Olen saanut tähän astiset (3) gm-kohtaukseni aina niin,että joku on ollut paikalla ja hälyttänyt apua.Sitä on nimittäin tarvittu kun kohtaus on kestänyt niin kauan.
Asun yksin ja muutenkin tulee vietettyä aikaa yksinään jonkun verran ja onkin alkanut mietityttämään seuraava kohtaus...Jos olenkin yksin.
Haluaisinkin kokemuksia/tietoa siitä mitä tapahtuu jos/kun saan kohtauksen yksin.
Heräänkö vaan jossakin vaiheessa esim.lattialta?
ISO kohtaus yksinollessa...
20
2935
Vastaukset
- kesäheinä
Tuota olen juurikin miettinyt viimeset kuukaudet..uskallanko lähteä yksin asumaan!?
- tiitu
Saatko useinkin kohtauksia?
Itse en ole koskaan yksinasumista kokenut pelottavana.Sillointällöin mietityttää...2 vuotta on nyt tullut asusteltua ja hyvin on mennyt.Äiti aina huolehtii ja soittelee että ootko vielä hengissä :)
Olisi hyvä kun saisi vaikka hälytettyä apua kun/jos ennakkotunne tulee.
Itse saan lähes päivittäin "outoja oloja" - poissaolokohtauksia.Joku kaunis päivä joku näistä saattaa sitten aiheuttaa ison kohtauksen,eli vaikea tietää koska se tapahtuu... - kesäheinä
tiitu kirjoitti:
Saatko useinkin kohtauksia?
Itse en ole koskaan yksinasumista kokenut pelottavana.Sillointällöin mietityttää...2 vuotta on nyt tullut asusteltua ja hyvin on mennyt.Äiti aina huolehtii ja soittelee että ootko vielä hengissä :)
Olisi hyvä kun saisi vaikka hälytettyä apua kun/jos ennakkotunne tulee.
Itse saan lähes päivittäin "outoja oloja" - poissaolokohtauksia.Joku kaunis päivä joku näistä saattaa sitten aiheuttaa ison kohtauksen,eli vaikea tietää koska se tapahtuu...Emmäkään, mut läheiset pitää. Tod. näkösesti se mullakin tulee oleen tota et porukat soittelee. Se vaan on kehno juttu, et mä saan toisinaan öisin kohtauksia. Se saattaa olla aamulla game over, ku ne on niin pitkiä et lähes poikkeuksetta tarttenu ambulanssia.
ranteesesi ja jos on ennakko tunne kohtauksesta, niin nappia painamalla tulee lähin ambulanssi paikalle.
Tästä ranteeseen laitettavasta laitteesta oli hiljattain keskustelua palstalla.- Hugo
Jos saa ison kohtauksen, niin eihän sitä nyt lähtökohtana ole, että kuolee, jos on yksin. Tapahtuuhan ihmiselle paljon muutakin yksinollessa. Rohkeasti vaan asumaan yksin tai sitten kimppaan jonkun kanssa. Kimppakämppiä monet haluaa jo niiden edullisuuden takia ainakin pääkaupunkiseudulla tai sitten etsit itselle kumppanin ja muutat yhteen, mutta eihän se nyt oikeasti se syy yhteenmuuttamiseen saa olla.
- katja
...minä varsin älykkäänä ihmisenä olen suorastaan hakeutunut saamaan kohtaukset yksin ja ehdottoman salaa. Kas piilottelin epiä läheisiltänikin liki 25 vuoden ajan. Kohtauksia olen saanut siivouskomerossa, pukuhuoneessa, autossa, töissä arkistossa, viinavarastossa....missä vaan, suurimman osan tietysti kotona. Muutama vekki on tullut, joku murtumakin, lukematon määrä mustelmia ja pikkuruhjeita. Pelkotiloja ja ahdistusta hurrrjasti! Puolison on kylläkin jo 12 vuotta tiennyt tästä ja lapseni tietysti. Minun onneni on aura, joka on melko voimakas ja varoittaa jotta ennätän käydä makuulle. Syyt epin piilotteluun olivat moninaiset, mutta usko tai älä oli mulla syyt =) Joka tapauksessa, kun ihan oikeasti on fiksu ja vallankin jos on yhtään auraa, niin minusta yksinkin voisi ihan hyvin asua. Poikkeuksena ehkä jos on taipumusta tulla sarjoittuvia GM-kohtauksia, mutta onhan sittenkin tukiasuntoja tai vaikka kimppakämppä kaverin kanssa tms
- tiitu
se nimittäin kun huomaa että kohtaus on tulossa,niin hakeutuu pois ihmisten luota...
Itse teen niin.Tarkoitan nyt näitä "pieniä kohtauksia." En halua että muut näkevät että teen jotain sellaista jota en itse tiedosta tekeväni...Mielummin pakenen vaikka nurkan taakse :) Joskus vaan voi käydä niin että tämä pieni kohtaus muuttuukin isoksi enkä palaakaan sieltä nurkan takaa... - katja
tiitu kirjoitti:
se nimittäin kun huomaa että kohtaus on tulossa,niin hakeutuu pois ihmisten luota...
Itse teen niin.Tarkoitan nyt näitä "pieniä kohtauksia." En halua että muut näkevät että teen jotain sellaista jota en itse tiedosta tekeväni...Mielummin pakenen vaikka nurkan taakse :) Joskus vaan voi käydä niin että tämä pieni kohtaus muuttuukin isoksi enkä palaakaan sieltä nurkan takaa...varmaan jokaisella "piilottelijalla" vähän omat syynsä, mutta eipä se kyllä ihan viisasta ole ei. On se jotenkin pelottavaa menettää itsekontrolli...siks kait minä en käytä alkoakaan ja lääkkeitäkin vain pakon edessä
- Hugo
tiitu kirjoitti:
Itse teen niin.Tarkoitan nyt näitä "pieniä kohtauksia." En halua että muut näkevät että teen jotain sellaista jota en itse tiedosta tekeväni...Mielummin pakenen vaikka nurkan taakse :) Joskus vaan voi käydä niin että tämä pieni kohtaus muuttuukin isoksi enkä palaakaan sieltä nurkan takaa...Ainakin on puhuttu norsujen hautuumaasta, jonne ne hakeutuu kuolemaan. Minullakin on aura ja selkeä ja teen todellakin teidän kuvailemalla tavalla, että hakeudun äkkiä "kotiin", jossa voin rauhassa voida huonosti. On siihen rationaalisiakin syitä, että miksi haluaa olla rauhassa. Kun on aura ja herkkänä kaikille ärsykkeille, ei kenenkään ihmisen seura kiinnosta ja kaikki kysymykset ärsyttävät, kun ei niihin jaksa vastata. Kaikki voima menee vain siihen, että saa itsensä kuntoon.
Täytyy myöntää, että pyydän myös anteeksi, jos pilaan mm. juhlat voimalla huonosti ja lähden pois. Voisin hyvin kuvitella, että itsekin olisin nuorena mennyt saamaan kohtauksen mm. arkistotilaan. Viimetyöpaikassa kyllä minulle osoitettiin lepohuone, jonne voin mennä tarvittaessa ja siellä oli sänky. Kun en kolmeen vuoteen oireillut, niin se sitten muutettiin varastoksi. Työkaverini kyllä tiesivät epilepsiastani ja työnantajanikin. Ymmärrystä ja apua tuli kuitenkin yllättävän vähän, jos en jaksanut aina olla hyvällä tuulella ja mielestäni sainkin potkut työpaikasta juuri sen takia.
Johtopäätös: Periaatteessa heikkous hyväksytään, mutta käytännössä on oltava aina tehokas tai muuten saa potkut. Mitäs ne työnantajat sairaalle maksavat palkkaa, jos on olemassa terveitäkin työttömänä?
Itse en kyllä ikinä alkaisi käyttämään jotain valopää t-paitaa. En ymmärrä, että miksi pitää huutaa omia heikkouksiaan muille, varsinkin kun se t-paita on tyylitön. Jos olisi hieno paita voisin harkita, mutta tuskin silti. Yllättävän moni tuntee ennakkoluuloja epilepsiaa kohtaan ja yllättävän moni myös tuntee suurta myötätuntoa! Kohtausta edeltävänä aikana en todellakaan ole parhaimmillani ja annan epileptikoista huonon kuvan, koska varmasti olen ärtyisä, vaikka tuntematon ihminen yrittäisi vain auttaa työntämällä vaikka lompakon suuhuni.
Brasilia pelasi kovin huonosti:D. - yks neito
Hugo kirjoitti:
Ainakin on puhuttu norsujen hautuumaasta, jonne ne hakeutuu kuolemaan. Minullakin on aura ja selkeä ja teen todellakin teidän kuvailemalla tavalla, että hakeudun äkkiä "kotiin", jossa voin rauhassa voida huonosti. On siihen rationaalisiakin syitä, että miksi haluaa olla rauhassa. Kun on aura ja herkkänä kaikille ärsykkeille, ei kenenkään ihmisen seura kiinnosta ja kaikki kysymykset ärsyttävät, kun ei niihin jaksa vastata. Kaikki voima menee vain siihen, että saa itsensä kuntoon.
Täytyy myöntää, että pyydän myös anteeksi, jos pilaan mm. juhlat voimalla huonosti ja lähden pois. Voisin hyvin kuvitella, että itsekin olisin nuorena mennyt saamaan kohtauksen mm. arkistotilaan. Viimetyöpaikassa kyllä minulle osoitettiin lepohuone, jonne voin mennä tarvittaessa ja siellä oli sänky. Kun en kolmeen vuoteen oireillut, niin se sitten muutettiin varastoksi. Työkaverini kyllä tiesivät epilepsiastani ja työnantajanikin. Ymmärrystä ja apua tuli kuitenkin yllättävän vähän, jos en jaksanut aina olla hyvällä tuulella ja mielestäni sainkin potkut työpaikasta juuri sen takia.
Johtopäätös: Periaatteessa heikkous hyväksytään, mutta käytännössä on oltava aina tehokas tai muuten saa potkut. Mitäs ne työnantajat sairaalle maksavat palkkaa, jos on olemassa terveitäkin työttömänä?
Itse en kyllä ikinä alkaisi käyttämään jotain valopää t-paitaa. En ymmärrä, että miksi pitää huutaa omia heikkouksiaan muille, varsinkin kun se t-paita on tyylitön. Jos olisi hieno paita voisin harkita, mutta tuskin silti. Yllättävän moni tuntee ennakkoluuloja epilepsiaa kohtaan ja yllättävän moni myös tuntee suurta myötätuntoa! Kohtausta edeltävänä aikana en todellakaan ole parhaimmillani ja annan epileptikoista huonon kuvan, koska varmasti olen ärtyisä, vaikka tuntematon ihminen yrittäisi vain auttaa työntämällä vaikka lompakon suuhuni.
Brasilia pelasi kovin huonosti:D.Osta sitte t-paita tekstillä "olen paikalla, mutten läsnä". Sopiiko paremmin? T-paitoihinhan voi monista paikoista ottaa tekstin mistä tykkää. Olisin ite joskus hommannu tommosen mut äiti ei tykänny ajatuksesta..ehkä sen takia että se piti liian hyvin paikkaansa.
Ei siinä liiton paidassa mitään valopäätä ole! -siinä lukee: Minussa on villiä virtaa.(tosta villi sanasta en nyt mee takuuseen). Se valopää olis mun mielestä hienompi, annoin kaverille sellasen ja sen kaverit ihmetteli mistä niin hienoja heijastimia saa;) - Hugo
yks neito kirjoitti:
Osta sitte t-paita tekstillä "olen paikalla, mutten läsnä". Sopiiko paremmin? T-paitoihinhan voi monista paikoista ottaa tekstin mistä tykkää. Olisin ite joskus hommannu tommosen mut äiti ei tykänny ajatuksesta..ehkä sen takia että se piti liian hyvin paikkaansa.
Ei siinä liiton paidassa mitään valopäätä ole! -siinä lukee: Minussa on villiä virtaa.(tosta villi sanasta en nyt mee takuuseen). Se valopää olis mun mielestä hienompi, annoin kaverille sellasen ja sen kaverit ihmetteli mistä niin hienoja heijastimia saa;)Jotenkin sopisi tyyliisi "Olen paikalla mutten läsnä". Se pistää miettimään, että mitä tarkoittaa ja en ainakaan itse oikein ymmärrä, että mitä se tarkoittaa tapauksessani. HIENO!
Maija Vilkkumaan t-paita EI, on ollut kovassa käytössä. Olen paikalla, mutten läsnä voisi olla ns. cool, vaikka sellaiseen minulla ei tarvetta. Jotenkin filosofisen oloinen teksti kuitenkin ja ns. myyginen - tiitu
yks neito kirjoitti:
Osta sitte t-paita tekstillä "olen paikalla, mutten läsnä". Sopiiko paremmin? T-paitoihinhan voi monista paikoista ottaa tekstin mistä tykkää. Olisin ite joskus hommannu tommosen mut äiti ei tykänny ajatuksesta..ehkä sen takia että se piti liian hyvin paikkaansa.
Ei siinä liiton paidassa mitään valopäätä ole! -siinä lukee: Minussa on villiä virtaa.(tosta villi sanasta en nyt mee takuuseen). Se valopää olis mun mielestä hienompi, annoin kaverille sellasen ja sen kaverit ihmetteli mistä niin hienoja heijastimia saa;)Sopisi mulle hyvin!
"Olen paikalla,mutten läsnä" heh...
- sauvatar
ja suurimman osan kohtauksista olen saanut yksin.
Olen herännyt lattialta, asfaltilta, portaista, pesutuvasta,wc:n lattialta jne...
Kannattaa ottaa selvää siitä hälytysrannekkeesta
jos sellaisen saisit.
Rohkeasti vain omaan kämppään ja kohtausta ei kyllä mikään estä,
kun se on tullakseen olet sitten yksin tai kaksin.
Tikattu on ja mustelmia siellä sun täällä on ollut ja mennyt.
Yhtään luuta tai murtumaa en vielä ole saanut, onneksi.- Hugo
Sinulla ei siis estä? Ihan sydämmestä vääntää kertomuksesi. Onneksi olet muuten niin jäärä ja "hyvässä hoidossa" kotona. Olet varmaan kokeillut kaikki mahdollisesti ehkäisevät lääkkeet, joten tiedät asian.
- sauvatar
Hugo kirjoitti:
Sinulla ei siis estä? Ihan sydämmestä vääntää kertomuksesi. Onneksi olet muuten niin jäärä ja "hyvässä hoidossa" kotona. Olet varmaan kokeillut kaikki mahdollisesti ehkäisevät lääkkeet, joten tiedät asian.
Mitään ei ole ehdotettu, lukenut niistä olen vasta nyt, kun sä oot kertonut mitä käytät ja joku muukin niistä on kertonut aiemmin. Työkseni olen joutunut antamaan Stesolidia epiläiselle kohtauksen jälkeen ja kerran itse sain ambulansissa kait, mutta sen kielsin, kun sen jälkeen menin niin sekavaan olotilaan ja vielä unisemmaksi.
Taas sen näkee kuin mua on päähän potkittu lääkärien taholta. Lukeekohan mun papereissa IDIOOTTI; SAA KOHDELLA KALTOIN !!! - Hugo
sauvatar kirjoitti:
Mitään ei ole ehdotettu, lukenut niistä olen vasta nyt, kun sä oot kertonut mitä käytät ja joku muukin niistä on kertonut aiemmin. Työkseni olen joutunut antamaan Stesolidia epiläiselle kohtauksen jälkeen ja kerran itse sain ambulansissa kait, mutta sen kielsin, kun sen jälkeen menin niin sekavaan olotilaan ja vielä unisemmaksi.
Taas sen näkee kuin mua on päähän potkittu lääkärien taholta. Lukeekohan mun papereissa IDIOOTTI; SAA KOHDELLA KALTOIN !!!Kauppanimeltä niitä on erilaisia, mutta varmaan tunnetuin on Diapam. Ainakin minulla se lopettaa auran tullessa ja nykinöiden tullessa kohtauksen kuin seinään. Väsynyt olohan siitä tulee, mutta sehän on vain hyvä, sillä uni tekee ainakin minulle sitten hyvää ja voi pirteänä herätä, kun on saanut nukuttua.
Stesodilsissa on varmasti ollut jotain rauhoittavaa, mahdollisesti bentsodiatsepaamia ja en kyllä oikein ymmärrä, että miksi et halua sitä käyttää, jos se ehkäisee kohtauksen tulemisen, vaikka se nukuttaa ja alkaa väsyttää. Kaikilla se ei kyllä toimi ja saattaa aiheuttaa vastakkaisenkin reaktion, mutta kuvailemasi väsymys ja uneliaisuus on rauhoittavan lääkkeen tarkoituskin. Tarvittaessa kai sitä voi käyttää, jos se estää kohtaukset... en ole taaskaan lääkäri ja koska se aiheuttaa riippuvuutta ja tolenssasin kasvua, jos sitä pitää käyttää, sitä ei kai anneta potilaille, jotka saavat jatkuvasti kohtauksia. Itselläni ei ole sellaista ongelmaa, sillä saan oireita vain erittäin stressaantuneena ja väsyneenä ja mahdollisesti krapulassa. Noista aiheuttavista syistä etenkin krapula on vältettävissä, väsymys nukkumalla (jos saa) ja stressin suhteen olen kyllä aika mahdoton tapaus. Jos ei ole stressiä, niin kyllä sitä jostain keksii aina. - sauvatar
Hugo kirjoitti:
Kauppanimeltä niitä on erilaisia, mutta varmaan tunnetuin on Diapam. Ainakin minulla se lopettaa auran tullessa ja nykinöiden tullessa kohtauksen kuin seinään. Väsynyt olohan siitä tulee, mutta sehän on vain hyvä, sillä uni tekee ainakin minulle sitten hyvää ja voi pirteänä herätä, kun on saanut nukuttua.
Stesodilsissa on varmasti ollut jotain rauhoittavaa, mahdollisesti bentsodiatsepaamia ja en kyllä oikein ymmärrä, että miksi et halua sitä käyttää, jos se ehkäisee kohtauksen tulemisen, vaikka se nukuttaa ja alkaa väsyttää. Kaikilla se ei kyllä toimi ja saattaa aiheuttaa vastakkaisenkin reaktion, mutta kuvailemasi väsymys ja uneliaisuus on rauhoittavan lääkkeen tarkoituskin. Tarvittaessa kai sitä voi käyttää, jos se estää kohtaukset... en ole taaskaan lääkäri ja koska se aiheuttaa riippuvuutta ja tolenssasin kasvua, jos sitä pitää käyttää, sitä ei kai anneta potilaille, jotka saavat jatkuvasti kohtauksia. Itselläni ei ole sellaista ongelmaa, sillä saan oireita vain erittäin stressaantuneena ja väsyneenä ja mahdollisesti krapulassa. Noista aiheuttavista syistä etenkin krapula on vältettävissä, väsymys nukkumalla (jos saa) ja stressin suhteen olen kyllä aika mahdoton tapaus. Jos ei ole stressiä, niin kyllä sitä jostain keksii aina.oli annettu jotta kohtaus loppuisi
ei siis ennen kohtausta.
Diapamia kerran pyysin Neurolta sitä piti ottaa, kun tunsin kohtauksen tulevan ja kun tunsin,
että nyt uskallan tuota myrkkyä kokeilla
niin olin pesutuvassa.
Lapseni soitti miehelleni ja sanoi tuo nyt sitä uutta lääkettä ja ei se hätäpäissään tuonut oikeaa vaan toi Gabitriliä ja en siinä olotilassa enään kyennyt tarkistamaan mitä otin.
Jälkeenpäin huomasin kotona Diapam purkin olevan edelleen avaamaton ja ei sitä koskaan sitten avattu.
Älä vaan kysy miksi, niin pitkälle en muista. - Hugo
sauvatar kirjoitti:
oli annettu jotta kohtaus loppuisi
ei siis ennen kohtausta.
Diapamia kerran pyysin Neurolta sitä piti ottaa, kun tunsin kohtauksen tulevan ja kun tunsin,
että nyt uskallan tuota myrkkyä kokeilla
niin olin pesutuvassa.
Lapseni soitti miehelleni ja sanoi tuo nyt sitä uutta lääkettä ja ei se hätäpäissään tuonut oikeaa vaan toi Gabitriliä ja en siinä olotilassa enään kyennyt tarkistamaan mitä otin.
Jälkeenpäin huomasin kotona Diapam purkin olevan edelleen avaamaton ja ei sitä koskaan sitten avattu.
Älä vaan kysy miksi, niin pitkälle en muista.Voi olla samaa ainetta tai ei ja jos ei ole, niin ei ihme, että ei auttanut.
Jos oikeasti tällä lääkityksellä saat harvoin kohtauksia ja tunnet auran, niin ei tuo ehkäisevä lääkitys ole varmasti huono vaihtoehto... aikaamyöten voi käydä, että kohtaukset sitten kokonaan jää pois, jos saat kaikki tulevat kohtaukset estettyä. Aivoit voivat parantuaa... riskinä on tietenkin, että lääkkeeseen tottuu ja olet sitten pulassa.
Dipamia purkissa? Vaikuttaa, että sitten sinulle on todellakin määrätty sitä suuret määrät. En kysy, että miksi oli avaamaton.
Ps. Katsoin tuota ottaamaasi lääkettä netistä ja en osaa sanoa, että onko niillä yhteistä. Kumpaakin käytetään kyllä epilepsian hoitoon. Hieman vaikutti, että ei välttämättä ole samalla tavalla vaikuttava, mutta en osaa sanoa. - sauvatar
Hugo kirjoitti:
Voi olla samaa ainetta tai ei ja jos ei ole, niin ei ihme, että ei auttanut.
Jos oikeasti tällä lääkityksellä saat harvoin kohtauksia ja tunnet auran, niin ei tuo ehkäisevä lääkitys ole varmasti huono vaihtoehto... aikaamyöten voi käydä, että kohtaukset sitten kokonaan jää pois, jos saat kaikki tulevat kohtaukset estettyä. Aivoit voivat parantuaa... riskinä on tietenkin, että lääkkeeseen tottuu ja olet sitten pulassa.
Dipamia purkissa? Vaikuttaa, että sitten sinulle on todellakin määrätty sitä suuret määrät. En kysy, että miksi oli avaamaton.
Ps. Katsoin tuota ottaamaasi lääkettä netistä ja en osaa sanoa, että onko niillä yhteistä. Kumpaakin käytetään kyllä epilepsian hoitoon. Hieman vaikutti, että ei välttämättä ole samalla tavalla vaikuttava, mutta en osaa sanoa.relaxoiva vaan kuten esim. verrattavissa
ehkä Deprakineen.
Joka tapuksessa siis aivan väärän
lääkkeen sain ja sen kohtauksen myös.
Nyt ei ole mitään ehkäisevää lääkitystä
käytössä eli nyt menee Apydan, Topimax
ja Keppra.
Keppra on tarkoitus pudottaa pois turhana lääkkeenä.
Auroja tulee ja ei tule.
Mulle käy varmasti joka kerta noin,
että mun aivot tottuu lääkkeisiin
ja sitten olen taas pulassa.
Siksi toivoinkin,
että leikkaus mahdollisuus olisi
kartoitettu nyt loppuun saakka sillä
taitaa lääkkeet loppua kesken jos
pääni ei enään kestäkään lääkkeitä
ja alan saamaan kohtauksia.
Diapamia taisi olla 100tbl purkissa.
Kun mieheni ei kerran osannut tuoda
oikeaa lääkettä,
kun sitä olisin tarvinnut niin päätin
etten sitä aloitakkaan.
Oli muutenkin valtava kynnys neurolle
edes ehdottaa Pamin käyttöön ottoa.
Siihen jäi se kokeilu.
Olin kyllä miehelleni selittänyt ja
hän oli Neurolla mukanani,
kun sitä pyysin mutta,
ei sitten hätäpäissään osannutkaan
oikeaa lääkettä tuoda.
Äläkä sitten lopeta kirjoittamisia
tällä palstalla.
pakko tunnustaa,
mutta suahan tulee muuten kamala
ikävä ja mikä tietolähde ja nero
me menetetään.
Naiset on naisia älä ota niin
vakavasti niiden höyryjä.
Ikävää, kun se kohdistui sinuun.
- jugemon
Hei,kirjoitit yli viikko sitten pelostasi että saat kohtatuksen ollessasi yksin.
Olen sairastanut epilepsiaa 4-5v. ja sen vuoksi käteni on alkanut irrota paikaltaan aina kohtauksen tullessa, mikä hankaloittaa ja pelottaa siis tuplasti. toissa kesänä sain 3 isoa kohtausta ollessani yksin ja kaaduin lasipöydän läpi, mutta sain vain pienen haavan sormeeni - henki olisi voinut mennä jäljistä päätellen, onneksi
sain kohtausten välillä soitettua itse ambulanssin.
en oikein osaa sanoa muuta kuin että pidä puhelin lähellä ja ehkä kannattaa kertoa naapurille sairaudestasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628