Kissan itku

Ihmettelen.

Anteeksi nyt tyhmyyteni mutta Voisiko nyt joku ystävällisesti kertoa, että miten huomaa että kissa itkee ?? Olen yrittänyt saada sitä selville mutta en ole saanut. Kaikki aina puhuvat kuinka heidän kissansa oli jossain tilanteessa itkenyt jne...

Huomaako sen siitä että silmät kostuu ja kissa naukuu kun mikäkin pikku vauva vai mistä sen oikeen huomaa ? Tämä asia on askarruttanut minua jo todella pitkään ja kaipaan asiallisia vastauksia en päänaukojien angsti- purkauksia.

Kiitos jo näin etukäteen kaikista asiallisista vastauksistanne.

11

6775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antero..

      Olisiko nyt kuitenkin niin, että asia on puhuttaessa kääntynyt ja ollut alunperin "vauva joka naukuu kuin kissa"? Tällöin kyseessä voisi olla Cri du chat-syndrooma harvinen useimmiten vaikeaan tai syvään kehitysvammaisuuteen johtava oireyhtymä, joka johtuu tavallisesti 5. kromosomin satunnaisesta deleetiosta (geenikarttamerkintä 5p15.2). Siinä kyseisen kromosomin lyhyestä haarasta puuttuu kromosomiainesta. Oireyhtymän tunnusmerkkinä on vauvaiän kissan nau'untaa muistuttava itku, mistä sen ranskankielinen nimityskin johtuu.

      Kissan itku tässä mielessä ei ole minulle tuttu kuten ei ilokaan. Tuosta taas sanoo vanha sananlasku: "Kissan ilo on hiiren itku"

    • leikillisesti

      aina puhutaan, että "kissat itkee", kun ne pyytää esimerkiksi ruokaa :)

    • kun kissani

      "itkee", kun mouruaa kovin jonkun perään. Se kuullostaa surkeammalta kuin muu maukuminen.

    • Oikea tieto.

      Kissa itkee kun se on hiljaa paikallaan ja ei liikahakkaan vaikka koittas leikitellä, toisin sanoen murjottaa jos ei ole saanu asiaa periksi.

      ja onnellisia ne ovat sillon kun ne sulkevat silmänsä esim lähestyttäessä kissan ollessa seisaallaan.

      ja kissalle kun ite suljet silmät niin se lopettaa pelkäämisen.

    • Kissanomistajalapsi

      Meidän kissastamme tehtiin ilmoitus, eikä sitä voida enään päästää ulos. Ei näin voida tehdä ulkokissalle, kyseessä on vielä vanhempi kissa. Ja siitä itkemisestä, täällä se itkee päivät pitkät, mouruamalla silleen kollin tapaisesti, vaikka kyseessä siis tyttö kissa. Surettaa jos se sattuu kuolemaan yksinäysyyteen. :(

      • Kiskiskis959595959

        Hanki valjaat tai tee aitaus. Kissalle voi hankkia vaikka mitä aktiviteettia sisälle(erilaisia leluja, raapimapuu(t). Kissan stressiä voi myös vähentää feliway-haihduttimella. Jos kissalla on tylsää sisällä, on sillä vain laiska omistaja.


      • onnikissalle

        Uh-huh, ja se ei sitten sureta jos joku pipipää tappaa sen kissan kun se ulkona juoksee?


    • miumaumouku

      Piikki perseeseen.

      • Anonyymi

        Sulle piikki johonkin 🤔🤨


    • itkeene

      Kyllä kissan (ainakin meidän ) naukumisesta tietyssä tilenteessa voi sanoa että se tavallaan itkee. Se on esim sellainen pieni pettynyt naukaisu kun ovi ulos ei enää illala avaudukkaan vaikka sinnen hämärän laskeutuessa olisi niin mieli.

      Tai kerran kissan karattua aidan yli kun toin sen vihaisesti sisälle ja sanoinkin varmaan vihaisella äänellä että nyt riitti.... niin kissa meni komeroon ja sieltä kuului aivan kuin pieni lapsi olisi itkenyt. Silloin säikähdin ja lepyttely oli sitten suurta ....;/ omantunnon vaivojen tähden.

    • Anonyymi

      •kissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe