arvet selässä, ikuisesti? :,((((

tyttö 18

mulla on niin hemmetin vaikeeta, kun mul oli selkä täys ennen finnejä mut nytte on jääny hirveet arvet selkä täyteen!!! :/ tiedän et en saa niitä koskaan enää pois! täytyy koko loppuelämä peitellä selkää, se on hirveen näkönen! en voi enään koskaa mennä uimahalliin enkä rannalle enkä saunaan muiden kanssa :,(.... miks just mulle kävi näin??? tiedän et kaikki ajattelee et eihän tää ole mikää maailman loppu, et muil on isompii huolia... mut mulle tää on ihan hirveetä en jaksa enää. oon niin suuttunu! ajattelen koko aika vaan mun selkää et en saa koskaan siit normaalii.

äitiki väittää et tää on mun vika, koska en ottanu aurinkoa tähän ku oli finnejä. muttaku en kehdannu rannalla näytellä tätä muille! ja halusin aina mennä lääkäriin tän selän kaa, mut ei äiti välittäny. tässä se sitte nähään!

haluun kuolla jos en saa näitä arpii pois!

eikö oo muuta kun ihonsiirto????

9

5506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roatyttö

Kerronpa sinulle jotain...
      Tiedän ettei se tähän kesään enää auta,mutta et tule varmastikaan loppuelämääsi arpiselkänä kulkemaan.

Itselläni oli 12-20 vuotiaana selkä todella pahassa kunnossa.Paha tapani oli aina puristella finnejä,ja mitä siitä seurasi...kamalat arvet.
      Olen nyt 22v ja arpia ei ole!

Aika auttaa,usko pois!
      Ja nyt vaan sitä aurinkoa siihen selkään,se auttaa niihin arpiin myös :)

• tyttö_.18

mun arvet ei ole punasia, ne on jo tasottunu ihan melkee ihon väriseks. ja ne ei ole syviä kuoppia, vaan ulospäin tulevia kyhmyjä. (niit sanotaan joksku "keloittideiksi" tai jotenkin noin)...

olen käynyt lääkärillä ja ne sano et näitä tuskin saa pois. ja ne ei ala koko selkään tekee laserhoitoa, kun siitäkin jää kuulemma arvet?

mut mä en usko lääkäreihin! nyt ensiks ne kokeili mulle jotain toista hoitoa jonka pitäs vähän kutistaa näitä.... mut en usko koko juttuu. jotain ne teki niin et sen jälkeen oli selkä ihan mustelmil, mut nytte taas normaali.

olis vaan niin kiva tietää et enkö tosiaan pääse koskaan eroo näistä!?

voiko ihonsiirtoo tehä? ja jääkö siitä arvet?

• arveton

Laserilla saa arvet pois, mutta se on kamalan kallista.

Kysy lääkäriltäsi Avitcid-voiteen resepti. Ohjeen mukaan säännöllisesti käytettynä se poistaa arpia, mutta hoidossa pitää olla kärsivällinen, sillä se vaatii sitä säännöllisyyttä ja vie jopa vuoden. Ja oikeion syviin arpiin se ei niin tehoa, mutta olen saanut huomattavaa apua siitä!

• samoin

itselläni selkä on kuin kraateripesäke arpien takia.rinnus kanssa.se on vaan hyväksyttävä että arpia on ja jätettävä nämä julkiset pois jos ei kehtaa mennä.jos on itsensä kanssa sinut kyllä varmaan kykenee menemään..melkein tämä on verrattavissa lihavuuteen..joku ei kehtaa kun on lihava tms.ei kukaan ole täydellinen.

ajan kanssa arvet kyllä tasottuu ja aurinkoa kun ottaa ne hälvenee jonkun verran.

• minä vain

No tjenare.
      HAlpakonsti, joka ei tosin tehoa kaikkiin arpiin on voide jonka hinta n. vajaat 25e.
      Se ei valitettavasti sellasiin "kuoppiin" tehoa mutta jos selkä on täynnä punasia läiskiä niin niihin kylläkin:)

Eli: Louis Widmerin; eye creme contour. (jos ei löydy tolla nimellä niin sanot vaan että sitä silmävoidetta joka sopii arpiin. Niin tein itekin. Se on lasipurkki jossa semmonen vaalenpunanen kansi)

Niin kuin nimestä näkyy niin silmänympärysvoide se alkujaan on, mutta arpiin sopii. Oli pistäny äitin silmään ton mainos joskus apteekin lehdestä ja kokeilin ite ekana yhteen palovammaan. tehos!!

Levitä ihan pikkusen just siihen arven päälle! Se nimittäin lisää voimakkaasti ihon uusiutumista, eli iho "kuoriutuu" vähitellen terveeksi! -Kokeiltu on.

• 30v

En halua pelotella, mutta kannattaa varautua pahimpaan: arvet eivät välttämättä häviä ikinä.

Itse olen nyt kolmekymppinen naisihminen, ja viimeiseen kuuteentoista vuoteen en ole kehdannut käyttää avoselkäisiä vaatteita, sillä selän iho on todella järkyttävän näköinen. Omalla kohdallani akne muuttui todella pahaksi 14-vuotiaana, ja siitä lähtien olen käynyt jatkuvaa kamppailua finnejä vastaan. E-pillerit on kokeiltu, ja roaccutania olen syönyt jo niin monta kuuria ettei lääkäri määrää enää uutta. Roa on auttanut finneihin tilapäisesti, mutta arvet eivät häviä. Vanhimmat arvet (todella suuret sinipunaiset läiskät) selässäni ovat n. kymmenen vuoden takaa, ja ne eivät vaan vaalene.

Kotikonsteista ja ihotautilääkärin määräämistä voiteista ei ole ollut mitään apua, ja yksi lääkäri sanoikin suoraan, että ainoa keino arpien vaalentamiseen on plastiikkakirurgin suorittama hionta. Nyt aionkin säästää rahaa siihen, että vielä joskus elämässäni pystyn käyttämään selän paljastavia vaatteita.

• ei pienestä valitusta

En halua lietsoa enempää pahaamieltä mutta itselläni ei edes ihonhionta auttanut! ja mikä vielä pahempaa kaikki arvet mitä kehosta löytyy niin on kasvoissa,joita ei voi peittää millään!
        olen todella lopussa,mikään ei auta!
        selkä ja rinta ovat sileät kuin vauvanpeppu,mutta kasvot ;(
        Vaihtaisin vaikka arpisen koko kropan kunhan saisin sileät kasvot jotka näkyvät kaikille ja kokoaika,kesät talvet!

• ...mutta...
        ei pienestä valitusta kirjoitti:

En halua lietsoa enempää pahaamieltä mutta itselläni ei edes ihonhionta auttanut! ja mikä vielä pahempaa kaikki arvet mitä kehosta löytyy niin on kasvoissa,joita ei voi peittää millään!
        Vaihtaisin vaikka arpisen koko kropan kunhan saisin sileät kasvot jotka näkyvät kaikille ja kokoaika,kesät talvet!

...onneksi ei oo jäänny mitää arpia niistä selkaan tai kasvoihin, vaikka olenkin niitä aika innokkaasti raapinut. ja nytte ku kesällä on tullu oltua aikapaljo auringossa ni alkaa nää finnit vähä häviämää... ainaki tuntuu siltä. Hyvää kesää kaikille!!

• arpinen
        ei pienestä valitusta kirjoitti:

Minulla on myös paha akne selässä ja rinnassa sekä hartioilla. Myös kasvot on arpiset, vaikka muuten akne on jo rauhoittunut. Haluaisin pukeutua kuten muut 22 vuotiaat naiset, mutta joudun aina miettimään että onko kaula-aukko tarpeeksi pieni ettei finnit näy. se harmittaa, varsinkin kesällä. Mutta kaikkein pahinta on ehkä kuitenki se, etten uskalla luottaa siihen että monikaan mies voisi kiinnostua minusta jos tämän tietäisi. Olen kovasti ihastunut erääseen mieheen, mutta pelkään niin kovasti, etten uskalla tehdä aloitetta. Hän luulee, etten ole kiinnostunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe