ketokonatsoli vs. minoksidi

naispuolinen

mitä olette mieltä siitä, että ihotautilääkärin mielestä ketokonatsoli (esim. nitzoral) muutaman kerran viikossa käytettynä voi antaa (ja erittäin tod.näköisesti) saman tuloksen kuin minoksidi (esim. rogaine)?

Kokemuksia ja tuloksia joko minoksidin tai ketokonasolin käytöstä olisi kiva kuulla.

18

14205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja väärä nimi

      Se on minoksidiili eikä mikään minoksidi.

      Ja lääkärisi on totaalisen väärässä ja ilmeisen ammattitaidoton, koska tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

      Tämä tietysti sillä varauksella, että jos sinut on ihan oikeasti diagnosoitu, ja Nizoralilla katsotaan vaivan hoituvan, niin ei sitä kasvusykliä kannata silloin millään Rogainella sotkea.

      Nizoral on syystä LÄÄKEshampoo, se nimittäin hoitaa ihan oikeasti päänahan häiriötiloja. Mutta "normaali" hiustenlähtö ei kyllä ole yksi niistä, joten jos lääkäri on sellaista väittänyt, niin saisi kyllä lupansa menettää.

      Nizoralin teho hiustenlähdönhoidossa yksin käytettynä on puhtaasti teoreettinen, vaikutus marginaalinen, eikä sitä ole virallisesti koskaan todistettu.

      • Nitzo

        Moi,

        Kyllä Nitzoralin teho on todistettu useampaan kertaan miestyyppiseen kaljuuntumiseen. Se toimii myös antiandrogeeninä plus sienen tappajana eli kyllä sä vähän liioittelit tossa sun kommentissa. Hiukset paksuuntuvat ja kombo käytössä Finan kassan miehillä se toimii vähän niin kuin minoksidiili eli se stimuloi uutta kasvua.

        BIG 3 mihillä:

        Fina
        minoksidiili
        Nitzoral

        Nitzo


      • tai todista että on
        Nitzo kirjoitti:

        Moi,

        Kyllä Nitzoralin teho on todistettu useampaan kertaan miestyyppiseen kaljuuntumiseen. Se toimii myös antiandrogeeninä plus sienen tappajana eli kyllä sä vähän liioittelit tossa sun kommentissa. Hiukset paksuuntuvat ja kombo käytössä Finan kassan miehillä se toimii vähän niin kuin minoksidiili eli se stimuloi uutta kasvua.

        BIG 3 mihillä:

        Fina
        minoksidiili
        Nitzoral

        Nitzo

        ***Kyllä Nitzoralin teho on todistettu useampaan kertaan miestyyppiseen kaljuuntumiseen.***


        Vaan kun ei ole.
        Jos olisi, niin luuletko ettei joku firma käyttäisi tuota markkinoinnissa hyväksi?

        Tai jos tuosta on varteenotettava tieteellinen tutkielma, niin pistäpä linkkiä.
        Olisit kyllä huomattavasti vakuuttavampi, jos osaisit edes kirjoittaa valmisteen nimen oikein...


        Joka tapauksessa, tässä on pikaisella googlauksella löydetty selitys:
        "Nizoral, a potent anti-dandruff shampoo, also helps to block the conversion of testosterone to dihydrotestosterone (DHT)."

        Eli tuo on puolitieteellinen selitys sille, miksi Nizoral voisi toimia hiustenlähdön estossa. Tietysti kukaan ei ole käytännössä todistanut, että topikaalisesti tapahtuva marginaalinen DHT-blokkaus vaikuttaisi hiirenpaskan vertaa ihan oikeasti.

        Suurin hyöty Nizoralista tuleekin siinä, että se kompensoi mahdollista hilseilyä, mitä Rogainen käyttö saattaa vielä pahentaa. Ja kun päänahka on terve, niin hiuksetkin kasvaa paremmin.

        Mutta väitteesi "toimii vähän niin kuin minoksidiili" on kyllä ihan täyttä paskaa, koska siinä ei ole mitään totuuspohjaa.


      • Mikko_
        tai todista että on kirjoitti:

        ***Kyllä Nitzoralin teho on todistettu useampaan kertaan miestyyppiseen kaljuuntumiseen.***


        Vaan kun ei ole.
        Jos olisi, niin luuletko ettei joku firma käyttäisi tuota markkinoinnissa hyväksi?

        Tai jos tuosta on varteenotettava tieteellinen tutkielma, niin pistäpä linkkiä.
        Olisit kyllä huomattavasti vakuuttavampi, jos osaisit edes kirjoittaa valmisteen nimen oikein...


        Joka tapauksessa, tässä on pikaisella googlauksella löydetty selitys:
        "Nizoral, a potent anti-dandruff shampoo, also helps to block the conversion of testosterone to dihydrotestosterone (DHT)."

        Eli tuo on puolitieteellinen selitys sille, miksi Nizoral voisi toimia hiustenlähdön estossa. Tietysti kukaan ei ole käytännössä todistanut, että topikaalisesti tapahtuva marginaalinen DHT-blokkaus vaikuttaisi hiirenpaskan vertaa ihan oikeasti.

        Suurin hyöty Nizoralista tuleekin siinä, että se kompensoi mahdollista hilseilyä, mitä Rogainen käyttö saattaa vielä pahentaa. Ja kun päänahka on terve, niin hiuksetkin kasvaa paremmin.

        Mutta väitteesi "toimii vähän niin kuin minoksidiili" on kyllä ihan täyttä paskaa, koska siinä ei ole mitään totuuspohjaa.

        Ainakin yksi tutkimus Nizoralin tehosta miestyypin hiustenlähdön hoidossa on olemassa. Tutkimus varmaan löytyy hakukoneella, jos jaksaa etsiä.


      • Soile
        Mikko_ kirjoitti:

        Ainakin yksi tutkimus Nizoralin tehosta miestyypin hiustenlähdön hoidossa on olemassa. Tutkimus varmaan löytyy hakukoneella, jos jaksaa etsiä.

        Suora lainaus prof. M. Hannukselan artikkelista 'Hiustenlähtö' Duodecim-julkaisussa (vuodelta 2000): "Androgeenisen kaljuuntumisen yksinkertaisin ja melko tehokas hoito näyttäisi olevan pesu ketokonatsolia sisältävällä sampoolla. Yhdessä tutkimuksessa sen teho oli verrattavissa kaksiprosenttiseen minoksidiililiokseen (pierard-Frachimont ym. 1998). Havainto on toistaiseksi varmistamaton." Eli teho lienee yhä tutkimuksen alla..


    • Kiinnostonut

      Katsoin artikkelin ja päädyin. Nitzoral tapleteilla voisi olla yhteneviä parantavia
      vaikutuksia. En sano enempää kun en tiedä.

      • Nokkonen¨

        Todellisia puoskareita joka ainoa.


    • nizoralnuppi

      Kyllä se auttaa ja kyllä siitä on tehty tutkimuksia jos osaa vain googlea käyttää.

      Mulla auttoi ihan selkeästi eli hiukset ovat paksuuntuneet mutta minulla ei ehkä ollut syynä "vahva" miestyyppinen kaljuuntuminen vaan päänahan runsas rasvoittuminen ja seborrea...jotka nekin kyllä liittyvät
      miestyyppiseen kaljuuntumiseen. 3 krt. viikossa ja antaa sen vaikutta 3-5 min. mulla alkoi tulokset näkyä jo muutaman kk päästä.

      Kannattaa koittaa! Se on halpa shamboo eli et menetä mitään..saatat yllättyä.

      Olen siis mies 37v.

      • Nizroral

        "Hannuksela tarjoaa hiustenlähtöön yksinkertaista hoitoa: pidä päänahka puhtaana. - Päivittäinen sampoopesu riittää, hän sanoo. Kaljuuntuvien pää on usein rasvainen, ja he kärsivät taliköhnäihottumasta. Tahmaisessa nahassa viihtyvät monet mikrobit. Cocktail on tuhoisa hiustupille.

        Suositeltava hoitokeino on ketokonatsolia sisältävä lääke-sampoo, joka tappaa hilsettä tuottavia Pityrosporum ovale -hiivasieniä ja hillitsee päänahan tulehdusta. Tulokset ovat yhtä hyviä kuin minoksidiililla"


      • nainen.....
        Nizroral kirjoitti:

        "Hannuksela tarjoaa hiustenlähtöön yksinkertaista hoitoa: pidä päänahka puhtaana. - Päivittäinen sampoopesu riittää, hän sanoo. Kaljuuntuvien pää on usein rasvainen, ja he kärsivät taliköhnäihottumasta. Tahmaisessa nahassa viihtyvät monet mikrobit. Cocktail on tuhoisa hiustupille.

        Suositeltava hoitokeino on ketokonatsolia sisältävä lääke-sampoo, joka tappaa hilsettä tuottavia Pityrosporum ovale -hiivasieniä ja hillitsee päänahan tulehdusta. Tulokset ovat yhtä hyviä kuin minoksidiililla"

        Käykö tuo Nizoral shampoo myös käsiteltyihin hiuksiin esim.permis ,värjätty?


      • Nizokitso
        nainen..... kirjoitti:

        Käykö tuo Nizoral shampoo myös käsiteltyihin hiuksiin esim.permis ,värjätty?

        ...aiheuttanut mitään harmia. Permiksestä en tiedä, mutta erittäin todennäköisesti ei sillekään.


    • epätoivoinen

      Minulla Nizoral aiheutti muutoksen hiusrakenteessa niin että muutenkin ohuet hiukseni ohentuivat entisestään. Jousto ja kiilto hävisi pesuveden mukana viemäriin eikä ole palautunut useankaan kuukauden jälkeen.. Lisäksi olen alkanut kaljuuntumaan! Ei ikinä enää Nizoralia minun päähäni. Tukasta tuli myös ihan hirvittävän sähköinen eikä sähköisyys näytä katoavan. Kunpa en olisi pessyt aineella päätäni!!

    • nainen täällä

      Minullakin aika pian hiuksista tuli lasimaisia. Nyt käytän Nizoralia ajoittan, mutta en tiedä, onko siitä sitten mitään hyötyä.

    • Yksilöllistä

      Minä käytin Rogainea kahdeksan kuukautta ja ihmettelin, miksi nuo hiukset ovat koko ajan parin kolmen millin pituisia. Lopetin Rogainen käytön ja aloin käyttää pelkästään Nitzoral-voidetta. Nuo hiukset ryntäsivät nopeaan kasvuun ja kasvavat nyt normaalisti.

      Näin on asiat yksilöllisiä. Minulla ketokonatsoli toimii, mutta minoksidiili ei.

    • nainen täällä

      Voi kestää jopa 8 kuukautta, ennen kuin Rogainen teho näkyy.

    • Epätoivoinen

      Olen 30-v nainen, jonka hiukset alkoivat harventua vähän päälle parikymppisenä. Olen nyt käyttänyt Rogainea noin kolmisen vuotta. Ekan kuukauden aikana hiustenlähtö vain kiihtyi, sen jälkeen tuntui pysähtyvän, mutta noin puolen vuoden käytön jälkeen palasi suurin piirtein samalle tasolle kuin ennen käytön aloittamista. En tiedä miksi olen kuitenkin jatkanut käyttöä, ehkä pelkään, että jos lopetan, niin hiustenlähtö pahenee jopa tästäkin. Nyt vuosia jatkunut hiustenlähtö on jo alkanut näkyä suurimmassa osassa päälakea, eli kampauksellakin alkaa olla todella vaikea peitellä kaljuuntumista.
      Onko kenelläkään naisella kokemusta hiustensiirroista? Olitko tyytyväinen lopputulokseen? Näkyvätkö arvet? Entä onko muista litkuista tai lääkkeistä kuin Rogainesta ollut apua?

    • Turhaa rähjätä

      Oman kokemukseni mukaan Nizoral-shampoon ja voiteen yhteiskäyttö on erittäin tehokas hoitomuoto. Shampoo 2-3 kertaa viikossa ja voidetta muina päivinä, jätän sen yöksi vaikuttamaan ja pesen aamulla pois.

    • Anonyymi

      Mulla tulee silmät punaisiksi 1vrk:n ajaksi ja naamaakin punertavia "läiskiä".Eikä mene shampoota silmiin vaan "se höyrystyy" ja ärsyttää silmiä. // Liian herkkä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe