Hei!
Onko kenelläkään kokemusta perheomenapuusta?
Olen aikeissa istuttaa puun jossa on 4 eri lajiketta. Pihan pienuudesta johtuen kun en voi 4 erilaista puuta istuttaa.. Onko puulla jotain erityishoito-ohjeita tms.?
Perheomenapuu
4
9472
Vastaukset
- keltakaneli
Meillä on kymmenvuotias .Silloin kun sen istutin ei tullut lajikkeita tarkistettua oli niin uutta täällä meilläpäin. Lajikkeet olikin 1-2 vyöhykkeelle tarkoitettuja. Mutta tuossa suht lämpimällä paikalla 4 vyöhykkeelläkin mennyt. Kun se eka kerran teki kunnon satoa repesi yksi oksista joka oli sahattava poikki. Joten kaksi jäljellä. Ja tänä vuonna vasta eka kukat åkerö lajikkeessa. Valkea kuulas kukkii joka vuosi. On myös toisia puita että on saatu omppuja vaikka toinen ei ole kukkinutkaan. Mutta varttamiskohta on ongelmallinen että se repesi ja se miten sitä leikataan koska pitää ajatella ne erillisinä puina vaikka ne ovat yhdessä. Se ei itsellä ollut vielä aivan selvä, olin niin vihreä etten oivaltanut kasvatusnikseja.Pieneen pihaanhan käy kääpiöpuut
- Perheomppupuu
Kiitos! Mietin, voisikohan sitä oksien liitoskohtaa jotenkin vahvistaa.. hankalaa tietysti kun oksat kasvavat kokoajan. Puun pitäisi kyllä näillä leveysasteilla selviytyä, 3-4 vyöhykkeen rajoilla ollaan. Puussa on Sariolaa, Sokerimironia, Pekkaa ja punakanelia. Puun leikkaaminen on minulle myös "hepreaa". Yksi kääpiöomenapuu meillä jo onkin ja enempää puita ei nyt sitten taida mahtuakaan..
- Anonyymi
Milloin istutuksesta tuottavat omenia joka lajike perheomenapuussa?
- Anonyymi
Perheomenapuu on oikea puun leikkaaja painajainen. Yu leensä jossakin vaiheessa huomaa leikanneensa pois jonkun lajikkeista. Lisäksi eri aikaan kypsyvät sadot vie puhtia toisiltaan. Ennemmin ostaa helpomman puun ja vaihtelee sitten omppuja päittäin naapureiden kanssa. Aina kuin suosittelen opettelemaan leikkaamiset tavallisella puulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882