olisko kenelläkään samanlaista ongelmaa, itselläni on nyt tässä joulukuusta -05 alkaen ollut jatkuvasti pissatulehdus, kolmas lääkitys oli tässä vasta äskettäin, ja nyt tuntuu outoa kutinaa/kipua pissaamisen jälkeen, lähinnä sellaista,että tuntuu,että tulisi taas pissat housuun, viime antibiootti kuurini aiheutti minulle hiivatulehduksen, ja tällä kertaa join litratolkulla vettä, mutta pelkään,että joko taas on pissatulehdus tai hiivatulehdus,onko kenelläkään kokemuksia?
minulla on myös ollut kumma möykky alavatsassa, aluksi luulin,että se on vain turvonnut munasarja, mutta menetin yksi yö kokonaan yöuneni, kun maha oli 7tuntia putkeen kipeä ja krampissa, enkä saanut nukuttua juuri silmäystäkään, äitini epäilee,että se on kysta, ja nyt olen menossa ensi viikon aikana gynekologille.
Eniten minua ärsyttää tämä pissatulehdus, tuntuu,että lääkärit ja hoitajat täällä eivät tajua kuinka inhottavaa tämä on. Kipu on toisinaan sietämätön, ja en haluaisi kesäni menevän pilalle tämän sairastelun takia.
Käytän e-pillereitä, joten yhdynnässä en käytä kondomia, eikä kukaan partnereistani ole ollut tautinen, ja jos olen epäillyt, niin olen käyttänyt myös kondomia. Minut meinattiin lähettää myös sukupuolitauti testeihin, mutta kun sain varmistuksen,että se oli tulehdus, niin lääkäri sanoi,että ei ole pakko mennä. Tympii tämä koko terveydenhuolto systeemi kun tuntuu,että kukaan ei tee asioille mitään X_____x
Jatkuvasti uusiutuva pissatulehdus, kokemuksia?VASTAILKAA kiitos :/
17
3593
Vastaukset
- olla?
Sellainen sairaus nimeltä IC - aiheuttaa nimenomaan virtsavaivoja. Toisaalta en sitten tiedä, jos ne ovat olleet varsinaisia bakteerin aiheuttamia tulehduksia, niin silloin kyse ei ehkä ole siitä. Oletko kysynyt jotain estolääkitystä tulehduksiin? Sellaisia on mahdollisuus saada, jos vaivat toistuvat jatkuvasti.
- minä vaan
ollut estolääkitys kaksi kertaa ekaa kuuria söin puoli vuotta sen jälkeen oireet poissa noin vuoden toista kuuria söin vuoden verran siitä kulunut nyt kaksi vuotta MINULLA MENI KAUAN ETTÄ SAIN LÄÄKÄRIT USKOMAAN ETTÄ KYSEESSÄ ON OIKEA VAIVA
- joku hyvä
minä vaan kirjoitti:
ollut estolääkitys kaksi kertaa ekaa kuuria söin puoli vuotta sen jälkeen oireet poissa noin vuoden toista kuuria söin vuoden verran siitä kulunut nyt kaksi vuotta MINULLA MENI KAUAN ETTÄ SAIN LÄÄKÄRIT USKOMAAN ETTÄ KYSEESSÄ ON OIKEA VAIVA
yksityinen gynekologi, tai pyydä lähetettä naistentautien polille. Oletko etsinyt esim. netistä tietoa, vaikkapa googlettamalla, asiasta?
- suosittelen
kannattaa silti käydä varmuuden vuoksi sukup.testeissä, vaikka tulehdus onkin varmistunut, sillä se ei poissulje tautien mahdollisuutta ja varsinkin kun oireet ovat jatkuneet noinkin pitkään. itselläni meinaan löytyi samaan aikaan sekä virtsatietulehdus että klamydia :(
- kohtalotoveri
mulla ihan sama juttu.. virtsatietulehdus tulee noin kaks kertaa vuodessa. mulle ei oo annettu sitä pitkäaikasta lääkitystä, vaik seki on iha hyvä vaihtoehto. ne kyl antaa sen sit vast ku on ollu kolme kertaa vuodes vissii. tai kyl se lääkäri sitä harkitsi. inhottavaa tälläne. nyt ei oo vuotee ollu ja nyt se taas tuli. mä oon vast 21v, joten kiva elää tällee lopun elämäänsä. mäkin käytän e-pillereitä, joten luulen tämän taudin johtuvan seksistä. tiedän kyllä kaikki, että käy pisulla ennen ja jälkeen seksin, pyyhi edestä taakse, juo paljon, juo karpalomehua. nää ei auta mitää. se vaan tulee ku on tullakseen.
- kohtalotoveri
onko kukaan kokeillut niitä tv:ssä mainostettavia emättimen pH:n parantajia? oon aatellu ostaa niitä ja jotai intiimisaippuaa.
- Kokenut
Minulla on ollut toistuvia virtsatietulehduksia, samoin kuin äidilläni. Löysin avun karpalosta. Jos tunnen tulehduksen oireita, alan heti juoda karpalomehua ja syön sulatettuja pakastekarpaloita esim. jugurtin kanssa.
Tämä ei ole mitään humpuukia, vaan karpalon vaikutuksista on tehty yliopistotutkimus (muistaakseni Kuopion yliopistossa), jossa todettiin, että karpalon jotkin aineet estävät bakteereita kiinnittymästä virtsateiden limakalvoihin. Karpaloa saa myös kapseleina, löytyy luontaistuotehyllystä.
Kannattaa kokeilla, itse olen välttynyt monelta antibioottikuurilta, kun olen alkanut karpalon nauttimisen heti oireiden alettua. Oireet ovat hävinneet sitten itsestään (karpalon ansiosta).- keino
on karpalon lisäksi homeopatia. itselläni oli todella kivuliaita tulehduksia noin kerran kuussa. hakeuduin gynelle joka taitaa myäs homeopatian ja kappas; oireet ovat helpottaneet, elelin reilun puoli vuotta ilman kipuja ja tulehduksia kunnes rakeet loppuivat ja jo seuraavalla viikolla olin taas viemässä pissanäytettä!
itse otin karpalon lisäksi tai vaihtoehdoksi sitruunalla terästettyä vettä, kun oireet ilmaantuivat. toimii sekin jonkun verran.
- sama ongelma
kanssa pari kertaa vuodessa virtsatietulehdus ja ne on yleensä rajuja.
Kerran lähdin kavereiden kans limulle ja sit oli koko ajan käytävä vessassa ja sanoin lähteväni kotia kun oli kipeä olo. Kun pääsin kotiin, niin istuin koko yön pöntöllä ja pissan seassa oli verta. Mahaa kouristi ihan sikana. Säikähdin aika paljon kun en tienny mistä on kyse.
Kerran lähdin kaupoille ja päivällä piti olla parturi niin eipä tullu ostoksien tekemisestä mitään kun sai ruveta kiertämään vessoja. Puolen tunnin ajomatka kotiin oli yhtä piinaa...Parturiin oli turha mennä.
Mä tulen siis tosi kipeäksi silmänräpäyksessä ja vessasta en pääse pois. Koko ajan on sellanen tunne kun olisit pidättäny pitkän aikaa. Lääkäriin ei tartte nykyään jonottaa, riittä että soittaa niin saa heti reseptin ja pyytää vain jonkun hakemaan ja käymään apteekissa, koska itse en pysty oleman viittä minuuttiakaaan pois vessasta.
Asia on aina mielessä ja koskaan ei tiedä minkä nurkan takana virtsatientulehdus vaanii...
Mutta nyt on vuosi ollut ilman ulehdusta=)- kohtalotoveri
mä eilen soitin terveyskeskuksee ja eivät suostuneet apteekkiin puhelinreseptiä lähettämään. kyllä vitutti, kun sanoivat että on pakko tulla kokeisiin ja saan sit heti sen jälkee lääkkeet. ne ei oikeesti tajua, et kuinka kamalaa tää on ja ne lääkket on saatava heti. kai mä nyt tiedän et onks mul tulehdus vai ei, kun on ollut aiemminkin. viime kerralla kyllä sain reseptin ilman näytettä, ihme et nää jutut muuttuu vuodessa.. no sain tutun lääkärin lähettämään apteekkiin sen reseptin joten kokeisiin en joutunut. nyt alkaa jo vähän oireet helpottaa.. harmittaa kyl tällänen.. :(
- ///
kohtalotoveri kirjoitti:
mä eilen soitin terveyskeskuksee ja eivät suostuneet apteekkiin puhelinreseptiä lähettämään. kyllä vitutti, kun sanoivat että on pakko tulla kokeisiin ja saan sit heti sen jälkee lääkkeet. ne ei oikeesti tajua, et kuinka kamalaa tää on ja ne lääkket on saatava heti. kai mä nyt tiedän et onks mul tulehdus vai ei, kun on ollut aiemminkin. viime kerralla kyllä sain reseptin ilman näytettä, ihme et nää jutut muuttuu vuodessa.. no sain tutun lääkärin lähettämään apteekkiin sen reseptin joten kokeisiin en joutunut. nyt alkaa jo vähän oireet helpottaa.. harmittaa kyl tällänen.. :(
Käypä hoito -suosituksen mukaan nykyisin ei enää oteta testejä jos naisella on ollut aiemminkin vastaava tulehdus eikä kyseessä ole uusiutuva tulehdus (ts. antibioottikuuri syöty ihan lähiaikoina ja tulehdus uusii kuukauden sisällä). Jos seuraavalla kerralla yrittävät juoksuttaa sinua, mainitse tästä suosituksesta.
- kohtalotoveri
/// kirjoitti:
Käypä hoito -suosituksen mukaan nykyisin ei enää oteta testejä jos naisella on ollut aiemminkin vastaava tulehdus eikä kyseessä ole uusiutuva tulehdus (ts. antibioottikuuri syöty ihan lähiaikoina ja tulehdus uusii kuukauden sisällä). Jos seuraavalla kerralla yrittävät juoksuttaa sinua, mainitse tästä suosituksesta.
ihan älytöntä kyl et rupeen juoksee kymmenen kilsan päähän turhan takia..
- ei taas
sama vika..ja taas se tuli..kuukausi sitten viimeksi ja eikun lääkäriin..
- auttanut
minulla on auttanut kun lääkäri sanoi että syö terveellisesti lisää c-vitamiinä , puolukkaa ja yleiskunnon pitää parantua. enään on tulehdus kun kylmään itseni ja se on yleensä syksyllä ja tietenkin omaa TYHMYYTTÄ. kaikki syömään terveellisesti,nostamaan kuntoa ja pukeutumaan asiallisesti. kaikkea hyvää kaikille "kärsiville". iloista jussia.
- minävain]
alkaa jo tympiä. nyt epäilyttää,että onko tulehdus mennyt virtsaputkeen, miten ne erottaa toisistaan? nyt tämä kipu on enemmänkin tuossa virtsaputkessa ja rakko on rauhoittunut, joskus vessakäynnin jälkeen tuntuu kuin joku painaisi virtsaputken suuta ja sitten tulee sellanen olo että kohta tulee pissat housuun x_X se ei ole kiva tunne. Sitten kun pissaan, niin pissaamisen jälkeen kauhea kirvely, mutta vain virtsaputken suulla :s..myös välillä jos nojaan johonkin, niin että virtsarakko osuu,niin tuntuu,että myös tulee pissat housuun,vaikka rakko olisi täysin tyhjä o_O.. tämä on oikeasti niin RASITTAVAA. nyt olisi tulossa neljäs antibiootti kuuri tälle puolelle vuodelle :s.. onko kukaan käyttänyt trimopan nimistä antibiootti kuuria? minulle siitä tuli hiivatulehdus -.-.. ja jos olette lääkkeitä tähän vaivaan syöneet niin mikä on ollut parhain? nyt olis tiedossa taas näytteen vieminen,mutta pitää odottaa ensi viikon tiistaihin koska tällä paikkakunnalla labrat ovat vain silloin auki X__X vihaan tätä jatkuvaa lääkärillä ramppaamista!
- -minä-
Itselläni oli yhteen aikaan toistuvasti pissatulehduksia.. ensimmäisenä minulta kysyttiin, olenko alkanut seurustella.. ja olinhan minä.. eli ilmeisesti naisen sukuelimet eivät olleet tottuneet miehen eritteisiin vielä. Pissatulehdukset loppuivat, kun suhde oli kestävä.
- minävain]
nyt sitten kävin testeissä ja kun soitin pari kolmisen viikkoa testien oton jälkeen niin sanoivat,että näyte on niin vanha että sen pohjalta ei voi lääkkeitä antaa, ja vaikka sanoin,että oireet ovat tismalleen samat, niin tämä ihminen sanoi,että kirjoittaa uuden lähetteen -.-;; tosin kun ostin niitä karpalokapseleita niin oireet ovat lähes kadonneet,eli ehkä myös tulehduskin. Käytän pillereitä ja nyt oli taukoviikko ja tauko seksistäkin, kun kokeiltiin yhdyntää, niin ilmeisesti olin niin kuiva, että se ei ollut kuin yhtä kipua, ahdistavaa. Nyt on taas sellainen olo,että on kutina ja polte alapäässä, eli varmaankin hiivatulehdusta taas. onneksi on hiivatulehduksen hoito jo valmiiksi ostettuna :).. tulehdus tosiaan on tuntunut katoavan, syön noita kapseleita välillä koko ajan,välillä taas niin,että jos tuntuu oireita niin nappaan pari kapselia ja särkylääkkeen, mutta alkaa jo tympiä kun koko ajan pitää jotain napsia x_X
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760