja jos maksetaan, niin korkeintaan vuosi. Sitten vakuutusyhtiön lääkäri tosta vaan ihan pokkana ilman mitään lääketieteelistä perustetta sanoo sairastuneen työkyvöttömyyden olevan alle 10 %. Sitten vakuutusyhtiö vain liittää päätökseensä valitusosoitteen. Näin kolmikannan kehittelemä ihan oma demokratia pelaa. Asiathan sitten menisivät tämän jälkeen hyvin, mutta nämä valitusasteet, tapaturmalautakunta ja vakuutusoikeus on näiden samojen tahojen miehittämiä, jotka tämän raakalaismaisen petossysteemin loivat. Eli heidän päätöksensä ovat miltei poikkeuksetta vakuutusyhtiön puolella.
Jos käy vielä niin hyvä säkä, että saa korkeimmasta oikeudesta (KKO) valitusluvan vakuutusoikeuden oikeusmurhasta, niin ei KKO myös häpeä tehdä oikeusmurhia. Esim. KKO:n päätökset 2000/117 ja 118 ovat tälläisiä. Nykyinen KKO:n presidentti Pauliine Koskelo osallistui näihin oikeusmurhiin. Ilmankos hänet nimitettiin KKO:n presidentiksi tämän vuoden alusta. Eli hän oli varsin ansioitunut "systeemin" jäsen.
On mielenkiintoista seurata ensi syksynä, mitä Transparency International kertoo maamme korruptoituneisuudesta? Se on tähänmennessä aina ilmoittanut, ettei maassamme ole yhtään kerruptiota. Saas nährä ny, mitä toteavat?
ystävällisin hometerveisin
Pekka Nikkola
tutkiva homeallergikko - mikä se on?
nisuiisu kirjoitti:
Työtapaturmat ja ammttitaudit korvataan työnantajan lakisääteisen tapturmavakuutuksen kautta. Työpaikastaan sairastuneille ei todellakaan kuulu maksaa Kelan sairauspäivärahaa.
Nyt on vaan valitettavasti maassamme syyllistytty vakavaan ihmisoikeusrikokseen, koska tästä valtion luomasta systeemistä ei makseta senttiäkään ilman kovaa tappelua, vaikka korvaus kuuluisi tulla helposti. Siihen ei tarvita kuin 10 % työkyvyttömyys ja SAMMANAIKAISESTI ansiotason lasku.
Tämä systeemi, josta ei korvauksia heru, luotiin STM:n edeltäjässä lääkintöhallituksessa. Siitä olivat tietysti myös päättämässä työmarkkinajätjestöt, etunenässä tietysti SAK ja työnantajajärjestöt. Sopivat perhana sellaisen systeemin, että kerätään yrittäjiltä (joita ei päästetty päättämään asiasta) rahat pois, eikä makseta loukkaantuneelle tai sairastuneele juuri mitään. Ja jos maksetaan, niin korkeintaan vuosi. Sitten vakuutusyhtiön lääkäri tosta vaan ihan pokkana ilman mitään lääketieteelistä perustetta sanoo sairastuneen työkyvöttömyyden olevan alle 10 %. Sitten vakuutusyhtiö vain liittää päätökseensä valitusosoitteen. Näin kolmikannan kehittelemä ihan oma demokratia pelaa. Asiathan sitten menisivät tämän jälkeen hyvin, mutta nämä valitusasteet, tapaturmalautakunta ja vakuutusoikeus on näiden samojen tahojen miehittämiä, jotka tämän raakalaismaisen petossysteemin loivat. Eli heidän päätöksensä ovat miltei poikkeuksetta vakuutusyhtiön puolella.
Jos käy vielä niin hyvä säkä, että saa korkeimmasta oikeudesta (KKO) valitusluvan vakuutusoikeuden oikeusmurhasta, niin ei KKO myös häpeä tehdä oikeusmurhia. Esim. KKO:n päätökset 2000/117 ja 118 ovat tälläisiä. Nykyinen KKO:n presidentti Pauliine Koskelo osallistui näihin oikeusmurhiin. Ilmankos hänet nimitettiin KKO:n presidentiksi tämän vuoden alusta. Eli hän oli varsin ansioitunut "systeemin" jäsen.
On mielenkiintoista seurata ensi syksynä, mitä Transparency International kertoo maamme korruptoituneisuudesta? Se on tähänmennessä aina ilmoittanut, ettei maassamme ole yhtään kerruptiota. Saas nährä ny, mitä toteavat?
ystävällisin hometerveisin
Pekka Nikkola
tutkiva homeallergikkoSiis mitkä tarkkaanottaen on työkyvyttömyyseläkkeen ja tapaturmaeläkkeen erot?
- ammattitautinen
mikä se on? kirjoitti:
Siis mitkä tarkkaanottaen on työkyvyttömyyseläkkeen ja tapaturmaeläkkeen erot?
Tapaturmaeläke maksetaan vain jos on loukkaantunut työpaikalla tai on sairastunut työstä johtuvaan ammattitautiin, mutta ei yleissairauksista, kuten sydän-ja verisuonitaudeista.
Tapaturmaeläke on hiukan suurempi kuin työkyvyttömyyseläke, sekä kerryttää vuosia vanhuuseläkkeeseen.(eläkkeen suuruus kasvaa) Näin minä olen ymmärtänyt, kun olen joutunut taistelemaan tapaturmaekäkkeestä
Ensimmäisenä sairausvuonna sain rahaa kelalta että vakuutusyhtiöstä, koska vakuutusyhtiö maksoi liian pientä päivärahaa entiseen ansiotuloon nähden. - jos kun
ammattitautinen kirjoitti:
Tapaturmaeläke maksetaan vain jos on loukkaantunut työpaikalla tai on sairastunut työstä johtuvaan ammattitautiin, mutta ei yleissairauksista, kuten sydän-ja verisuonitaudeista.
Tapaturmaeläke on hiukan suurempi kuin työkyvyttömyyseläke, sekä kerryttää vuosia vanhuuseläkkeeseen.(eläkkeen suuruus kasvaa) Näin minä olen ymmärtänyt, kun olen joutunut taistelemaan tapaturmaekäkkeestä
Ensimmäisenä sairausvuonna sain rahaa kelalta että vakuutusyhtiöstä, koska vakuutusyhtiö maksoi liian pientä päivärahaa entiseen ansiotuloon nähden.sydän- tai verisuonitaudit johtuvat työpaikan homeista ?
- nisuiisu
jos kun kirjoitti:
sydän- tai verisuonitaudit johtuvat työpaikan homeista ?
maamme terveysviranomaiset pyrkivät!
Jos olet sairastunut kosteusvauriomikrobeista, niin perussairautesi on AINA (!!!!!!!!!)yliherkkyyskeuhkokuume eli allerginen alveoliitti. Jos olet joutunut oleskelemaan sanotaan vaikkapa 1-3 vuotta kosteusvaurioympäristöstä, niin sairauksiesi määrä on jo varsin laaja. Juuri tälläiseen tilanteeseen maamme terveysviranomaiset pyrkivät meidän kohdalla, jotta tästä sairauksien kirjosta voidaan sitten valita joku sopiva tauti, joka sitten ei loppujen lopuksi olekaan niin vakava kuin nämä kosteusvauriomikrobien aiheuttamat VÄLITTÖMÄT sairaudet.
Kertaus: Sinulle on syntynyt monta sairautta, niin siitä sitten poimitaan joku vähemmän vakava sairaus diagnoosiksi. Tietenkin ollaan hiljaa tästä yliherkkyyskeuhkokuumeesta, joka jo yksistään on erittäin vakava sairaus. Sen etenee hiipien, johtaen lopulta kuolemaan. Kaikki ymmärtää varmasti, että meidän kuolintapauksemme kirjataan ihan joksikin muuksi. Tuttavalleni, joka kuoli kosteusvauriomikrobien takia, jostain kumman syystä patologi kirjoitti oikean syyn: kuumeeton keuhkokuume. Kysymysessä on tietysti yliherkkyyskeuhkokuume eli allerginen alveoliitti.
Koitappa ehdottaa lääkärillesi, että työpaikkasi homeet ovat aiheuttaneet sydän- ja verisuonitautisi. Ne on koulutettu purskahtamaan nauramaan ja sanomaan etteivät kosteusvauriomikrobit moisia sairauksia aiheuta.
KAIKILLE TIEDOKSI: Altistuksen jatkuessa riittävän pitkään, niin miltei kaikki vakavat sairaudet ovat mahdollisia. Niitä on turha tässä nyt ryhtyä luettelemaan.
kesäisin hometerveisin
Pekka Nikkola
tutkiva homeallergikko
P.S. Tämä minun koulutukseni, biokemisti/mikrobiologi, oli muuten paras mahdollinen tämän asian selvittämiseksi. Pystyisin kirjoittamaan nyt tästä aiheesta jopa poikkitieteellisen väitöskirjan! Opiskeluni tätä varten on nyt kestänyt 5,5 vuottta. - mikä se on?
nisuiisu kirjoitti:
maamme terveysviranomaiset pyrkivät!
Jos olet sairastunut kosteusvauriomikrobeista, niin perussairautesi on AINA (!!!!!!!!!)yliherkkyyskeuhkokuume eli allerginen alveoliitti. Jos olet joutunut oleskelemaan sanotaan vaikkapa 1-3 vuotta kosteusvaurioympäristöstä, niin sairauksiesi määrä on jo varsin laaja. Juuri tälläiseen tilanteeseen maamme terveysviranomaiset pyrkivät meidän kohdalla, jotta tästä sairauksien kirjosta voidaan sitten valita joku sopiva tauti, joka sitten ei loppujen lopuksi olekaan niin vakava kuin nämä kosteusvauriomikrobien aiheuttamat VÄLITTÖMÄT sairaudet.
Kertaus: Sinulle on syntynyt monta sairautta, niin siitä sitten poimitaan joku vähemmän vakava sairaus diagnoosiksi. Tietenkin ollaan hiljaa tästä yliherkkyyskeuhkokuumeesta, joka jo yksistään on erittäin vakava sairaus. Sen etenee hiipien, johtaen lopulta kuolemaan. Kaikki ymmärtää varmasti, että meidän kuolintapauksemme kirjataan ihan joksikin muuksi. Tuttavalleni, joka kuoli kosteusvauriomikrobien takia, jostain kumman syystä patologi kirjoitti oikean syyn: kuumeeton keuhkokuume. Kysymysessä on tietysti yliherkkyyskeuhkokuume eli allerginen alveoliitti.
Koitappa ehdottaa lääkärillesi, että työpaikkasi homeet ovat aiheuttaneet sydän- ja verisuonitautisi. Ne on koulutettu purskahtamaan nauramaan ja sanomaan etteivät kosteusvauriomikrobit moisia sairauksia aiheuta.
KAIKILLE TIEDOKSI: Altistuksen jatkuessa riittävän pitkään, niin miltei kaikki vakavat sairaudet ovat mahdollisia. Niitä on turha tässä nyt ryhtyä luettelemaan.
kesäisin hometerveisin
Pekka Nikkola
tutkiva homeallergikko
P.S. Tämä minun koulutukseni, biokemisti/mikrobiologi, oli muuten paras mahdollinen tämän asian selvittämiseksi. Pystyisin kirjoittamaan nyt tästä aiheesta jopa poikkitieteellisen väitöskirjan! Opiskeluni tätä varten on nyt kestänyt 5,5 vuottta.ainakin summissa.
Toisaalta, minusta olisi reiluinta kun kaikille työelämästä sairauden takia poisjoutuneet saisivat samalla mallilla eläkkeen.
Mielestäni sekään ei ole reilua, että joistakin sairauksista maksetaan pienempi eläke kuin toisista. Lopputulos kun on kuitenkin yksilön kannalta sama.
Mietin jo sitäkin, että kuka tietää mikä minunkin sairauden loppujen lopuksi laukaisi? Työn aiheuttama stressi? Jokin ympäristötekijä?
Nyt siis osatyökyvyttömyyseläkkeellä.
Sairaus on etenevä. Tulehdukset ovat riski tässä sairaudessa ja niitä pitää yrittää välttää. Onneksi pääsin pois hometalosta. Homeoireita oli jo. Välillä jo pelkäsinkin talon aiheuttaman tulehduksen kourissa, että mitä perussairautenikin siitä tykkää. Olenko pian sairaalahoidossa näön menetyksen,tuntoaistin menetyksen tai liikuntakyvyn heikkenemisen vuoksi. Onneksi mitään ei tullut, eväät kyllä olivat.
Homeille kuitenkin valitettavasti talossa altistuin, joten elämää rajoittava tekijä siitäkin tuli.
- hilkkaliisa
Työtapaturma kohdallani on se, että "hengitin hometta vahigossa" 21.1.2001, jolloin jäin sairauslomalle, josta katsotaan "tapaturman sattumispäivä". Ihan oikeasti sairastuin jo syksyllä 1999.
Sain ensin työnantajalta ja Kelalta 300 päivää sairauspäivärahaa. Sitten sain ammattiliitoltani työttömyyspäivärahaa, vaikka olin työkyvytön, sillä ilmoittauduin vajaakuntoiseksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon. En pystynyt enää palaamaan homeiselle työpaikalleni. Työkokeiluissa aina sairastuin.
Sain ammattitautidiagnoosin 2003, ja minulle kuuluu tapaturmaeläke, koska ammattitautini vuoksi olen työkyvytön. Vakuutusyhtiö yrittää kaikin tavoin luistaa velvollisuuksistaan ja heidän lääkärinsä aina kumoavat minua tutkineiden erikoislääkäreiden lausunnot. Asiaani käsitellään nyt vakuutusoikeudessa.
Pyydä työterveyslääkäriltä lähete ammattitautitutkimuksiin. Prosessi on pitkä ja henkisesti raskas. Sinnikyyttä tarvitaan. Tulin myös erittäin sairaaksi noista Työterveyslaitoksen homealtistuksista. Ikävä kyllä ilman noita vaarallisia tutkimuksia en olisi saanut ammattitautidiagnoosia.
Saan nyt työkyvyttömyyseläkettä (heinäkuusta 2004 asti) Kuntien Eläkevakuutuksesta, Varmasta (olin yksityisellä työssä) ja Kelalta. Monien valitusten ja aina uusien lääkärinlausuntojen perusteella sain työkyvyttömyyseläkkeen.
Olen odottanut vakuutusyhtiö IF:n päätöstä huhtikuusta 2003. Heillä on TV:ssä mainos: "Meiltä saat korvaukset nopeasti".
Käytännössä heidän toimintansa ei ole nopeaa.- hilkkaliisa ja muille
voit vaatia IF:ltä ansionmenetyskorvausta, saamasi pienemmän eläkkeen ja ennen sairastumistasi saamasi palkan erotusta.
Vakuutusoikeus on vain vakuutusyhtiöiden kumileimasin, missä ns. asiantuntijalääkärinä toimii tuomarinvalan vannoneena vakuutusyhtiön kouluttamat vakuutuslääkärit.
Jotta se siitä puolueettomasta ja oikeudenmukaisesta oikeudenkäynnistä, minkä Suomen perustuslain 21§ takaa jokaiselle maamme kansalaiselle!!!!!
Tapaturmaeläke on 85% ennen tapaturmaa ansaitusta palkasta, kunnes ihminen täyttää 65 vuotta ja senjälkeen 70% koko loppuelämän ajan.
Tapaturmaeläkkeen maksaa työnantajan lakisääteisen
tapaturmavakuutuksen myöntänyt vakuutusyhtiö, työkyvyttömyyseläkkeen taas maksaa eläkevakuutusyhtiö ja se on huomattavasti pienempi kuin tapaturmaeläke.
Ammattitaudit luokitellaan tapaturmaeläkeyhtiön maksettavaksi tapaturmaeläkeprosenttien mukaan. - pitäisi hoitua,
hilkkaliisa ja muille kirjoitti:
voit vaatia IF:ltä ansionmenetyskorvausta, saamasi pienemmän eläkkeen ja ennen sairastumistasi saamasi palkan erotusta.
Vakuutusoikeus on vain vakuutusyhtiöiden kumileimasin, missä ns. asiantuntijalääkärinä toimii tuomarinvalan vannoneena vakuutusyhtiön kouluttamat vakuutuslääkärit.
Jotta se siitä puolueettomasta ja oikeudenmukaisesta oikeudenkäynnistä, minkä Suomen perustuslain 21§ takaa jokaiselle maamme kansalaiselle!!!!!
Tapaturmaeläke on 85% ennen tapaturmaa ansaitusta palkasta, kunnes ihminen täyttää 65 vuotta ja senjälkeen 70% koko loppuelämän ajan.
Tapaturmaeläkkeen maksaa työnantajan lakisääteisen
tapaturmavakuutuksen myöntänyt vakuutusyhtiö, työkyvyttömyyseläkkeen taas maksaa eläkevakuutusyhtiö ja se on huomattavasti pienempi kuin tapaturmaeläke.
Ammattitaudit luokitellaan tapaturmaeläkeyhtiön maksettavaksi tapaturmaeläkeprosenttien mukaan.mutta vakuutusyhtiöt ovat keksineet oivan tavan rikastua.
Kaikki tai ainakin lähes kaikki eläkehakemukset hylätään ja Suomen ns. sosiaalituomioistuimet, viime kädessä vakuutusoikeus siunaa nämä mielivaltaan perustuvat päätökset käyttämällä vakuutusoikeuden itse määrittelemää harkintavaltaa antaessaan hylkypäätöksiä.
Kysymys todennäköisesti suurimittaisesta korruptiosta, onhan vakuutusyhtiöiden kannattavaa maksaa muutamille kuin kaikille.
Tästä yhtenä esimerkkinä tasavallan presidentti Halosen eläkevakuutusyhtiö Ilmariselta saamat lahjomat pääsiäislomien viettoon Lapin kelomökeissä.
Mitäpä Halonen onkaan tehnyt vastalahjaksi??
Allekirjoittanut lakimuutoksia, millä entisestään lisätään mm. Ilmarisen valtaa alistaa työkyvyttömiä kansalaisia. - hilkkaliisa
pitäisi hoitua, kirjoitti:
mutta vakuutusyhtiöt ovat keksineet oivan tavan rikastua.
Kaikki tai ainakin lähes kaikki eläkehakemukset hylätään ja Suomen ns. sosiaalituomioistuimet, viime kädessä vakuutusoikeus siunaa nämä mielivaltaan perustuvat päätökset käyttämällä vakuutusoikeuden itse määrittelemää harkintavaltaa antaessaan hylkypäätöksiä.
Kysymys todennäköisesti suurimittaisesta korruptiosta, onhan vakuutusyhtiöiden kannattavaa maksaa muutamille kuin kaikille.
Tästä yhtenä esimerkkinä tasavallan presidentti Halosen eläkevakuutusyhtiö Ilmariselta saamat lahjomat pääsiäislomien viettoon Lapin kelomökeissä.
Mitäpä Halonen onkaan tehnyt vastalahjaksi??
Allekirjoittanut lakimuutoksia, millä entisestään lisätään mm. Ilmarisen valtaa alistaa työkyvyttömiä kansalaisia.Olen lähetellyt aina vain uusia ja uusia erikoislääkäreiden lausuntoja ensi Kuntien eläkevakuutukselle vuodesta 2001 vuoteen 2004, jolloin sain työkyvyttömyyseläkkeen.
Vuonna 2003 minulla todettiin kosteusvauriomikrobien aiheuttama ammattitauti ja siitä asti olen lähetellyt taas uusia ja uusia erikoislääkäreiden lausuntoja IF vakuutusyhtiölle. Heidän kaukoparannuslääkärinsä ovat muka asiantuntijoita ja toteavat minut aina kerta toisensa jälkeen terveeksi ja työkykyiseksi, vaikka eivät ole edes minua tavanneet. Aionkin vaatia päästä heille "näytille". Vien mukanani kaikki erikoislääkäreiden lausunnot.
Enkö voi siis odottaa saavani oikeutta edes "puolueettomalta" vakuutusoikeudelta. Eivätkö he olekaan puolueettomia? Ovatko he IF:n palkkalistoilla. Silloinhan he tukevat IF:n muka-asiantuntijoiden huuhaa-lausuntoja, eivätkä minua tutkineiden, minut tavanneiden erikoislääkäreiden lausuntoja.
Eilen yksi tuttava kertoi työkaverinsa marssineen Helsinkiin vakuutusyhtiölle ja sanoneen odottavansa niin kauan vakuutusyhtiön tiloissa, että pääsee tuolle hänet terveeksi todenneelle lääkärille. Käsi hänellä oli surkastunut ja toimintakyvytön tapaturman seurauksena. Hän oli päässyt kaikki lääkärintodistukset kumonneen lääkärin luo ja korvaukset maksettiin. Siihen asti vakuutusyhtiön lääkäri oli todennut hänet työkykyiseksi entiseen työhönsä, firmaan jossa piti tehdä käsillä työtä - ja käsi ei toiminut lainkaan - ja hän lopetti tuon oman yrityksensä. Kun lääkärin näki tuon ihmisen käden, ei hän enää voinut väittää häntä terveeksi ja työkykyiseksi. - Liisa/
hilkkaliisa kirjoitti:
Olen lähetellyt aina vain uusia ja uusia erikoislääkäreiden lausuntoja ensi Kuntien eläkevakuutukselle vuodesta 2001 vuoteen 2004, jolloin sain työkyvyttömyyseläkkeen.
Vuonna 2003 minulla todettiin kosteusvauriomikrobien aiheuttama ammattitauti ja siitä asti olen lähetellyt taas uusia ja uusia erikoislääkäreiden lausuntoja IF vakuutusyhtiölle. Heidän kaukoparannuslääkärinsä ovat muka asiantuntijoita ja toteavat minut aina kerta toisensa jälkeen terveeksi ja työkykyiseksi, vaikka eivät ole edes minua tavanneet. Aionkin vaatia päästä heille "näytille". Vien mukanani kaikki erikoislääkäreiden lausunnot.
Enkö voi siis odottaa saavani oikeutta edes "puolueettomalta" vakuutusoikeudelta. Eivätkö he olekaan puolueettomia? Ovatko he IF:n palkkalistoilla. Silloinhan he tukevat IF:n muka-asiantuntijoiden huuhaa-lausuntoja, eivätkä minua tutkineiden, minut tavanneiden erikoislääkäreiden lausuntoja.
Eilen yksi tuttava kertoi työkaverinsa marssineen Helsinkiin vakuutusyhtiölle ja sanoneen odottavansa niin kauan vakuutusyhtiön tiloissa, että pääsee tuolle hänet terveeksi todenneelle lääkärille. Käsi hänellä oli surkastunut ja toimintakyvytön tapaturman seurauksena. Hän oli päässyt kaikki lääkärintodistukset kumonneen lääkärin luo ja korvaukset maksettiin. Siihen asti vakuutusyhtiön lääkäri oli todennut hänet työkykyiseksi entiseen työhönsä, firmaan jossa piti tehdä käsillä työtä - ja käsi ei toiminut lainkaan - ja hän lopetti tuon oman yrityksensä. Kun lääkärin näki tuon ihmisen käden, ei hän enää voinut väittää häntä terveeksi ja työkykyiseksi.Erittäin hyvä tämä suunnitelmasi mennä tapaamaan näitä vakuutusyhtiön "asiantuntijalääkäreitä". Käsittääkseni heidän joukostaan ei taida löytyä tämän alan spesialisteja ja voit hyvinkin saada omalla tietämykselläsi heidän perustelunsa ontumaan.
Eduskunnan oikeusasiamieskin on eri yhteyksissä esittänyt kannanottojaan tässä asiassa. Viime vuoden toimintakertomuksesta poimittua:
" OA:n mielestä on tärkeää myös se, miten aktiivisesti ensi asteen vakuutuslaitos huolehtii sille hallintolain 31 §:n mukaan kuuluvasta selvittämisvelvollisuudesta. Hän on ehdottanut eri yhteyksissä, että hakijalle varattaisiin etukäteen tilaisuus mielipiteen lausumiseen ratkaisun perusteena olevista tiedoista ja selvityksistä
silloin, kun kielteinen päätös näyttäisi olevan lopputuloksena. Näin hakija saisi jo aikaisessa vaiheessa tietoonsa ne perusteet, mukaan lukien asiantuntijalääkärin perustellun näkemyksen, joiden vuoksi hakemusta ei voida hyväksyä. "
Täällä on nykyään niin vilkasta keskustelua, ettei ehdi lukea kuin joitakin niistä ja muutaman päivän tauon aikana viestiketjutkin ehtivät siirtyä näkymättömiin. Ehkä et huomannut oikeusasiamiehen ratkaisua, jonka muutama päivä sitten kopioin tänne. Olet kunnioittavasti ansioitunut asiallisen tiedon levittäjänä ja ajattelin, että ao. päätöksessäkin voisi löytyä monia hyviä näkökohtia, joita voit hyödyntää. Eli se löytyy täältä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000017131664
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381602Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 311232
- 261151