IP-osoitteet?

no höh

Hei,

Minulla on Baana Laajankaista (Oulun Puhelin), jossa on vaihtuva ip. Viime aikoina on ilmaantunut sellainen ongelma, että pääsyni joillekin esim. keskustelupalstoille on estetty, vaikka en todellakaan ole kirjoittanut loukkaavia tai asiattomia viestejä. Yhdellekin palstalle ehdin kirjoittaa vain yhden (suurin piirtein yhtä asiattoman kuin tämä) viestin ennen kuin tuli porttikielto. Vastaus kaikkiin tiedusteluihin on, että käytän julkista konetta esim. kirjastossa, mutta käytän kotikonetta. Kuinka usein nämä ip:t vaihtuvat? "Kierrätetäänkö" niitä? Voiko joku "hullu" kirjoitella tästä ip:stä, ja se tulee sitten minulle enkä pääse mihinkään? En keksi tälle mitään muuta selitystäkään. Keksiikö kukaan muu?

4

973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyä

laajakaistan toimittajalta? mistäs me täälä voidaan tietää tarkemmin missä vika?

• AOP231212313213131

yleensä on vikana että useampi käyttää samaa ip:tä ulospäin operaattori päässä olevan palomuurin takia, mulla oli kanssa sama ongelma kun oli armaksen liittymä

• mulle miten onnistuu saman julkisen ip-osoitteen käyttäminen julkisessa verkossa yhtä aikaa?

• minullakin..

ja sama on myös laajakaistani toimittaja. IP osoitteet ilmeisesti vaihtuvat muutaman viikon välein (ehkä riippuu operaattorista tuo aika, en tiedä)ja vissiin on mahdollista saada "bannattu" osoite omalle koneelle joksikin aikaa.

Minulle kävi myös noin jokin aika sitten, en päässyt tälle foorumille mitään vastaamaan, ja tiedustelin asiaa sitten Suomi24 palaute sähköpostiosoitteesta että mistäköhän johtuu, niin vastaus oli juuri tuo että olen ehkä saanut bannatun osoitteen koneelleni. Asia korjaantui kun aikaa kului muutama viikko.

Ainoa ihmetykseni asiassani on se, että kun tämä ongelma ilmaantui, niin sitten joinakin päivinä se poistui itsestään vähäksi aikaa, mutta tuli sitten takaisin kunnes jäi noin 3 viikoksi että en voinut vastata mihinkään täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      135
      2210
    2. Mies olet edelleen rakas ja tärkeä

Mutta nyt tuntuu, että se "terävin vaihe" on ohi. En millään tapaa halua tällä pahoittaa mieltä, halusin vain ilmoittaa.
      Ikävä
      87
      1799
    3. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      71
      1703
    4. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      108
      1576
    5. Milloin meistä tulee pari?

Vai tuleeko koskaan? :( Miehelle
      Ikävä
      56
      1292
    6. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      178
      1145
    7. Kuvaile kaivattuasi ja tunteitasi

häntä kohtaan viidellä emojilla!!
      Ikävä
      57
      1127
    8. Ihastuksen halaaminen

Oletko halannut mielitiettyäsi? Miltä ensimmäinen halaus tuntui, onko jäänyt mieleen? 🫂
      Ikävä
      49
      1092
    9. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      233
      1077
    10. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1067
    Aihe