En väitä etteikö kaljuuntumiseni häiritsisi, mutta ajattelin virittää keskustelua positiivisten seikkojen esiin tuomiseen.
Mitä hyötyä kaljuuntumisesta voisi mielestänne olla? Onko kaljuuntumisella mitään positiivisia teveydellisiä näkökohtia havaittavissa? Tulisiko meidän kaljuuntuvien olla kovinkaan pahoillamme?
Ainakin naapurin poika, joka soitti musiikkia korkealla volyymilla hiljensi stereoitaaan, kun kalju mies saapui oven taakse hiljaisuutta penäämään.
(elämäni) naiset silittelevät päätäni, kun olen ajellut sen.
kertokaa lisää :)
Mitä hyötyä kaljuuntumisesta voisi olla?
15
2062
Vastaukset
- Eino Jeesus
1. säästää parturimaksut kun ajelee pään itse
2. säästää shampoiden ja hoitoaineiden hinnat kun kaljun voi pestä tavallisella palasaippualla
3. "tukka" on aina hyvin, voi lähtee ulos vilkasematta peiliin ja talvella voi pitää pipoa- Lisää hyötyjä
4. Ei tarvitse ostaa kampaa
5. Ei tarvitse huolehtia, että se on taskussa.
6. Ei tarvitse kammata hiuksiaan.
- keksi mitään
hyötyä kaljuuntumisesta. Jos surettaa shampoisiin ja hiustenleikkuihin menevät, kieltämättä valtavat ja suorastaan taloudellisesti rampauttavat menot, niin voi ne hiukset ajaa pois vaikkei olisikaan kaljuuntumassa.
Tietenkin voi olla että rasvaisena kiiltelevä kalju viehättää ja houkuttelee joitakin naisia, mutta se, haluaako itse olla sellaisten naisten kanssa tekemisissä, on sitten ihan eri asia... Tuskin on mukavaa jos kumppaninisi tykkää sinussa jostain sellaisesta piirteestä, jota itse pidät vastenmielisenä.- kaljuuntuvaKalle
En minä kaljuuntumista pidä vastenmielisenä, liian voimakkaasti sanottu. Mikäpäs siinä, jos päätäni välillä paijataan. :)
Olen ajatellut asian niin, että jos jollekin ei voi mitään voisi siihen ainakin yrittää asennoitua eri tavalla.
Tänne vaan kaikki ehdotukset asenteiden muuttamiseen; positiiviseen suhtautumiseen.
- ...
Jos on koko elämänsä lykännyt treenaamista ajatuksena, että 30:nä löytyy 6packit ja hyvännäköinen kroppa. Sitten parikymppisenä alkaa kaljuuntua ja kaiken sen paskan sisäistettyään, (sen, ettei siihen ole toistaiseksi täydellistä parannusta), ymmärtää aloittaa.
Itse näen asian niin, että parempi kuitenkin olla hyvällä kropalla varustettu hiukseton sankari, kun joku neitimäisen näkönen kiiltokuvapoika. Parempi tietysti saada molemmat, mutta ei ollut hiuksien kanssakaan naisista pulaa, vaikka ranteet oli kuin narunpätkät.
Tämän ei nyt ole tarkoitus mikään "koittakaa jaksaa" -viesti ollakaan, mutta nuoremmalle miehelle samalla taustalla ihan sopiva, jos saman joutuu kokemaan. Mikään ei motivoi enempää ihmistä treenaamaan, jota on aina sanottu hyvännäköiseksi kuin se, että luonto potkii perseelle tällä tavalla :)
Koen tän ihan siedettävänä juttuna toistaiseksi, vaikka täytyy myöntää että alussa vitutti ja paljon. Voi toki olla, että vanhempana sitä ei saa enää sovitettua omaan tyyliin, mutta toivon että hiusten kloonaus on siinä vaiheessa jo arkipäivää. Kuitenkin ollaan niin helkutisti menty kehityksessä eteenpäin tässä viimeisen 20 vuoden aikana. - Juhana E
Ainoa selkeä "hyöty" minkä tiedän on tietyt mielikuvat arvokkuudesta.
Esim. työhaastattelussa kalju (nineomaan siis miestyyppisesti kaljuuntuva - ei itse ajeltu) tuo uskottavuutta koska mies näyttää/vaikuttaa ikäistään vanhemmalta ja kokeneemmalta.
Kaljuuntuvia pidetään yleisesti myös luotettavina työntekijöinä jotka eivät käytä työaikaansa flirttaimalla naisten kanssa tai päädy epätoivottuihin romansseihin työkavereittensa kanssa.
(en muista mistä tämän tutkimuksen luin joten turha kenenkään ruinata yksityiskohtia enempää)
Siihen ne hyödyt kyllä sitten loppuvatkin.
Mitä tulee kaljun seksikkyyteen tms. josta usein puhutaan kaljuuntumisen yhteydessä niin unohdetetaan että kalju ja kaljuuntuva on kaksi täysin eri asiaa.
Jos seksikkään kaljun haluaa niin se ei ole mikään kaljuuntumisesta kärsivän "etuoikeus" vaan sen voi saada kuka tahansa - senkun vain vetää kaljuksi.
Miestyyppisestä kaljuuntumisesta kärsivän on tässäkin se ongelma että onkin käytännösä vedeltävä pää kaljuksi lähes jokatoinen päivä ettei ns. puolikalju tunge väkisin esiin.
Terveen hiuspehkon omaavalla ei ole yhtä polttavaa tarvetta olla kokoajan höylän lähettyvillä koska terveet hiukset voivat ihan hyvin hieman kasvaa välillä.- kaljuuntuva kalle
vaikuttaa siltä, että kaljuuntumisesta olisi jotain hyötyäkin.
- kepa
on ja paljon.
Siinä, että kaljuuntuu ei mielestäni yhtään ole etua tuuheatukkaiseen verrattuna, jos jättää ne harvat haituvat päälaelleen ... MUTTA, jos ajaa haivenet pois kokonaan, saavuttaa jo suuria etuja. Tuossa joku jo mainitsikin säästöstä ja tukka aina hyvin meinigistä.
Itse pidän suurimpina etuina täyskaljuna oloa näihin pillerin popsijoihin ja liemien kanssa läträäjiin, joilla tukka jo on harvennut ja taistelevat enää surkeaa viivytystaistelua. Niin siis se suurin etu on siinä, että ei tarvi valita seisontasuuntaa tuulensuunnan mukaan eikä enää tarvi pelätä, että pöyhkeäksi föönattu harva letti tuulessa paljastuu.
Ajatukset vapautuu, voi ajatella muitakin asioita kuin sitä miten tukka näyttäisi mahdollisimman tuuhealta. Se vaikuttaa itsetuntoon positiivisesti. Omien lettiongelmien jatkuva märehtiminen vaikuttaa päinvastaisesti. Positiiviset ajatukset ja sitäkautta itsetunto saa meidät täyskaljut vaikuttamaan valtavan kiinnostavilta persoonilta - oho, meni jo ylihehkuttamiseksi, mutta itselle tämä on hieno olotila.- onhan
tuokin tietysti yksi näkökulma asiaan. Olen kuitenkin viivytystaistelun kannalla, sillä lääkitys antaa ainakin reippaasti lisäaikaa sopeutua kaljuuntumiseen. Kalju ei mielestäni missään nimessä sovi kaikille. Siinä tapauksessa, että on komeat kasvot, hyvä parransänki, hyvänmuotoinen kallo ja lihakkaaksi bodattu vartalo, kalju kundi voi näyttää todella herkulliselta ja seksikkäältä. Esim. monissa gay-filmeissä on juuri tällaisia lihaksikkaita ja tatuoituja karjuja, jotka näyttävät kieltämättä komeilta. Kesällä tällaiset miehet voivat olla ilo silmälle hihattomissa paidoissaan lihakset pullottaen. Sen sijaan kaljuksi ajeltu pää ei oikein passaa jollekin pukuherralle, joka työskentelee johtotehtävissä Nokialla tms.
Tämä taisi mennä kyllä alkuperäisen aiheen sivusta, mutta haitanneeko. - Amoriili
Kysymyksen esittäjä kysyi mitä hyötyä on KALJUUNTUMISESTA! Sä hehkutat nyt kaljuna olemisen ihanuutta mutta se on ihan oma lukunsa eikä liity esitettyyn kysymykseen mitenkään.
Mielestäni olisi hyvä jos tämäntyyppisissä keskusteluissa pysyttäisiin otsikon mukaisessa aiheessa. Kaljuna oleminen sinäänsä kun ei liity kaljuuntumiseen vaan on enemmänkin elämäntyyli eikä siitä keskusteleminen kuulu edes tälle palstalle. Tämä palsta käsittelee kaljuuntumista. - timorautiainen
onhan kirjoitti:
tuokin tietysti yksi näkökulma asiaan. Olen kuitenkin viivytystaistelun kannalla, sillä lääkitys antaa ainakin reippaasti lisäaikaa sopeutua kaljuuntumiseen. Kalju ei mielestäni missään nimessä sovi kaikille. Siinä tapauksessa, että on komeat kasvot, hyvä parransänki, hyvänmuotoinen kallo ja lihakkaaksi bodattu vartalo, kalju kundi voi näyttää todella herkulliselta ja seksikkäältä. Esim. monissa gay-filmeissä on juuri tällaisia lihaksikkaita ja tatuoituja karjuja, jotka näyttävät kieltämättä komeilta. Kesällä tällaiset miehet voivat olla ilo silmälle hihattomissa paidoissaan lihakset pullottaen. Sen sijaan kaljuksi ajeltu pää ei oikein passaa jollekin pukuherralle, joka työskentelee johtotehtävissä Nokialla tms.
Tämä taisi mennä kyllä alkuperäisen aiheen sivusta, mutta haitanneeko.Mitä ois kekkonen ollut ilman kaljua? Joku markan äijä keskellä massaa.
- Mikko_
Ei kaljuuntumisesta ole mitään hyötyä, paitsi ehkä se, että saattaa hieman karaistua sisäisesti, jos elämä on siihen asti kohdellut silkkihansikkain.
Mutta muuten ei niin kerrassaan mitään hyötyä. Ainakaan meidän kulttuurissamme. Ehkäpä maailman jossain kolkassa on yhteisö, jossa kaljuuntuvat miehet ovat arvossaan, who knows.- kaikonpäinpeetä
Ei tässä enää karaistusta tartteis, kun on ollu syöpä, työttömyyttä, yksinäisyyttä ja köyhyyttä. Vielä saakeli hiuksetkin lähtee päästä. Ehkä ne sitten noiden takia jo lähteekin.
- Toimiihan se
jäähdytys paremmin.
- kaljuuntuva_kaveri
Ok, taidanpa mennä viiltelee ranteet auki... Hyvästi julma maailma!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791