silliä

saako syödä

Saako silliä syödä raskaana? Vai onko se raakaa kalaa? Tekisi mieliä uusia perunoita ja silliä!

10

3441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedä

      Mut mä ainakin olen syöny..
      En ole edes ajatellut saako syödä vai ei..

      Mut nyt kun rupeen miettii, ni voipi muuten olla et ei saa..

      Kertokaas joku viisas??

      Rv39

      • moka

        vaikka syötkin... tuskin kykenet sitä kumminkaan kilokaupalla vetämään?

        ja siksi toiseksi... isovanhempamme muuta ole koko talviaikana syöneetkään ku perunoita ja suolasilliä on odotettu tai ei, eikä meiän vanhemmat tai itekään sen kummallisemmilta friikeiltä vaikuteta ;)

        joten siitä vaan, mä ainakin juuri illalla nautiskelin uudet perunani sillillä =)

        rv 17


      • syödä
        moka kirjoitti:

        vaikka syötkin... tuskin kykenet sitä kumminkaan kilokaupalla vetämään?

        ja siksi toiseksi... isovanhempamme muuta ole koko talviaikana syöneetkään ku perunoita ja suolasilliä on odotettu tai ei, eikä meiän vanhemmat tai itekään sen kummallisemmilta friikeiltä vaikuteta ;)

        joten siitä vaan, mä ainakin juuri illalla nautiskelin uudet perunani sillillä =)

        rv 17

        Se on raakaa kalaa , ja jo pienessä määrässä on listeria riski . Mutta tietenkin ihan oman uskalluksen mukaan.


      • ainakaan ei saisi...
        syödä kirjoitti:

        Se on raakaa kalaa , ja jo pienessä määrässä on listeria riski . Mutta tietenkin ihan oman uskalluksen mukaan.

        listeriavaaran vuoksi syödä, mutta mitenköhän tuo tuollainen purkkikama?
        Noh, eipä ole suurinta herkkuani sekään :-(


    • amaryllis80

      En tiedä kuuluuko silli siihen samaan kuin raaka kala ja savustettu kala, mutta niitähän ei saa syödä bakteerivaaran vuoksi. En tiedä voiko niissä olla samaa kuin pehmeissä tuoreissa juustoissa eli listeriaa, vai mikä ötökkä on kyseessä, mutta ne ovat kuitenkin sikiölle hengenvaarallisia, tai voivat kai aiheuttaa jotain vammoja. Itse en söisi silliäkään, koska tuntuu että se luokitellaan raa'aksi kalaksi.. Kannattaisko kysyä neuvolasta?

      • realniina

        Kyllä savustettua kalaa saa syödä...


      • amaryllis80
        realniina kirjoitti:

        Kyllä savustettua kalaa saa syödä...

        Taitaa olla vähän erilaisia listoja eri neuvoloissa, koska tuon savustetun kalan muistan varmasti olevan saamassani listassa.. Vaikka en nyt äitini kautta mene vannomaan.. :-)


      • realniina
        amaryllis80 kirjoitti:

        Taitaa olla vähän erilaisia listoja eri neuvoloissa, koska tuon savustetun kalan muistan varmasti olevan saamassani listassa.. Vaikka en nyt äitini kautta mene vannomaan.. :-)

        Moikka.

        Missäköhän listassa olet nähnyt tuon suosituksen tai kiellon. Mistä neuvolasta siis?

        Oudolta vain kuulostaa, että savustettu kala olisi siinä listalla, kun mistään en ole itse löytänyt kieltoa.


      • amaryllis80
        realniina kirjoitti:

        Moikka.

        Missäköhän listassa olet nähnyt tuon suosituksen tai kiellon. Mistä neuvolasta siis?

        Oudolta vain kuulostaa, että savustettu kala olisi siinä listalla, kun mistään en ole itse löytänyt kieltoa.

        Vihdin neuvolassa. Tuolla toisessa keskustelussa joku kertoo myös että heidän neuvolassa ollaan oltu tavallista rennompia näissä ruoka-asioissa. Joten listat voi tosiaan vaihdella neuvoloittain. Vaikka enpä silti tässä yritä väittää tätä savukalakieltoa ehdottomana totuutena. Jokainen syököön itsestä hyvältä tuntuvia ruokia.


      • realniina
        amaryllis80 kirjoitti:

        Vihdin neuvolassa. Tuolla toisessa keskustelussa joku kertoo myös että heidän neuvolassa ollaan oltu tavallista rennompia näissä ruoka-asioissa. Joten listat voi tosiaan vaihdella neuvoloittain. Vaikka enpä silti tässä yritä väittää tätä savukalakieltoa ehdottomana totuutena. Jokainen syököön itsestä hyvältä tuntuvia ruokia.

        Juu, en minä ymmärtänytkään asiaa niin, että väittäisit mitään....ajattelin vain, kun itsekin varmaan syön kesällä savustettua kalaa, että uskaltaako sitä sitten syödä....mutta eiköhän sitä uskalla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      644
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe