Niin, osaisiko kukaan neuvoa, mihin ihmeeseen hamsterini mahtoi kuolla?
Se kuoli vähän valaa kuukausi sitten.
Kun tulin kaverilötani, äiti kertoi löytäneensä sen kuolleena vesipulloan alta. Silmät olivat aivan kuivat ja ruumis oli kylmä.
Hamsteri ei ollut edes kovinkaan vanha, yhden vuoden ja neljä viikkoa.
Itse ajattelen että se on kuollut sydänkohtaukseen tai johonkin sen tapaiseeen.
Edellisenä iltana ja aamuna se eli vielä täyttä elämää häkissään.
Ajattelin, että ostan syksyllä uuden...
Neuvoja?
Hamsterini kohtalo
5
483
Vastaukset 5
Kuolinsyytä on hyvin vaikea sanoa varmaksi, jos hamsteria ei lähetä EELAan tutkittavaksi ja se maksaa. Oliko hamsteri lihava tai laiha, oliko sillä mitään epämääräisiä paiseita tai oliko sen käytös muuttunut? Liikalihavuus voi aiheuttaa sydänkohtauksen, kun verisuonet tukkeutuvat ja sydän joutuu kovemmalle rasitukselle. Jos hamsteri vaikutti normaalilta, sillä on voinut olla jotakin vikaa jossakin elimessä. Se on voinut olla myös synnynnäinen vika.
Millaisessa paikassa hamsterin häkki oli? Tuli mieleen myös lämpöhalvaus. Jos häkki oli aurinkoisessa paikassa on mahdollista, että hamsteri kuoli kuumuuteen. Se selittäisi juomapullon alle kuolemisenkin. On mahdollista myös, että hamsteri vain oli lyhytikäisestä suvusta, etenkin jos se oli naaras.
(Olen siis se sama Tiinu, joka on täällä kysymysiinne vastaillut viimeiset lähes kolme vuotta. Sain vihdoin nimimerkin rekattua. :))- Martsa
Se taisi kuolla siihen, "lyhytikäisyyteen" koska se oli myös naaras, niinkuin luulit / ajattelit
Paiseita ym. ei ollut. se ei ollut lihava tai liian laiha, sellainen sopivan hoikka.
Häkki ei ollut auringossa, eikä käytös ollut muuttunut.
Kiitos kuitenkin. Martsa kirjoitti:
Se taisi kuolla siihen, "lyhytikäisyyteen" koska se oli myös naaras, niinkuin luulit / ajattelit
Paiseita ym. ei ollut. se ei ollut lihava tai liian laiha, sellainen sopivan hoikka.
Kiitos kuitenkin....sillä saattoi olla se (perinnöllinen?) sydänvika. Yleensä naaraatkaan eivät ihan noin nuorena kuole.
Tuli mieleen myös, että olisiko se voinut satuttaa itsensä niin, että sille olisi tullut sisäisiä vaurioita, jotka eivät näy ulos? Se on myös mahdollista.Martsa kirjoitti:
Kiitos kuitenkin.voivat aiheuttaa myös bakteerit. Niitä hamsteri voi saada mistä vain, jopa kaupan ruoasta, eivätkä ne yleensä aiheuta mitään, minkä ihminen voisi huomata. Vasta ruumiinavauksessa ne paljastuvat.
- Sohvi
Sanoisin että se on voinut kuolla sydän kohtaukseen. Myös se on voinut kuolla vanhuuteen jos se oli yli vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1091481Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91827- 54716
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35711Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja142686Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat37591Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40571Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö203551Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32546- 61540