Saako silliä syödä raskaana? Vai onko se raakaa kalaa? Tekisi mieliä uusia perunoita ja silliä!
silliä
10
3441
Vastaukset
- Tiedä
Mut mä ainakin olen syöny..
En ole edes ajatellut saako syödä vai ei..
Mut nyt kun rupeen miettii, ni voipi muuten olla et ei saa..
Kertokaas joku viisas??
Rv39- moka
vaikka syötkin... tuskin kykenet sitä kumminkaan kilokaupalla vetämään?
ja siksi toiseksi... isovanhempamme muuta ole koko talviaikana syöneetkään ku perunoita ja suolasilliä on odotettu tai ei, eikä meiän vanhemmat tai itekään sen kummallisemmilta friikeiltä vaikuteta ;)
joten siitä vaan, mä ainakin juuri illalla nautiskelin uudet perunani sillillä =)
rv 17 - syödä
moka kirjoitti:
vaikka syötkin... tuskin kykenet sitä kumminkaan kilokaupalla vetämään?
ja siksi toiseksi... isovanhempamme muuta ole koko talviaikana syöneetkään ku perunoita ja suolasilliä on odotettu tai ei, eikä meiän vanhemmat tai itekään sen kummallisemmilta friikeiltä vaikuteta ;)
joten siitä vaan, mä ainakin juuri illalla nautiskelin uudet perunani sillillä =)
rv 17Se on raakaa kalaa , ja jo pienessä määrässä on listeria riski . Mutta tietenkin ihan oman uskalluksen mukaan.
- ainakaan ei saisi...
syödä kirjoitti:
Se on raakaa kalaa , ja jo pienessä määrässä on listeria riski . Mutta tietenkin ihan oman uskalluksen mukaan.
listeriavaaran vuoksi syödä, mutta mitenköhän tuo tuollainen purkkikama?
Noh, eipä ole suurinta herkkuani sekään :-(
- amaryllis80
En tiedä kuuluuko silli siihen samaan kuin raaka kala ja savustettu kala, mutta niitähän ei saa syödä bakteerivaaran vuoksi. En tiedä voiko niissä olla samaa kuin pehmeissä tuoreissa juustoissa eli listeriaa, vai mikä ötökkä on kyseessä, mutta ne ovat kuitenkin sikiölle hengenvaarallisia, tai voivat kai aiheuttaa jotain vammoja. Itse en söisi silliäkään, koska tuntuu että se luokitellaan raa'aksi kalaksi.. Kannattaisko kysyä neuvolasta?
- realniina
Kyllä savustettua kalaa saa syödä...
- amaryllis80
realniina kirjoitti:
Kyllä savustettua kalaa saa syödä...
Taitaa olla vähän erilaisia listoja eri neuvoloissa, koska tuon savustetun kalan muistan varmasti olevan saamassani listassa.. Vaikka en nyt äitini kautta mene vannomaan.. :-)
- realniina
amaryllis80 kirjoitti:
Taitaa olla vähän erilaisia listoja eri neuvoloissa, koska tuon savustetun kalan muistan varmasti olevan saamassani listassa.. Vaikka en nyt äitini kautta mene vannomaan.. :-)
Moikka.
Missäköhän listassa olet nähnyt tuon suosituksen tai kiellon. Mistä neuvolasta siis?
Oudolta vain kuulostaa, että savustettu kala olisi siinä listalla, kun mistään en ole itse löytänyt kieltoa. - amaryllis80
realniina kirjoitti:
Moikka.
Missäköhän listassa olet nähnyt tuon suosituksen tai kiellon. Mistä neuvolasta siis?
Oudolta vain kuulostaa, että savustettu kala olisi siinä listalla, kun mistään en ole itse löytänyt kieltoa.Vihdin neuvolassa. Tuolla toisessa keskustelussa joku kertoo myös että heidän neuvolassa ollaan oltu tavallista rennompia näissä ruoka-asioissa. Joten listat voi tosiaan vaihdella neuvoloittain. Vaikka enpä silti tässä yritä väittää tätä savukalakieltoa ehdottomana totuutena. Jokainen syököön itsestä hyvältä tuntuvia ruokia.
- realniina
amaryllis80 kirjoitti:
Vihdin neuvolassa. Tuolla toisessa keskustelussa joku kertoo myös että heidän neuvolassa ollaan oltu tavallista rennompia näissä ruoka-asioissa. Joten listat voi tosiaan vaihdella neuvoloittain. Vaikka enpä silti tässä yritä väittää tätä savukalakieltoa ehdottomana totuutena. Jokainen syököön itsestä hyvältä tuntuvia ruokia.
Juu, en minä ymmärtänytkään asiaa niin, että väittäisit mitään....ajattelin vain, kun itsekin varmaan syön kesällä savustettua kalaa, että uskaltaako sitä sitten syödä....mutta eiköhän sitä uskalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm40644- 39636
- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457