Kaljuuntuminen on kauheaa !

Mikä kirous !

On tämä kaljuuntuminen kyllä kamalaa! Pidin itseäni todella poikkeavana, kun masennuin ja mietin yökaudet harvenevia hiuksiani. Kukaan ei ymmärtänyt, miksi en vaan antanut antanut asian olla ja hyväksyä itseäni sellaisena kuin olen. Vähättelijöinä olivat tietenkin sellaiset, jotka itse eivät kaljuuntuneet. Nyt tätä palstaa lukiessani olen huomannut, että asia näyttää vaivaavan kaikkia muitakin kaljuuntuvia miehiä!

On kyllä mainiota, että on olemassa tällainen palsta, jonne me ”klanipäät” voimme tuntojamme purkaa. On totta, että asian murehtiminen on ehkä tyhmää, koska sille ei mitään voi, mutta minkäs teet kun se harveneva tukka ei todellakaan ole mikään mieltä ylentävä näky. Lisäksi on järkyttävää, että kalju haittaa jopa työpaikan saantia ja kumppanin löytämistä! Jos samaa paikkaa hakee puolikalju ja vankkatukkainen, työpaikan saa se vankkatukkainen! Naisetkin pitävät vahvatukkaisista miehistä. Elokuvissa ja teeveesarjoissa, etenkin amerikkalaisissa, kaikilla miesnäyttelijöillä on yleensä paksu tukka, samoin uutisankkureilla.

Kaikesta huolimatta miehet, jotka eivät itse kaljuunnu vähättelevät tätä ongelmaa. Helppoahan se on jos itsellä hiukset pysyvät päässä. Lisäksi kaljuuntuminen vanhentaa. Jos vertaa vaikka kahta 60-vuotiasta miestä, joilla toisella on hiukset päässä ja toiselle ei, hiukseton näyttää paljon vanhemmalta. Sama pätee tietenkin myös nuorempiin miehiin. Hiuksilla voi muokata ulkonäköään siten, että laikkaa ne erimallisiksi. Kaljuilta tai harvahiuksisilla tämä ei onnistu. Olen monta kertaa miettinyt, että olisin vaikka alkoholisti tai lihava mieluummin kuin kaljuuntuva. Alkoholismille voi itse tehdä jotain, samoin lihavuudelle muta kaljuuntumiseen ei pysty tahdonvoimalla vaikuttamaan.

En keksi mitään hyvää sanottavaa tästä perhanan vaivasta. Onneksi on sentään näitä lääkkeitä, mutta totuushan on, että ei niillä saa takaisin samanlaisia hiuksia kuin silloin parikymppisenä oli. Mutta on se toki tyhjää parempi, että asiaan voi edes jotenkin vaikuttaa.

Hyvää kesää kaikille kaljuuntumisen kanssa kamppaileville!

16

3351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun itse

      olen kärsinyt kaljuuntumisesta, eli hiukan alle kymmenen vuotta, on markkinoille tullut Propecia (finasteridia oli Proscarissa huomattavasti sitä ennenkin, mutta kaikki lekurit eivät edes tienneet että sillä voi ehkäistä hiustenlähtöä), dutasteridi, Suomessa reseptivapaa minoksidiili, sekä FUE-hiustensiirtotekniikka. Hoitojen kehittelytahti tuskin ainakaan hidastuu tulevaisuudessa, joten tässä vaiheessa ei kannata heittää toivoa menemään.

      Mutta tosiaan, ei ole monta muuta sellaista vaivaa, jossa yhdistyisivät potilaan oma henkilökohtainen pahoinvointi ja niin useiden ulkopuolisten ihmisten välinpitämättömyys tai jopa halveksunta samalla tavoin kuin kaljuuntumisessa.

      Ehkä pahimmat kaljuuntujan arvostelijat ovat kuitenkin sellaiset miehet jotka itse kaljuuntuvat ja ovat esim. ajaneet hiuksensa kokonaan pois ja samalla uskotelleet itselleen väkisin että "ei haittaa minua, ei haittaa minua...". Tällaiset tyypit ovat usein valmiita räjähtämään heti kun kuulevat että joku hoitaa hiustenlähtöään ja tulevat joskus tälläkin palstalla suurinpiirtein monitorista läpi kertoen kuinka autuasta on kun ajaa kaiken pois ja kuinka kaikki muu on turhaa ja kuinka "ei haittaa, ei haittaa, EI haittaa, EI HAITTAA..." (kenties takoen omaa ohimoaan nyrkillä tuota toistellessaan).

      Mutta joo, parempaa tulevaisuutta odotellessa; koitetaan jaksaa taas yksi päivä lisää.
      Hyvät kesät.

      • Mr Bold

        Kesän vinkkinä voisin ehdottaa:

        Ajakaa kaikki karvat päästä pois. Näin ei pääse stressi iskemään loman aikana:)


      • jisi

        ajoin kaljuksi, eikä haittaa enää yhtään.


      • kepa
        jisi kirjoitti:

        ajoin kaljuksi, eikä haittaa enää yhtään.

        ..minäkin ajoin kaljuksi - eikä haittaa enää ollenkaan - tätä tosiaan voi suositella muillekin.


    • uros

      sä et saa naisia ni ei todellakaan johdu sun tukastas, vaan siitä että oot ylipainoinen, huonokuntoinen lässykkä. ite oon puol kalju ja saan nykyään ihan vitusti muijaa ja hyvä työpaikka. jokku vaan osaa!

      • Anonyymi

        Kaljat miehet on usein hyvin seksikkään näköisiä joten ei naiset edes ajattele hänen hiuksistaan mitään .
        Moni jollamon hoiåukset ajaa ne pois


    • jullopo

      ''Lisäksi on järkyttävää, että kalju haittaa jopa työpaikan saantia ja kumppanin löytämistä! Jos samaa paikkaa hakee puolikalju ja vankkatukkainen, työpaikan saa se vankkatukkainen!''

      huhhuuuuuiiiiii!!!! mistä oot etsinyt töitä? baywatch?? hasselhoff otti sun roolin?? zizus sentään! ei ihme, et on mieli vituralla!

    • Jusseli

      Kyllä sie tämän asian kanssa tulet pärjäämään. Tämä kun on sukurasite hyvin pitkälle. Oma kokemus oli myös ja ahdisti suunnattomasti vuosia, en halunnut mitään tupeeta ottaa, koska koin sen hankalaksi, ei muuta kuin hiukset lyhyemmäksi.
      Jos joku mulle jotain huomattaa tästä asiasta, on mullakin yleensä vastapuolelle huomauttavaa esim. huonoista hampaista tms, koska itselläni on valloittava hymy! Se auttaa paljon jaksamaan eteenpäin.

    • kaljuuntuva24

      Itse huomasin hiusteni alkaneen ohentua ollessani noin parikymppinen. Nyt olen 24, enkä vielä ihan kalju, mutta hyvin ohuthiuksinen päälaella. Lääkkeitä en ole vaivaan kokeillut, enkä aio kokeilla. Itselleni paras "lääke" hiusten ohenemiseen on hiustenleikkuukone, ns. kotiparturi. Sillä smirklaan hiukset muutaman millin pituisiksi. Päälaen ohuthiuksisuus ei silloin niin räikeästi erotu ohimoilla ja takaravoilla kasvavista paksummista hiuksista, vaan kokonaisuus on tasapainoisempi.

      Mitä naisten ja työpaikan saantiin tulee, saattaa yhdistelmä "klani pääkalju ja ohimoilla kasvavat normaalipaksuiset hiukset sekä takatukka" tehdä nuoren miehen ikäistään vanhemman näköiseksi. Siinä tilanteessa itse ajaisin pääni täysin kaljuksi. Minullakin on se käsitys, etteivät kaljuuntuvat miehet aina ole kovimmassa huudossa, mutta kaljuista miehistä monet kyllä pitävät. Sekä naiset että työnantajat.

    • saamisesta

      Se, mikä loppujen lopuksi vaikeuttaa työpaikan saamista, johtuu ennen kaikkea työnantajasta. On kuitenkin tiettyjä yleisiä kriteerejä, joita useimmat työnantajat asettavat hakijoille. Yleisin kriteeri lienee hyvä terveys, jonka säilymisen eräänlaisena edellytyksenä pitkällä aikavälillä on normaalipainoisuus. Ylipainoisuuden luulisi siksi voivan vaikeuttaa työllistymistä.

      Mitä kaljuuteen tulee, on sen työnsaantia vaikeuttava vaikutus ymmärtääkseni vain henkilökohtainen olettamuksesi. Vai onko sinulla ollut perusteltua syytä olettaa, että joku on jättänyt sinut palkaamatta hiuksettomuutesi takia? Usein kuulee pitkätukkaisten siviilipalvelusmiesten tai totaalikieltäytyjien valittavan työpaikansaannin vaikeutta ja ovat taipuvaisia pitämään poliittisia näkemyksiään ja ehkä pitkiä hiuksiaankin syynä työllistymättömyyteensä. Nekin ovat pelkkiä olettamuksia, ja täytyy muistaa, ettei siviilipalveluksen suorittaminen tai totaalikieltäytyminen saati pitkät hiukset ole sen enempää syy palkata joku kuin kaljuuskaan.

      • Mikko_

        Se nyt vaan taitaa olla ihan tutkittu juttu, että jos on kaksi tasavahvaa hakijaa, joista toisella on tukkaa ja toisella ei, saa paksutukkainen keskimäärin paikan...

        Toisaalta parta kuulemma lisää miehen arvovaltaa.


      • sanot,
        Mikko_ kirjoitti:

        Se nyt vaan taitaa olla ihan tutkittu juttu, että jos on kaksi tasavahvaa hakijaa, joista toisella on tukkaa ja toisella ei, saa paksutukkainen keskimäärin paikan...

        Toisaalta parta kuulemma lisää miehen arvovaltaa.

        niin kyllä minä uskon. En perustanut ajatuksiani mihinkään empiirisiin tutkimustuloksiin, koska en sellaisia tunne.

        Mitä tulee kahteen tasavahvaan työpaikanhakijaan, on lähtökohta se, että jompikumpi täytyy valita, ja jos hakijat tosiaan ovat tasavahvoja, täytyy työnantajan keksiä jokin ylimääräinen valintakriteeri. Usein tämä varavalintakriteeri on hänen mieltymyksensä hakijoiden ulkonäköön. Tällöin kyse ei ole syrjinnästä. Syrjinnästä on kyse silloin, kun kvalifioidumpi hakija syrjäytetään jonkin epäolennaisen seikan, kuten kaljuuden, takia.


      • Anonyymi
        sanot, kirjoitti:

        niin kyllä minä uskon. En perustanut ajatuksiani mihinkään empiirisiin tutkimustuloksiin, koska en sellaisia tunne.

        Mitä tulee kahteen tasavahvaan työpaikanhakijaan, on lähtökohta se, että jompikumpi täytyy valita, ja jos hakijat tosiaan ovat tasavahvoja, täytyy työnantajan keksiä jokin ylimääräinen valintakriteeri. Usein tämä varavalintakriteeri on hänen mieltymyksensä hakijoiden ulkonäköön. Tällöin kyse ei ole syrjinnästä. Syrjinnästä on kyse silloin, kun kvalifioidumpi hakija syrjäytetään jonkin epäolennaisen seikan, kuten kaljuuden, takia.

        Luulen että ongelma on ainoastaan kaljun päässä että joku muka ei ota töihin sellaista jolla,on tukka lähtenyt , mielestäni sillä asialla ei ole mitään merkitystä


    • kaljusta

      Hei!

      Olen itse nainen ja voin kyllä kertoa Sinulle, että on olemassa naisia, jotka todellakin pitävät kokonaan kaljuista miehistä. Olen itse juuri ihastunut mieheen, joka näemmä ajaa hiuksensa kokonaan pois kaljun päälaen takia ja se sopii hänelle hyvin. Yleisesti ottaen sanoisin, että kalju on maskuliininen ja jotkut miehet näyttävät kaljuna paremmalta kuin näyttäisivät hiukset päässä!
      On ymmärrettävää, että ihminen haluaa vaikuttaa elämäänsä niin paljon kuin mahdollista, mutta luulen että jos eläisit viikonkin alkoholistina (kaikki eivät siitä parane tahdonvoimalla) niin ehkä kaljuuntuminen ei enää sinua ihan yhtä paljon hetkauttaisi.
      Hyvää kesää Sinulle ja muista, että hiuksettomuus ei karkota naisia luotasi. Ja jos joku siitä syystä lähtisi niin joutaa mennäkin.
      T. Nainen, joka unelmoi öin ja päivin eräästä ihanasta kaljusta...

      • Anonyymi

        Oletko sitten rakastunut Kekkoseen.


    • Anonyymi

      Muista mieheni veljen joka kaljuuntuu jo armeijan aikana, ja se oli hänelle kova isku, mutta naisena en siis ymmärrä miksi siitä tehdään iso ongelma koska niin moni mies joilla on hiukset tallella ajelee päänsä kaljuksi ja. Ovat hyvän näköisiä .joten aina on ollut niin että osa ihmisistä kaljuuntuu ja siihen on syynsä perinnöllisestä ominaisuuksista .
      Joten ei kalju mies ole mitenkään vastenmielinen naisten silmissä jos joku niin luulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe