mulle annettii resepti 20mg sitalopraami lääkkeitä paniikkihäiriöön,sosiaalistentilanteiden pelkoon..ehkä myöskin masennusta voi olla mutta sitä en myönnä että mulle koskaan voisi tulla kun kumminkin omaan positiivisen asenteen elämään vaikka paljon paskaa on ollutkin..
mutta noista lääkkeistä,minkälaisia kokemuksia teillä on niistä,vähän jännittää alottaa ne jos niistä tulee kauheita oireita tai ph pahenee ainakin hetkellisesti.
toivotaan että nämä lääkkeet auttavat ja helpottavat mun elämää vihdoin,olen kärsiny ph 10 vuotta,jätin koulun sen takia kesken,aina työpaikat meni sen takia kun aina tuli oltua pois duunista kun pelotti vaan mennä töihin sen takia että muut näkee että jännitän,tärisen ym ym..
en tiedä mikä siinä on aina ollut mulle niin noloa että en ole edes kehdannut lääkäriin mennä hakee lääkkeitä,mutta nyt kun kävi niin ei se niin kauheata ollutkaan:) jotenkin olen niin täydellisyyteen pyrkivä ihminen tai ainakin tosi itsekriittinen ja huonon omantunnon omaava,liekkö noilla yhteyttä.lääkäri myös ehdotti mennä keskusteluryhmiin puhumaan lapsuudesta kun sieltä on saattanut tämäkin saada alkunsa,tosin olen ihan sinut niitten asioitten kanssa eikä ne mua enää häiritse,lääkärin mielestä voisi silti mennä puhumaan ja niillä voi olla alitajusesti vaikutusta.
sitalopraami
11
7367
Vastaukset
- pelkää...
Se on sitä masennusta.
- lääkkeistä
tiedä, mutta itselleni määrättiin Citalopram-Ratiopharm 20mg kevään aikana, koska kärsin lievästä paniikista mikä oikeasti alkoi vaivaamaan viime kesänä oikein kunnolla. Ainoat sivuvaikutukset lääkkeen aloituksen jälkeen oli se, että vatsa oli löysällä n.ekat pari kuukautta ja vielä kun menin tyhmänä ottamaan sen pillerin iltaisin niin en saanut nukuttua ennenkuin klo.6 aamulla. Tuosta sitten siirsin joka päivä parilla tunnilla oton aikaisemmaksi aamuun ja yöunet tuli takaisin. Kuitenkin itse myös pelkäsin noita sivuvaikutuksia mitä ohjelapussa lukee, mutta en saanut sitten oikeastaan mitään muuta kun vähäksi aikaa löysän vatsan ja nyt minulla on paniikit hävinneet täysin kun olen syönyt lääkettä vajaan 4kk ajan.
- panikoija
Mulla on samanlainen diagnoosi kuin sinullakin ja voin kertoa kokomuksistani.
Sitalopraamin aloittaminen voi olla vaikeaa, mutta oireet menevät ohi muutamassa viikossa. Kannattaa ehkä aloittaa ensin 10mg annoksella. Sitalopraami kyllä auttaa tehokkaasti paniikkin, kun sopiva annos löytyy. Minulta se poisti myös masennuksen. Ehkä vasta puolen vuoden kuluttua se alkaa auttaa sosiaaliseen fobiaan. Kokonaan se ei kyseistä fobiaa poista mutta auttaa huomattavasti. Itse joudun kyllä käyttämään rauhoittavia lääkkeitä sitalopraamin lisänä, muuten en selviä sosiaalisista peloista.
Ehdotan, että olet lääkehoidosta edelleen yhteydessä lääkäriisi, jonka auttaa sinua löytämään oikean annoksen ja järjestää muun tarvitsemasi hoidon.- xoxo
kiitoksia neuvoista,en ole vieläkään uskaltanut alottaa sitä lääkettä kun tässä on niin paljon menoja ja pelottaa jos ne oireet menee pahemmaksi niin silloin joutuisi unohtaa sovitut menot yms.myös lapsiakin kun on niin pelottaa että enkö uskalla sitten mennä mihinkään niitten kanssa ja jos vielä alkaa masentaa yms niin se ei varmasti ole lapsille hyväksi kun kumminkin pitäisi joka päivä niitten kanssa jotain tehdä.toivotaan että en joudu aloittamaan toistakin lääkettä ja nuo auttaisi tarpeeksi tähän paniikkiin.
sanoit että kestää n.puoli vuotta ennenkuin alkaa vaikuttamaan sosiaaliseen paniikkiin..kuulostaa aika pahalle siinä mielessä että töihin pitäisi kohta varmaan mennä jo ja en taida oikein selvitä siitä ilman lääkkeitä.
ensi vk:lla jos uskaltaisin aloittaa sen lääkkeen ja toivoa että ei hirveesti tulisi mitään sivuoireita ja pääsis edes näinkin "normaalisti" elämään kuin nyt.
sain ohjeeksi syödä puolikkaan aamuisin viikon ajan ja sen jälkeen nostaa siihen kokonaiseen - panikoija
xoxo kirjoitti:
kiitoksia neuvoista,en ole vieläkään uskaltanut alottaa sitä lääkettä kun tässä on niin paljon menoja ja pelottaa jos ne oireet menee pahemmaksi niin silloin joutuisi unohtaa sovitut menot yms.myös lapsiakin kun on niin pelottaa että enkö uskalla sitten mennä mihinkään niitten kanssa ja jos vielä alkaa masentaa yms niin se ei varmasti ole lapsille hyväksi kun kumminkin pitäisi joka päivä niitten kanssa jotain tehdä.toivotaan että en joudu aloittamaan toistakin lääkettä ja nuo auttaisi tarpeeksi tähän paniikkiin.
sanoit että kestää n.puoli vuotta ennenkuin alkaa vaikuttamaan sosiaaliseen paniikkiin..kuulostaa aika pahalle siinä mielessä että töihin pitäisi kohta varmaan mennä jo ja en taida oikein selvitä siitä ilman lääkkeitä.
ensi vk:lla jos uskaltaisin aloittaa sen lääkkeen ja toivoa että ei hirveesti tulisi mitään sivuoireita ja pääsis edes näinkin "normaalisti" elämään kuin nyt.
sain ohjeeksi syödä puolikkaan aamuisin viikon ajan ja sen jälkeen nostaa siihen kokonaiseenVoi olla että sinä saat siitä avun paljon nopeammin.
Kyllä sen paniikkin pitäisi alkaa tehota muutamassa viikossa.
- apua paniikkiin pienin askelin
Omana kokemuksenani voin kertoa sinulle seuraavaa.
Ensimmäsen kerran sain lääkkeestä pelon, kun otin niin kun ohjeessa sanotaan puolikas aluksi ja myöhemmin kokonaisen (10mg). Oireet tulivat esille ja se oli kurjaa, mutta kerroin siitä lääkärille ja hänen kansaan päätettiin, että ottaisin ensin jonkin aikaa vainn murun, eli n.neljäsosa ja sitten vähitellen lisäisin. Niin toiminkin, kroppani ei tuntunut reagoivan siihen mitenkään pahasti, tunsin kuinka kuitenkin lääke alkoi helpottaa oireita ja ihan ensimmäisen viikon aikana. Sitten kun olin päässyt 1/2 annokseen eli vain 5 mg huomasin, että olo tuntui jo hyvältä ja turvalliselta ja paniikin oireet helpottivat jätinkin tuon annoksen siihen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Miksi ottaa 10 mg tai 20 mg jos vähenpikin auttaa. Huom. annoksen suuruuden ja ajan ym. täytyy jokaisen itse kokeilla sillä kaikkihan me olemme erilaisia. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos toiselle toimii jokin lääke ja jokin annos toiselle se ei sovi ollenkaan tai vaikuta ollenkaan. - tuli228
Taas jälleen kerran alkoi outo jännitys kun pitäis olla asiat aika hyvin. Olin ilman vuoden verran tää on 3kerta oireet alkoi ja aina alkaa juhannuksen tienoilla. Tää koko prosessi alkoi 10v sitten kun erosin ja kaupan päälle hampaasta tulehdus otsaonteloon. Aika sumusta aikaa pitkän aikaa no kävin neurologilla ja lääkäri sanoi suosittelee sibramiiliä. Alkoihan mielikin parantumaan vähitellen suosittelen lääkettä huomasi hyvin kun oiretta alkoi tulla niin hain saman tien lääkettä uudestaan.
Ei siinä yleensä ole niin suurta eroa aamulla illalla, mutta nyt otan aamulla. Jonkin verran ahdistusta edelleen, mutta lääkkeen ansiosta pieni väsymys iltapäivällä. Mutta oran myös toista lääkettä joten en voi olla varma.
Toista vuota menossa 20mg, mutta olen aika isokokoinen. Tosin aivomme ovat kaikki aika samaa kokoa ja sinnehän lääke päätyy 2 tunnin sisällä.
Masentunut en ole, en tiedä siihen vaikutuksia.- .
OT; lääkkeen nimi on CIPRAMIL.
Paino ei annokseen vaikuta - nuranura
kiva kun yksi teistä on saanut 10mg koko annoksekseen, alottanut puolikkaalla ja kokenut sen vaikuttavan niin ikävällä tavalla, että annostusta piti alentaa aluksi. :o ja mulle määrättiin suoraan 40mg ja aloitusannokseski siitä tietenkin puolet 20mg. valmiiks jo pelottaa :((( yh
- aloittava
Onko oikea lääkkeen nimi siis cipramin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2804733Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353056Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k492939Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281531Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271232- 471179
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7986Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58971Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52959Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78941