halpismallien parantelu

harrastuksena

olen ostellut Hongwellin 1:43 metalliautoja kun niitä halvalla saa. Tehtaan jäljiltä yksityiskohdat ovat puutteellisia mutta mukava niitä on itse viimeistellä paremmaksi, esim. tänään laitoin yhteen automalliin ulkopeileihin peilaavan pinnan 7 päivää lehden suoramainoksessa olleesta metallipintaisesta tarrasta :D
Olen myös maalaillut yksityiskohtia aidomman näköiseksi, eihän näistä varmaan laadukkaimpien mallien veroisia tule mutta paljon siedettävämpiä kumminkin :D

7

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mut

eiks sun pitäis olla nukkumas tähän aikaa? Ja jos oot aikuinen niin hanki elämä ja mielellään jotain muuta ku 7pvä lehden leikkelemistä. aika sairasta...mikäli tää ei oo helvetin hyvä vitsi niin suosittelen pientä lomaa. tai leikkele vaihteeksi Seura ,Hymy ym. ym. lehtiä.Vaihtelu virkistää lehtiä leikkaillessa

• sorminäppäryyttä

ja aikaakin parannella pienoismalleja. Mutta harrastuksiin saakin mennä aikaa. Jännistä paikoista, niinku lehdistä ja niitten sivutuotteista, voi löytää hyviä "varaosia". Tuo Hongwell on mulle outo pienoismallien valmistaja. Missä hintaluokassa niitten autot liikkuu? Olen itse keräillyt juuri tuota samaa kokoluokkaa (1:43) olevia pienoismalliautoja noin pari vuotta. Kokoelma karttuu kuukausittain noin parilla autolla. Mulle tästä on tullut keräilyharrastus, ei sitä malta enää lopettaa.

• harrastuksena

nuo mitä löytyy tavaratalojen leluosastoilta sinisessä Junior Driver boksissa on yleensä Hongwellin valmistamia. Jossakin paikoissa on myös Cararama nimisessä boksissa, nekin on Hongwellin valmistamia. Ja hintaluokkahan on sitä halpis osastoa, muutaman euron per auto mutta laatukaan ei ole mitään huippua.

Itse asiassa olen päättänyt että keskityn laadukkaampiin malleihin kuten esim. Minichampsin (Paul's Model Art) autoihin, ne on jo valmiiksi erittäin hyvin viimeisteltyjä vaikka tietenkin hintaakin on enemmän.

Minäkin voisin luetella loputtomat määrät autoja joita haluaisin pienoismalleina mutta rahat ja tilat on rajalliset :/

• tavarataloissa
        harrastuksena kirjoitti:

nuo mitä löytyy tavaratalojen leluosastoilta sinisessä Junior Driver boksissa on yleensä Hongwellin valmistamia. Jossakin paikoissa on myös Cararama nimisessä boksissa, nekin on Hongwellin valmistamia. Ja hintaluokkahan on sitä halpis osastoa, muutaman euron per auto mutta laatukaan ei ole mitään huippua.

Itse asiassa olen päättänyt että keskityn laadukkaampiin malleihin kuten esim. Minichampsin (Paul's Model Art) autoihin, ne on jo valmiiksi erittäin hyvin viimeisteltyjä vaikka tietenkin hintaakin on enemmän.

Minäkin voisin luetella loputtomat määrät autoja joita haluaisin pienoismalleina mutta rahat ja tilat on rajalliset :/

juuri kierrellyt. Täytyy käydä joskus kattomassa. Pari vuotta tosiaan on tullut tätä keräilyä harrastettua. Suurin osa mun pienoismalleista (1:43) on just tota Minichamps-sarjaa, löytyy muutama Norev-malli, Schucon autoja joku kappale ja Vanguards-autoja on muutama kipale. Enemmän se mulla on painottunu noihin Minichampsin tuotteisiin. Minichampsilla ja Schucolla aika moni pienoismalli on ns. limited edition, eli valmistusmäärä on rajallinen, n. 500pcs.-2000pcs., toki tehdään myös enemmänkin joitain malleja. Joka automallista yritän saada ainakin kaksi eriväristä. Ne on todella tarkkoja yksyhteen oikeasta autosta. Tilaahan ne alkaa viedä pikkuhiljaa hyllystä.

• kamikazez
        tavarataloissa kirjoitti:

juuri kierrellyt. Täytyy käydä joskus kattomassa. Pari vuotta tosiaan on tullut tätä keräilyä harrastettua. Suurin osa mun pienoismalleista (1:43) on just tota Minichamps-sarjaa, löytyy muutama Norev-malli, Schucon autoja joku kappale ja Vanguards-autoja on muutama kipale. Enemmän se mulla on painottunu noihin Minichampsin tuotteisiin. Minichampsilla ja Schucolla aika moni pienoismalli on ns. limited edition, eli valmistusmäärä on rajallinen, n. 500pcs.-2000pcs., toki tehdään myös enemmänkin joitain malleja. Joka automallista yritän saada ainakin kaksi eriväristä. Ne on todella tarkkoja yksyhteen oikeasta autosta. Tilaahan ne alkaa viedä pikkuhiljaa hyllystä.

Arvioihan montako autoa sulla siinä hyllyssä jo on jos kaikki minichampsin mallit yrität kerätä ainakin kahdella eri värillä. Katsoin tuosta, että jo Alfa Romeolla on reilu 20 mallia joten niistäkin tulee jo yli 40 autoa, jos kaikkia on kahdella eri värillä. Alfa Romeo ei ole edes lähelläkään suurimpia merkkejä, vaikkakaan luonnollisesti kaikkia malleja ei ole edes kahdella eri värillä. Mut mikäs siinä, komea kokoelma. ;P

• pienoismalliautot
        tavarataloissa kirjoitti:

minulla on noin 1500kp erilaisia 1/43minichamcpsia ym paremmat valmistajat puh0442701589 myynnissä 12 eurosta ylöspäin uusia soita

• 143hullu
        pienoismalliautot kirjoitti:

minulla on noin 1500kp erilaisia 1/43minichamcpsia ym paremmat valmistajat puh0442701589 myynnissä 12 eurosta ylöspäin uusia soita

Onko niitä myynnissä missään huutonetissä tms. Olisin kiinnostunut ostamaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      126
      10822
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      109
      6186
    3. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      163
      5507
    4. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      55
      5366
    5. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      69
      4326
    6. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      115
      4246
    7. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      24
      3797
    8. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      51
      3791
    9. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      13
      3466
    10. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      77
      3061
    Aihe