Saako silliä syödä raskaana? Vai onko se raakaa kalaa? Tekisi mieliä uusia perunoita ja silliä!
silliä
10
3271
Vastaukset
- Tiedä
Mut mä ainakin olen syöny..
En ole edes ajatellut saako syödä vai ei..
Mut nyt kun rupeen miettii, ni voipi muuten olla et ei saa..
Kertokaas joku viisas??
Rv39- moka
vaikka syötkin... tuskin kykenet sitä kumminkaan kilokaupalla vetämään?
ja siksi toiseksi... isovanhempamme muuta ole koko talviaikana syöneetkään ku perunoita ja suolasilliä on odotettu tai ei, eikä meiän vanhemmat tai itekään sen kummallisemmilta friikeiltä vaikuteta ;)
joten siitä vaan, mä ainakin juuri illalla nautiskelin uudet perunani sillillä =)
rv 17 - syödä
moka kirjoitti:
vaikka syötkin... tuskin kykenet sitä kumminkaan kilokaupalla vetämään?
ja siksi toiseksi... isovanhempamme muuta ole koko talviaikana syöneetkään ku perunoita ja suolasilliä on odotettu tai ei, eikä meiän vanhemmat tai itekään sen kummallisemmilta friikeiltä vaikuteta ;)
joten siitä vaan, mä ainakin juuri illalla nautiskelin uudet perunani sillillä =)
rv 17Se on raakaa kalaa , ja jo pienessä määrässä on listeria riski . Mutta tietenkin ihan oman uskalluksen mukaan.
- ainakaan ei saisi...
syödä kirjoitti:
Se on raakaa kalaa , ja jo pienessä määrässä on listeria riski . Mutta tietenkin ihan oman uskalluksen mukaan.
listeriavaaran vuoksi syödä, mutta mitenköhän tuo tuollainen purkkikama?
Noh, eipä ole suurinta herkkuani sekään :-(
- amaryllis80
En tiedä kuuluuko silli siihen samaan kuin raaka kala ja savustettu kala, mutta niitähän ei saa syödä bakteerivaaran vuoksi. En tiedä voiko niissä olla samaa kuin pehmeissä tuoreissa juustoissa eli listeriaa, vai mikä ötökkä on kyseessä, mutta ne ovat kuitenkin sikiölle hengenvaarallisia, tai voivat kai aiheuttaa jotain vammoja. Itse en söisi silliäkään, koska tuntuu että se luokitellaan raa'aksi kalaksi.. Kannattaisko kysyä neuvolasta?
- realniina
Kyllä savustettua kalaa saa syödä...
- amaryllis80
realniina kirjoitti:
Kyllä savustettua kalaa saa syödä...
Taitaa olla vähän erilaisia listoja eri neuvoloissa, koska tuon savustetun kalan muistan varmasti olevan saamassani listassa.. Vaikka en nyt äitini kautta mene vannomaan.. :-)
- realniina
amaryllis80 kirjoitti:
Taitaa olla vähän erilaisia listoja eri neuvoloissa, koska tuon savustetun kalan muistan varmasti olevan saamassani listassa.. Vaikka en nyt äitini kautta mene vannomaan.. :-)
Moikka.
Missäköhän listassa olet nähnyt tuon suosituksen tai kiellon. Mistä neuvolasta siis?
Oudolta vain kuulostaa, että savustettu kala olisi siinä listalla, kun mistään en ole itse löytänyt kieltoa. - amaryllis80
realniina kirjoitti:
Moikka.
Missäköhän listassa olet nähnyt tuon suosituksen tai kiellon. Mistä neuvolasta siis?
Oudolta vain kuulostaa, että savustettu kala olisi siinä listalla, kun mistään en ole itse löytänyt kieltoa.Vihdin neuvolassa. Tuolla toisessa keskustelussa joku kertoo myös että heidän neuvolassa ollaan oltu tavallista rennompia näissä ruoka-asioissa. Joten listat voi tosiaan vaihdella neuvoloittain. Vaikka enpä silti tässä yritä väittää tätä savukalakieltoa ehdottomana totuutena. Jokainen syököön itsestä hyvältä tuntuvia ruokia.
- realniina
amaryllis80 kirjoitti:
Vihdin neuvolassa. Tuolla toisessa keskustelussa joku kertoo myös että heidän neuvolassa ollaan oltu tavallista rennompia näissä ruoka-asioissa. Joten listat voi tosiaan vaihdella neuvoloittain. Vaikka enpä silti tässä yritä väittää tätä savukalakieltoa ehdottomana totuutena. Jokainen syököön itsestä hyvältä tuntuvia ruokia.
Juu, en minä ymmärtänytkään asiaa niin, että väittäisit mitään....ajattelin vain, kun itsekin varmaan syön kesällä savustettua kalaa, että uskaltaako sitä sitten syödä....mutta eiköhän sitä uskalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841