extrafilm.fi

digipop

Tilasin muutaman testikuvan ExtraFilm Oy:sta, ja jouduin toteamaan, että hinta kohtaa taas laadun. Kuvat ilmeisesti tulostettu sublimaatiotulostimella!? Värikylläisyyden säädöstä ei näytä olevan mitään tietoa kyseisellä firmalla.

Onko kenelläkään tiedossa _hyvää_ labraa?

23

3204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaat kuvat

Mä olen saanut parhaat kuvat juuri Extrafilmin tekemänä. Onko se EF:n syy että he eivät manipuloi kuvia (ja samalla pilaa niitä väärillä säädöillä) kuten jotkut toiset tekevät samalla pilaten kuvat??

Itse olen hemmetin tyytyväinen EF:n laatuun, massatuotantoiseksi "kuvapussi"-firmaksi todella hyvää laatua!

• Digipop

Sitä värikylläisyyttä oli sen verran, että kuvat oli sitä myöten kelvottomia. Eli aika halpismainen kuva jäi putiikista.

• täällä

Paras laatu mihin olen törmännyt. Postikulut ovat aika korkeat, mutta se kompensoituu kun kerää parisataa kuvaa ja tilaa ne kerralla. Niitähän voi tallennella Extrafilmin palvelimelle.

Tekniikan maailman testissäkin muuten toimituksen valinta ja hinta/laatusuhteeltaan erinomainen kuvavalmistamo.

• digipop
        Digipop kirjoitti:

Sitä värikylläisyyttä oli sen verran, että kuvat oli sitä myöten kelvottomia. Eli aika halpismainen kuva jäi putiikista.

Tarkennan vielä. Osa kuvista oli punaisen osalta liian värikylläisiä, osa taas vihreän.

• digipop

Paha sanoa, onko minulle sitten sattunut maanantaipäivän kuvat, vai mikä on vikana? Otan yhteyttä putiikkiin, ja kysyn onko kuvani heidän normaalilaatua, vai onko kyseessä joku virhe. Jos eivät parempaan pysty, on aika vaihtaa toiseen paikkaan, oikeaan labraan.

• eli voit

todellakin pyytää hyvitystä. En tiedä kuinka monella tuo tyytyväisyystakuu on käytössä, itse en ole kertaakaan joutunut turvautumaan siihen.

Ifillä ei taida olla ja siellä sitä nimenomaan tarvittaisiin, Ifillä teetetyt kuvat on nimittäin paskoja. Siellä ne värit on päin...sanonko mitä ja ainakin cd:lle skannatuissa kuvissa selvää kohinaa/rakeisuutta joka ei HUOM! johdu kuvaajasta, eikä kamerasta tai filmistä eikä myöskään kuvausolosuhteista. Täysin normaaleja kuvia olisi saanut muualta...jos vaan olisin älynnyt jo aikoinaan jättää koko Ifin väliin.

• kone kuvia pullollaan
        eli voit kirjoitti:

todellakin pyytää hyvitystä. En tiedä kuinka monella tuo tyytyväisyystakuu on käytössä, itse en ole kertaakaan joutunut turvautumaan siihen.

Ifillä ei taida olla ja siellä sitä nimenomaan tarvittaisiin, Ifillä teetetyt kuvat on nimittäin paskoja. Siellä ne värit on päin...sanonko mitä ja ainakin cd:lle skannatuissa kuvissa selvää kohinaa/rakeisuutta joka ei HUOM! johdu kuvaajasta, eikä kamerasta tai filmistä eikä myöskään kuvausolosuhteista. Täysin normaaleja kuvia olisi saanut muualta...jos vaan olisin älynnyt jo aikoinaan jättää koko Ifin väliin.

Millaisia kokemuksia teillä on tuon Extrafilmin asiakaspalvelusta? En saa ladattua kuviani heidän palveluunsa useista yrityksistä huolimatta. Olen ottanut yhteyttä aspa-mailiin ja koittanut soittaa firmaan, mutta sieltä ei vastata.

Parasta varmaan teetättää kuvat jossain muualla, jos nettipalvelua tarjoava yritys ei kykene edes sähköpostiin vastaamaan.

• niin..
        kone kuvia pullollaan kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä on tuon Extrafilmin asiakaspalvelusta? En saa ladattua kuviani heidän palveluunsa useista yrityksistä huolimatta. Olen ottanut yhteyttä aspa-mailiin ja koittanut soittaa firmaan, mutta sieltä ei vastata.

Parasta varmaan teetättää kuvat jossain muualla, jos nettipalvelua tarjoava yritys ei kykene edes sähköpostiin vastaamaan.

Ehkä olisi parempi teettää kuvat siellä paikallisessa liikkeessä missä saat sen palvelun ja tuotteet kädestä käteen jos se kuvien lataaminen tuntuu tökkivän, siksi nuo nettifirmat tekee halvalla sitä peruskuvaa koska muuhun ei panosteta, eikä sille ole tarvetta kun hommat pelaa suurimalle osalle.

• kuvien lataus
        kone kuvia pullollaan kirjoitti:

ei mulla ole ollut koskaan ongelmia EF:n kuvien latauksen kanssa. Eli ainoa mitä tulee mieleen...

kuuluisa lausahdus:
        Et vaan osaa! :)

• alkup.
        kuvien lataus kirjoitti:

ei mulla ole ollut koskaan ongelmia EF:n kuvien latauksen kanssa. Eli ainoa mitä tulee mieleen...

kuuluisa lausahdus:
        Et vaan osaa! :)

No sähän sit voit antaa mulle vastauksen siihen, mikä mättää, ku osaat? Kun olen valinnut kansion, jossa kuvat ovat ja klikannut kohtaa "valitse kaikki", tulee pop-up, jonka yläpalkissa lukee "viesti". Viestissä ei kuitenkaan lue mitään, eikä sitä saa pois tai selainta käyttöön muuten kuin sammuttamalla ensin koko selaimen task managerin kautta. Asiaa on testattu kolmella selaimella.

• tapaa käytät?
        alkup. kirjoitti:

No sähän sit voit antaa mulle vastauksen siihen, mikä mättää, ku osaat? Kun olen valinnut kansion, jossa kuvat ovat ja klikannut kohtaa "valitse kaikki", tulee pop-up, jonka yläpalkissa lukee "viesti". Viestissä ei kuitenkaan lue mitään, eikä sitä saa pois tai selainta käyttöön muuten kuin sammuttamalla ensin koko selaimen task managerin kautta. Asiaa on testattu kolmella selaimella.

Toi nyt ei sellasenaan selitä mulle mitään.

EF:llä on kolme tapaa siirtää kuvia, yksi on Active-X systeemi (en suosittele), toinen on Java-sovelluspohjainen siirto, kolmas on ns Helppo. Mä käytän tota Helppoa...ja todellakin..helppo se onkin.

Valkkaat vaan kuvat selaamalla oman koneen hakemistoa ja tiedostoja ikäänkuin laittaisit sähköpostiin liitettä.

Ai juu, pop-up. Se popup ilmaisee sitä siirtoa, sen sujumista.

• ei ne vaan siirry
        tapaa käytät? kirjoitti:

Toi nyt ei sellasenaan selitä mulle mitään.

EF:llä on kolme tapaa siirtää kuvia, yksi on Active-X systeemi (en suosittele), toinen on Java-sovelluspohjainen siirto, kolmas on ns Helppo. Mä käytän tota Helppoa...ja todellakin..helppo se onkin.

Valkkaat vaan kuvat selaamalla oman koneen hakemistoa ja tiedostoja ikäänkuin laittaisit sähköpostiin liitettä.

Ai juu, pop-up. Se popup ilmaisee sitä siirtoa, sen sujumista.

Javaa käytän. Helpolla ei kai voi valita kuvia koko kansiollista kerralla?

Onko EF:n sivuilla jossain esillä sellainen tieto, kuinka paljon sinne saa ladata kuvia kerralla. En löytänyt sitäkään mistään.

• Helotoijaa
        eli voit kirjoitti:

Palautus on mahdollista kaikkiin postimyyntiperiaatteella toimiviin firmoihin. Myös Ifiin. Voit siis palauttaa yksittäisiä kuvia tai kaikki kuvat. Ihan oman valinnan mukaan.

• siinä on
        ei ne vaan siirry kirjoitti:

Javaa käytän. Helpolla ei kai voi valita kuvia koko kansiollista kerralla?

Onko EF:n sivuilla jossain esillä sellainen tieto, kuinka paljon sinne saa ladata kuvia kerralla. En löytänyt sitäkään mistään.

mahdollisuus laittaa sellainen että ennen tiedostojen valintaa (joutuu kylläkin yksitellen valitsemaan), niin voit määritellä montako tiedostoa haluat siirtää kerralla jolloin se voi antaa lisää niitä tiedostonvalintakohtia...sori että selitän näin vaikeasti...helle kai alkaa jo pehmittää nuppia ;)

Mä en koskaan käytä muuta kuin sitä Helppo-systeemiä, ihan siks että ActiveX:llä ei ole mitään valtaa toimia mun koneessa ja Javaa taas en ole asentanut koko masiinaan.

Ja ainakin toi Helppo toimii niinkuin pitääkin! :)

• eikös tää olekaan aikuisten...
        Helotoijaa kirjoitti:

Palautus on mahdollista kaikkiin postimyyntiperiaatteella toimiviin firmoihin. Myös Ifiin. Voit siis palauttaa yksittäisiä kuvia tai kaikki kuvat. Ihan oman valinnan mukaan.

Nimittelyt voit hyvin hoitaa tuolla Huuhaa-osiolla. Vain henkisesti keskenkasvuiset alkaa nimittelemään toisiaan harrastepalstoilla, Huuhaa-palsta on sitten erikseen mut muista rajat: huorittelut, homottelut, idiootiksi haukkumiset on jo herjaamista joka on rikos!

• alkup.
        siinä on kirjoitti:

mahdollisuus laittaa sellainen että ennen tiedostojen valintaa (joutuu kylläkin yksitellen valitsemaan), niin voit määritellä montako tiedostoa haluat siirtää kerralla jolloin se voi antaa lisää niitä tiedostonvalintakohtia...sori että selitän näin vaikeasti...helle kai alkaa jo pehmittää nuppia ;)

Mä en koskaan käytä muuta kuin sitä Helppo-systeemiä, ihan siks että ActiveX:llä ei ole mitään valtaa toimia mun koneessa ja Javaa taas en ole asentanut koko masiinaan.

Ja ainakin toi Helppo toimii niinkuin pitääkin! :)

Testasin helppo-toimintoa, mutta se osoittautui ihan ajan haaskaukseksi, kun haluaisin laittaa kuvia vedostettavaksi kerralla oikeasti _paljon_. Noita klikkaillessa alkoi tuntua siltä, että elämä valuu hukkaan. :)

Javaa käytettäessä tapahtuu yhä niin kuin edellä kerroin, eli ruutuun tulee popup-viesti, jota ei saa pois ollenkaan, eikä siinä edelleenkään lue mitään.

Ja firmasta ei ole kuulunut mitään. En ole saanut vastausta maileihin eikä aspa-puhelinkaan vastaa. Taidan äänestää jaloillani.

• ......
        alkup. kirjoitti:

Testasin helppo-toimintoa, mutta se osoittautui ihan ajan haaskaukseksi, kun haluaisin laittaa kuvia vedostettavaksi kerralla oikeasti _paljon_. Noita klikkaillessa alkoi tuntua siltä, että elämä valuu hukkaan. :)

Javaa käytettäessä tapahtuu yhä niin kuin edellä kerroin, eli ruutuun tulee popup-viesti, jota ei saa pois ollenkaan, eikä siinä edelleenkään lue mitään.

Ja firmasta ei ole kuulunut mitään. En ole saanut vastausta maileihin eikä aspa-puhelinkaan vastaa. Taidan äänestää jaloillani.

ja ootko katsonut että selaimen asetukset on oikein? lähinnä kiinnostaa sekin että onko sulla kenties jotain Nortoneita tai F-secundaa siellä selaimen ja netin välissä tai jotain joka vois muuttaa sivun sisältöö (lähinnä pilata sen java-sovelluksen koodin jolloin se ei enää toimikaan). yks kysymys tietysti on se että onko sulla Javaa asennettukaan koneelle. sekin voi estää. popupin saa aina auki koska se on javascript-juttu mutta itse sovellus taas javaa ja noi on kaks eri kieltä vaikka on sama alku.

• alkup.
        ...... kirjoitti:

ja ootko katsonut että selaimen asetukset on oikein? lähinnä kiinnostaa sekin että onko sulla kenties jotain Nortoneita tai F-secundaa siellä selaimen ja netin välissä tai jotain joka vois muuttaa sivun sisältöö (lähinnä pilata sen java-sovelluksen koodin jolloin se ei enää toimikaan). yks kysymys tietysti on se että onko sulla Javaa asennettukaan koneelle. sekin voi estää. popupin saa aina auki koska se on javascript-juttu mutta itse sovellus taas javaa ja noi on kaks eri kieltä vaikka on sama alku.

Olen testannut toimivuutta sekä Firefoxilla että Operalla ja eikä välissä ole Nortonia tai F-Securea. Javat pelaa yleensä ok.

• hyviä kuvia

Niillä on ollut yleensä hyviä kuvia. Oon itse ollut allal töissä, jotentunnistan ja tiedänkin laaduista jotain.

Tilaa liikkeestä tai nettikuvat fotoykkösen saitin kautta tai ota kuvaboxista ilo irti samalla, saat kuvat ja turvallisen nettialbumin samalla kertaa.
      http://kuvaboxi.fi

Myös joissain Fujin sisään käveltävissä liikkeissa on ihan laatukuvia. Riippuu tosi paljon siitä, kuka satutu olemaan vuorossa ja miten on koneet kalibroinut ym.

• mieltä

Mullakin ihan hyviä kokemuksia

• ihan paskaa

Vaikak monet toopet sanoo muuta. Niillä on väänetty saturaatiot ja kontrastit sellaisiin asetuksiin, että siiderimarkkinoilla sama tuota olisi joku vanilla twist tai light perry. Hyi hitto.

• digipop

Laitoin mailia asiakaspalveluun kuvan laadun tiimoilta. Kyselin että oliko kuvani mahdollisesti firman linjan mukaiset, vai oliko kyseessä mahdollisesti maanantaipäivän yksilöt.

Ei ole vielä vastausta kuulunut.

Seuraavaksi aioin kokeilla http://www.colorkolmio.fi/

• hidasta on

Mä sain Extrafilmiltä palvelua kolmen mailin, muutaman kymmenen puhelun ja kolmen viikon odottamisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe