Minulla kiinnostaisi ostaa vene ja olen miettinyt olisiko Bella 700 meille sopiva (tulisi järvikäyttöön). Kyselisin teiltä, onko kokemuksia tästä tai vastaavasta veneestä, onko eroja ja millaisia? Miten käyttäytyy tuulessa/myrskyssä?
Bella 700
66
45960
Vastaukset
- jos olet
alle 160 cm pitkä. vertaa seisomakorkeus ja vuodepituudet.
- jos et koskaan lähde kovalla tuulella järvelle.
- jos haluat pitää lasinpyyhkijöitä aina päällä. Voit myös asentaa toisen lasin sisäpuolelle.
- Jos et halua ajaa metriäkään suoraan, vaan mieluimmin koko ajan kääntää ruoria.
- jos et koskaan avaa kattoluukkua - saisit vain kylmän suihkun päälle.
- jos haluat Yanmarin koneen, josta on kansi halki.
- jos et käytä merikorttia- ei ole karttapöytää.
jne.
- Jos haluat istua pöydän ääressä ilman selkänojaa.
JNE.
Käy nyt katsomassa vähän muitakin. On maailmassa sentään tehty paljon parempiakin veneitä.- mielt.
Olihan tuo kyllä hieman kärjistetty versio asiasta.
- totta on
kaveri jolla on soutuvene ilman mootoria eli katellinen naapuri. Minulla on 3. Bella ja nyt 703 ihan uusi. Olen 178 cm ja hvyin mahdumme vaimon ja 4 vuotiaan lapsen kanssa yöpymään. MInun puolen peti on 198 cm pitkä ja toinenkin on 180 cm. Lapsen sänky on 160 cm.Olen ollut kovalla tuulella mitä nyt järvi alueella on. Onko pakko ajaa vasta aallokkon ja jos on niin aallot kyllä nakkaa vettä tuulilasiin mutta niin se tekee joka veneessä kun puhutaan 7 m paatista ja alle. Suoraan vene kulkee kun tasainen lasti ilman ohjausta ja kaikki alle 7 m veneet kallistuu kun paino kaikki samalla puolella.Iso kattoluukku on aina auki kun aurinko paistaa, ja vettä ei tule ja jo sjoku pisara tulee niin mitä se haittaa, sehä non vene eikä piano.
Yamarin diesel on varmin 40 hv kone, ei ikinä mitään vikaa ja ajoin eka Bellalla 6500 tuntia.
Merikorrtia ei kukaan enään käytä, sitä voi lukea pöydällä jos tarvitsee, gps/kaiki Lowrebce 337 pitää minut reitillä ja varoittaa karikoista.
Selkänojat on joka penkissa, jopa etumainen kääntyy myös toiseen suuntaan. Jääkaapissa on aina kylmäää olutta ja vesivessa toimii hvyin. Petrooli lämmitin lämmittää tilan hetkessä jos on kylmät kelit. Mahtava 4 hengen takatila jossa mukava oll aja pitää taukoa . Sisällä ei melua kun moottori perässä ja mikä tärkeintä Bellalla raskii ajella, matkavauhti 15 km/t ja polttoöljyä kuluu 1,5 litraa tunnissa. MInun ja varmaan sinun valinta on Bella 703, hvyä matkavene sisävesille.
ja kaunis... - ei kukaan?
se että maailmassa on paljon parempia veneitä kuin Bella 703 mutta minulle se on maailman paras vene, toistaiseksi.
- haluan tietää
noin asioita perillä kun olet Vene-lehden testit lukenut ja muutenkin tunnut tietävän asiasta. Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa.
Jään odottamaan mitä "asiantuntija "vastaa ja kuinka paljon kalliimpi pitää olla että on sinusta hyvä. - kiinnostaakovasti
millä veneellä se nimerkki "jos olet "ajelee ? laitappa tänne niin katsotaan onko millainen ? Nyt odotellaan millä herra täydellinen ajelee vesillä .
- ...
haluan tietää kirjoitti:
noin asioita perillä kun olet Vene-lehden testit lukenut ja muutenkin tunnut tietävän asiasta. Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa.
Jään odottamaan mitä "asiantuntija "vastaa ja kuinka paljon kalliimpi pitää olla että on sinusta hyvä.Että mikä matkavenekö olisi parempi kuin Bella? No, ensimmäiseksi tulee mieleen että "Mikä Vaan". Tuon jälkeen toki Bella hyvänä kakkosena...
Ja vähän vakavemmalla linjalla, niin itse ottaisin noin n 1 kertaa mielummin tuossa hintaluokassa vaikkapa Seiskari 242 HT:n. - onpa hieno
... kirjoitti:
Että mikä matkavenekö olisi parempi kuin Bella? No, ensimmäiseksi tulee mieleen että "Mikä Vaan". Tuon jälkeen toki Bella hyvänä kakkosena...
Ja vähän vakavemmalla linjalla, niin itse ottaisin noin n 1 kertaa mielummin tuossa hintaluokassa vaikkapa Seiskari 242 HT:n.ja sinun Seiskari on sitten parempi. Harmi vaan kun niitä ei myydä edes puolta mitä Bellaa. Miksiö, siksi kun se susi. Solen moottori, siitä ei mene kansi ? siinä ei edes sitä ole ? Jos sinä unelmoit ko veneestä niin vähissä on sullakin.
- F115
onpa hieno kirjoitti:
ja sinun Seiskari on sitten parempi. Harmi vaan kun niitä ei myydä edes puolta mitä Bellaa. Miksiö, siksi kun se susi. Solen moottori, siitä ei mene kansi ? siinä ei edes sitä ole ? Jos sinä unelmoit ko veneestä niin vähissä on sullakin.
En kyllä omista enkä unelmoi mistään Seiskarista. Kunhan vaan totesin, että huomattavasti mielummin sellaisen ottaisin, ja ennemmin sitä suosittelisin kuin Bellaa, josta ei ole kuin huonoja kokemuksia (Falcon, 9000 Sunmar). Ja jos Solen mylly ahdistaa ja aiheuttaa tykytyksiä, niin saa sitä muillakin koneilla, esim FNM:n dieselillä.
- odotin muuta
F115 kirjoitti:
En kyllä omista enkä unelmoi mistään Seiskarista. Kunhan vaan totesin, että huomattavasti mielummin sellaisen ottaisin, ja ennemmin sitä suosittelisin kuin Bellaa, josta ei ole kuin huonoja kokemuksia (Falcon, 9000 Sunmar). Ja jos Solen mylly ahdistaa ja aiheuttaa tykytyksiä, niin saa sitä muillakin koneilla, esim FNM:n dieselillä.
oikeaa syytä miksi ei Bellaa ? nämä sinun syyt on siitä johtuvia kun naapurilla on ja sinulla ei ole. Näinhän se toimii myös autoissa. Kyllä sillä autolla ei mitään tee ja naapurilla on. Minun on kyllä maailman paras, ei ikinä tarvitse edes korjata ?
- n.n.
totta on kirjoitti:
kaveri jolla on soutuvene ilman mootoria eli katellinen naapuri. Minulla on 3. Bella ja nyt 703 ihan uusi. Olen 178 cm ja hvyin mahdumme vaimon ja 4 vuotiaan lapsen kanssa yöpymään. MInun puolen peti on 198 cm pitkä ja toinenkin on 180 cm. Lapsen sänky on 160 cm.Olen ollut kovalla tuulella mitä nyt järvi alueella on. Onko pakko ajaa vasta aallokkon ja jos on niin aallot kyllä nakkaa vettä tuulilasiin mutta niin se tekee joka veneessä kun puhutaan 7 m paatista ja alle. Suoraan vene kulkee kun tasainen lasti ilman ohjausta ja kaikki alle 7 m veneet kallistuu kun paino kaikki samalla puolella.Iso kattoluukku on aina auki kun aurinko paistaa, ja vettä ei tule ja jo sjoku pisara tulee niin mitä se haittaa, sehä non vene eikä piano.
Yamarin diesel on varmin 40 hv kone, ei ikinä mitään vikaa ja ajoin eka Bellalla 6500 tuntia.
Merikorrtia ei kukaan enään käytä, sitä voi lukea pöydällä jos tarvitsee, gps/kaiki Lowrebce 337 pitää minut reitillä ja varoittaa karikoista.
Selkänojat on joka penkissa, jopa etumainen kääntyy myös toiseen suuntaan. Jääkaapissa on aina kylmäää olutta ja vesivessa toimii hvyin. Petrooli lämmitin lämmittää tilan hetkessä jos on kylmät kelit. Mahtava 4 hengen takatila jossa mukava oll aja pitää taukoa . Sisällä ei melua kun moottori perässä ja mikä tärkeintä Bellalla raskii ajella, matkavauhti 15 km/t ja polttoöljyä kuluu 1,5 litraa tunnissa. MInun ja varmaan sinun valinta on Bella 703, hvyä matkavene sisävesille.
ja kaunis...lainaus:
"Merikorrtia ei kukaan enään käytä, sitä voi lukea pöydällä jos tarvitsee, gps/kaiki Lowrebce 337 pitää minut reitillä ja varoittaa karikoista. "
Tämä kommentti kertoo tästä pellamiehestä kaiken olennaisen. Koita sitten edes pitää se korkki kiinni. - F115
odotin muuta kirjoitti:
oikeaa syytä miksi ei Bellaa ? nämä sinun syyt on siitä johtuvia kun naapurilla on ja sinulla ei ole. Näinhän se toimii myös autoissa. Kyllä sillä autolla ei mitään tee ja naapurilla on. Minun on kyllä maailman paras, ei ikinä tarvitse edes korjata ?
Eipä näy meikäläisen naapurustossa yhtään Bellaa. Sunseekeriä ja Fairlinea kylläkin, mutta miten se tähän liittyy?
Jos niitä syitä kaipailet, niin ainakaan tuon 9000:sen kanssa niitä ei tarvi kaukaa hakea, johan sen tehdaskin veti pois markkinoilta koski se oli rungoltaan täysi susi. Falcon 26:n taasen on minusta ajo-ominaisuuksiltaan luokassaan aika vaatimaton. Ei tahdo kuormattuna nousta plaanin, hakkaa kovemmassa kelissä ja muutenkin meno on aika vaivaanloisen oloista.
Toki tuo 703:n on aivan erilainen vene ja aivan eri tarkoituksiin kuin kumpikaan näistä, mutta sen verran huono maku on Bellasta jäänyt, että en sitä kyllä kenellekkään suosittele. Ja omiin tarkoituksiini ei Bellalla (niinkuin yhdelläkään muullakaan suomalaisella venevalmistajalla) ole tarjota mitään sopivaa, joten tuskinpa tulen moista itsekkään koskaan omistamaan.
Jos se taasen sinun maailmankuvaasi niin pahasti järkyttää, että kaikki ei olekkaan sitä mieltä että se sinun veneesi on maailman paras ja ihanin ja taloudellisin ja vielä kauniinkin, niin kannattanee katsoa peiliin sitä vikaa etsiessään... - mutta
n.n. kirjoitti:
lainaus:
"Merikorrtia ei kukaan enään käytä, sitä voi lukea pöydällä jos tarvitsee, gps/kaiki Lowrebce 337 pitää minut reitillä ja varoittaa karikoista. "
Tämä kommentti kertoo tästä pellamiehestä kaiken olennaisen. Koita sitten edes pitää se korkki kiinni.kerro sinä mihin tarvitsee merikorttia Päijänteellä kun veneessä on gps/kaiku. siis että merikortti on koko ajan nokan alla ? tulee varmaan mielenkiintoista ? Bella 703 on kyllä iso pöytä ihan kuljettajan vieressä jossa kortti voi olla jos TARVITSEE ? minä en vaan heti keksi mihin ?
- niin sanoin
F115 kirjoitti:
Eipä näy meikäläisen naapurustossa yhtään Bellaa. Sunseekeriä ja Fairlinea kylläkin, mutta miten se tähän liittyy?
Jos niitä syitä kaipailet, niin ainakaan tuon 9000:sen kanssa niitä ei tarvi kaukaa hakea, johan sen tehdaskin veti pois markkinoilta koski se oli rungoltaan täysi susi. Falcon 26:n taasen on minusta ajo-ominaisuuksiltaan luokassaan aika vaatimaton. Ei tahdo kuormattuna nousta plaanin, hakkaa kovemmassa kelissä ja muutenkin meno on aika vaivaanloisen oloista.
Toki tuo 703:n on aivan erilainen vene ja aivan eri tarkoituksiin kuin kumpikaan näistä, mutta sen verran huono maku on Bellasta jäänyt, että en sitä kyllä kenellekkään suosittele. Ja omiin tarkoituksiini ei Bellalla (niinkuin yhdelläkään muullakaan suomalaisella venevalmistajalla) ole tarjota mitään sopivaa, joten tuskinpa tulen moista itsekkään koskaan omistamaan.
Jos se taasen sinun maailmankuvaasi niin pahasti järkyttää, että kaikki ei olekkaan sitä mieltä että se sinun veneesi on maailman paras ja ihanin ja taloudellisin ja vielä kauniinkin, niin kannattanee katsoa peiliin sitä vikaa etsiessään...sanoin että on minulle mutta sanoin myös samalla ettei ole koska teidän että niin on. Ja sinä neropatti siitä väänsit taas asian tynkää...ja on mukan naapurissa Sunseekeriä ja Fairlinea, heh heh
niin varmaan, eikö ole yhtään kunnon venettä ?
Sinulle tiedoksi että olet melkoinen saivartelija joka sanoo mutta kukaan ei ymmärrä mitään . Siis asia on niin mustaa valkoista ettei edes viitsi lukea loppuun. Ja mitä peiliin katsomiseen tulee niin sieltä varmaan näkyy ...heh heh - F115
niin sanoin kirjoitti:
sanoin että on minulle mutta sanoin myös samalla ettei ole koska teidän että niin on. Ja sinä neropatti siitä väänsit taas asian tynkää...ja on mukan naapurissa Sunseekeriä ja Fairlinea, heh heh
niin varmaan, eikö ole yhtään kunnon venettä ?
Sinulle tiedoksi että olet melkoinen saivartelija joka sanoo mutta kukaan ei ymmärrä mitään . Siis asia on niin mustaa valkoista ettei edes viitsi lukea loppuun. Ja mitä peiliin katsomiseen tulee niin sieltä varmaan näkyy ...heh hehSunseeker sekä Fairline. Muita tuossa makailevia veneitä on mm. Princess, Marino, Linder, Yamarin ja Uttern. Sitten näkyy olevan jotain vanhaa meriläis-tyyppistä matkavenettä ja yksi Busterikin tuolla on. Edelleenkään en ymmärrä miten nämä naapurieni veneet liittyy tähän keskusteluun?
Minä en ensinnäkään ole mistään "maailman parhaimmasta" vääntänyt mitään, vaan vastasin kysymykseen:
"Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa."
Ja vastaukseni oli: "vaikkapa Seiskari 242 HT" - n.n.
mutta kirjoitti:
kerro sinä mihin tarvitsee merikorttia Päijänteellä kun veneessä on gps/kaiku. siis että merikortti on koko ajan nokan alla ? tulee varmaan mielenkiintoista ? Bella 703 on kyllä iso pöytä ihan kuljettajan vieressä jossa kortti voi olla jos TARVITSEE ? minä en vaan heti keksi mihin ?
Kyllä se perinteinen merikortti on silti ihan hyvä olla ainakin mukana veneessä, vaikkei se koko ajan nenän alla olisikaan.
- fiskari25
F115 kirjoitti:
Sunseeker sekä Fairline. Muita tuossa makailevia veneitä on mm. Princess, Marino, Linder, Yamarin ja Uttern. Sitten näkyy olevan jotain vanhaa meriläis-tyyppistä matkavenettä ja yksi Busterikin tuolla on. Edelleenkään en ymmärrä miten nämä naapurieni veneet liittyy tähän keskusteluun?
Minä en ensinnäkään ole mistään "maailman parhaimmasta" vääntänyt mitään, vaan vastasin kysymykseen:
"Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa."
Ja vastaukseni oli: "vaikkapa Seiskari 242 HT"Fiskari25 PKEH, ylivoimainen B700 ja B7000 nähden ominaisuuksiltaan, asuttavuudeltaan, tukevuudeltaan, käytökseltään kelissä.
Ja useempia vaihtoehtoa hyttien määrän ja koon suhteen, avotilalla tai ilman. Ja sisustus räätälöidään kuten haluat.
Ei massatuote, ei saa "marketista mukaan", mutta ei maksa välttämättä enempää, riippuen tietysti kiiltolakatun puupinnan, tiikin ja muiden turhuuksien määrästä. - naurattaa
fiskari25 kirjoitti:
Fiskari25 PKEH, ylivoimainen B700 ja B7000 nähden ominaisuuksiltaan, asuttavuudeltaan, tukevuudeltaan, käytökseltään kelissä.
Ja useempia vaihtoehtoa hyttien määrän ja koon suhteen, avotilalla tai ilman. Ja sisustus räätälöidään kuten haluat.
Ei massatuote, ei saa "marketista mukaan", mutta ei maksa välttämättä enempää, riippuen tietysti kiiltolakatun puupinnan, tiikin ja muiden turhuuksien määrästä.se soutuveneen omistaja uneksii...ja ei saa marketeista, entä saako kaatopaikalta...?
- F115
naurattaa kirjoitti:
se soutuveneen omistaja uneksii...ja ei saa marketeista, entä saako kaatopaikalta...?
Soutuveneilijöiden unelmista en tiedä, kun en ole moista ikinä omistanut, mutta nyt kiinnostaisi kyllä kuulla, että miksi massatuotettu ruiskulaminaatti-Bella on parempi kuin käsityönä valmistettu Fiskari?
Eipä sinäänsä että minua kumpikaan vene kiinnostaisi, mutta sinun motiivisi kyllä alkaa kiinnostamaan. - F115
haluan tietää kirjoitti:
noin asioita perillä kun olet Vene-lehden testit lukenut ja muutenkin tunnut tietävän asiasta. Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa.
Jään odottamaan mitä "asiantuntija "vastaa ja kuinka paljon kalliimpi pitää olla että on sinusta hyvä.Taidan omata jonkinlaisen masokistin luonteen, kun vieläkin jaksan tässä seurassa "viihtyä", mutta vastataan nyt sitten kunnolla ja rehellisesti kaiken tietämykseni perusteella tähän kysymykseen:
"Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa?"
Jos tosiaan puhutaan 7 metrisistä matkaveneistä hintaluokassa 45000 euroa, niin vastaus on kyllä "ei mikään". Ei siksi, että Bella 703 olisi jotenkin ylivertainen, vaan siksi, että se on hintaluokassaan ainoa. No, Seiskari 242 HT maksaa Solen pikkudieselillä 44800, mutta en tiedä mitä varusteita tuohon sisältyy, eikä tuo ole mielestäni riittävä kone tuolle veneelle. Järkevämpi vaihtoehto FNM:n 100 hv:n turbodieselillä maksaakin sitten jo alkaen 49200. Sen lisäksi tuo Seiskarin HT-malli edellyttää pressurumbaa sateella, jota en voi sietää, joten seuraava vaihtoehto, Seiskari 242 CC 100 hv:n koneella maksaakin jo 53800.
Eli, mikäli budjettia ei pysty venyttämään yli tuon 45000 euron, lienee Bella ihan käypä vaihtoehto, jos:
- Olet "veneilijä", eli saat "kiksisi" siitä, että istut veneessäsi matkalla paikasta toiseen, tai ehkä jopa ilman mitään sen kummempaa määränpäätä. Kalastamaan et tällä veneellä kovin nautinnollisesti pysty.
- Veneilet sisävesillä, eikä sinulle tuota ongelmaa jäädä rantaan jos keli on hieman rankempi.
- Et tee pidempiä (yön yli kestäviä) retkiä kuin yksin tai vaimosi tms. kanssa.
- Et kaipaa veneeltäsi kesämökkitason asuttavuutta.
- Sinulla ei ole kiire minnekkään.
Jos tunnistat itsesi ylläolevasta kuvauksesta, niin voi Bella 703 olla ihan varteenotettava vaihtoehto juuri sinulle. Minulle se ei ole, mutta so what? - F115
F115 kirjoitti:
Taidan omata jonkinlaisen masokistin luonteen, kun vieläkin jaksan tässä seurassa "viihtyä", mutta vastataan nyt sitten kunnolla ja rehellisesti kaiken tietämykseni perusteella tähän kysymykseen:
"Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa?"
Jos tosiaan puhutaan 7 metrisistä matkaveneistä hintaluokassa 45000 euroa, niin vastaus on kyllä "ei mikään". Ei siksi, että Bella 703 olisi jotenkin ylivertainen, vaan siksi, että se on hintaluokassaan ainoa. No, Seiskari 242 HT maksaa Solen pikkudieselillä 44800, mutta en tiedä mitä varusteita tuohon sisältyy, eikä tuo ole mielestäni riittävä kone tuolle veneelle. Järkevämpi vaihtoehto FNM:n 100 hv:n turbodieselillä maksaakin sitten jo alkaen 49200. Sen lisäksi tuo Seiskarin HT-malli edellyttää pressurumbaa sateella, jota en voi sietää, joten seuraava vaihtoehto, Seiskari 242 CC 100 hv:n koneella maksaakin jo 53800.
Eli, mikäli budjettia ei pysty venyttämään yli tuon 45000 euron, lienee Bella ihan käypä vaihtoehto, jos:
- Olet "veneilijä", eli saat "kiksisi" siitä, että istut veneessäsi matkalla paikasta toiseen, tai ehkä jopa ilman mitään sen kummempaa määränpäätä. Kalastamaan et tällä veneellä kovin nautinnollisesti pysty.
- Veneilet sisävesillä, eikä sinulle tuota ongelmaa jäädä rantaan jos keli on hieman rankempi.
- Et tee pidempiä (yön yli kestäviä) retkiä kuin yksin tai vaimosi tms. kanssa.
- Et kaipaa veneeltäsi kesämökkitason asuttavuutta.
- Sinulla ei ole kiire minnekkään.
Jos tunnistat itsesi ylläolevasta kuvauksesta, niin voi Bella 703 olla ihan varteenotettava vaihtoehto juuri sinulle. Minulle se ei ole, mutta so what?Sellainen piti vielä mainitseman, että jos (ja kun?) ostat luokkansa halvimman veneen, sinun ei tule olettaa, että sait siinä samalla myös luokkansa parhaimman veneen. Ihan niin kuin autokaupoillakin. Jos maksoit Ladasta, et varmaankaan oleta saavasi Mersua? Tämän hyvin yksinkertaisen asian ymmärtänee jokainen, eikös?
- merenkulkija
F115 kirjoitti:
Taidan omata jonkinlaisen masokistin luonteen, kun vieläkin jaksan tässä seurassa "viihtyä", mutta vastataan nyt sitten kunnolla ja rehellisesti kaiken tietämykseni perusteella tähän kysymykseen:
"Mikä matkavene varusteineen on sinusta parempi uutena kuin Bella 703 ja hinta pitää olla n. 45 000 euroa?"
Jos tosiaan puhutaan 7 metrisistä matkaveneistä hintaluokassa 45000 euroa, niin vastaus on kyllä "ei mikään". Ei siksi, että Bella 703 olisi jotenkin ylivertainen, vaan siksi, että se on hintaluokassaan ainoa. No, Seiskari 242 HT maksaa Solen pikkudieselillä 44800, mutta en tiedä mitä varusteita tuohon sisältyy, eikä tuo ole mielestäni riittävä kone tuolle veneelle. Järkevämpi vaihtoehto FNM:n 100 hv:n turbodieselillä maksaakin sitten jo alkaen 49200. Sen lisäksi tuo Seiskarin HT-malli edellyttää pressurumbaa sateella, jota en voi sietää, joten seuraava vaihtoehto, Seiskari 242 CC 100 hv:n koneella maksaakin jo 53800.
Eli, mikäli budjettia ei pysty venyttämään yli tuon 45000 euron, lienee Bella ihan käypä vaihtoehto, jos:
- Olet "veneilijä", eli saat "kiksisi" siitä, että istut veneessäsi matkalla paikasta toiseen, tai ehkä jopa ilman mitään sen kummempaa määränpäätä. Kalastamaan et tällä veneellä kovin nautinnollisesti pysty.
- Veneilet sisävesillä, eikä sinulle tuota ongelmaa jäädä rantaan jos keli on hieman rankempi.
- Et tee pidempiä (yön yli kestäviä) retkiä kuin yksin tai vaimosi tms. kanssa.
- Et kaipaa veneeltäsi kesämökkitason asuttavuutta.
- Sinulla ei ole kiire minnekkään.
Jos tunnistat itsesi ylläolevasta kuvauksesta, niin voi Bella 703 olla ihan varteenotettava vaihtoehto juuri sinulle. Minulle se ei ole, mutta so what?"Eli, mikäli budjettia ei pysty venyttämään yli tuon 45000 euron, lienee Bella ihan käypä vaihtoehto, jos:
- Veneilet sisävesillä, eikä sinulle tuota ongelmaa jäädä rantaan jos keli on hieman rankempi. "
nimim. "soutuveneellä kiinaan" - F115
merenkulkija kirjoitti:
"Eli, mikäli budjettia ei pysty venyttämään yli tuon 45000 euron, lienee Bella ihan käypä vaihtoehto, jos:
- Veneilet sisävesillä, eikä sinulle tuota ongelmaa jäädä rantaan jos keli on hieman rankempi. "
nimim. "soutuveneellä kiinaan"En tiedä kumpikohan olen, mutta mitään en kirjoituksestasi ymmärtänyt. Toisaalta, tuskin mitään menetinkään...
- vain tuo
merenkulkija kirjoitti:
"Eli, mikäli budjettia ei pysty venyttämään yli tuon 45000 euron, lienee Bella ihan käypä vaihtoehto, jos:
- Veneilet sisävesillä, eikä sinulle tuota ongelmaa jäädä rantaan jos keli on hieman rankempi. "
nimim. "soutuveneellä kiinaan"ei ole edes tarvista lähteä merille, ihan Päijänne riittää ja kun menen merille niin menen laivalla ja silloin ruorissa ihan joku muu. Ja joskus se rantaan jäänti on ihan paikallaan.
- näin on
matkavene jo 30 vuotta Suomen sisävesillä ja nimi on Bella. Sinun Päijänne soutuvene ei ole edes suosituin mökkivene ja hukut vielä kännissä mokomalla. Miten se vesi tulee sisään kun soudat kovassa aalokossa ja miten mahdut siihen makaamaan kun sammut siihen. Oliko aamulla selkä kipuja ja varo kun käyt veskissä ettet mene laidan yli.
Miten onnistuu tuo suoraan soutaminen ? ja yksiikö "moottori" joskus ? - myös tiedoksi
tiedoksi että Bella 700: sarjan veneet säilyttää hvyin arvonsa. Vm 1985 maksaa vielä 15000 euroa ja uudempi 1995 maksaakin jo 22.-30.000 kunnosta riippuen. sen ne on maksaneet uutenakin eli hvyin arvo sailyy. Minun uusi maksoi varusteineen 48000 euroa ja siinä on kaikki mitä voi laittaa tuon kokoiseen veneeseen.
- uuuuuuui
Bella 700 maine on ruokkinut ite itteensä jo kauan. Kukaan ei enää tiedä miksi vene on joskus ollut suosittu, mutta monet fiksuina miehinä ja naisina päättelevät että täytyy siinä jotain olla kun on niin suosittu ja paljon myyty :)
Aika ajanut 700:sta ohi jo moneen kertaan, vain tuo käsittämätön maine pitää mallia hengissä...niin se ihminen vaan toimii, älykäs olento, luomakunnan kruunu.- Rauski
Oliko se nyt Vene tai Kippari jossa oli koeajo ja todettiin suoraan sanoen aika paskaksi ja perustelut oli aika järkeen käypiä. Liian keulapainoinen, ikävä jurina sisällä ajaessa, roiskii vedet ikkunoille, eikä se edes mikään kovin taloudellinen ollut kun vauhtikin on olematon. Lisäksi suunnitteluvirheitä sisällä jne...
- ei muuten ollut
Rauski kirjoitti:
Oliko se nyt Vene tai Kippari jossa oli koeajo ja todettiin suoraan sanoen aika paskaksi ja perustelut oli aika järkeen käypiä. Liian keulapainoinen, ikävä jurina sisällä ajaessa, roiskii vedet ikkunoille, eikä se edes mikään kovin taloudellinen ollut kun vauhtikin on olematon. Lisäksi suunnitteluvirheitä sisällä jne...
sinähän taisit tehdä ihan omantestin. MInulla on lehden testi ja ainoa huono homma oli että nakkelee vettä vasta aallokossa tuulilasiin. Onpa ikävää kun kysymyksessä vene ? Viimeistelyä, ja nimenomaan taloudellisuutta kehuttiin ja kaikki tietää että näin se Bellassa onkin. Se että vauhti ei hurmaa ei ole vika vaan joka ostaa Bella 703 ei ole kiire mihinkään. Ja mihinkä sitä vesillä on kiire ? ja lomalla....
Mutta Bellalla raskii ajella toisin kuin nuo bensarosvot jotka syö ihan älyttömiä.
Mutta kateus on meidän pahin ongelma ja se on myös tullut selville näissä kirjoituksissa. Yhtään kunnon vikaa ei ole tullut ja silti vene on kestosuosikki ? aika outoa jo sei mitään tee, heh heh - HR...
Ei kai Bella 700 ja sen edeltäjien suosion salaisuus mikään mysteeri ole, se on ollut kokoluokkansa edullisin ja tarjoaa silti ainakin periaatteessa jonkinlaista asuttavuutta.
- P.a on hyvää
vai mitä?
- kokeillut
toimivat tilaratkaisut sisällä ja ulkona. Kulkee ehkä keula hieman alhaalla. Runko ilmeisesti vanhanaikainen. Merenkulkuominaisuudet riittää järville hyvin ja merelle hyvissä olosuhteissa.
- verran
Ei löydy kuin viikon kokemus jolloin totesimme, että noin pienen veneen pitää meidän taloudessa olla nopeampi. Ehkä matkatavoite tuli vedetyksi liian ylös kun tavoite oli Savonlinna - Kuopio -Savonlinna mukaan lukien Valamon luostari.
Sinänsä ei ole veneestä sen pahempaa sanottavaa. Uusissa malleissa on vielä parannuksia kokeilemaani verrattuna, mm. vessa ja avattava takaseinän ikkuna.
Venettä mainostetaan mielestäni väärillä perusteilla puoliliukuvana. Käytännössä en ainakaan minä jaksanut paria kokeilua kauemmin kuunnella sitä huutoa joka lähtee täysillä kiertävästä koneesta. Lisäksi ajo muuttuu rauhattomaksi kun runko nousee ylös vedestä. Täysilläkään ei kyseinen yksilö muistaakseni saanut rikki 10 solmun rajaa.
Mitään myrskyä emme havainneet tuon viikon aikana.- F115
Tuo sama virheellinen markkinointi vaivasi myös tuota 9000 Sunmaria, jota markkinoitiin ja koneistettiin liukuvana tai puoliliukuvana. Tosiasiassa siitä ei ollut oikein kumpaankaan, vaan kallisteli ja huojui melkoisesti, ja mikä pahinta, keula leikkasi välillä täysin varoittamatta veteen kääntäen koko veneen 90-180 astetta kulkusuuntaansa nähden. Runkonopeuksilla ajaessa se kyllä kulki ihan hyvin.
- seilanneena
F115 kirjoitti:
Tuo sama virheellinen markkinointi vaivasi myös tuota 9000 Sunmaria, jota markkinoitiin ja koneistettiin liukuvana tai puoliliukuvana. Tosiasiassa siitä ei ollut oikein kumpaankaan, vaan kallisteli ja huojui melkoisesti, ja mikä pahinta, keula leikkasi välillä täysin varoittamatta veteen kääntäen koko veneen 90-180 astetta kulkusuuntaansa nähden. Runkonopeuksilla ajaessa se kyllä kulki ihan hyvin.
pärjäsin saimaalla hyvin käyttökustannukset erittäin pienet arvo säilyy hyvin on helppo myydä löytyy hyviä yksilöitä käytettynä kulkee 10 solmua max. hyvin 8,5 solmua jolloin kulutus 3litraa/tunti volvon koneella. tilat riittää kolmelle hienosti jos hinta luokka on tuo ja vauhtia et kaipaa on vene hyvä.
- Bella 703
seilanneena kirjoitti:
pärjäsin saimaalla hyvin käyttökustannukset erittäin pienet arvo säilyy hyvin on helppo myydä löytyy hyviä yksilöitä käytettynä kulkee 10 solmua max. hyvin 8,5 solmua jolloin kulutus 3litraa/tunti volvon koneella. tilat riittää kolmelle hienosti jos hinta luokka on tuo ja vauhtia et kaipaa on vene hyvä.
sinä sanoit ja asia on juuri noin. Mutta nämä kateelliset soutuveneen omistajat persaukiset ja heiltä ei löydy ikinä 300 000 mummon markkaa , ei mihinkään muuhunkaan sellaista rahaa...kuin Bella 703 maksaa varusteineen
- Jarkko
Niin niin, kyllä tästä on nyt taas tullut selväksi kuinka erinomainen vene Bella on...
Ja ainut todellinen peruste on joko suoranaisesti tai rivien välistä luettavissa että se on HALPA!!!
No niin, miksi hitossa sitten käytetystä halvasta pitäisi maksaa saman verran kuin jostakin käytetystä ja peremmasta????? Oletteko aivan pehmeitä???? Vene jota on uutena myyty niin perkeleesti juuri siksi että se on HALPA täytyy siis käytettynäkin olla vielä halvempi! Mutta ei! Idiootit luulee että kaikki mitä myydään paljon on automaattisesti hyvää ja sitä maksetaan hyvin koska sen arvo säilyy!!! Hei haloo!
Samalla hinnalla löytyy vaikka mitä joka on uutena ollut kalliimpaa ja parempaa. Eikä sillä vuosimallilla oikeasti ole veneissä samaa merkitystä kuin autoissa. Jos ei rahat riitä niin katselkaa vaikka vähän vanhempia mutta oikeasti arvostetumpia veneitä.- se on :) :) :)
Totta kai mossestakin jos se on ollut luokkansa halvin pitää käytettynä maksaa huippuhinta! Tämähän on päivän selvää!
- syödä eikä juoda
sillä WC:tä ei ole. Käsittääkseni kukaan meistä ei ole umpinainen, eli se mitä syöt tai juot tulee myös ulos.
- F115
Kyllä tuossa 703:ssa ainakin Bellan sivujen mukaan on vesi-wc vakiona. Vai tarkoititko jotain muuta mallia?
- luulo
kyllä bellassa paskoa voi, on niissä wc.7000:ssa ainakin.ja 700:sessa kem wc.
- Bella 703
kyllä on vesivessa ja ihan septitankilla 703:ssa, mukamas kaveri asiantuntija, on muuten jääkaappikin, ja hella, ja lämmitin, ja vesi tulee ja vesi menee jne. mitä vielä ?
- vene hyvä
Itselläni on Bella 700. olen tyytyväinen veneeseen kaikinpuolin. Halpa ajella sekä varusteiltaan hintaluokkaansa nähden hyvä.Moottori Yanmarin makeavesi jäähdytteinen 34hp.kone.Sanoisin paras tuon kokoluokan diesel.En vertaa venettäni jonkun formulakuskin Monacon tom cruiseriin.Tai Miami-vicen muskeliveneeseen,niinkuin eräät tällä palstalla.Mutta hyvänä retkiveneenä Bellaa pidän. Suosittelen.
- herättää
tunteet, olen sen aikaisemminkin huomannut ja erityisesti jenkkiveneilijöiden keskuudessa. Mutta ehkä se johtuu siitä, että paskin venemerkkikisan ylivoimaisena ykkösenä loistaa Bayliner, muut jenkit tulevat sitten. Jenkkiveneilijöitä vain v-tuttaa se, että Bellat on kuitenkin vahvoja ja käytännöllisä jenkit pelkästään kiiltäviä. Tää nyt oli purjehtijan kommentti, mutta on sen verrankokemusta Bellasta, että mulla on 580 L mökkiveneenä ja se ainkin on osoittautunut odotettua paremmaksi. Lasikuitu (paljon muuta ei olekkaan) on vahvaa ja siististi tehty, ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja vastaavat veneen ajateltua käyttöaluetta erittäin hyvin. Ja vielä kauniskin, paitsi että yks kaveri luuli mun tulleen myymään sille nakkeja kun tulin Bellalla sitä vastaan....
- järki syyt
tuolla moottoripyörä palstalla että kun on kunnon pyörä ja vielä Honda merkkinen niin kyllä löytyy arvostelua. Ja tietää ketkä siihen syyllistyy ? kaverit joilla ei ole moottoripyörää eikä kunnon venettä eikä ikinä edes tule. Mutta miksi haukkua toiselle niin rakasta venettä, maksaakin liki 50 000 euroa eli ei ihan soutuveneen hintainen. Ja mitä ihmettä se kuuluu kenellekkään jos ei nouse liukuun eikä kulje 50 solmua ? ei ole edes tarpeen jos laittaa veneen kuten Bella 703. Sillä ajellaan pitkiä matkoja, katsellaan maisemia ja voi olla veneessä pitkiä aikoja tarvittaessa. Ja jos nyt aallokossa tulee vettä tuulilasiin.....heh heh , onhan siinä pyyhkijät ja samalla tulee keula pestyä ja tuulilasi...JATÄRKEIN POINTTI, sillä on edullista liikkua kun varaa aikaa niin ei pala rahaa bensaan.
- F115
Korjatkaa nyt jos ihan väärässä olen, mutta eikös Bella Boats kuulu samaan emoyhtiöön kuin Baylinerkin, eli Brunswick Marineen?
Tuo ei ihan tuulesta temmattua ole, että 80-luvun Baylinerit eivät laadullaan loistaneet. Ikävän moni on vaan jämähtänyt siihen mielikuvaan, että asia olisi edelleenkin näin. Kannattaisi käydä koeajamassa, tai edes koeistumassa uusi Bayliner, niin huomaa kyllä laadun parantuneen. Vaikka eipä ne siltikään vielä mitään Princessejä ole, aikamoisen venemaailman sylkykupin maineessa se yhä edelleen kulkee.
Tuota kommenttia etteikö jenkkiveneet olisi vahvoja en ymmärrä alkuunkaan. Johan sen näkee veneiden painosta (ja hinnasta), että kumman rungossa on enemmän materiaalia käytetty. Toki paskaa saa mistä maasta tahansa, joten pelkästään valmistusmaan perusteella ei liene perusteltua venettään edelleenkään valita.
No, jokainen valitkoon itselleen edelleenkin sen parhaiten omia tarpeitaan vastaavan veneen, mutta sitä en ymmärrä, että pitää täällä ruveta sen oman veneen ylivertaisuuden puolesta keuhkoamaan kuin raivotautinen koira (enkä nyt tarkoita nimimerkillä "herättää" kirjoittanutta purjehtiamiestä/naista), kun joku kertoo jonkun poikkeavan mielipiteen veneestä.
Ja väännetään nyt kerran vielä rautalangasta: missään vaiheessa en ole B703:sta väittänyt huonoksi. Ja paha olisi väittää, koska en ole ikinä moista edes tietääkseni nähnyt. Kunhan vain toin esille omat, ei niin mairittelevat kokemukset Bellan veneistä. - F115
järki syyt kirjoitti:
tuolla moottoripyörä palstalla että kun on kunnon pyörä ja vielä Honda merkkinen niin kyllä löytyy arvostelua. Ja tietää ketkä siihen syyllistyy ? kaverit joilla ei ole moottoripyörää eikä kunnon venettä eikä ikinä edes tule. Mutta miksi haukkua toiselle niin rakasta venettä, maksaakin liki 50 000 euroa eli ei ihan soutuveneen hintainen. Ja mitä ihmettä se kuuluu kenellekkään jos ei nouse liukuun eikä kulje 50 solmua ? ei ole edes tarpeen jos laittaa veneen kuten Bella 703. Sillä ajellaan pitkiä matkoja, katsellaan maisemia ja voi olla veneessä pitkiä aikoja tarvittaessa. Ja jos nyt aallokossa tulee vettä tuulilasiin.....heh heh , onhan siinä pyyhkijät ja samalla tulee keula pestyä ja tuulilasi...JATÄRKEIN POINTTI, sillä on edullista liikkua kun varaa aikaa niin ei pala rahaa bensaan.
Vai oliko jo ruuveja löysällä ennen veneen ostoa? Ei mahdu meikäläisen kaaliin, että joku jaksaa omaa kiuluaan täällä netissä puolustaa niin kuin naarasleijona pentujaan. Usko nyt jo hyvä mies, että vaikka sinä siitä pidätkin, niin ei se yksin tee Bellasta hyvää venettä. Eikä sen pitäisi sinun veneilynautintoasi millään tapaa häiritä, että joku muu onkin todennut jonkin toisen veneen itselleen paremmaksi kuin sinun, ah niin rakkaan, Bellasi.
Ja ennen kuin täällä alat haukkumaan ihmisiä persaukisiksi oikeaan ja vasempaan, niin kerroppa minulle, että jos sinulla sitä rahaa on niin paljon, että ei paskalle meinaa taipua, niin miksi koko ajan jaksat toitottaa että:
"sillä on edullista liikkua kun varaa aikaa niin ei pala rahaa bensaan."
Kai sinunlainen rahamies pulttaisi vaikka neljä Mercruiserin 8,1 litraista isolohkoa konehuoneen lattiaan ja antaisi soittaa urku auki ympäri itämerta? - varmaa tietoa
F115 kirjoitti:
Korjatkaa nyt jos ihan väärässä olen, mutta eikös Bella Boats kuulu samaan emoyhtiöön kuin Baylinerkin, eli Brunswick Marineen?
Tuo ei ihan tuulesta temmattua ole, että 80-luvun Baylinerit eivät laadullaan loistaneet. Ikävän moni on vaan jämähtänyt siihen mielikuvaan, että asia olisi edelleenkin näin. Kannattaisi käydä koeajamassa, tai edes koeistumassa uusi Bayliner, niin huomaa kyllä laadun parantuneen. Vaikka eipä ne siltikään vielä mitään Princessejä ole, aikamoisen venemaailman sylkykupin maineessa se yhä edelleen kulkee.
Tuota kommenttia etteikö jenkkiveneet olisi vahvoja en ymmärrä alkuunkaan. Johan sen näkee veneiden painosta (ja hinnasta), että kumman rungossa on enemmän materiaalia käytetty. Toki paskaa saa mistä maasta tahansa, joten pelkästään valmistusmaan perusteella ei liene perusteltua venettään edelleenkään valita.
No, jokainen valitkoon itselleen edelleenkin sen parhaiten omia tarpeitaan vastaavan veneen, mutta sitä en ymmärrä, että pitää täällä ruveta sen oman veneen ylivertaisuuden puolesta keuhkoamaan kuin raivotautinen koira (enkä nyt tarkoita nimimerkillä "herättää" kirjoittanutta purjehtiamiestä/naista), kun joku kertoo jonkun poikkeavan mielipiteen veneestä.
Ja väännetään nyt kerran vielä rautalangasta: missään vaiheessa en ole B703:sta väittänyt huonoksi. Ja paha olisi väittää, koska en ole ikinä moista edes tietääkseni nähnyt. Kunhan vain toin esille omat, ei niin mairittelevat kokemukset Bellan veneistä.sillä emoyhtiö on Bellaboats Oy ja pääpaikka on Kuopio. Tj on Raimo Sonninen .
- miksi ei ?
F115 kirjoitti:
Vai oliko jo ruuveja löysällä ennen veneen ostoa? Ei mahdu meikäläisen kaaliin, että joku jaksaa omaa kiuluaan täällä netissä puolustaa niin kuin naarasleijona pentujaan. Usko nyt jo hyvä mies, että vaikka sinä siitä pidätkin, niin ei se yksin tee Bellasta hyvää venettä. Eikä sen pitäisi sinun veneilynautintoasi millään tapaa häiritä, että joku muu onkin todennut jonkin toisen veneen itselleen paremmaksi kuin sinun, ah niin rakkaan, Bellasi.
Ja ennen kuin täällä alat haukkumaan ihmisiä persaukisiksi oikeaan ja vasempaan, niin kerroppa minulle, että jos sinulla sitä rahaa on niin paljon, että ei paskalle meinaa taipua, niin miksi koko ajan jaksat toitottaa että:
"sillä on edullista liikkua kun varaa aikaa niin ei pala rahaa bensaan."
Kai sinunlainen rahamies pulttaisi vaikka neljä Mercruiserin 8,1 litraista isolohkoa konehuoneen lattiaan ja antaisi soittaa urku auki ympäri itämerta?puolustaa aina omaansa kuten minä 703 omistaja teen. MIksi en sitä tekisi kun minulle Bella on maailman paras vene toistaiseski ja jos kuten sinä väität asioita jotka eivät edes pidä paikkaansa niin pöljähän olen jos en asioita oikaise. Sinä et ole vieläkään kertonut millä veneellä itse ajelet ?
vai onko kenties ollenkaan ? silloin on mukavaa vain haukkua muitten veneitä kuten suomalaiset ruukaa tehdä, kateutta unohtamatta. - mutta näköjään
F115 kirjoitti:
Vai oliko jo ruuveja löysällä ennen veneen ostoa? Ei mahdu meikäläisen kaaliin, että joku jaksaa omaa kiuluaan täällä netissä puolustaa niin kuin naarasleijona pentujaan. Usko nyt jo hyvä mies, että vaikka sinä siitä pidätkin, niin ei se yksin tee Bellasta hyvää venettä. Eikä sen pitäisi sinun veneilynautintoasi millään tapaa häiritä, että joku muu onkin todennut jonkin toisen veneen itselleen paremmaksi kuin sinun, ah niin rakkaan, Bellasi.
Ja ennen kuin täällä alat haukkumaan ihmisiä persaukisiksi oikeaan ja vasempaan, niin kerroppa minulle, että jos sinulla sitä rahaa on niin paljon, että ei paskalle meinaa taipua, niin miksi koko ajan jaksat toitottaa että:
"sillä on edullista liikkua kun varaa aikaa niin ei pala rahaa bensaan."
Kai sinunlainen rahamies pulttaisi vaikka neljä Mercruiserin 8,1 litraista isolohkoa konehuoneen lattiaan ja antaisi soittaa urku auki ympäri itämerta?F115:n tekee hulluksi veneettömyys...ja sinun "sukkelat" ovat perseestä kotoisin.
- kaikkea...
varmaa tietoa kirjoitti:
sillä emoyhtiö on Bellaboats Oy ja pääpaikka on Kuopio. Tj on Raimo Sonninen .
toi Bella omistaakaan, ainakin Aquador on Bella ja muistaakseni ne ominstaa myös Flipperin, onko jotain muuta vielä.
- F115
varmaa tietoa kirjoitti:
sillä emoyhtiö on Bellaboats Oy ja pääpaikka on Kuopio. Tj on Raimo Sonninen .
Kyllähän se nyt vaan näytti asia niin oleva, että Brunswickin omistuksessa tämäkin pulju on ainakin osittain.
- Seilori 1
Minua on ihmetyttänyt jo vuosia tuo bellan tyyppimerkintä eri malleissa.Tämä sinun mainitsema 700,703 tai 7000-malli on(ovat)kaikki todelliselta pituudeltaan 6,50 metriä pitkiä eikä suinkaan 7-metrisiä!!.Bellalla on ihme tyyli ilmoittaa esim. ankkuriboxikin veneen pituuteen.Samoin mm.Bella Falconin pituus mainitaan muistaakseni 8,6m,mutta kun kysyin asiaa tehtaalta niin myönsivät ko.veneen rungon pituudeksi hieman alle 8 metriä!No sinäänsä tällä ei ole mitään merkitystä,mutta muistakaa sitten muun merkkisten veneiden omistajat lisätä myynti-ilmoituksiinne samoin esim.uimatason pituus,vaikkapa 0,7metriä lisää veneenne pituuteen.
- juupas
Autojen pituuskin ilmoitetaan puskurista puskuriin.Vaikka ilman puskureitakin voi ajella.
- Montör
juupas kirjoitti:
Autojen pituuskin ilmoitetaan puskurista puskuriin.Vaikka ilman puskureitakin voi ajella.
Olen kyllä Seilorin kannalla pituus-asiassa.Miksi useat muut venevalmistajat eivät laske mukaan pituuteen esim.uimatasoa tai ankannokkaa?Myöskin olen samaa mieltä näiden Bellojen pituudesta ja väitän niiden todella olevan 6,5 metrisiä,sillä oman 6,6 metrisen ht veneeni rinnalla on laiturissa Bellan 7000 ja kyllä se Bella ON lyhyempi.
- tarkoittaa
Lenght Over All = koko paskan pituus ankkirboxeineen ja kaulakaiteineen. Kannattaa myös katsoa tarkkaan monien muiden veneiden kohdalla mitä kaikkea ilmoitettuun pituuteen kuluu.
- niinpä juu
Montör kirjoitti:
Olen kyllä Seilorin kannalla pituus-asiassa.Miksi useat muut venevalmistajat eivät laske mukaan pituuteen esim.uimatasoa tai ankannokkaa?Myöskin olen samaa mieltä näiden Bellojen pituudesta ja väitän niiden todella olevan 6,5 metrisiä,sillä oman 6,6 metrisen ht veneeni rinnalla on laiturissa Bellan 7000 ja kyllä se Bella ON lyhyempi.
voi olla että bellassa ei ole sitä ankannokkaa vakiona ja siksi SITÄ ei ilmoiteta kuten luulet, kannattaa ottaa ensin selvää ennenkuin kirjoittaa mutua
- Belloista
Meluisia muovikoppeja.Kannataa tutkia vene testejä 80-2000 luvulta testejä saa tunnetuiden venelehtien toimituksesta.
- penapa
mutta kun nyt eletään vuotta 2008!!
- Masaju
penapa kirjoitti:
mutta kun nyt eletään vuotta 2008!!
Itse omistan Bella 700 matkaveneen ja tykkään
sillä puksutella Haukivedellä perheen kanssa.
Hyvin riittää meidän tarpeisiin ja nautimme täysin siemauksin veneilystä joka kerta kun vain pääsemme seilaamaan. - masaju
penapa kirjoitti:
mutta kun nyt eletään vuotta 2008!!
Mitä sitte mitä vuotta eletään,kohta taas jäät lähtee ja paatit lasketaan vesille.Vuosi on siis
2008 penapa niiihh. - Anonyymi
penapa kirjoitti:
mutta kun nyt eletään vuotta 2008!!
2021 on nyt.
Kovasti houkuttelisi päivittää nykyinen 6 m. HT vene, asuttavaan 8-10 m. retkiveneeseen. Käyttäjinä kuitenkin vain kaksi aikuista ja joskus kaveripariskunta. Merellä ajatuksena käydä mm. Viron länsiranníkolla ja siitä vaikkapa Gotlandin saarelle. Tässä tulee itsellä jo vastaan se että veneeseen pitää luottaa teknisesti, se on asuttava/käytännöllinen, on 90-luvun paremmalta puolelta ja käyttäkustannukset kohtuulliset. Mitään hirmutykkiä ei siis voi miettiä muttei 8 solmun venettäkään.
Yritin etsiä käyttäjäkokemuksia googlella, jne. Mutten loppuenlopuksi niitä pahemmin löytänyt saati kunnon kuvia. Niistä kuitenkin lähdetään alkuun ja sitten vasta käydään venettä vahtaamassa paikanpäällä.- Viime kevväänä hanki
Ostakaa Marsund 90, tai vastaava, hieno mahonkisisustus, merikelpoinen, hytissä mahtuu *makaamaan* vaikka poikittain...Ostakaa vaikka käytetty, hyvin kestävät.
- Anonyymi
Onko jollain faktatietoa mikä Bella 700 Syväys on? Täällä päin on paljon 1,2m väyliä ja mietin että uskaltaako niille lähteä kokeilemaan...
- Anonyymi
Jotakin 60-70cm se oli. Minun bellan pohjassa (kölissä) oli 5 reikää. Joten testattua tietoa.
Nykyisen paatin köli on täynnä romurautaa joten vielä on ehjä, kivet kyllä löydän tälläkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812