Yksin Lontooseen

Onko viisasta?

Aikomus on lähteä yksin Lontooseen ja vähän matkustaneen naisena alkoi epäilyttämään koko matka. Ei ole edes mikään paketti reissu vaan yksin hortoillen...

Onkohan viisasta lähteä?? Viikon verran pitäisi säilyä hengissä ja mikähän olisi sopiva matkakassa? Hotelli on hoidettu, mutta ne muut kulut...

7

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu...

      Taalla on yksin asuttu jo pari vuotta, ihan ollaan selvitty vaikka yksinainen nainen olenkin;) Hauskaa matkaa!

    • "Miisuli27"

      Minä tyttö kun lähdin yksin Lontooseen viikonloppureissulle ei hyvin käynyt. Jo lentoasemalla minut raiskattiin, keskustaan saavuttuani minut ryöstettiin ja hotelliin lopulta päästyäni minut pahoinpideltiin. Kun sain itseni lopulta kuntoon (kiitos vakuutusyhtiölle!) ja olin lähdössä kotiin Suomeen, minua ammuttiin vatsaan matkalla lentokentälle kun bussi joutui aseellisen ryöstön kohteeksi. Kun pääsin lopulta kuukauden oltuani sairaalassa lähtemään Suomeen, jouduin vankilaan koska minua epäiltiin johonkin huumausainerikokseen jota en ollut tehnyt. Jouduin oikeusprosessiin jonka onneksi vakuutusyhtiö maksoi, joka kesti ikävästi neljä kuukautta. Lopulta oikeudenkäynnin jälkeen minut todettiin kuitenkin syyttömäksi ja pääsin pois tutkintavankeudesta. Vihdoinkin pääsin lähtemään Suomeen! Oli se niin ihana tunne päästä vihdoinkin kotiin, rakkaidensa luo.

      Kannattaa ihan oikeasti lähteä yksin Lontooseen matkailemaan. Se on upea kaupunki jossa ei tekeminen lopu kesken, vuodenajasta riippumatta. Jos uskoo ylläolevan tarinani niin sitten kannattaa harkita meneekö vai ei :=)

    • vaan !

      Olin juuri Lontoossa kaksin ja ehdottomasti voisin reissun tehdä sinne joskus myös yksin. Smalla tavalla tulee "varoa" täällä esim. Helsingissä, kuin Lontoossakin. Eli maalaisjärkeä siihen, millaisella alueella liikkuu, mihin aikaan ja missä kunnossa...Itse jättäisin baarisessiot väliin yksin matkatessa..Hyvää matkaa !(Pääsisinpä minäkin..)

    • Kesäheinä

      Minäkin olen lähdössä yksin Lontoota katselemaan ja hiukan hirvittää, mutta kai siitä normaalilla varovaisuudella selviää. Milloin olet menossa? Minun matkani ajoittuu heinäkuulle viikolle 29. Tosin olen Lontoossa vain 20.-23. päivät, alkuviikon vietän muualla Englannissa.

    • khaapsi

      Ei Lontoossa ole sen kummempaa kuin muissakaan Euroopan suurkaupungeissa. On siellä tietenkin alueita, joita tulee erityisesti välttää, kuten Harlesden, Hackney ja joitakin Brixtonin osia.
      Etelä-Lontoo on kuulemma myös levotonta aluetta.
      Yksin liikkuessaan kannattaa ainakin pimeällä kiertää kaikki puistot ja hämärät kujat.

      Olen itsekin menossa Lontooseen ensimmäistä kertaa yksin 5-10 heinäkuuta.
      Baareissa kiertelyn taidan jättää väliin, mutta kyllä jotkut keikat/konsertit kiinnostaisi, joten tulee sitä varmaan vähän yöaikaankin keskustassa liikuttua.

    • ullamaija

      No ehdottomasti kannattaa lähteä yksin. Itse asiassa yksin kulkiessa on helmpompaa kuin kumppanin kanssa, kun saa mennä minne itse tahtoo eikä tarvitse neuvotella kenenkään kanssa. Olen ollut Lontoossa yksin useaan kertaan ja joka kerralla on ollut hauskaa. Järki tietysti pitää olla mukana, niin kuin täällä Suomessakin. Hyvää matkaa :)

    • sAAmari

      liikkua Helsingin metrossa ja rautatieasemalla iltaisin/viikonloppuisin kuin Lontoossa. En tosin tutustunut lähiöihin vaan liikuin vain keskusta-alueella (ja minulla oli seuralainen mutta sillä tuskin oli vaikutusta). Minulle jäi mielikuva tosi turvallisesta ja selkeästä kaupungista (hyvät opasteet, tarkka valvonta asemilla jne)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe