Ihan hämmästyin kun luin näitä keskusteluja! Suurin osa pelkkiä valituksia Lieksasta ja sen tarjoamista palveluista.. Luulin että lieksalaiset olisivat ylpeitä näin kivasta kaupungista (huom. kyllä, kaupungista).
Itse asuin vielä muutama kk sitten ns. isossa cityssä, mutta käytyäni täällä muutaman kerran päätin hakea ihan tarkoituksella täältä töitä. Niitä sain ja tyytyväisenä jätin suurkaupungin taakse ja muutin tänne.
En ymmärrä mitä valitatte, Lieksassa on asiat paljon paremmin kuin monessa muussa isommassa asutuskeskuksessa! Palveluita on hämmästyttävän laajasti tämän kokokoiseen kaupunkiin, palvelut ovat lähellä, kesällä täällä on ihanan kaunista, ihmiset ovat kyllä aika sisäpiiriläisiä mutta ystävällisiä, mukavia tapahtumia kesäisin ja elämän rytmi on jotenkin kivan kiireetöntä.
Itse kuulun vielä nuorisoon, eikä yöelämä ole minusta ollut niin kuollutta kuin monet jaksaa inistä. Viikolla porukka nyt liikkuu muissakin paikoissa vähemmän, mutta silti täällä baarit ovat auki niille jotka haluavat lähteä ulos kaljoittelemaan jopa viikolla. Icellan ja Tiniksen terassit ovat mahtavia :) Kallista on, mutta pitäähän yrittäjänkin leipänsä tienata.
Olkaa ylpeitä kotikaupungistanne, itse monta suomen ja ulkomaan paikkaa nähneenä voin sanoa jotta täällä on hyvä asua. Jos pipoa alkaa liikaa kiristämään, junalla pääsee helposti ja edullisesti oih, tuonne niin suureen cityyn Joensuuhun :P Asukaa siellä muutama vuosi niin kyllä ikävä tänne tulee.
Lieksa
36
11959
Vastaukset
- Masali
Ehkäpä vielä enemmän maailman eri paikkoja nähneenä voin vakuuttaa, että tämä on yksi kurjimmista.
Se vaan on siittää kiinni mitä kukakin arvostaa.
Kunpanhan nyt asut täällä ensin vaikkapa viis vuotta ja tutustut paremmin näihin kuvioihin niin jutellaan taas sitten.
Sanoit tulleesi isosta citystä ja nyt asut Lieksassa!
Kävi kait niin, ettet sen puolen vuoden city keikan jälkeen tohtinut mennä takaisin Kuhmoon naurettavaksi, joten tulit sitten Lieksaan.- Tyttö
Ponttini nyt lähinnä oli tuossa jotta joka asiasta kannata aina inistä. Ja tuskin olet kerinnyt noihin mainitsemiisi paikkoihin kerinnyt kunnolla tutustua, jos tätä valitat kurjimmaksi. Vaikka varmasti täältäkin löytyy ne paskimaat puolet, kuten pienen paikkakunnan sisäsiittoisuus ja juorut. Mutta fiksu ihminen ei tunge nokkaansa niihin asioihin, sinä olet näköjään tunkenut.
Ja siihen edelliseen asuinpaikkaani viitaten mielestäni Lontoo on vielä suht iso paikka. Tästäkin voi olla eri mieltä. Kuhmossa en ole käynyt, pitäisiköhän piipahtaa. - erämaan karhu
Tyttö kirjoitti:
Ponttini nyt lähinnä oli tuossa jotta joka asiasta kannata aina inistä. Ja tuskin olet kerinnyt noihin mainitsemiisi paikkoihin kerinnyt kunnolla tutustua, jos tätä valitat kurjimmaksi. Vaikka varmasti täältäkin löytyy ne paskimaat puolet, kuten pienen paikkakunnan sisäsiittoisuus ja juorut. Mutta fiksu ihminen ei tunge nokkaansa niihin asioihin, sinä olet näköjään tunkenut.
Ja siihen edelliseen asuinpaikkaani viitaten mielestäni Lontoo on vielä suht iso paikka. Tästäkin voi olla eri mieltä. Kuhmossa en ole käynyt, pitäisiköhän piipahtaa.Tokio, Japani
Pariisi, Ranska
New York, Yhdysvallat
Los Angeles, Yhdysvallat
Soul, Etelä-Korea
Lontoo, Yhdistynyt kuningaskunta
Kinshasa, Kongo
Kaikki maailman suurimpia kaupunkiseutuja. Työkomennuksia seitsemässä maassa ja kussakin useita vuosia. Tältä pohjalta Lieksaa tutkailen ja olen sitä mieltä että täällä ei ole kaikki kohdallaan. Se on hyvä että Lieksalaiset tuovat epäkohtia esille. Kritiikissä voi piillä muutos ja alku uuteen, parempaan. - Puhetta
erämaan karhu kirjoitti:
Tokio, Japani
Pariisi, Ranska
New York, Yhdysvallat
Los Angeles, Yhdysvallat
Soul, Etelä-Korea
Kinshasa, Kongo
Kaikki maailman suurimpia kaupunkiseutuja. Työkomennuksia seitsemässä maassa ja kussakin useita vuosia. Tältä pohjalta Lieksaa tutkailen ja olen sitä mieltä että täällä ei ole kaikki kohdallaan. Se on hyvä että Lieksalaiset tuovat epäkohtia esille. Kritiikissä voi piillä muutos ja alku uuteen, parempaan.Aikainen mies kehtaa puhua moista sontaa.....Mene urputtamaan vaikka Mogadishuun, jos siellä sit lie niin paljon parempi.
Olen tytötn kanssa samaa mieltä nauttikaa niistä asioista mitkä on hyvää. Niitä on muuten joka paikkakunnalla. Ja huonoja puolia kans.....
Arki sitäpaitsi on melko samanlaista kaikkialla. - heh heh sisäsiittoiselle
Puhetta kirjoitti:
Aikainen mies kehtaa puhua moista sontaa.....Mene urputtamaan vaikka Mogadishuun, jos siellä sit lie niin paljon parempi.
Olen tytötn kanssa samaa mieltä nauttikaa niistä asioista mitkä on hyvää. Niitä on muuten joka paikkakunnalla. Ja huonoja puolia kans.....
Arki sitäpaitsi on melko samanlaista kaikkialla.jos arki samanlaista kaikkialla
- kbgwödl
erämaan karhu kirjoitti:
Tokio, Japani
Pariisi, Ranska
New York, Yhdysvallat
Los Angeles, Yhdysvallat
Soul, Etelä-Korea
Kinshasa, Kongo
Kaikki maailman suurimpia kaupunkiseutuja. Työkomennuksia seitsemässä maassa ja kussakin useita vuosia. Tältä pohjalta Lieksaa tutkailen ja olen sitä mieltä että täällä ei ole kaikki kohdallaan. Se on hyvä että Lieksalaiset tuovat epäkohtia esille. Kritiikissä voi piillä muutos ja alku uuteen, parempaan.sitä minnäe käänynnä ulukomaella jamalissa ja olihin lystii kun juottiin ja relletettiin viikkosotalla, perskutarallaa nii. Jotta on sitä kääty tiällähi vaekka missä ja kohta lähettään haaskanpittoon kylille. On tämä kylä kyllä aevan perssiistä vaen sieltähä sitä myö kaekki muuttii ollaan kotosi.
- "Tytön" puolesta
erämaan karhu kirjoitti:
Tokio, Japani
Pariisi, Ranska
New York, Yhdysvallat
Los Angeles, Yhdysvallat
Soul, Etelä-Korea
Kinshasa, Kongo
Kaikki maailman suurimpia kaupunkiseutuja. Työkomennuksia seitsemässä maassa ja kussakin useita vuosia. Tältä pohjalta Lieksaa tutkailen ja olen sitä mieltä että täällä ei ole kaikki kohdallaan. Se on hyvä että Lieksalaiset tuovat epäkohtia esille. Kritiikissä voi piillä muutos ja alku uuteen, parempaan.Oi joi, maailmanmies, eikä osaa edes kirjoittaa paikkojen nimiä oikein...
Tuo alempana oleva Jamali-juttu oli kyllä aika hyvä:)
Hyvä "Tyttö", arvosta vain kotipaikkakuntaasi! Mukavaa, että nuoriakin muuttaa Lieksaan; itsekin olisin aikoinani jäänyt, jos olisin saanut koulutustani vastaavaa työtä. - Anonyymi
Näkemyksesi on aika negatiivinen, kielteinen omasta ympäristöstäsi. Olisiko asenteissasi asenne vika. Voisit tarkastella asioita monesta eri näkökulmasta. Jos asioita näkee vain putkenläpi, olisi hyvä käydä optikolla tarkastuttamassa omia asenteitaan.
- Mikael
Tuo Tyttö kirjoittaa aivan oikein. Ne valittaa eniten, joilla on vähiten kokemusta muusta maailmasta. Lieksa on sympaattinen paikka asua ja elää. Uskokaa pois ja jos ette usko, kokeilkaapa jossain muualla.
- Mikael
Siis korjaan: Olla ja elää tyytyväisenä voi toki muuallakin.Tällä hetkellä näen ikkunastani auringossa välkehtivän meren lahden...mutta kohta Pielisen ulapan.
- jupiset
lieksa on mukava kylä eikä tarvitse töitä pelätä.
- täyttä asiaa
puhut täyttä asiaa. Olen sammaa mieltä, kyllä näin on.
- Miehen alaku
Hämmästyttää minuakin tuo jatkuva Lieksan mollaaminen. Toki kaupungissa on huonojakin asioita ja mm. kaupungin taloudellinen tilanne tuo omat lisäongelmat. Mutta ongelmia on muuallakin.
Asun itse nykyisin asukasluvultaan noin 5* Lieksan kokoisessa kaupungissa, töitä ja hyvinvointia on, luontokin on kaunista, mutta aina on mukana tulla käymään Lieksassa. Ehkä aika on kullannut muistoja, enkä nykyisin näe kaikkia Lieksan heikkouksia ja näin ne hyvät asiat pääsevät pinnalle.
Joka tapauksessa suosittelen kaikille nurisijoille muutaman vuoden asumista vieraalla paikkakunnalla. Lähiöasuminen jossakin suuressa cityssa Etelä-Suomessa tummahipiäisten keskellä parantaisi ehkä teidänkin katkeria Lieksa-fiiliksiä.
Ja vielä lopuksi: Miksi ette pistä asioita kuntoon siellä Lieksassa? Jos vikä on päättäjissiä, vaihtakaa päättäjiä. Näin demokratia toimii. Mikäli vika onkin nurisijassa itsessään (kuten arvelen asiain tilan olevan), niin siihen ei auta kuin koulutus, jäälleenkoulutus ja viimeisenä keinona hiljeneminen. Tosin katkeraa nurinaa voi aina jatkaa pyrkimättäkään muuttamaan asioita paremmaksi.
Aatteleppa nurisija tätä: mitä minä olen tehnyt, jotta Lieksassa olisi hyvä olla?- äiti-immeinen
Minä olen Lieksan hyväksi tehnyt lapsia!! Niitä,joita Lieksassa niin vähän nykyisin syntyy.
Nyt kun lapset ovat isoja ja minulle työtä ei enää löydykään niin mitä minun siis pitäisi tehdä!!??
Mennä kouluun??
Se olisi varmaan muuten ihan hyvä idea,mutta tiedättekö paljonko opiskelusta maksetaan??
Vähän reilu 200 euroa!
Vaikka mieheni onkin työssä niin palkka on sitä luokkaa ettei sillä elätetä montaa lasta ja opiskelevaa eukkoa.
Töitä Lieksassa ei ole,sen tietää kaikki.Miten joku viitsii sanoa että kyllä työtä saa kun vaan etsii?? Ei päde Lieksassa, tai sitten monilla ei ole niitä sisäpiirin tuttavia mitkä auttaa monesti työnsaannissa.
Lieksa olisi hieno,kaunis ja suhteellisen turvallinen paikka elää ja olla,mutta miten täällä pärjää?Ja niin muuten - meille ei sosku maksa mitään, eikä edes asumistukea saada Kelalta.Ollaan siinä mielessä kurjassa loukussa että mies tienaa juuri ja juuri sen verran ettei tukia tipu.Jokainen jolla on useampi kuin 2 lasta,tietää että perheen kulut on aikamoiset.Isot ruokamenot,vesi,sähkö ja vaatekulut.Eipä meitä "vanhuksia" haittaa vaikka Lieksan menoelämä onkin aika hiljaista -ei ole vara käydä missään!!
Katsotaan nyt miten tässä edetään,tuleeko muutto muualle vai tapahtuisiko ihme ja töitä siunaantuisikin jostain!!Pitäkääs peukkuja että näin kävisi! - p.....stä
äiti-immeinen kirjoitti:
Minä olen Lieksan hyväksi tehnyt lapsia!! Niitä,joita Lieksassa niin vähän nykyisin syntyy.
Nyt kun lapset ovat isoja ja minulle työtä ei enää löydykään niin mitä minun siis pitäisi tehdä!!??
Mennä kouluun??
Se olisi varmaan muuten ihan hyvä idea,mutta tiedättekö paljonko opiskelusta maksetaan??
Vähän reilu 200 euroa!
Vaikka mieheni onkin työssä niin palkka on sitä luokkaa ettei sillä elätetä montaa lasta ja opiskelevaa eukkoa.
Töitä Lieksassa ei ole,sen tietää kaikki.Miten joku viitsii sanoa että kyllä työtä saa kun vaan etsii?? Ei päde Lieksassa, tai sitten monilla ei ole niitä sisäpiirin tuttavia mitkä auttaa monesti työnsaannissa.
Lieksa olisi hieno,kaunis ja suhteellisen turvallinen paikka elää ja olla,mutta miten täällä pärjää?Ja niin muuten - meille ei sosku maksa mitään, eikä edes asumistukea saada Kelalta.Ollaan siinä mielessä kurjassa loukussa että mies tienaa juuri ja juuri sen verran ettei tukia tipu.Jokainen jolla on useampi kuin 2 lasta,tietää että perheen kulut on aikamoiset.Isot ruokamenot,vesi,sähkö ja vaatekulut.Eipä meitä "vanhuksia" haittaa vaikka Lieksan menoelämä onkin aika hiljaista -ei ole vara käydä missään!!
Katsotaan nyt miten tässä edetään,tuleeko muutto muualle vai tapahtuisiko ihme ja töitä siunaantuisikin jostain!!Pitäkääs peukkuja että näin kävisi!Kyllähän se on hyvä kehua Lieksaa kun on muualla ja on töitä, mutta muutahan tänne ja kouluttaudu.
Katotaan mitä duunia sulle löytyy.
Lieksa on perseestä ja sillä hyvä! - Tyttö_
p.....stä kirjoitti:
Kyllähän se on hyvä kehua Lieksaa kun on muualla ja on töitä, mutta muutahan tänne ja kouluttaudu.
Katotaan mitä duunia sulle löytyy.
Lieksa on perseestä ja sillä hyvä!Ja luetaan niitä juttuja ennenkuin kommentoidaan, kiitos.
Ei Lieksa ole ainut paikka missä on sossu ja kela asiat persiillään. Muuta vaikka pääkaupunkiseudulle, siellä sitä vasta itkettääkin kun sossu tädit ei oikeasti välitä p*skaakaan ahdingostasi.
En ymmärrä mitä valittajat täällä vielä teette, kuka nyt vapaaehtoisesti perseessä asuu? Jos pipoa noin pahasti kiristää, niin edelleen suosittelen muuhun mailmaan tutustumista ja ehkä itseään niskasta kiinni ottamista. - Olen minäkin
Tyttö_ kirjoitti:
Ja luetaan niitä juttuja ennenkuin kommentoidaan, kiitos.
Ei Lieksa ole ainut paikka missä on sossu ja kela asiat persiillään. Muuta vaikka pääkaupunkiseudulle, siellä sitä vasta itkettääkin kun sossu tädit ei oikeasti välitä p*skaakaan ahdingostasi.
En ymmärrä mitä valittajat täällä vielä teette, kuka nyt vapaaehtoisesti perseessä asuu? Jos pipoa noin pahasti kiristää, niin edelleen suosittelen muuhun mailmaan tutustumista ja ehkä itseään niskasta kiinni ottamista.Omasta puolestani voin sanoa että Lieksa on hyvä ja toistaiseksi onneksi melko turvallinen paikka asua. Olen itsekin työtön, mutta turha sitä on jatkuvasti ruikuttaa, on paljon aikaa sellaisille harrastuksille, jotka eivät maksa paljon.
- asiaa...
äiti-immeinen kirjoitti:
Mennä kouluun??
Vähän reilu 200 euroa!
Katsotaan nyt miten tässä edetään,tuleeko muutto muualle vai tapahtuisiko ihme ja töitä siunaantuisikin jostain!!Pitäkääs peukkuja että näin kävisi!Mollasin just tossa pitkän novelln lieksan heikkouksista, mutta unohtui kyllä sinun mainitsemat asiat!
TÖITÄ EI OLE!
Katsoin karjalaisesta kerran työttömyys lukuja: muilla oli noin 300-400 henkilö mutta Lieksa johti reilusti yli 700-800 henkilöllä.
Toimistovirkailijat ovat eläämsä tympääntyneitä, sekin on huomattu ja työkkärin kanssa heti ongelmia kun paperit ei ollut kädessä silloin kun olisi pitänyt.. Ei siellä mikään toimi niinku pitäisi!
Vanhuksiakin käy sääliksi miten niitä siellä hoidetaan!
Sisäpiiritietoa näistä asioista :'(
- enkä takaisin mene
Olen reilusti yli kakskymminen nainen!
Muutin pois Lieksasta heti kun lapsilisät loppuivat eli 17 vuotiaana.
Hihkuin onnesta kun sieltä pois pääsin ja olen onnellinen edelleen!
Tottakai vanhemmat jäi sinne ja käyn heidän luona usein, mutta en IKI KUUNA PÄIVÄNÄ MUUTTAISI TAKAISIN!
Joensuussa opiskellessani monet kaverit yritti samaa, mutta koti-ikävä iski ja maitojunalla kotiin ennen kuin ekaa kouluvuotta oli siellä käyty.
Ehkä sinun iässäsi on helppo katsoa vapaa ajan vietettä. Lähdette terassille ja illalla ystävien kanssa baariin viettää iltaa heti kun työt on tehty.
Mutta ajattele noita teinejä jotka juuri ovat päässeet rippikoulusta. Kaikilla ei ole kesätöitä, päivät tuntuvat pitkiltä. Kaikilla ei ole mahdollista autokyytiin syjemmältä seudulta tapaamaan kavereita jne.
Mitä he tekevät vapaa-aikana?
Jos nuori tykkää uimisesta tai urheilusta se mahdollisuus siellä on harrastaa em. lajeja. Mutta sellainen nuori joka ei halua / ei pysty harrastamaan urheilua, mitä hän vapaa aikana tekee?
Joka viikonloppu iltana näkee nuorisoa kaljapullojen kanssa heilumassa S-marketin edessä (entinen treffipaikka vanha tokmanni kuin paloi, kiitos silloisten nuorten "herrojen")
Onhan siellä pieni nuorisotalo missä nuoret voivat käydä kahvilla, mutta tuntuu että sekin paikka on mennyt yli 18 vuotiaiden biljardin peluuseen. Eli pienimmät jää alle. Ja nekin joutuvat katsomaan vierestä kun "isommat" sauhuttelee tupakkaa ja sätkää aivan elokuvateatterin ovien edessä.
Onhan näitä vikoja monissa muissakin kyleissä ja kaupungeissä, mutta itse kun olin nuori niin kyllä oli tekemiset vähissä. Itse en jalkavaivani takia voinut harrastaa urheilua, nuokkarilla en tykännyt käydä yhtään! Oikea juoru pesäke koko paikka! Ja mitä jäi? Kavereitten kanssa pitkään mietittiin mitä tehtiin ja turhautuminen purettiin sitten perjantai iltana pariin kaljapulloon. Nuoressa iässä siinäkin oli liikaa!
Kyllähän sitä vanhempana arvostaa luonnon kauneutta, hyviä rantoja missä voi ottaa aurinkoa, mutta voisi sitä miettiä nuoria jotka pelkäävät paljastaa kroppansa julkisilla paikoilla ja uhmakasta teini-ikää kun mikään ei ole kaunista, mistään ei välitetä mitään!
Voisi siellä siis toisin sanoen tämän turhan pitkähkön novellin loppuessa todeta että NUORILLE ENEMMÄN VIRIKETTÄ JA VAPAA-AJAN ERI VIETTOTAPOJA LISÄÄ!
Ettei se sama kaljan lipitys jatkuisi enää keskellä kaupunkia! Kyllä sitä on monet läheltä piti tilanteen nähty vierestä ku humalainen nuori toukkaroi pitkin katuja etsien paikkaa mihin sammua ja oksentaa..
Ja mitä palveluihin tulee mitä kirjoitit:
Kuten jo kerran sanoin kaikilla nuorilla ei ole kesätöitä, kaikki eivät saa viikkorahaa/kk.rahaa, mitä he palveluilla jos ei ole vara ostaa. Eihän siellä muuta ole ku kauppaa kaupan vieressä kauppaa pielisentie täysi!
JA SE SURKEA OMA PIKKU LIIKENNEKULTTUURI! Siitä on pitkään jo valitettu eri lehdissä ja "turistitkin" valittelevat paikalliselli. Eihän siellä edes näytä poliisit itse käyttävät oikeita liikennesääntöjä.
Mä en toistaiseksi kovin montaa hyvää syytä nää miksi asua lieksassa?
Pakko vielä mainita, että peruskoulusta päästyään ei siellä kovinkaan montaa alaa ole mille valita.
Auto-sähkö-paperi taitaa loppua jos pankakosken tehdas pistää luukut kii, emäntä koulu (heh heh) ja mitä vielä...
Eli toisin sanoen jos kiinostaa auto,sähkö, atk alat niin ne löytyy. Ja sekin emäntäkoulu on parinkymmenen kilometrin päästä keskustasta niin enpä tiedä onko nuo palvelut nuorille niinkään lähellä...- edelliseen
Ennen kuin tulee lisää kommentteja, että asu muualla ensin niin olen kyllä asunut Joensuussa, Kiteellä, Vantaa/Helsinki Tukholmassa sekä Budabestissä.
Että ollaan sitä nähty muitaki kaupunkeja...
Eikä sillä että sitä pipoa tarvitsisi löysyttää muuta kuin siellä käydessään...
Tyttö hyvä. Odota vaan kun sulta loppuu työt siellä niin mitäpä meinaat sen jälkeen tehdä.. Muuttaa äkkiä takas Joensuuhun!
Tuskin sinäkään jäät sinne odottaa että millonka ne antais uudestaan töitä! - Budapest
edelliseen kirjoitti:
Ennen kuin tulee lisää kommentteja, että asu muualla ensin niin olen kyllä asunut Joensuussa, Kiteellä, Vantaa/Helsinki Tukholmassa sekä Budabestissä.
Tyttö hyvä. Odota vaan kun sulta loppuu työt siellä niin mitäpä meinaat sen jälkeen tehdä.. Muuttaa äkkiä takas Joensuuhun!
Tuskin sinäkään jäät sinne odottaa että millonka ne antais uudestaan töitä!Olet siis asunut Budassa, mutta et kuitenkaan osaa entisen kotikaupunkisi nimeä kirjoittaa oikein?
- joku tarttuu
Budapest kirjoitti:
Olet siis asunut Budassa, mutta et kuitenkaan osaa entisen kotikaupunkisi nimeä kirjoittaa oikein?
Pikku asioihin!
Leppäkertun pahin vihollinen!
Pilkun ***** - rike-
joku tarttuu kirjoitti:
Pikku asioihin!
Leppäkertun pahin vihollinen!
Pilkun *****Onhan se nyt aika hyvä suoritus, jos elämänkokemustaan korostaen väittää asuneensa New Jorkissa;). Sellaisia kosmopoliitteja Lieksassa riittää.
- Tyttö_
edelliseen kirjoitti:
Tuskin sinäkään jäät sinne odottaa että millonka ne antais uudestaan töitä!Jos vielä kerran painottaisin sinullekin tuota minun pointtia tossa alotus viessä.. Eli tarkoitin lähinnä sitä että tuntuu teidän lieksalaisten elinehto olla kokoajan länkyttämässä ja valittamssa jostain kotikaupungin asiasta. OK, kritiikki on aina tervettä, mutta jotain rajaa sentään! Voi niitä hyviäkin puolia joskus miettiä.
Ja Joensuusta en tänne muuttanut, vaan Lontoosta, alotus viestissä viittasin Joensuuhun siksi, koska tuntuu että siitä tuppukylästä puhutaan täällä Lieksassa kuin mekasta missä kaikki on taas niin paljon paremmin.. Joopa.
Nyt kun kerran tänne olen töihin eksynyt, teen hommani ja katselen sitten uudestaan minne muuttaisin. Mutta haluaisin toivottaa kaikille Lieksalaisille oikein hyvää kesää ja koittakaa olla inisemättä kokoajan, ei se elämä ja Lieksa ainakaan sillä auvoisemmaksi muutu! - olla vaan alkuhuumaa
Tyttö_ kirjoitti:
Jos vielä kerran painottaisin sinullekin tuota minun pointtia tossa alotus viessä.. Eli tarkoitin lähinnä sitä että tuntuu teidän lieksalaisten elinehto olla kokoajan länkyttämässä ja valittamssa jostain kotikaupungin asiasta. OK, kritiikki on aina tervettä, mutta jotain rajaa sentään! Voi niitä hyviäkin puolia joskus miettiä.
Ja Joensuusta en tänne muuttanut, vaan Lontoosta, alotus viestissä viittasin Joensuuhun siksi, koska tuntuu että siitä tuppukylästä puhutaan täällä Lieksassa kuin mekasta missä kaikki on taas niin paljon paremmin.. Joopa.
Nyt kun kerran tänne olen töihin eksynyt, teen hommani ja katselen sitten uudestaan minne muuttaisin. Mutta haluaisin toivottaa kaikille Lieksalaisille oikein hyvää kesää ja koittakaa olla inisemättä kokoajan, ei se elämä ja Lieksa ainakaan sillä auvoisemmaksi muutu!Menossa?!
OLEN AIVAN 100%:N VARMA ETTÄ KYLLÄ SE SULLAKI MIELI MUUTTUU JA JOSSAIN VAIHEESSA SIELTÄKIN PÄÄSTÄ ALKAA KUULUA JOTAIN ININÄÄ!!!!!!!!!
Menisit takas sinne Lontooseen!
- Anonyymi
romani
- Anonyymi
"tuonne niin suureen cityyn Joensuuhun"
Aloittajan mielestä Joensuu on suuri city. 🤭 - Anonyymi
Olen pannut New Yorkissa keskuspuiston penkillä. Paljaalla.
- Anonyymi
Asuin joskus Joensuussa, kyllä Lieksassa on parempi paikka asua.
- Anonyymi
Irwin: Mun on niin pirun kiva olla. 🎶
https://m.youtube.com/watch?v=MVmonEn-MZk - Anonyymi
Mukava olla työttömänä ja juoda pulipenkillä kaljaa
- Anonyymi
Olen tehnyt pitkän ja mittavan uran ulkomailla, tokio, lontoo, berliini, boston, bryssel, kairo, kanada, oslo yms.
Nyt olen työtön lieksalainen 🧍♂️- Anonyymi
Voisi kai sanoa, että olet nyt mittavan urasi huippupisteessä!
- Anonyymi
Aloitus tehty 2006. Vieläkö Lieksa yhtä houkutteleva paikkakunta kuin silloin.
- Anonyymi
palvelut ainakin on vähentyneet... hieman nauratti tuo lieksa yöelämä....
- Anonyymi
Vajakki höperöt kaivelee vanhoja aloituksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680