Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ikkunan avaaminen

uusavuton

Eka kertaa koitan pestä ikkunat.. mutta en saa pestyä ikkunoiden välit, koska en yksinkertaisesti saa avattua ikkunat.. eli.. osaisiko joku neuvoa, miten ikkunan saa auki??

11

8590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä saa

      rautakaupoista. Kysy ikkunankahvaa.

    • hyvä tavaton

      ei voi muuta sanoa!

      • pesijä..

        Minä puolestani voisin sanoa paljonkin.. Kerran tuli vastaan sellaset ikkunat, joissa kolmas lasi oli mallia irtolasi!! Sormet halkes luuta myöten ja ikkunan pesut loppui siihen..

        Ja noita kiinniruuvattuja / naulattuja ja jopa kiinnimaalattuja ikkunoita tulee eteen todella usein. Ja sellasiakin lukitussysteemejä tulee joskus eteen, että täytyy hetki miettiä miten ne aukeaa.. Harva tietää miten monenlaista ikkunaa tästä maasta löytyy.

        Vielä tulee mieleen erään kerrostalon ikkunat vuosien takaa. Ne oli liukuikkunat, ne siis liukuivat sivusuuntaan niinku jonku kirjahyllyn lasiovet, raoissa tiivisteenä vain sellanen harjatiiviste. Enpä ole moisiin sitä ennen, enkä sen jälkeen törmännyt.


    • Anonyymi

      porkkanalla saa sen auki hyvin!

    • Anonyymi

      Pyydä naapuria avaamaan. Minä avasin naapurin mummolle joka ei itse niitä saanut auki. Monesti se irrotettava kahva-avain ei suoraan solahda sinne reikään, vaan pitää vähän hakea sitä.

      • Anonyymi

        Kuiva mummo.


    • Anonyymi

      Eläpäs täällä kysele. Vanhemmissa ainakin sisemmät kiinni toisissaan joku tappi-haka. Kopauta tappi irti niin aukeavat toisistaan irti. Itsekkin jouduin joku vuosi sitten ihmettelemään vaikka ikkunoita nähnyt kohta 60 vuotta

    • Anonyymi

      mites ne tapit pystyy sit irrottaa ilma ruuvimeisselii

      • Anonyymi

        Ei pysty, ellei ole sormissa paljon voimaa.

        Noissa 70-luvun ikkunoissa on se ongelma, että niihin on myöhemmin vaihdettu lämpölasit. Lasien lisääntyneen painon vuoksi pokat eivät kestä avaamista, ellei pokaa tueta.

        Pahimmillaan holjahtaa pari sataa kiloa syliin.

        Yhden ikkunan onnistuin avatessa rikkomaan. No uusi lasi ja kittausurakka.


    • Anonyymi

      Ehkä kyseessä on ns. lähiöikkuna.

      Kysyjä ei jaksanut kuvata ongelmaa sen tarkemmin, joten minäkään en viitsi tähän enempää panostaa.

    • Anonyymi

      Tulppa-avain

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe