Hamsterini kohtalo

Martsa

Niin, osaisiko kukaan neuvoa, mihin ihmeeseen hamsterini mahtoi kuolla?
Se kuoli vähän valaa kuukausi sitten.
Kun tulin kaverilötani, äiti kertoi löytäneensä sen kuolleena vesipulloan alta. Silmät olivat aivan kuivat ja ruumis oli kylmä.

Hamsteri ei ollut edes kovinkaan vanha, yhden vuoden ja neljä viikkoa.
Itse ajattelen että se on kuollut sydänkohtaukseen tai johonkin sen tapaiseeen.

Edellisenä iltana ja aamuna se eli vielä täyttä elämää häkissään.

Ajattelin, että ostan syksyllä uuden...

Neuvoja?

5

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuolinsyytä on hyvin vaikea sanoa varmaksi, jos hamsteria ei lähetä EELAan tutkittavaksi ja se maksaa. Oliko hamsteri lihava tai laiha, oliko sillä mitään epämääräisiä paiseita tai oliko sen käytös muuttunut? Liikalihavuus voi aiheuttaa sydänkohtauksen, kun verisuonet tukkeutuvat ja sydän joutuu kovemmalle rasitukselle. Jos hamsteri vaikutti normaalilta, sillä on voinut olla jotakin vikaa jossakin elimessä. Se on voinut olla myös synnynnäinen vika.

      Millaisessa paikassa hamsterin häkki oli? Tuli mieleen myös lämpöhalvaus. Jos häkki oli aurinkoisessa paikassa on mahdollista, että hamsteri kuoli kuumuuteen. Se selittäisi juomapullon alle kuolemisenkin. On mahdollista myös, että hamsteri vain oli lyhytikäisestä suvusta, etenkin jos se oli naaras.


      (Olen siis se sama Tiinu, joka on täällä kysymysiinne vastaillut viimeiset lähes kolme vuotta. Sain vihdoin nimimerkin rekattua. :))

      • Martsa

        Se taisi kuolla siihen, "lyhytikäisyyteen" koska se oli myös naaras, niinkuin luulit / ajattelit
        Paiseita ym. ei ollut. se ei ollut lihava tai liian laiha, sellainen sopivan hoikka.
        Häkki ei ollut auringossa, eikä käytös ollut muuttunut.

        Kiitos kuitenkin.


      • Martsa kirjoitti:

        Se taisi kuolla siihen, "lyhytikäisyyteen" koska se oli myös naaras, niinkuin luulit / ajattelit
        Paiseita ym. ei ollut. se ei ollut lihava tai liian laiha, sellainen sopivan hoikka.
        Häkki ei ollut auringossa, eikä käytös ollut muuttunut.

        Kiitos kuitenkin.

        ...sillä saattoi olla se (perinnöllinen?) sydänvika. Yleensä naaraatkaan eivät ihan noin nuorena kuole.

        Tuli mieleen myös, että olisiko se voinut satuttaa itsensä niin, että sille olisi tullut sisäisiä vaurioita, jotka eivät näy ulos? Se on myös mahdollista.


      • Martsa kirjoitti:

        Se taisi kuolla siihen, "lyhytikäisyyteen" koska se oli myös naaras, niinkuin luulit / ajattelit
        Paiseita ym. ei ollut. se ei ollut lihava tai liian laiha, sellainen sopivan hoikka.
        Häkki ei ollut auringossa, eikä käytös ollut muuttunut.

        Kiitos kuitenkin.

        voivat aiheuttaa myös bakteerit. Niitä hamsteri voi saada mistä vain, jopa kaupan ruoasta, eivätkä ne yleensä aiheuta mitään, minkä ihminen voisi huomata. Vasta ruumiinavauksessa ne paljastuvat.


      • Sohvi

        Sanoisin että se on voinut kuolla sydän kohtaukseen. Myös se on voinut kuolla vanhuuteen jos se oli yli vuoden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      629
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      52
      519
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe