Ongelma on tämä: noin 15 vuoden ajan aina kuukautisten aikaan oikealla puolella vatsassa kylkikaaren alla on kipu, joka säteilee olkapäähän. Olkapää on se kipein kohta. Säteilee olkapäästä poskeen ja käteen sormiin asti. Välillä kipu on ollut todella kova. Nyt viimeiset 6 kk kipu on ollut jatkuvaa, ei siis vain kk aikaan. Olen lääkäreille valittanut, ei kuulemma haittaa ja panacod resepti kouraan. Ei muuten auta.. en saa nukuttua ja olen hermostunut, kun kipu on jatkuvaa. Ei tosin kovin kovaa kipua nyt, mutta kun ei loppua näy tälle. Luin netistä, että jos hermokipua ei hoideta niin siitä ei pääse koskaan eroon..mutta mitä voisin tehdä kun lääkäreitä ei kiinnosta? Nämä on siis olleet ykistyislääkäreitä. Olen käynyt yleislääkärillä, fysiatrilla ja gynekologilla. Sain kivun vähäksi aikaa pois kun aloin syödä b-vitamiinia, mutta iloa kesti ehkä viikon. Onko ideoita mitä seuraavaksi? Lääkärit ei edes suostu kertomaan mistä tämä kipu voi johtua.
palleahermo
4
7499
Vastaukset
- vastata
Itselläni on hermosärkyä aika samalla tavalla olkapääloukkaantumisen jälkeen, juuri olkapäästä sormiin ja joskus korvan etupuolelle, ei kylläkään missään muualla. Panacod tai mitkään muutkaan "tavalliset" kipulääkkeet ei todellakaan auta hermosärkyyn! Olen saanut jonkinverran apua Triptylistä, joka on vanha masennuslääke mutta käytetään lähinnä kipukynnystä nostavana lääkkeenä, hillitsee hermokipua ja helpottaa nukkumista. Hermosärkyyn on kyllä paljon muitakin lääkkeitä. Neurologi ja/tai kivunhoitoon erikoistunut lääkäri on kai paras selvittämään ongelmaa. Krooniset kivut ovat kyllä vaikeita hoidettavia, toivottavasti saat apua!
- Palleahermo
Palleahermo on liikehermo, ei tuntohermo. Vatsaontelon alueen kiputilat saattavat tuntua ns. heijastekipuna muuallakin elimistössä, tyypillisesti pallean alaiset vaivat olkapäässä (vrt esim. vatsaontelon tähystyksen jälkeen vatsaontelon kaasujäämistä aiheutuva kipu). Toisaalta kipu missä tahansa käden-niskan alueella voi tuntua koko raajassa.
- sissi
no miksiköhän se fysioterapeutti oli sitä mieltä että se olisi palleahermo. Ja sitäpaitsi, olen ollut vuosia sitten vatsaontelon tähystyksessä, ja sen jälkeen lääkäri sanoi, että olkapäät voivat tulla kipeiksi, ja syy on palleahermon heijastekipu? Olkapäät olivat muuten todella kipeät tämän toimenpiteen takia.
- Anonyymi
Sama ongelma 13 vuotta. Luulin sappi- yms. vaivaksi leikkauksen jälkeen. Palleahermo! En tiedä miltä kuulostaa, mutta oman apuni sain (tähän hetkeen, en tiedä kauanko auttaa) kalevalaiselta jäsenkorjaajalta. Hetkessä tuntuu siltä, että pystyy taas hengittämään ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon kunnolla ja pistävä tai polttava kipu on poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569