Primolut Nor

magu

Minun täytyy ottaa nyt primolut Nor (Pd 15-24)

olen lukenut, että lääke on vaarallinen, jos olisin raskana.

Voinko siis ottaa lääkkeen (Pd 15-24) ja yrittää normaalisti saada lasta?

kiitos vastauksesta!

12

13694

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olga

      ko. valmistetta (ihan en pane pääteäni pantiksi oliko Primolut N vai Nor) kystan hoitamisesksi. Gynekologini tiesi toiveistani saada lapsi ja sanoi, että valmistetta ei tulisi käyttää raskauden aikana, mutta totesi, ettei raskautta nyt keskeytettäisikään, mikäli tärppi tulisi. Emme käyttäeet ehkäisyä, mutta enpä tullut raskaaksikaan... Vasta kystan häviämisen jälkeen tärppäsi Terolut-kuurin tuella.

    • sama

      Kuuri alkamassa. Joudun ottamaan Primoja, koska kuukautisia ei ole tullut yli puoleen vuoteen. Minulle lääkäri teki raskaustestin ennen lääkkeiden aloittamista. On hyvin epätodennäköistä, että kuurin aikana tulisikaan raskaaksi, koska primolutit estävät munarakkulan kypsymisen eli ei tule ovulaatiotakaan. Minulle vain sanoi, että testaile välissä, jos tulisinkin raskaaksi. Todellisuudessa lääkkeet olisivat sikiölle vaarallisia vasta jos niitä olisi syönyt raskaana ollessa pidempään kuin kierron ajan. Teen testin aina ennen kuin aloitan uuden kuurin, joten ihan turvallisin mielin käytän.

      • Kerttunen

        Mulle taas lääkäri sanoi, että primolutit ei estä munarakkuloiden syntymistä. Jos näin olisi, niin miksi ihmisille määrättäisiin primolutut ja clomit samaan aikaan??


      • salla77
        Kerttunen kirjoitti:

        Mulle taas lääkäri sanoi, että primolutit ei estä munarakkuloiden syntymistä. Jos näin olisi, niin miksi ihmisille määrättäisiin primolutut ja clomit samaan aikaan??

        primot estää munarakkuloiden syntymisen jos niitä syödään tauotta monta kuukautta, esim. endon hoidossa. Riippuu siis ihan siitä mihin ne on sinulle määrätty ja minä kp:nä ne syöt..Niinhän siinä tuoteselosteessakin selvästi lukee..

        mihin teillä on muuten määrätty primot? Uteliaisuuttani kyselen... Ja oliko teillätyhjennysvuoto erilaista kuin normaali menkkavuoto? Tai oliko kvuliaammat menkat primoilla kuin normaalisti? Itselläni eka kuuri takana, menkat kesti n. 8 päivää, välillä luulin jo että vuoto loppui, kun koko päivänä ei tullut mitään, sitten taas alkoi turhruttamaan, välillä tuhru muuttui vereksi ja taas ruskeaa tuhrua ja sitä rataa. menkat oli tosi kivuliaat, normaalit buranat ei auttaneet yhtään vatsa-ja selkäkipuihin, koko lantion aluetta särki, normaalisti ei selkäkipuja menkkojen aikana ole. Hyytymiä ja veristä limaa tuli kamalasti, veristä, normaala vuotoa aika niukasti. Kivut oli kovat 4 päivää, normaalien menkkojen aikana vain ekana vuotopäivänä sattuu mahaan...

        kellään samanlaisia kokemuksia? Normaaliako?


    • tytyli

      Hei, minulle määrättiin yhdistelmä Clomifen Primolut Nor, juuri samoina kierron päivinä Primolutit kuin sinullakin.
      Ja tavoite tulla raskaaksi, eli tuskin lääkäri niin tyhmä olisi, että ensin syöttää Clomifenia ja sitten vaarallista hormonia, joka pilaisi kaiken.

    • Mums*

      Mulla meni näin: lääkkeinä siis primolutit ja clomifenit ja vaivana ovuloimattomuus ja se, että menkkoja ei luonnollisesti tule. Lääkitys aloitettiin primoilla ja sitten kp 5-9 clomit, jonka jälkeen ei enää primoja. Käyn verikokeissa kp 22 ja jos ovulaatiota ei ole tapahtunut eikä sitten tule menkkojakaan, nostetaan annosta seuraavaan kiertoon ja jatketaan pelkillä clomeilla.

    • ????

      Jos siis siirrän kuukautisia primolut nor tableteilla, niin entä jos sen aikana on yhdynnässä? Onko mitään haittaa?

      Ja toinen kysymys on, että voiko alkoholia käyttää kun syö tableteita? Onko haittavaikutuksia?

      • oooo00

        ...


    • Odottelija :(

      Kuinka nopeasti teillä on alkanut kuukautiset viimeisestä Primolut Norista? Mulla annos 10 mg/pvä ja viimeinen pilleri otettu 4,5 vrk sitten. Tänään on ollut kamalat menkkakivut, mutta vuoto ei ole vieläkään alkanut :(

      Syynä kuuriin on se, että kuukautiset eivät ole alkaneet keskeytyneen keskenmenon jälkeen.

    • kysta

      Minä sain primolut n:n kystan hoitoon, jonka tarkoituksena olisi ns. kypsyttää kysta 10 päivän ajan. Annostukseksi sain 5mgx10 eli kerran päivässä. Lääkärissä ei tullut puheeksi kuinka kauan pitäisi mennä kuurin lopettamisen jälkeen että menkat alkaisi, mutta itselläni on nyt 11 päivä eikä tietoakaan menkoista tai niiden alkamisesta.. Mistähän moinen johtuu? Pakkausselosteessa lukee että vuoto pitäisi alkaa 2-4 päivän kuluttua, mutta esimerkki annostus siinä oli kylläkin eri.. Liekkö siitä johtuva?

      Onko kellään käynyt samoin?

      • Anonyymi

        Sama tilanne täällä! Olisi kiva kuulla, kuinka kävi? Missä vaiheessa kuukautiset alkoivat?


    • Onuar

      Mikä ja mihin tarkoitukseen otetaan Primolut N 5 mg tapletteja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe