Oletko huomannu,että joskus miettisit jotain tehdessäsi,onko se nyt soveliasta tehdä näin,kun olen jo tän ikänen?Pakko myöntää,että olen tässä ikäasiassa joteski iätön.Jos minua kiinnostaa jokin asia,niin minähän otan siitä selvän,oli se sitten vaikka joku nuorisolle suunnattu tapahtuma.En ole koskaan huomannu,että niin ei voisi tehdä,päin vastoin.Viimeksi olin Fani risteilyllä,tosin valvojana,mutta ei se ollut rasittavaa eikä ollu tarvetta esittää aikuista,koska nuoret on hyvin tietosia siitä mitä saa tehdä ja huomasin myös sen,että nuorison kanssa voi jutella ilman että sinut lokeroitaisiin vanhemmaksi.Onko sinulla vastaavia kokemuksia omassa elämässäsi,vai olenko sellanen häirikkömummeli?
USKALLATKO ELÄÄ ???
49
2201
Vastaukset
- ...
Tuskin. ;)
Eiköhän se toinen toimi samoin kuin itsekin?
Eli sitä saa mitä tilaa.
Tämä on minun koettu/eletty elämys, eri-ikäisten kaa,.. ;) - PLm/Etu-Töölö
Olen 63 v. mieshenkilö. Usein ajattelen että tässä iässä ei sovi tehdä sitä ja tätä. Opetin myös lapseni sanomalla että olet jo 7 tai 10 v etkä enää pikkulapsi. On asioita joita ei sovi tehdä määrätyssä iässä.
- avt1r
Voi veikkonen ,kun on mukava tehdä jotain lapsellista,esim.eilen iltana oli taloyhtiön pihan siivous talkoot. Me pari mummoa istuttiin hiekkalaatikossa ja kaivettiin pikkulapiolla heiniä roskaämpäriin ja oli hyvä ,lämmin ,hellä mieli jokaisen....kuten laulussa sanotaan.No tosin tiedän nim.merkin tarkoittavan jotain konkreettisenpaa. Mutta välillä' on ihanaa olla ihan vain lapsi! ILOISTA KESÄMIELTÄ JOKAISELLE!
- monipuolisesti
Mikä on sellaista, mitä ei tällä iällä voi tehdä? Rajauksena tietysti laki ja moraali. Minä elän siten, etten vahingoita ketään, mutta nautin elämästä niin monipuolisesti kuin mihin resurssit antavat mahdollisuuden. Ja aikaa on vain olla ja haaveillakin. Väitän, että "sisäinen tyttöni" voi hyvin.
Muistan ne ihanat talvipäivät, kun Seurasaaren edustan jäillä koululaisina yritettiin metsästää lumihiutaleita suoraan ilmasta suuhun. Samaa tuli kokeiltua viime talvena.
Aikuisena aikuismaisesti, aika ajoin leikkienkin, elämän ehtoota kohden. Oisko se joskus 90-vuotiaana? kyselee nainen 60v.
- Aikuinen ja itsenäinen
En huomaa mitään asiaa, mitä en voisi tehdä yli 60-vuotiaana, tämä on erinomainen elämän vaihe. Päinvastoin vanhempana voi tehdä haluamallaan tavalla, ei tarvitse olla esimerkkinä lapsilleen eivätkä omat vanhemmat ole paimentamassa. Joihinkin tapahtumiin ja koulutuksiin on myös yläikäraja, joten niihin en mene, tosin ei ole tarvetakaan.
- En taida uskaltaa
Juu,en ihan täysillä heittäydy,vaan liikaa harkitsen ja mietin.Mikä auttaisi?
- lea
En taida uskaltaa kirjoitti:
Mutta sanoisin,että kokeile tuskin sinä ketään sillä vahingoitat. Älä kuitenkaan tee mitään yltiöpäistä. Upeita hetkiä sinulle.
- angi
...ensimmäisen lapsenlapsen.
Yhtäkkiä on paneuduttava lapsen asteelle ja huomaa siinä samassa miten ihanaa on olla kuin hän.
Yhtäkkiä kehtaan laskea pulkalla mäkeä ja nauraa yhtä riemukkaasti kuin lapsikin. Yhtäkkiä uskallan möyriä lumessa ja heitellä ja kaivaailunta pikkulapiolla. Kaikki on silloin luvallista lapsen varjolla. Minä olin 38 saadessani lapsenlaspen. Sitä ennen en kehdannut mulikoida rannassa mahallani en polskutella vettä ja viskoa sitä. Olin niin sanottu aikuinen joka tietää miten käyttäydytään. Tein lapsenlapsen kanssa kaikkea sitä mitä ennen pidin typeränä touhuna.
Jouduin kaikkien lastenlapsien kanssa samaan touhuun. Minusta tuli välillä 10vuotias välillä 5vuotias ja yhtäkkiä sainkin olla teinityttö. Nyt voinkin olla toisinaan aikuinen ja toisinaan 12 vuotias. Täytyy sanoa että tässä touhussa olen tullut erittäin loistavaksi näyttelijäksi osaan imiteraata erikoisen hyvin kaikkia ikäluokkia. Tai paremminkin minä en enään imiteeraa minä olen nyt ikuinen nuori. Niin kauan kuin luoja suo. Vaikka sairastuisin vakavasti niin olen ja kuolen satavuotiaana nuorena. - angi
En taida uskaltaa kirjoitti:
..kun menet ostamaan vaatteita, et koskaan ajattele onkohan tämä nuorisolle? Vaan katsot numeroa sopiikohan tämä minulle? Sitten menet sovittamaan ja näet sen sopivan. Huomaat että näytät nuorentuneelta. Ostat ja tulet kotiin laitat vaatteen päällesi ja menet ulos näytille. Älä sano ystävillesi. Katsokaa olen ostanut uuden puseron vaan odotat että joku sanoo sinulle. Oi miten ihanan puseron olet ostanut..mistä olet sen löytänyt?! Silloin sanot vain tuolta nuorten osastolta. Saat olla varma että pikkuhiljaa ilmestyy muidenkin asuiksi samallaisia nuorten vaatteita. Näin minulle on käynyt lukemattomat kerrat.
- angi
lea kirjoitti:
Mutta sanoisin,että kokeile tuskin sinä ketään sillä vahingoitat. Älä kuitenkaan tee mitään yltiöpäistä. Upeita hetkiä sinulle.
vastailemassa sinun aloittamaasi ketjuun. Mutta olet löytänyt minulle sopivan aiheen. Minusta ei ole sellaiseen että menisin avaamaan uuden samantapaisen viestiketjun kun jo on mahdollisuus keskustella asiasta täällä.
- lea
angi kirjoitti:
vastailemassa sinun aloittamaasi ketjuun. Mutta olet löytänyt minulle sopivan aiheen. Minusta ei ole sellaiseen että menisin avaamaan uuden samantapaisen viestiketjun kun jo on mahdollisuus keskustella asiasta täällä.
Kävin sinun sivuillasi ja odotin jotain tällaista. Kuuleppa nyt nenä pystyyn ja tulet sieltä murheen alhosta pois. Kaikella on tarkoituksensa,mutta kaikella on myös aikansa. Toivottavasti en pahottanu mieltäsi,mutta olen todella ilonen että otit osaa tämänkin verran ja löysit jotain joka sopii sinulle.Odotan sinun ottavan osaa meidän,vai pitäisikö sanoa minun höpinöihini jatkossakin.Ensi kerralla ota se varatankki mukaan.Mukavia veneilykelejä sinulle ja perheellesi.
- angi
lea kirjoitti:
Kävin sinun sivuillasi ja odotin jotain tällaista. Kuuleppa nyt nenä pystyyn ja tulet sieltä murheen alhosta pois. Kaikella on tarkoituksensa,mutta kaikella on myös aikansa. Toivottavasti en pahottanu mieltäsi,mutta olen todella ilonen että otit osaa tämänkin verran ja löysit jotain joka sopii sinulle.Odotan sinun ottavan osaa meidän,vai pitäisikö sanoa minun höpinöihini jatkossakin.Ensi kerralla ota se varatankki mukaan.Mukavia veneilykelejä sinulle ja perheellesi.
..Että näin hienosti jaksoit vastata. Tulin vain kesken puheripulini ajatelleeksi jospa olen työntänyt itseni liikaa näkyville. Tämä on sinun aloitus ja hyväsellainen joskus on mukavaa kun on joku aloittanut hyvän keskustelun aiheen jossa on jokaiselle ajateltavaa.
Ilman varatankkia minä en lähde metriäkään rannasta, kyllä minä ainakin sain kertaopetuksen. Vaikka olemme siitä mahdollisuudesta pelleilleet aikaisemmin. Nyt siitä tuli totta. Toisaalta se sai ajatukseni muualle unohdin surut jotka ovat minua kohdanneet tämän menneen puolenvuoden aikana. - Voisi jakaminen
angi kirjoitti:
..Että näin hienosti jaksoit vastata. Tulin vain kesken puheripulini ajatelleeksi jospa olen työntänyt itseni liikaa näkyville. Tämä on sinun aloitus ja hyväsellainen joskus on mukavaa kun on joku aloittanut hyvän keskustelun aiheen jossa on jokaiselle ajateltavaa.
Ilman varatankkia minä en lähde metriäkään rannasta, kyllä minä ainakin sain kertaopetuksen. Vaikka olemme siitä mahdollisuudesta pelleilleet aikaisemmin. Nyt siitä tuli totta. Toisaalta se sai ajatukseni muualle unohdin surut jotka ovat minua kohdanneet tämän menneen puolenvuoden aikana.lieventää ja auttaakin.
- lea
angi kirjoitti:
Ilman varatankkia minä en lähde metriäkään rannasta, kyllä minä ainakin sain kertaopetuksen. Vaikka olemme siitä mahdollisuudesta pelleilleet aikaisemmin. Nyt siitä tuli totta. Toisaalta se sai ajatukseni muualle unohdin surut jotka ovat minua kohdanneet tämän menneen puolenvuoden aikana.Ikävät asiat pitäisi voida purkaa pois,eli vaikka puhua ne loppuun.Etkö tahtoisi kertoa murheistasi?Jos sinua meidän joukko hirvittää niin voit myös purkaa sydäntäsi vaikka minulle sähköpostin kautta.Galleria sivuille pääset kun klikkaat nimen kohdalta ja siellä on se osoite ja ainaskin minusta vähän muutakin tietoa.Sinulla on ollu jotain todella raskasta elämässäsi ja olet nyt sen vuoksi masentunu,mutta usko minua,aika on sellanen parantaja,että ei paremmasta väliä,mutta puhu.Mene metsään ja huuda tuskasi ulos,neuvoi minua eräs iäkäs läheinen kun menetin minulle rakkaan ihmisen.Älä jää surusi vangiksi.
- angi
lea kirjoitti:
Ikävät asiat pitäisi voida purkaa pois,eli vaikka puhua ne loppuun.Etkö tahtoisi kertoa murheistasi?Jos sinua meidän joukko hirvittää niin voit myös purkaa sydäntäsi vaikka minulle sähköpostin kautta.Galleria sivuille pääset kun klikkaat nimen kohdalta ja siellä on se osoite ja ainaskin minusta vähän muutakin tietoa.Sinulla on ollu jotain todella raskasta elämässäsi ja olet nyt sen vuoksi masentunu,mutta usko minua,aika on sellanen parantaja,että ei paremmasta väliä,mutta puhu.Mene metsään ja huuda tuskasi ulos,neuvoi minua eräs iäkäs läheinen kun menetin minulle rakkaan ihmisen.Älä jää surusi vangiksi.
..toivotuksen:)) Tämä tunne on se jota olen ehkä odottanut. Olen itse hän joka autan muita, mutta olen nyt kokenut myös sen mitä tuntee, kun tulee itse autetuksi.
Usein käy niin. Olet auttaja ja apu ystäville ja tuttaville. Silloin kun itse tarvitset auttajaa ei ole ainoatakaan.
Kukaan ei tarjoa kättään auttaakseen, huonossa maastossa. Nyt olen saanut ensimmäisen kerran elämässäni tuntea tämän osan täyttyneen. Kiitos sinulle Lea. Huomaat varmaan että olen jo kurkkinut Galleriaasi? En minä enään sure niinpaljon kuin talvella. Tiedän niin paljon tästä elämästä ja sen pättymisestä etten sure niinkuin jotkut. Minun suruni alkoi jo viimesyksynä kun sain tietää eräitten ystävieni kohtalosta. Se suru joka alkoi silloin oli niistä pahinta aikaa. Ymmärrät varmaan mitä meinaan? - lea
angi kirjoitti:
..toivotuksen:)) Tämä tunne on se jota olen ehkä odottanut. Olen itse hän joka autan muita, mutta olen nyt kokenut myös sen mitä tuntee, kun tulee itse autetuksi.
Usein käy niin. Olet auttaja ja apu ystäville ja tuttaville. Silloin kun itse tarvitset auttajaa ei ole ainoatakaan.
Kukaan ei tarjoa kättään auttaakseen, huonossa maastossa. Nyt olen saanut ensimmäisen kerran elämässäni tuntea tämän osan täyttyneen. Kiitos sinulle Lea. Huomaat varmaan että olen jo kurkkinut Galleriaasi? En minä enään sure niinpaljon kuin talvella. Tiedän niin paljon tästä elämästä ja sen pättymisestä etten sure niinkuin jotkut. Minun suruni alkoi jo viimesyksynä kun sain tietää eräitten ystävieni kohtalosta. Se suru joka alkoi silloin oli niistä pahinta aikaa. Ymmärrät varmaan mitä meinaan?Sinä tiedät mistä puhut ja minä taas puhun omasta kokemuksesta.Kuuleppa sinä olet vielä surun sykkyröissä,mutta sieltä ei ole kun se yksi suunta tulla pois ja senhän sinä jo olet tekemässä.Puhuminen on sitä parasta terapiaa ja kuten jo sanoin puhu vaikka metsälle,se auttaa kun saa sanottua pahan olon ulos.
- angi
lea kirjoitti:
Sinä tiedät mistä puhut ja minä taas puhun omasta kokemuksesta.Kuuleppa sinä olet vielä surun sykkyröissä,mutta sieltä ei ole kun se yksi suunta tulla pois ja senhän sinä jo olet tekemässä.Puhuminen on sitä parasta terapiaa ja kuten jo sanoin puhu vaikka metsälle,se auttaa kun saa sanottua pahan olon ulos.
tuntui vain niin hyvälle kun joku oli aivan tosissaan auttamassa. Tunsin sen koko kehossani. Sinulle toivon oikein ihanaa kesänjatkoa sekä kaikkea hyvää koko perheellesi.
- Catleija
Enimmäkseen olen kuullut eläkkeellä olevien ilmaisevan ilonsa, että nyt voi tehdä sellaista mitä on aina halunnut. Vapauden tunteesta nautitaan. Eihän vanhenemisesta mitään kompleksia kannata itselle ottaa.
Kyllä tämä vanheneminen on ihana asia, saa tehdä ihan niinkuin haluaa. Varsinkin täällä maalla :) Aina yhtä kylähullua tarvitaan!
että ikä aiheuttaisi rajoituksia. Ehkä sitten pitää hyväksyä, jos/kun tulee enemmän fyysisiä rajoituksia ja voimat vähenevät.
Sen jälkeen, kun itse olen aikuisena voinut päättää tekemisistäni, toisten ajattelu tai arvomaailma ei ole aiheuttanut minulle rajoituksia, (ellen ketään loukkaa tai kenellekään mitää pahaa tee).
Mielestäni ihmiset ovat yleensä ystävällisiä ja avuliaita iästä ja sukupuolesta riippumatta. Suurimmat omaa elämää rajoittavat tekijät taitavat olla omien korviemme välissä. Niitä pitäisi varmaan alkaa rassata viimeistään tässä iässä. ;))- katriina64
jos ei elää-sanalla tarkoiteta mitään päättömyyksiä, mitä yli kuusikymppinen rouvasihminen ei mielestäni voisi tehdä.
Liian nuoreksi heittäytyminen on minusta jotenkin naurettavaa. Koskee ulkonäköä, sekä käyttäytymistä.
En voisi mennä rock festareille, enkä värjätä tukkaani vihreäksi, enkä käyttää puhuessani nuorten "kieltä".
Kuitenkin elän hyvää ja rikasta ikäiseni elämää.siellä on paljon ikätovereitasi ja vanhempiakin.;))
Kävimme samanikäisen ystävättäreni kanssa elämämme ensimmäisillä rokkifestareilla 50 -ikäisinä, kun nuorina vanhempamme eivät päästäneet ja myöhemmin oli muita "esteitä". Lapsemme olivat aivan ihastuneita mummoikäisten festarimatkasta.- angi
..tehdä jota luettelit. Mutta sinun ei tarvitse koska olet muuten mieleltäsi nuori. Riittää kun ei päästä ahdasmielisyyttä sisimpäänsä heitä kohtaan jotka uskaltavat mennä niin pitkälle mitä luettelit.
- soilike
optimisti-orvokki kirjoitti:
siellä on paljon ikätovereitasi ja vanhempiakin.;))
Kävimme samanikäisen ystävättäreni kanssa elämämme ensimmäisillä rokkifestareilla 50 -ikäisinä, kun nuorina vanhempamme eivät päästäneet ja myöhemmin oli muita "esteitä". Lapsemme olivat aivan ihastuneita mummoikäisten festarimatkasta.Siellä suoritin elämäni ainoan maisteri-tutkinnon,
Uimamaisteri vuosimalli-065 soilike kirjoitti:
Siellä suoritin elämäni ainoan maisteri-tutkinnon,
Uimamaisteri vuosimalli-065Ilosaari-rock on ihan toisella laidalla Joensuussa.
Ilovaariin on menossa ainakin yksi keskustelija 50 -palstalta tänä vuonna. Itse lähtisin mielelläni uudelleen, ellei se olisi niin kaukana kotoani ja vaatisi monenlaisia järjestelyjä.
Minulta jäi uimamaisterintutkinto suorittamatta, kun en uskaltanut hypätä korkeimmalta tasolta tornista. Osasin jo hyvin uida, kun lähdin uimakoulun tekniikkakurssille. Ehkä lapsena olisin ollut rohkeampi.
Uskallatko sinä hypätä edelleen? Joka tapauksessa nostan hattua suorituksellesi.;))- soilike
Ilosaari-rock on ihan toisella laidalla Joensuussa.
Ilovaariin on menossa ainakin yksi keskustelija 50 -palstalta tänä vuonna. Itse lähtisin mielelläni uudelleen, ellei se olisi niin kaukana kotoani ja vaatisi monenlaisia järjestelyjä.
Minulta jäi uimamaisterintutkinto suorittamatta, kun en uskaltanut hypätä korkeimmalta tasolta tornista. Osasin jo hyvin uida, kun lähdin uimakoulun tekniikkakurssille. Ehkä lapsena olisin ollut rohkeampi.
Uskallatko sinä hypätä edelleen? Joka tapauksessa nostan hattua suorituksellesi.;))Voisiko olla mahdollista, että hyppäsin jalat eellä. nenästä kiinni pidellen?
- katriina64
angi kirjoitti:
..tehdä jota luettelit. Mutta sinun ei tarvitse koska olet muuten mieleltäsi nuori. Riittää kun ei päästä ahdasmielisyyttä sisimpäänsä heitä kohtaan jotka uskaltavat mennä niin pitkälle mitä luettelit.
en oikeastaan olekaan, mutta itselläni pelaa joku sisäinen kontrolli, niin että en voi olla, tai yrittääkään olla ikäistäni nuorempi.
Miksei sitä voi hyväksyäkin vanhenemisensa kaikkine rajoittavine tekijöineen. Fysiikka ei ole sama kuin nuorena, tai vielä kymmenenkin vuotta nuorempana, vaikka kuinka yrittäisi syödä terveellisesti ja liikkua. Ajatuksiltaankin on ikäisensä, mutta eihän se taida tarkoittaa sitä etteikö ymmärtäisi ja hyväksyisi nuoria, tai ikäistään nuorempana pitäviää.
Jotenkin vain huomaa kiinnostuksensa kohteiden muuttuneen. Muistan kuinka noin viisitoista vuotiaana olin kuolettavan ikävystynyt kun äiti ja naapurin emäntä puhuivat kasvimaan hoidosta ja vertailivat kuinka juurikasvit ovat kasvaneet ja millä keinoilla tuholaisia torjutaan.
Nyt huomaan puhuvani juuri samoista "ikävystyttävistä" asioista:)
Tämä elämä on kyllä mukavaa ja mielenkiintoista tässäkin iässä. Tulimme juuri mökiltä saunasta ja huokaisin tyytyväisenä, että ompa hyvä kun ei tarvitse enää lähteä mihinkään. Nuorena olisi ollut ajatuksenakin mahdoton jäädä kesäisenä lauantai-iltana kotiin kyhjöttämään. Lavatansseihin mentiin ja rocki soi.(Se meidän nuoruutemme rocki)
Menemme tosin vieläkin joskus tanssimaan, mutta
ei se sillä tavoin tärkeää ole kuin nuorena. - Angi *
katriina64 kirjoitti:
en oikeastaan olekaan, mutta itselläni pelaa joku sisäinen kontrolli, niin että en voi olla, tai yrittääkään olla ikäistäni nuorempi.
Miksei sitä voi hyväksyäkin vanhenemisensa kaikkine rajoittavine tekijöineen. Fysiikka ei ole sama kuin nuorena, tai vielä kymmenenkin vuotta nuorempana, vaikka kuinka yrittäisi syödä terveellisesti ja liikkua. Ajatuksiltaankin on ikäisensä, mutta eihän se taida tarkoittaa sitä etteikö ymmärtäisi ja hyväksyisi nuoria, tai ikäistään nuorempana pitäviää.
Jotenkin vain huomaa kiinnostuksensa kohteiden muuttuneen. Muistan kuinka noin viisitoista vuotiaana olin kuolettavan ikävystynyt kun äiti ja naapurin emäntä puhuivat kasvimaan hoidosta ja vertailivat kuinka juurikasvit ovat kasvaneet ja millä keinoilla tuholaisia torjutaan.
Nyt huomaan puhuvani juuri samoista "ikävystyttävistä" asioista:)
Tämä elämä on kyllä mukavaa ja mielenkiintoista tässäkin iässä. Tulimme juuri mökiltä saunasta ja huokaisin tyytyväisenä, että ompa hyvä kun ei tarvitse enää lähteä mihinkään. Nuorena olisi ollut ajatuksenakin mahdoton jäädä kesäisenä lauantai-iltana kotiin kyhjöttämään. Lavatansseihin mentiin ja rocki soi.(Se meidän nuoruutemme rocki)
Menemme tosin vieläkin joskus tanssimaan, mutta
ei se sillä tavoin tärkeää ole kuin nuorena....kemiamme kulkee siihen malliin. Luultavasti minä ajattelin asian jostain toisesta ulottuvuudesta jota en osaa aikealla tavalla kirjoittaa. Tuota jaksamista voin hyvin ajatella itsellenikin. Olen nimittäin aivan samoin ajatellut monesti minäkin. "Ihanaa ettei tartte minnekkään mennä." Tottapuhuen se tulee syvältä sydämestä. Aivan samoin voin muistaa ettemme ikinä nuorena niin ajatelleet...sinne vaan missä muutkin oli väsynyt tai ei. Ei siinä väsymyksiä tullut ajatelleeksi. Minä olen nyt ajanut takaa tätä uskaltamis prosessia. Usein meinaa käydä niin että ei uskalla ostaa kauniin väristä ja nuorekasta. Menee ostamaan tummia hillittyjä vaatteita. Kengätkin tahtovat olla käytännölliset ja kestävät. Unohdetaan että kaikki kuluu. Ei uskalleta ostaa nuorekasta siksi kun se ei näytä kestävältä. Itse kulutaan vaatteiden myötä se on totta. Mutta kun ollaan jo ikäihmisiä niin ei meidän tarvitse olla sitä kirjaimellisesti. Se on minun ajatus..
- katriina64
Angi * kirjoitti:
...kemiamme kulkee siihen malliin. Luultavasti minä ajattelin asian jostain toisesta ulottuvuudesta jota en osaa aikealla tavalla kirjoittaa. Tuota jaksamista voin hyvin ajatella itsellenikin. Olen nimittäin aivan samoin ajatellut monesti minäkin. "Ihanaa ettei tartte minnekkään mennä." Tottapuhuen se tulee syvältä sydämestä. Aivan samoin voin muistaa ettemme ikinä nuorena niin ajatelleet...sinne vaan missä muutkin oli väsynyt tai ei. Ei siinä väsymyksiä tullut ajatelleeksi. Minä olen nyt ajanut takaa tätä uskaltamis prosessia. Usein meinaa käydä niin että ei uskalla ostaa kauniin väristä ja nuorekasta. Menee ostamaan tummia hillittyjä vaatteita. Kengätkin tahtovat olla käytännölliset ja kestävät. Unohdetaan että kaikki kuluu. Ei uskalleta ostaa nuorekasta siksi kun se ei näytä kestävältä. Itse kulutaan vaatteiden myötä se on totta. Mutta kun ollaan jo ikäihmisiä niin ei meidän tarvitse olla sitä kirjaimellisesti. Se on minun ajatus..
vaatteissani, sekä korkeakorkoisia kenkiäkin, tilanteen mukaan tietenkin, mutta en "uskaltaisi" vetää jalkaani pitkiä housuja, jotka jättävät navan paljaaksi. Enkä antaisi laittaa lävistyksiä naamaani, vaikka korvissa on reijät korvakoruja varten. Mustaksi en lakkaisi kynsiäni, enkä ottaisi pientäkään tatuointia. Nämä taitavat tosin olla makuasioita, joista nuorillakin on eriäviä mielipiteitä.
- angi
katriina64 kirjoitti:
vaatteissani, sekä korkeakorkoisia kenkiäkin, tilanteen mukaan tietenkin, mutta en "uskaltaisi" vetää jalkaani pitkiä housuja, jotka jättävät navan paljaaksi. Enkä antaisi laittaa lävistyksiä naamaani, vaikka korvissa on reijät korvakoruja varten. Mustaksi en lakkaisi kynsiäni, enkä ottaisi pientäkään tatuointia. Nämä taitavat tosin olla makuasioita, joista nuorillakin on eriäviä mielipiteitä.
Minun ei sitten tarvitsekkaan luetella mitä minä en ikinä tekisi! Kiitos sanoistasi.
- Pelle1Peloton
soilike kirjoitti:
Siellä suoritin elämäni ainoan maisteri-tutkinnon,
Uimamaisteri vuosimalli-065Ilovaari-Rokin liput myydään aina loppuun yhdessä hujauksessa. Vieläköhän mahtaa saada tälle kesälle? "Mustasta Pörssistä" ehkä.
Ilosaari-Rokin ajaksi menen aina maalle. Meteli on minulle liian kova täällä kaupungissa.
Molemmat tapahtumat tuovat mittavasti rahaa Joensuun talouselämälle. Ja siinä mielessä ihan hyviä ovat.
- Jos
meidät lokeroidaan iän perusteella! Jotkut ovat jo syntyessään keski-ikäisiä - toiset meistä taas lapsia koko ikänsä! En halua lokeroitua ja pidän myös ulkonäöstäni huolta - onneksi on hyvät geenit...Olkaamme kaikki LAPSIA koko ikämme!!
- lea
Ajattelen pitkälti samoin,en vaan ymmärrä sitä,että joku nuorena opittu asia onkin sitten yht äkkiä pannaan julistettu kun olet saavuttanut määrätyn iän.Jos pidät moottoriurheilusta ja niin kuin minä,olen harrastanu eri muotoisia(miesten)lajeja jo ennen kun edes olin ajokortti iässä,olenkin yht äkkiä outo vanhus joidenkin saman ikästen silmissä.Ajamisen olen jättänyt jo vuosia sitten nuoremmille,mutta sydän pomppaa edelleen innosta kun kuulen upeat moottorin äänet.Olen edelleen onnellinen Rakkarimummo ja soisin sen onnen toisillekin lajia ennen harrastaneille. Lokeroon ei minua saa helpolla.
- kopeloi
lea kirjoitti:
Ajattelen pitkälti samoin,en vaan ymmärrä sitä,että joku nuorena opittu asia onkin sitten yht äkkiä pannaan julistettu kun olet saavuttanut määrätyn iän.Jos pidät moottoriurheilusta ja niin kuin minä,olen harrastanu eri muotoisia(miesten)lajeja jo ennen kun edes olin ajokortti iässä,olenkin yht äkkiä outo vanhus joidenkin saman ikästen silmissä.Ajamisen olen jättänyt jo vuosia sitten nuoremmille,mutta sydän pomppaa edelleen innosta kun kuulen upeat moottorin äänet.Olen edelleen onnellinen Rakkarimummo ja soisin sen onnen toisillekin lajia ennen harrastaneille. Lokeroon ei minua saa helpolla.
Elämästä pitää ottaa kaikki irti. Olin laivaristeilyllä viime talvena .Tanssiparketille
hain viereisestä pöydästä hyvinpukutuneen kolmikymmpisen daamin. siinä pari peliä tannisttuamme läksimme hänen hyttiinsä ja eiku
sänkyyn. Oli siinä vanhalla miehellä tekemistä,
mutta tyytyväikseksi teki seksi. - angi
..niin me teemme. Miksi ruveta rajoittamaan itseään esimerkiksi pukeutumalla naisellisiin vanhoillisiin vaatteisiin tai iättömään muotiin. Miksemme voisi ostaa nuorekasta ja nauttia itse elämästämme. Siltä meistä tuntuu mitä näemme peilistä. Jos näemme nuorekkaasti puetun naisen/tai miehen meitä katsovan peilistä niin olemme pelastetut sinä päivänä.
Jos naapurissa on samanikäinen nainen /tai mies kun itse olet ja jotka pukeutuvat mummomaisesti tai pappamaisesti ja katsovat teitä halveksivasti, niin he ovat itse niitä jotka eivät uskalla elää, he ovat tuominneet itsensä loppusuoralle. Joista meidän samanikäisten nuorien ei tarvitse välittää. - katriina64
muuttua aikuiseksi silloin kun hän on tullut aikuisen ikään.
Lapselle on käsittääkseni turvallista ja tärkeää, että vanhemmat, isä ja äiti toimivat ja käyttäytyvät aikuisen tavalla. Minulla on lämpimät välit kummankin lapseni kanssa, mutta kaveri en heille ole ollut, vaan äiti. Kaverit ovat sitten kavereita, vanhemmat vastuuntuntoisia vanhempia, joilla on auktoriteettia. Samaa mieltä olen koulumaailmasta, missä opettajan kuuluisi olla opettaja, aikuinen ihminen, eikä oppilaittensa vertainen, jolle sanotaan mitä sattuu, niinkuin lapset sanovat kavereilleen. - angi
katriina64 kirjoitti:
muuttua aikuiseksi silloin kun hän on tullut aikuisen ikään.
Lapselle on käsittääkseni turvallista ja tärkeää, että vanhemmat, isä ja äiti toimivat ja käyttäytyvät aikuisen tavalla. Minulla on lämpimät välit kummankin lapseni kanssa, mutta kaveri en heille ole ollut, vaan äiti. Kaverit ovat sitten kavereita, vanhemmat vastuuntuntoisia vanhempia, joilla on auktoriteettia. Samaa mieltä olen koulumaailmasta, missä opettajan kuuluisi olla opettaja, aikuinen ihminen, eikä oppilaittensa vertainen, jolle sanotaan mitä sattuu, niinkuin lapset sanovat kavereilleen.aivan samaa mieltä. Enpä osaa tuohon edes lisätä mitään.
Ihmettelen miksi koko kysymystä yleensä pähkäillään?!
Jospa eläisimme omaa elämäämme mieltymyksiemme mukaisesti, suunnilleen rikoslain puitteissa, stressaantumatta siitä mitä me kuvittelemme toisten ajattelevan meistä!
Koskee mielestäni elämän kaikkia sektoreita.
Vaimo välillä kehoittaa ottamaan huomioon sosiaalisten suhteiden jatkuvuuden merkityksen!- lea
Sinulla on fiksu vaimo.Kuuntele häntä.
ensimmäisenä tulee mieleen eräs kokemus helsingissä.Nyt kun kävin siellä.
Menimme tyttäreni ja ystävämme kanssa hänkin tyttäreni opiskelutoveri Nokia Missioon.Halusin nähdä sen ja siellä oli elämän maku.
Että ne papit uskalsivat hyppiä ilmassa vaikka viiden minuutin ajan ja huudella ja laulaa.Soittajat vielä löivät tahtia.Toiset juoksivat viirit liehuen ympäri Alvar Aallon piirtämää salia joka oli ihan täysi.Lapset ja naiset.Punaiset hameet ja pitkät tukat liehuen.
Sitä ylistämisen riemua ja minä tietenkin antausin mukaan täysillä.Kaverini istuivat tuijottaen eteensä eivätkä aluksi ymmärtäneet sitä.
Kehotin heitäkin kavereitani yhtymään mukaan nuorempina kun niitten pitäisi riehua eikä minun vanhan.Tyttöni sanoi että äiti eköhän tuo ole jo liian lihallista kun oli rokin tapaista musiikkia ja liikuttiin sen mukaan.
Sanoin että liikutaan sitä ja tanssitaan huonompienkin asioitten puolesta ja huonompia ylistetään kun Jumalaa.
Alkoi hekin pehmetä mutta,olihan suuri määrä ihmisiä kun alkoivat uskomaan 50 henkeä.Ääni oli kovaa kun kaikki huusi ja taputti ja papit hyppi Markku etunenässä aina kun joku liittyi joukkoon.
Nuoret miehet sinne löntysteli eteen ja tuli kyllä sellianen mieli että ovat nuokin muusta pahasta pois ja että niitten elämä muuttuu hyvään suuntaan.
Vastaavasti Johanneksen kirkossa näin mielessäni miten siellä tulisi elämää sen kuolleen tunnelman tilalle jos tämä Markku Koiviston Nokia Missio toimittaisi Jumalan palveluksen vaikka joika toinen sunnuntai.
Siihen kuolleeseen kirkoon ei olisi enää menijöitä,vaan olisi tungokseen asti täynnä kirkko.
Monet kerto parantuneensa siellä ihan vasta eräskin kertoi saaneensa kirjoituksen lääkärin todistukseen että parantumis kokouksessa parantunut.- angi
...tänne löysi tiensä. Se on hurmosta kaikki mitä tekemistä sillä on vanhana olla nuori? Jumalaan voi uskoa kaikki ikäluokat. Hurmokseen joutuvat myös kaikki ikäluokat. Mutta kaikki ikäluokat eivät uskalla elää kuin vastasyntyneet varsat. Hyppiä riemuita laulaa ja tasnssia ilman viinaa.
- soilike
Minäkin tulisin mielellään sen kaa kuvatuksi, mutta ajaa en uskalla enää edes polkupyörällä.
Autoillessa tunnen oloni turvallisemmaksi
Tämä on mielestäni ihana ikä. Saa elää mielensä mukaan.
Minulla esim. on täyspitkä lehdenhakutakki kesällä kevyt, talvella topattu
Sen kiskasee nopeesti vaikka yöpaidan päälle.
Tällä kadulla on monta samanikäistä, kukin oma persoonansa.
Toini, tuossa vastapäätä, ei pukeudu koskaan pitkiin housuihin.
On minua vanhempi , mutta ajaa polkupyörällä , baskeri päässä, pari kilometriä tuonne keskustaan
Lapsia meillä on paljon, omassa talossammekin tällä hetkellä seitsemän.
Heille olen ”ykkösen täti” jolta voi tulla pyytämään apua mitä moninaisimpiin asioihin.
Äsken soi ovikello ja asia oli tärkeä.
Henry, 4v ja Jonna 5v, pienet rullalaudat sylissään , pyysivät katsomaan , kun he ”skeittailee”
Molempia sitten nostelin muutamia kertoja ylös asvaltilta ja lausuin ihailevia huomautuksia.- lea
Tuliko tohon ny vähän outo kaiku tohon vehje sanaan?No Hämäläisittäin sanoen tonni viissatanen Kavasakihan se on siinä kuvassa.Kun on iso mies sitä ajamassa ja taito hankittu jo nuorena niin mikäs on kyydissä keikkuessa. Polku pyörällä ajoa harrastin reilu viikko sitten mökillä kun tein pienen kuntolenkin. käveleminen on ajoittain vaikeaa ja siksi pyöräily onkin vielä hallinnassa.Metsätiellä ei tarvi pelätä autoja ja ilmakin on raikasta hengittää,niin mikäs on mummon pyöräillessä.
- Angi *
lea kirjoitti:
Tuliko tohon ny vähän outo kaiku tohon vehje sanaan?No Hämäläisittäin sanoen tonni viissatanen Kavasakihan se on siinä kuvassa.Kun on iso mies sitä ajamassa ja taito hankittu jo nuorena niin mikäs on kyydissä keikkuessa. Polku pyörällä ajoa harrastin reilu viikko sitten mökillä kun tein pienen kuntolenkin. käveleminen on ajoittain vaikeaa ja siksi pyöräily onkin vielä hallinnassa.Metsätiellä ei tarvi pelätä autoja ja ilmakin on raikasta hengittää,niin mikäs on mummon pyöräillessä.
Taisit aivan oikein kirjoittaa siihen kuvasi alle. Mutta siinäs näet mummoja tässä on kaikki ;-)) Ensin luetaan jutut sitten tutkitaan kuva ja sitä kuvaa katsellessa unohdetaan mitä oli lukenut. No opetetaan sitten tässä mummoja olemaan nuoria kun itsekkin unohdetaan sitä olla.
lea kirjoitti:
että ihan oman pyöräsi kanssa poseerasit ja koirista meinasin kysyä, että harrastatko kaiken lisäksi vielä metsästystäkin. ;)))
Hyvä kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa, mutta joskus mielikuvitus antaa siivet ja kehittelee omia lisiään.- lea
että ihan oman pyöräsi kanssa poseerasit ja koirista meinasin kysyä, että harrastatko kaiken lisäksi vielä metsästystäkin. ;)))
Hyvä kuva kertoo enemmän kuin sata sanaa, mutta joskus mielikuvitus antaa siivet ja kehittelee omia lisiään.Koirat on osa perhettäni ja niitä käytetään metsästykseen,mutta sen hoitaa toiset. Minulle riittää kun kuljeskelen metsässä ja pidän koirat kunnossa. Pyörä taas on liian iso naiselle,koska sen paino on jo lähes 300kg ja omat pyöräni ovatkin olleet huomattavasti kevyempää mallia.Mielikuvitus tekee joskus tepposet kenelle vaan.
- Amica50
Ainoat rajoitteet, jotka aina välillä tuppaavat rajoittamaan "elämistä" ovat a)Työ b)raha c)kumppanin puute.
Selitys: Teen tavallista toimistotyötä enkä tunne sitä kohtaan mitään suurempaa intohimoa eikä minulla ole mitään erityisosaamisia tai lahjoja, joita voin siellä käyttää toteuttaakseeni itseäni. En yhtään valita, mutta tunnen "eläväni" vapaa-aikanani.
Raha auttaa minua toteuttamaan unelmiani kuten matkustamista, jota rakastan!
Kumppania kaipaisin jakamaan elämää kanssani. On vain puoli elämää jos täytyy kokea hienoja elämyksiä, tunteita yksin, eikä niistä voi puhua toisen kanssa. Tietenkin on myös ikävää, kun ei voi saada ja antaa rakkautta, hellyyttä, läheisyyttä niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Muuten koen kyllä eläväni itseni näköistä elämää eli teen sitä, mitä haluan enkä sitä, mitä muut haluavat ja itse inhoan. Elämän "oppiaineisiin" kuitenkin kuuluu myös kyky sopeutua muihin ihmisiin tarpeen vaatiessa, muuten emme sosiaalisesti pärjäisi muiden kanssa. Mutta haluan kuitenkin, että elämäni perusvärit ovat omia, minulle sopivia värejä. Liian räikeät kontrastit syövät energiaa!
En anna iän vaikuttaa muutoin kuin että pyrin välillä pitämään lapsenomaista impulsiivisuuttani kurissa, jotta rahat riittäisivät, harmonia ihmisten kanssa säilyisi, jotta kuulen mitä muilla on sanottavana minulle, jotta en tekisi suuria, vaikeasti korjattavia virheitä... Elämä on opettanut; minä yritän oppia! - Sipriinan
Sehän on elämän rikkautta, että on mahdollista olla kaikenikäisten kanssa,nuorilla on viisautta jakaa sitä meille vanhemmillekin ja olemmehan jo suvaitsevaisia ja vastaanottavaisia=)
- lea
Nuoret on upeita kunhan annamme heille mahdollisuuden osoittaa vahvuutensa.Ei ikä miestä pahenna on sanottu jo aikojen alusta ja samaa sanotaan nimestä,mutta mielestäni näin se vaan menee.Nuorilta olen oppinu paljon ja he taas minulta hiukan vanhemmalta.Hyvää kesää sinulle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei112139Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181206- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51993Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli239985Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63904- 84786
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253786- 35709
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?43681