Meillä on ollut puutarhassa pioni n. 15 vuotta. Se ei ollut kukkinut kertaakaan. Minä itse olen seurannut sen kukkimattomuutta 11v. Se oli aluksi kukkapenkissä, koska se ei kukkinut. Siirsin sen pois ja laitoin tilalle muita kukkia. Olin aikeissa heittää tämän pionin kompostiin. Mutta jossain mielen häiriössä laitoin sen kasvimaan päähän. Siinä se jökötti, edelleen kukkimattomana. Tänä vuonna sanoin sille, ellei sinulla olisi niin kauniita lehtiä saisit lähteä. Istutin siihen vireen liljan joka ei ollut myöskään kukkinut varsinaisessa kukkapenkissämme. Joten kaksi karkoitettua kukkaparkaa jököttivät kasvimaan laidassa. Mutta tänä kesänä molemmat kukkivat ! Kukat ovat vasta nupullaan, mutta pionissa on 3 isohkoa nuppua ja liljassakin on yksi kukkavana.
Odotan innolla minkä väriset kukat niihin puhkeavat. Luonto ja puutarha ovat ihmeellisiä !
Pioni
Kukkii
2
650
Vastaukset
- viia
pioni on kranttu kasvupaikastaan ja inhoaa siirtoa ja kaipaa valoa ja vettä
- brumbrum
Muutettiin omakotitaloon ja ryhdyin pihahommiin. Katoin nurmikolla että mitä rikkakasveja noi on! Leikkurilla yli vaan ja sileeksi. naapurin emäntä katto että hulluko oot, ne on pioneja! hö aattelin mä. Seuraavana kesänä katselin että mikä se pioni nyt sitten on. No, kukkia tuli muutama ja naapurin eukko oli taas että: miten se nyt noin kukkii, ei ole onnistunut häneltä kertaakaan. Autuas on tietämättömän tie ja rajut liikkeet voittoon vie.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778