D.A.P. haihdutin

Girl -70

Hello kaikki tietäväiset...
Laittakaapas kokemuksianne d.a.p. haihduttimesta tai jostain muusta hyvästä konstista eroahdistukseen. Tähän mennessä olen kokeillet vain sitruunapantaa, joka on lopettanut meillä eroahdistukseen liittyvän uikutuksen. Nyt olen lukenut tuosta haihduttimesta ja mietin josko tuosta kapineesta olisi jotain apua meidän pikku pelkurille. Sittispanta on hyvä apu haukuntaan mutta mielestäni koira ei ole vielä täysin levollinen yksin ollessaan...vaan pelkää edelleen. Ja ilman pantaa haukku alkaa taas...

28

19648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei toiminut

mutta olen kyllä kuullut hyviä kokemuksia eli kannattaa kokeilla!

• Aktiivimakkara

Ei tuloksia mihinkään suuntaan.

• boksunomistaja

Koirakohtaistahan tuo DAPin toimivuus taitaa olla, mutta meillä ainakin toiminut erinomaisesti! Heti huomaa kun on säiliö haihduttimesta tyhjä niin tuhoaminen alkaa.

• sitruunapanta

Niin, eihän se sitruunapanta sitä koiran ahdistusta ja pahaa oloa poista. Sehän vain poistaa sen haukunnan.

• netta-81

On ollut käytössä pari vuotta,alkujaan eroahdistukseen ja stressiin.Auttoi myös esimerkiksi muutettaessa uuteen kotiin hillitsemään stressiä.Toimiva ja kätevä tapa.Huomaa kun haihdutin loppuu siitä,että koira muuttuu hieman rauhattomaksi taas,mutta toisaalta perusoireilu on tässä parin vuoden aikana helpottunut valtavasti pysyvästikin.Eli auttaa koko ajan huoneilmassa,mutta myös puree perusongelmaan muutenkin.

• sitruunapanta

Juu, siis tuo DAP haihdutin varmasti rauhoittaa koiraa jos se toimii ja näin ollen auttaa sitten siihen ongelmaan. Onkohan kellään kokemusta siitä että onko sitten vähitellen voinut jättää sen pois`? Toimiiko sillä tavalla.

• Girl-70

Nyt taitaa olla niin että lähden ostamaan sitä haihdutinta. Ilmeisesti kuitenkin rauhoittaa koiran mieltä ja olo tuntuu turvallisemmalta. Tuntuu pahalta lähteä kotoo kun tietää että toinen jää peloissaan odottamaan, kun sitruunapantakaan ei tosiaankaan sitä pelkoa poista. Kiitos vastanneille kovasti...

• Girl-70
        sitruunapanta kirjoitti:

Juu, siis tuo DAP haihdutin varmasti rauhoittaa koiraa jos se toimii ja näin ollen auttaa sitten siihen ongelmaan. Onkohan kellään kokemusta siitä että onko sitten vähitellen voinut jättää sen pois`? Toimiiko sillä tavalla.

Sehän se olis tietenkin päälimmäinen tarkoitus. Ja koska sitruunapanta ei vie ongelmaa mielelläni kokeilisin jotain muuta, mutta olisi tosiaan kiva tietää onko jollain käynyt niin onnellisesti että koira jää jo kotiin turvallisin mielin. Itse otin koiran vanhana (oli jo 8 vuotias silloin), eikä koskaan oikeastaan joutunut olemaan yksin, joten ongelma ei aivan hevillä lähde, lisäksi koirani on jo rotunsa puolestakin arka, muuten kyllä ihana luonne ja kiltti.

• netta-81
        sitruunapanta kirjoitti:

Siis kyllä DAP:sta pystyy "vieroittautumaan" (; Siis toisille ei tarvitse kuin kuureina pitää sitä seinässä silloin kun on jotakin stressaavaa tiedossa (uusivuosi ja raketit jne.).
        Ja opittuahan se eroahdistus oireilukin joskus periaatteessa on jos koira on kokenut siitä olevan hyötyä. Saa esim. lisähuomiota, hyvittelyä tms. Eli näin ollen siitä voi oppia poiskin kun koira huomaa ettei se vinkuna sitä mammaa sieltä enää tuokkaan possunkorvan kanssa kotiin.

Meillä kun on kyseessä rescue-koira, jolla on perusluonteessa arkuutta ja yliherkkyyttä äänille niin DAP pysynee aktiivisesti käytössä jatkuvasti kun koirulin elämänlaatukin kohenee sen avulla. Toisaalta raketit tai mitkään pommit ei koiraa hetkauta eli perusluonnekin on rauhoittunut.

• Pikkukoira
        Girl-70 kirjoitti:

Nyt taitaa olla niin että lähden ostamaan sitä haihdutinta. Ilmeisesti kuitenkin rauhoittaa koiran mieltä ja olo tuntuu turvallisemmalta. Tuntuu pahalta lähteä kotoo kun tietää että toinen jää peloissaan odottamaan, kun sitruunapantakaan ei tosiaankaan sitä pelkoa poista. Kiitos vastanneille kovasti...

Missäpäin asut? Meillä käytettiin ko. tuotetta pennun matkapahoivointiin.
        Pullo maksoi 36 euroa ja voisin myydä sinulle loput 10 euron hintaan, kun emme itse sitä enää tarvitse. Pullosta ei ole käytetty kuin muutama suihkaus. Oli tosi tehokasta! Asumme Espoossa.

• Haihdutin
        Pikkukoira kirjoitti:

Pullo maksoi 36 euroa ja voisin myydä sinulle loput 10 euron hintaan, kun emme itse sitä enää tarvitse. Pullosta ei ole käytetty kuin muutama suihkaus. Oli tosi tehokasta! Asumme Espoossa.

Meilläkin oli tuo haihdutin, mutta huomasimme että se vuoti nurkkaan ko. ainetta. Olikohan tuo jotenkin viallinen vai mikä mahtoi olla kyseessä. Haihdutin oli siis kyllä oikeinpäin...ei ylösalaisin.

• Girl-70
        Pikkukoira kirjoitti:

Jos laitat postin kautta tulemaan. Laita vaikka postia tuohon osoitteeseen niin saat osoitteeni.
        [email protected]

• Pikkukoira
        Girl-70 kirjoitti:

Jos laitat postin kautta tulemaan. Laita vaikka postia tuohon osoitteeseen niin saat osoitteeni.
        [email protected]

Laitoin sinulle sähköpostia tulemaan.

• Pen_tu
        sitruunapanta kirjoitti:

Meillä naapurit valittivat viime keväänä koiramme ulisevan yksinään. Ostimme haihduttimen ja pidimme sitä paikoillaan reilut puoli vuotta. Sen jälkeen otimme sen pois, eivätkä naapurit ole sen yhden kerran jälkeen valittaneet.

Pitää kuitenkin muistaa, että haihdutin ei ole mikään ihmelaite, mikä yksinään poistaa eroahdistuksen. Myös omistajaa tarvitaan: on tehtävä paljon yksinoloharjoituksia. Haihdutin on vain tukena harjoittelussa.

• hyvä keksintö

Meillä se ainakin auttoi täysin1Koiramme ei myöskään pelkää ukkosta koska käytin sitä ukonilmallakin.Myös uudenvuoden raketit ei pelota.

• uteliaspersoona

Meillä on noin 9 viikkoinen chihuahuapentu, jolla on jonkinmoista eroahdistusta tms koska se huutaa kuin sikaa teurastaisi, aina yksin jäätyään (uskomattoman kauan, uskomattoman kovaa :P) ja testattiin sitten d.a.p-suihketta, kun sitä paljon suositeltiin.
        Meillä se ei kyllä näytä toimivan, sillä hän huutaa siltikin ihan yhtä lailla. Olisiko mahdollisesti se haihdutin sittenkin parempi kuin suihke? tasainen höyry koiralle :D

• pk

Totta hemmetissä se pelkää, kun se saa pelottavan suihkauksen naamalleen joka kerta kun ilmaisee pelkoaan. Se sitruunapanta vain lisää pelkoa. (Saattaa toki poistaa pelon oireita, mutta koira silti pelkää enemmän.)

• uteliaspersoona

"Totta hemmetissä se pelkää, kun se saa pelottavan suihkauksen naamalleen joka kerta kun ilmaisee pelkoaan. Se sitruunapanta vain lisää pelkoa. (Saattaa toki poistaa pelon oireita, mutta koira silti pelkää enemmän.) "

^ Minun lähettämä viesti ei ainakaan koskenut sitruunapantaa tai mitään naamalla suihkimista, jos minulle siis vastauksen tarkoitit.
        D.A.P suihketta ei missään nimessä suihkuteta nassuun sillä se sisältää alkoholia. Oletko perehtynyt aiheeseen ennen kuin vastailet?

• bonnebonnel

Mitä mieltä olette, toimiiko DAP yölliseen vikinäkonserttiin joka on aivan korvia huumaava...

• Kukkahatuton setä

Jos koira on fyysisesti kunnossa ja paikka, jossa se nukkuu on asianmukainen, niin oikea ratkaisu on korvatulpat. Koiralle täytyy opettaa, että yöllä ollaan yksin ja se on ihan normaalia. Korvatulpat siis korviin ja parin viikon kuluttua ette edes muista tällaista ongelmaa olleen. Avainsana on se, että koiraa ei mennä silittelemään tai rauhoittelemaan keskellä yötä. Jos näin tekee, niin aina on vain vaikeampi projekti edessä.

Näinä Ostos-tv:n aikoina on kiva tietysti hankkia kaikenmoisia vimpaimia.

• kasipasi

ei sitruunapantaa, kun ei se poista sitä ongelmaa jestas sentään -.-
      eikä tuo d.a.p_kaan poista ongelmaa, se on apua siihen että harjoittelee koiran kanssa yksinoloa! ei tuokaan yksinään poista ongelmaa !!

• haihdutin

itse käytin sitä spraytä pennulla ja toimii ihan hyvin kun ei jatkuvasti käytä.. toimii myös matkapahoinvoiviin koiriin automatkoilla ei meinaan oksentele.

• D.A.P on turvallinen

Ehdottamasti D.A.P.ia kannaatta kokeilla.
      Nuo haukkupannat pitäisi lailla kieltää, sillä nehän vain lisäävät pelkoa koirissa. Erityisesti sitruuna, pippuri yms. naamalle suihkuttavat vempaimet.

Joillakin on myös toisen koiran hankkiminen auttanut. Viime kädessä rauhoittavien lääkkeiden hankkiminen on kai se viimeinen keino, mutta ehkä näistä kuitenkin se varmin.

• HuMpuUkiaKOkoRahAlla

Täyttä humpuukia koko haihdutin, tyhmät maksaa turhasta.

• canis.familiaris

Kädettömien härpäkkeitä

• Voi toimia

Ystävälläni on neljä koiraa ja kerran kävin siellä kylässä kun DAP oli laitettu seinään paria päivää aikaisemmin. Ero oli todella selkeä, ihan kuin koirat olisi ottaneet jotain onnellisuuspillereitä, makoilivat tyytyväisinä ja olisin voinut jopa väittää että hymyilivät. Kävivät kyllä moikkaamassa kun tulin, mutta se huutokonsertti on paljon lyhyempi. Myös omistaja nauroi ettei arvannut että voi olla niin tehokas.

Myöhemmin sain haihduttimen lainaan kun meille tuli pentu, mutta en oikein tiedä vaikuttiko se, sillä koiralla oli tietty eroahdistusta emostaan.

• Dapit, pannat, lelut

toimii hyvänä apuvälineenä ja harjoittelun TUKENA ja LISÄNÄ. Mulla on käytössä kaikkia apuvälineitä koiran eroahdistuksen lieventämiseen, jotka tukevat aktiivista ja määrätietoista harjoittelua. Asteittain koira jää pidemmiksi ajoiksi yksin ja muutenkin on koiran itsevarmuutta treenattu. On meidän sessu liian kuuliainen ja riippuvainen ihmisestä.

Ei apuvälineissä mitään pahaa ole, kunhan niistä ei tule itsetarkoitus.

• Luc

Meillä haihdutin dAp sai koiran hermostumaan pahemmin. Muuttui heti paljon pakko oireisemmaksi ja pyrkii selvästi kauemmaksi haihduttimesta. Eli mikä haju se onkaan niin meidän narttu pelkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53